De eerste die ik van dichtbij kan bewonderen. Wat een schitterende kar
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw m3 / m4 (2020)
Collapse
X
-
GELEKT: BMW M3 CS
WEL OF NIET OP GELIJKE HOOGTE ALS DE M4 CSL?
BMW had ze graag nog even onder de pet gehouden, maar de eerste foto's van de nieuwe BMW M3 CS liggen al op de digitale straat. De M3 CS komt op optisch vlak net zo heftig voor de dag als de M4 CSL.
Voor wie niet helemaal thuis is in de diverse varianten die BMW al van de M3 en M4 aanbiedt, even een kort overzicht. De M3 en M4 zijn zoals ongetwijfeld bekend de volwaardige M-versies van de 3- en 4-serie. De M-modellen zonder toevoeging achter de naam hebben een 480 pk sterke 3.0 zes-in-lijn. Daarboven staan de M3 en M4 Competition die met 510 pk weer iets krachtiger zijn. De vorige generatie M4 kende een ultiem topmodel dat GTS heette, maar die naam kom je momenteel niet meer tegen. Ditmaal heet de absolute topversie M4 CSL. Het gat tussen de M4 GTS en M4 Competition werd opgevuld door de M4 CS en ook de BMW M3 kreeg een CS-uitvoering. Vandaag kunnen we je dankzij de Instagram-accounts van Wilco Blok en Cochespias de nieuwe BMW M3 CS laten zien.
Heftige bips voor de M3 CS.
De BMW M3 CS is overduidelijk overladen met designelementen die je al op de M4 CSL zag. Hij heeft vergelijkbare uiterlijke extraatjes en belooft dan ook behoorlijk potent te worden. Het is nog even de vraag of de M3 CS net zo krachtig wordt als de M4 CSL. Helemaal logisch zou dat immers niet zijn, aangezien de CS bij de M4 zoals gezegd eerder een stapje onder het absolute topmodel stond. De vorige BMW M3 CS was 10 pk krachtiger en 10 kilo lichter dan de M3 Competition. Zetten we die lijn door, dan zou dat beteken dat deze nieuweling minimaal 520 pk levert en enkele kilo's verliest ten opzichte van de M3 Competition.
Aan het eind van deze maand trekt BMW officieel het doek van de nieuwe M3 CS. Dan wordt duidelijk hoe de CS-variant zich verhoudt tot de M4 CSL.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
BMW M3 CS: LICHTER, STERKER, HARDER
De overtreffende trap van de BMW M3 waarvan eerder deze maand al de eerste foto's op internet verschenen, is nu daadwerkelijk los. Dit is de nieuwe BMW M3 CS, de overtreffende trap van de M3 die zowel harder, lichter als sneller is dan de auto waar hij op is gebaseerd.
Word jij niet warm van de 480 pk die de BMW M3 en de 510 pk die de M3 Competition je te bieden heeft? Dan is deze splinternieuwe BMW M3 CS misschien wel jouw nieuwe metgezel. De BMW M3 CS is de extra-overtreffende trap van de M3 die niet alleen sterker is, maar die dankzij een uitgebreid en voornamelijk uit koolstofvezel bestaand dieet ook nog eens wat kilo's verliest. In de wild geboetseerde neus van de BMW M3 CS ligt een 550 pk en 650 Nm sterke variant van de bekende 3.0 zes-in-lijn. Die machine is dankzij onder meer verhoogde turbodruk en een herschreven motormanagementsysteem dus 40 pk krachtiger dan het hart van de M3 CS en dat maakt 'm net zo potent als de M4 CSL. Ook de rest van de behandeling die de M3 CS krijgt, komt overeen met de M4 CSL.
BMW M3 CS
Het dak van de BMW M3 CS is net als de motorkap, de frontsplitter, delen van de voorbumper, de zijspiegelkappen, de achterspoiler én de diffuser gemaakt van CFRO. Met koolstofvezel versterkt kunststof dus. In combinatie met lichtgewicht M Carbon-kuipstoelen en titanium einddempers van het uitlaatsysteem weegt de M3 CS hierdoor 20 kilo minder dan de M3 Competition met xDrive-aandrijving. Dat laatste is belangrijk om te vermelden. De BMW M3 Competition is er namelijk met en zonder xDrive-vierwielaandrijving en de vorige M3 CS was achterwielaangedreven. Deze nieuwe M3 CS heeft echter altijd xDrive-vierwielaandrijving. Wel is het mogelijk om het volledige vermogen naar de achterwielen te jagen. Schakelen gaat met een achttraps M Steptronic-automaat.
