klinkt heel mooi allemaal. maar laat... gaat vw dan eindelijk zijn beloftes rond de OTA waarmaken, wie zal het zeggen. ik ben meer en meer geneigd om naar een koreaan of zelfs een chinees te gaan en niet terug een id4 te nemen. nog eens: globaal wel heel tevreden maar heel die toestand met de terugroepactie rond sw update 3.2 heeft mij doen afknappen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen ID.4 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichtenklinkt heel mooi allemaal. maar laat... gaat vw dan eindelijk zijn beloftes rond de OTA waarmaken, wie zal het zeggen. ik ben meer en meer geneigd om naar een koreaan of zelfs een chinees te gaan en niet terug een id4 te nemen. nog eens: globaal wel heel tevreden maar heel die toestand met de terugroepactie rond sw update 3.2 heeft mij doen afknappen
Verklaar je nader.
Comment
-
graag. wel ten eerste was er volgens mij in september 2022 de softwareupdate 2.4 waarvoor je (oa omwille van een nieuwe 12v batterij) naar de garage moest (cq: dit kon niet zomaar via OTA). cfr : Software-update 2.4 voor de ID. (volkswagen.be) - softwarematig voegde deze echter weinig toe. omdat men toen al sprak van 3.0 heb ik het even uitgezeten.
wat bleek toen 3.0 uitkwam dat er heel wat auto's van mensen die zich vrijwillig hadden aangemeld om deze snel te krijgen, gewoon tijdens de OTA vastliepen en soms zelfs onherstelbaar bleken.volkswagen heeft dan eerst sw update 3.0 ingetrokken en dan verder gewerkt aan 3.2.
toen die uitkwam eind april is beslist om een massale terugroepactie op te zetten voor alle auto's die nog niet op 3.x zaten en die ineens (bij de garage) gecontroleerd naar 3.2 te brengen (dwz. auto paar dagen kwijt en een vervangwagen aangezien garantie) cfr ID. Software 3.2-update voor uw VW ID. (volkswagen.be)
intussen is ook gebleken dat alle huidige id modellen geen hogere sw meer zullen krijgen dan 3.5 die nu op nieuwe auto's zit (en dit tot inderdaad de facelift uit is die de hardware aan boord heeft om met sw 4.0 te kunnen werken)
het kost vw dus een smak geld om ik weet niet hoeveel auto's terug binnen te halen en hier tijd in te steken + ook nog is een vervangwagen te voorzien voor iets dat ze bij de lancering beloofd hadden om op poot te hebben, nl: OTA
nu de joke die ik (en ook andere mensen) heb ervaren met deze update naar 3.2 is dat het vooral van de goodwill van de dealer afhangt of en wanneer je hem krijgt. na een mail en een persoonlijk bezoek aan autonatie wilrijk wacht ik NOG STEEDS op de beloofde telefoon van hen. mijn auto is nu 2j en intussen had ik een afspraak gemaakt bij autonatie kontich (nochtans ook autonatie) en zij hebben ZELF aangeboden om het nazicht van 2j te doen (wat eigenlijk niet veel inhoudt + de terugroepactie naar 3.2 + me ineens een vervangwagen voorzien). leg me dat eens uit beste autonatie ?
daarnaast: mensen die geen fora lezen of niet naar die website van vw gaan kijken: gaat vw inderdaad zoals ze op die pagina beloven de mensen contacteren ? er is nog niemand die mij dit bevestigd heeft, behalve dan de nederlanders op het tweakers forum4 rings driver
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichtengraag. wel ten eerste was er volgens mij in september 2022 de softwareupdate 2.4 waarvoor je (oa omwille van een nieuwe 12v batterij) naar de garage moest (cq: dit kon niet zomaar via OTA). cfr : Software-update 2.4 voor de ID. (volkswagen.be) - softwarematig voegde deze echter weinig toe. omdat men toen al sprak van 3.0 heb ik het even uitgezeten.
wat bleek toen 3.0 uitkwam dat er heel wat auto's van mensen die zich vrijwillig hadden aangemeld om deze snel te krijgen, gewoon tijdens de OTA vastliepen en soms zelfs onherstelbaar bleken.volkswagen heeft dan eerst sw update 3.0 ingetrokken en dan verder gewerkt aan 3.2.
toen die uitkwam eind april is beslist om een massale terugroepactie op te zetten voor alle auto's die nog niet op 3.x zaten en die ineens (bij de garage) gecontroleerd naar 3.2 te brengen (dwz. auto paar dagen kwijt en een vervangwagen aangezien garantie) cfr ID. Software 3.2-update voor uw VW ID. (volkswagen.be)
intussen is ook gebleken dat alle huidige id modellen geen hogere sw meer zullen krijgen dan 3.5 die nu op nieuwe auto's zit (en dit tot inderdaad de facelift uit is die de hardware aan boord heeft om met sw 4.0 te kunnen werken)
het kost vw dus een smak geld om ik weet niet hoeveel auto's terug binnen te halen en hier tijd in te steken + ook nog is een vervangwagen te voorzien voor iets dat ze bij de lancering beloofd hadden om op poot te hebben, nl: OTA
nu de joke die ik (en ook andere mensen) heb ervaren met deze update naar 3.2 is dat het vooral van de goodwill van de dealer afhangt of en wanneer je hem krijgt. na een mail en een persoonlijk bezoek aan autonatie wilrijk wacht ik NOG STEEDS op de beloofde telefoon van hen. mijn auto is nu 2j en intussen had ik een afspraak gemaakt bij autonatie kontich (nochtans ook autonatie) en zij hebben ZELF aangeboden om het nazicht van 2j te doen (wat eigenlijk niet veel inhoudt + de terugroepactie naar 3.2 + me ineens een vervangwagen voorzien). leg me dat eens uit beste autonatie ?
daarnaast: mensen die geen fora lezen of niet naar die website van vw gaan kijken: gaat vw inderdaad zoals ze op die pagina beloven de mensen contacteren ? er is nog niemand die mij dit bevestigd heeft, behalve dan de nederlanders op het tweakers forum
Ben benieuwd of de mijne al met 3.5 zal uitgerust zijn, aangezien hij toch al ergens in juli augustus van dit jaar geproduceerd is.
