Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Stinger - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia Stinger - Facelift (2020)

VERNIEUWDE KIA STINGER NU VOOR EUROPA

Eerder voerde Kia in zijn thuisland al een facelift door op de Stinger. Nu is die misschien wel leukste Kia van het moment ook voor de Europese markt in vernieuwde vorm gepresenteerd. De gefacelifte Stinger is per november te bestellen.

De aanpassingen die Kia eerder dit jaar al op de Stinger doorvoerde, zijn niet direct wereldschokkend te noemen. De Stinger kreeg een op detailniveau vernieuwde set ledkoplampen, exemplaren die net even donkerder zijn dan voorheen. Aan de achterzijde schroefde Kia een vernieuwde set achterlichten. Net als aan de voorzijde bleef de vorm van de verlichtingsunits nagenoeg intact, al veranderde de indeling ervan wel degelijk. Wel nieuw: de twee lichtunits zijn voortaan met elkaar verbonden door een ledstrip. Voorheen werden de twee elementen middels een reflecterende strip met elkaar verbonden. Kia zet de Stinger verder op nieuw 19-inch groot lichtmetaal én het merk introduceert een nieuwe lakkleur: Ascot Green.

Kia zegt in het interieur hoogwaardigere materialen te hebben toegepast. Nieuw is onder meer het voortaan 10,25-inch in plaats van 8-inch grote display van het infotainmentsysteem. Kia geeft de Stinger verder een nagenoeg randloze binnenspiegel en de optielijst wordt uitgebreid met sfeerverlichting met de keuze uit 64 kleuren. Voor de stoelbekleding kan worden gekozen uit nappaleer dat is uit te voeren in de kleuren Saturn Black, en Red. Nieuw is een suède-pakket dat het zachte en in dit geval in het zwart uitgevoerde materiaal naar het binnenste van de Stinger brengt. Het suède wordt afgewerkt met rode stiksels.

Ook is er motorennieuws, en niet in de vorm zoals je het wellicht zou verwachten. De 366 pk en 510 Nm sterke 3.3 T-GDI, een V6 benzinemotor met twee turbo's, is voortaan nog de enige krachtbron waarmee je de Stinger in Nederland kunt krijgen. Deze vierwielaangedreven variant heeft een achttraps automaat en sprint in 4,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De milder ingestelde Stinger met 255 pk sterke geblazen 2.0 benzinemotor en de dieselversie met de 200 pk sterke CRDi komen dus te vervallen.

De vernieuwde Kia Stinger is per november te bestellen. Prijzen van Kia's vernieuwde paradepaardje volgen later.

Bron: Autoweek

Ik weet wel nog niet welke motoren in België verkrijgbaar gaan zijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

In Europa (en dus ook België) enkel nog verkrijgbaar als 3.3 T-GDi V6. Wordt dus nog exclusiever dan voordien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      In Europa (en dus ook België) enkel nog verkrijgbaar als 3.3 T-GDi V6. Wordt dus nog exclusiever dan voordien
      Idd! Thx! Ik vond het voor België nergens terug. Nu weten we het tenminste van aan de bron
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Kia Stinger 3.3 T-GDI V6 GT AWD AT8 FACELIFT / Test - Review

Comment

Kia Stinger GT 3.3 V6 (2021) - Review

Comment

Der NEUE 2021 Kia Stinger GT: Endlich ist es soweit! - Review - Test

Comment

De stinger gaat blijkbaar uit productie en er komt geen nieuwe meer?
                lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  De stinger gaat blijkbaar uit productie en er komt geen nieuwe meer?
                  Klopt, midden volgend jaar.

Weer een knappe auto die verdwijnt

Helaas gaat deze gave achterwielaandrijver veel te snerl uit productie. Ondanks een kleine opfriscursus gaat het niet goed komen met de auto.

Comment

Voorspelbaar maar erg spijtig, fantastische auto! Heb hem nog overwogen, maar zwaar en fiscaal niet echt aantrekkelijk.
                    Als ze nu zoiets eens als EV brengen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Voorspelbaar maar erg spijtig, fantastische auto! Heb hem nog overwogen, maar zwaar en fiscaal niet echt aantrekkelijk.
                      Da's in België en Nederland zo, ik zie ze hier in Polen regelmatig maar de bijzonderste reden is toch wel...

'Er zijn diverse redenen waarom de Kia Stinger het niet gered heeft. De auto neemt het op in een segment vol premium-merknamen met prestigieuze badges. Daarnaast is de auto geen crossover. Dat schijnt in dit prijssegment een enorme pré te zijn'.

Hyundai / Kia worden nog altijd onderschat en meewarig bekeken, hoewel daar nu door hun mooi EV aanbod stilaan verandering in komt. Gelukkig maar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Da's in België en Nederland zo, ik zie ze hier in Polen regelmatig maar de bijzonderste reden is toch wel...

'Er zijn diverse redenen waarom de Kia Stinger het niet gered heeft. De auto neemt het op in een segment vol premium-merknamen met prestigieuze badges. Daarnaast is de auto geen crossover. Dat schijnt in dit prijssegment een enorme pré te zijn'.

Hyundai / Kia worden nog altijd onderschat en meewarig bekeken, hoewel daar nu door hun mooi EV aanbod stilaan verandering in komt. Gelukkig maar!
                        Klopt, alle niet-"premium" merken sukkelen daar de laatste 20 jaar mee vanaf een bepaalde prijsklasse. Ik vind het net leuk om iets onbekender te kunnen rijden waarvan de techniek en kwaliteit wel goed zit, beetje underdog. Heel benieuwd naar de eerste EV sedans/liftbacks/breaks van Hyundai/Kia, hopelijk herschudt dat de kaarten wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                          Ook al is het in een lichtjes aangepast formaat om de mode van de crossovers te kunnen volgen: de nieuwe EV6 in GT versie met 585 pk moet de Stinger kunnen doen vergeten...

Comment

Blijft anders een bangelijk knappe auto die Stinger

Comment

Klopt, anders nog meer zin in zijn neef de Genesis G70 Shooting Brake

Comment

Er lopen al geruchten dat er in de toekomst een vervanger in EV versie zou kunnen komen van de Stinger, gebaseerd op de EV6. De Kia EV7/Stinger:

Comment

Mensen willen geen ev... Wie zoiets in leasing neemt kan ik nog begrijpen maar wie zoiets koopt... Lol. Die auto's gaan 2de hands binnen een paar jaar niks meer waard zijn omdat de technologie nog teveel progressie aan het maken is.
                                  Ik ben alvast niet van plan om na 2030 ev te gaan rijden

Comment

't Is van te moeten Doa. Veel keuze zullen we niet hebben.

Comment

Denk je dan dat auto's met verbrandingsmotor binnen enkele jaren nog wel iets waard zijn? Ik vind het met de verder ontwikkelende batterijtechnieken en uitbreidende infrastructuren technisch ook gewoon de betere aandrijving voor normale auto's; een pak efficiënter, stiller, sneller, zachter, simpeler, onderhoudsvriendelijker en zonder lokale uitstoot.

Comment

Zonder lokale uitstoot? Remmen en slijtage van banden geeft ook fijn stof. Any way ik zeg niet dat ev's niet de toekomst zijn maar ze staan nog niet ver genoeg om ze zo verplicht door ons strot te gaan duwen binnenkort.
                                        ​​​​

Comment

Working...
                                        X