Met zijn extra grote spierkracht en lagere gewicht beukt de BMW M3 CS in 3,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Indrukwekkender zijn de slechts 11,1 tellen die nodig zijn om vanuit stilstand de 200 km/h aan te tikken. De tussensprints van 80 naar 120 km/h duurt slechts 2,6 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 302 km/h. BMW heeft onder meer de wielvlucht, dempers, veren en stabilisatoren speciaal afgesteld en M Compound-remmerij is natuurlijk standaard. Wie het wenst, kan tegen meerprijs een M Carbon keramisch remsysteem bestellen.
BMW M3 CS
Het exterieur van de BMW M3 CS is net als dat van de M4 CSL overladen met het nodige visuele drama. We zien een heftige grille, extra lipjes, randjes en compleet nieuw spoilerwerk rondom. Standaard staat de M3 CS op 19 inch grote Gold Bronze-kleurige wielen voor en 20 inch metende exemplaren achter. In het interieur vind je naast de speciale kuipstoelen ook een met alcantara bekleed M-stuurwiel met schakelflippers die uit hetzelfde lichtgewicht goedje zijn vervaardigd als onder meer het dak.
De BMW M3 CS wordt in een kleine oplage gebouwd. In maart vindt de marktintroductie plaats.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
AC SCHNITZER POMPT 100 PK EXTRA UIT BMW M3 TOURING
MET EXTRA ACCESSOIRES VOOR DE LIEFHEBBER
C Schnitzer heeft zijn goodies voor de nieuwe BMW M3 Touring klaar en daartoe behoort onder meer een tune die het piekvermogen van de zes-in-lijn naar 610 pk tilt. Ook voor het uiterlijk van de eerste M3 Touring ooit ontwikkelde de Duitse tuner een heel assortiment, inclusief spoiler en splitter voor extra downforce.
BMW krijgt met de nieuwe M3 Touring de handen van de autoliefhebber op elkaar. Waar concurrenten Mercedes-Benz en Audi in het D-segment al vaker snelle stationwagons leverden, vertikte BMW het tot voor kort om van de M3 een Touring te maken. Tot voor kort - en dat genereert een hoop positieve aandacht. Hoewel nog maar moet blijken of de station-M3 niet alleen bij liefhebbers maar ook bij kopers populair is, probeert AC Schnitzer laatstgenoemden alvast te verleiden met upgrades voor de M3 Touring.
De tuner ontwikkelde een uitlaatsysteem en een software tune voor de auto die samen het piekvermogen naar 610 pk tillen. Om de boel bij de hogere snelheden in het gareel te houden, biedt AC Schnitzer ook andere veren en dempers en meer downforce voor de M3 Touring. Dat laatste wordt gegenereerd door een speciaal voor de stationwagon ontwikkelde voorsplitter en achterspoiler, die naar verluidt goed zouden zijn voor 40 kg extra neerwaartse druk. De overige aanpassingen zijn ook voor de M3 sedan te bestellen, ongeacht in welke vorm. De M3 Touring levert BMW alleen als Competition, dus met een automaat en vierwielaandrijving.
Ter aanvulling op het visuele geweld van de splitter en achterspoiler biedt AC Schnitzer ook een keur aan extra in zwart uitgevoerde elementen aan de buitenzijde, evenals 'upgrades' voor het interieur. Het merk ontwierp onder andere een nieuw stuur, schakelflippers en pedalen. Om het af te maken kun je bij de Duitsers terecht voor nieuwe 20-inch wielen die lichter zijn dan originele BMW-exemplaren.
Spoiler en splitter zijn goed voor 40 kg extra downforce, beweert AC Schnitzer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Last edited by order66; 17/04/2023, 23:12.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk kan gewoon niet wennen aan die neus.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik wel
Over de grote smoelen van sommige andere merken wordt niet gesproken maar bij BMW is het precies heiligschennis
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Inderdaad, in tegenstelling tot bmw vind ik die Audi grill al 15 jaar lelijk“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment