Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Stinger - Facelift (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ok maar remmen en banden heb je ook bij auto's met verbrandingsmotoren + uitstoot en vaak nog koppeling erbij.
    Nu is het me ook nog wat te vroeg om zorgeloos te kunnen rijden, maar ik hoop over een jaar of drie toch te kunnen switchen.

Comment

(remmen eigenlijk kwasi nix, want regeneratief, tis maar klein detail)

Comment

heb nog niet zo lang geleden filmpje gezien van het klokje rond. Iemand met chevrolet volt waarvan de achterste remklauwen vastzaten omdat die nooit gebruikt werden. Het zal dus wel heel goed meevallen met de fijnstof bij remmen bij elektrische auto's.
        www.peugeotforum.be

Comment

Inderdaad
          Mijn remmen worden alleen heel licht gebruikt als ik volledig tot stilstand moet komen.
          Voordeel is geen vuile velgen meer.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hoe je ook draait of keert, we moeten mee evolueren in het automotive landschap. Jaren geleden was de smartphone een unicum. Nu heeft of wil iedereen er ene. Liefst met zo veel mogelijk zaken op die ze nooit gebruiken. Sommigen hebben het zo erg dat ze dat stuk lulijzer zelfs niet meer van naast hun zijde willen. Meer nog, als je soms niet meteen antwoord op een beller of berichtje zijn ze boos. Alsof je 24/24 en 7/7 moet bereikbaar zijn. Ik kom uit een tijd waar dit nog niet ingeburgerd was en overleefde dan ook. Vandaag heb ik ook een smartphone. Omdat ik mee evolueer in de communicatie. Einde dit jaar komt er een PHEV bij in het wagenpark. Als een soort van gewenning zeg maar. Dus ja, ook ik “ga mee met mijn tijd”. Want stilstaan is achteruit gaan.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

En dat laatste is niet goed voor de knieën en rug zeker?
              den borre

Int3x0r

Comment

Een SUV hoeft niet steeds een PHEV te zijn hè, maar is mooi meegenomen. Kunnen we eens vergelijken binnenkort.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik rem met mij benzine wagen ook zoveel mogelijk af op de motor, het enige verschil is dat ik hierdoor geen energie recupereer, wat bij een ev wel het geval is.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik rem met mij benzine wagen ook zoveel mogelijk af op de motor, het enige verschil is dat ik hierdoor geen energie recupereer, wat bij een ev wel het geval is.
                    En bij maakt het lawaai.
                    den borre

Int3x0r

Comment

Kia Stinger V6 review - better than a BMW M340i?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Zonde toch dat ze hiermee willen stoppen
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

In februari zal de c 4 jaar worden. Kriebelt toch om dan te verleggen naar een stinger.
                          2 zaken die me tegenhouden zijn het veranderen van merk omdat ik gewoon heel tevreden ben van mercedes en mijn dealer en al 15 jaar er klant ben.
                          2de is dat het kwa interieur toch een stapje achteruitgaan is
                          lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            In februari zal de c 4 jaar worden. Kriebelt toch om dan te verleggen naar een stinger.
                            2 zaken die me tegenhouden zijn het veranderen van merk omdat ik gewoon heel tevreden ben van mercedes en mijn dealer en al 15 jaar er klant ben.
                            2de is dat het kwa interieur toch een stapje achteruitgaan is
                            Terechte opmerkingen en overwegingen... Maar exclusiviteit heeft een prijs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Terechte opmerkingen en overwegingen... Maar exclusiviteit heeft een prijs...
                              Idd, en of ze exclusief zijn, en het onderhoud gaat ook een pak minder kosten dan bij de MB oplichter clan

Zo knap

Comment

Kia Stinger GT Modelljahr 2022: V6-Sportlimousine mit 366 PS im Test | Review

Comment

Zonde, echt zonde, de autowereld is om zeep

'KIA TREKT STEKKER UIT DE STINGER'

ZWANENZANG

​In april 2023 stopt Kia met de productie van de Stinger. Een opvolger komt er niet. Voor een soortgelijk model is in Kia’s EV-strategie simpelweg geen ruimte meer.

Met treurnis hebben wij kennis genomen van het bericht, dat binnenkort het doek valt voor de Kia Stinger. Het Zuid-Koreaanse Auto Times schrijft dat hij moet plaatsmaken voor modellen die in de pas lopen met Kia’s geëlektrificeerde offensief. Vanwege de bescheiden verkoopcijfers komt er bovendien geen opvolger van de Stinger.

Sinds 2017 heeft de Kia Stinger in Nederland 215 kopers gevonden. Mensen die ongetwijfeld erg gelukkig werden van hun auto. Belangrijkste nadeel was zijn echter prijs: in de dikste uitvoering met 3,3-liter twinturbo V6 en vierwielaandrijving, kostte de Stinger bijna een ton. Voor hetzelfde geld, kocht je ook een snelle BMW 4-serie of Audi A5 Sportback, die zich bij de kieskeurige koper niet meer hoefden te bewijzen.

De Kia Stinger werd aanvankelijk ook geleverd met een tweeliter turbomotor (255 pk) en een 2,2-liter CRDi-diesel met 200 pk, die hun krachten naar alleen de achterwielen stuurden. Vierwielaandrijving was voorbehouden aan het topmodel, de 370-pk 3.3 twinturbo V6. In 2020 ging de Stinger onder het mes, waarbij afscheid werd genomen van de twee viercilinders.

Bron: Autoweek

Comment

Heel jammer, maar wel begrijpelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                                      Heel jammer, maar wel begrijpelijk.
                                      Uiteraard! Triestige evolutie die ik liever iets anders gezien had. Dat we met de tijd mee moeten is normaal maar dat dit allemaal zo drastisch moet gebeuren vind ik erg. Bijna alle mooie auto's verdwijnen stilaan, onlangs nog de Ford Fiesta enz.

Eens die EV's betaalbaar gaan worden en op punt staan zal ik zeker overschakelen maar ondertussen ga ik toch zo lang mogelijk van een proper naftje profiteren, vooral ook door de belabberde range en laadmogelijkheden van die stroomkrellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Eens die EV's betaalbaar gaan worden...
                                        Volgens mij gaat dat gebeuren als Pasen op Goede Vrijdag valt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Volgens mij gaat dat gebeuren als Pasen op Goede Vrijdag valt.
                                          Hahaha, of op Witte Donderdag. Maar idd, je hebt gelijk, het gaat waarschijnlijk een oude fiets met conditie range worden

Comment

Working...
                                          X