Wait and see.
En wat zijn je ervaringen met de nieuwe software, vergeleken met de oude?
Is het idd fel verbeterd?
Comment
-
heel waarschijnlijk zal jouw auto dan wel al 3.5 hebben ja. ik kan het pas zeggen na 2 oktober of er veel verbetering is, in elk geval zou er al verbetering merkbaar moeten zijn vanaf software 2.4 en de nieuwe 12volt batterij. dus kan alleen maar goed uitdraaien.4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichtengraag. wel ten eerste was er volgens mij in september 2022 de softwareupdate 2.4 waarvoor je (oa omwille van een nieuwe 12v batterij) naar de garage moest (cq: dit kon niet zomaar via OTA). cfr : Software-update 2.4 voor de ID. (volkswagen.be) - softwarematig voegde deze echter weinig toe. omdat men toen al sprak van 3.0 heb ik het even uitgezeten.
wat bleek toen 3.0 uitkwam dat er heel wat auto's van mensen die zich vrijwillig hadden aangemeld om deze snel te krijgen, gewoon tijdens de OTA vastliepen en soms zelfs onherstelbaar bleken.volkswagen heeft dan eerst sw update 3.0 ingetrokken en dan verder gewerkt aan 3.2.
toen die uitkwam eind april is beslist om een massale terugroepactie op te zetten voor alle auto's die nog niet op 3.x zaten en die ineens (bij de garage) gecontroleerd naar 3.2 te brengen (dwz. auto paar dagen kwijt en een vervangwagen aangezien garantie) cfr ID. Software 3.2-update voor uw VW ID. (volkswagen.be)
intussen is ook gebleken dat alle huidige id modellen geen hogere sw meer zullen krijgen dan 3.5 die nu op nieuwe auto's zit (en dit tot inderdaad de facelift uit is die de hardware aan boord heeft om met sw 4.0 te kunnen werken)
het kost vw dus een smak geld om ik weet niet hoeveel auto's terug binnen te halen en hier tijd in te steken + ook nog is een vervangwagen te voorzien voor iets dat ze bij de lancering beloofd hadden om op poot te hebben, nl: OTA
nu de joke die ik (en ook andere mensen) heb ervaren met deze update naar 3.2 is dat het vooral van de goodwill van de dealer afhangt of en wanneer je hem krijgt. na een mail en een persoonlijk bezoek aan autonatie wilrijk wacht ik NOG STEEDS op de beloofde telefoon van hen. mijn auto is nu 2j en intussen had ik een afspraak gemaakt bij autonatie kontich (nochtans ook autonatie) en zij hebben ZELF aangeboden om het nazicht van 2j te doen (wat eigenlijk niet veel inhoudt + de terugroepactie naar 3.2 + me ineens een vervangwagen voorzien). leg me dat eens uit beste autonatie ?
daarnaast: mensen die geen fora lezen of niet naar die website van vw gaan kijken: gaat vw inderdaad zoals ze op die pagina beloven de mensen contacteren ? er is nog niemand die mij dit bevestigd heeft, behalve dan de nederlanders op het tweakers forum
Je zal zo'n auto maar tweedehands kopen... (of moeten verkopen)?
- Likes 1
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En de dag is dan finaal gearriveerd.
Eerste indruk in ieder geval zeer positief. Veel comfortabeler als wat ik mij herinnerde van de testrit.
Voor mij meer dan snel genoeg en acc werkt echt zeer goed.
Voorlopig zou ik zo niet meteen een optie kunnen indenken die ik mis.
Misschien was het grotere multimedia systeem net iets fancier geweest maar dit voldoet ook prima eigenlijk.
De Alcantara look zetels zitten ook prima.
Het stuur had ik graag nog wat dichter kunnen halen maar dat heb ik vaker in auto's.
Ik hou nogal van een soort rally positie qua sturen. Bij BMW gaat dat altijd prima.
Wordt vervolgd in ieder geval.
Paar pics van de ophaling toen hij nog blonk. Bij dit pijpenstelen regenen duurde dat niet lang nadien ?
Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
- Likes 2
Comment
-
Ondertussen eens 100km verbruik gemonitord. Mix parcours waarvan 40km aan 120 op de snelweg en de rest binnendoor wegjes.
Niet op het gemiddelde letten want paar stopjes gedaan om wat met de instellingen te spelen.
Zeer tevreden van het verbruik.
Ook direct verknocht aan het EV rijden. Wat een heerlijk vliegend tapijt gevoel.
Multimedia zou wat intuïtiever mogen. Bv geen splitscreen mogelijk met Waze en VW eigen apps. Beetje vervelend.
Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
Comment
-
Klopt ja. Standaard interieur was een nog go voor mij ook. Dan was ik voor de Enyaq gegaan. Daar is het standaard interieur ook niet top maar toch beter.
Wel zot dat Ik vandaag werkelijk een full option zou kunnen nemen met meer pk en snellere laadsnelheid voor hetzelfde budget. Of zelfs een Q4 met leder.Je zal zo'n ding toch maar privé kopen en na een paar jaar op de tweedehands markt moeten verkopen
Enige echt minpuntje wat ik tot nu toe ontdekt heb is de resolutie van de achteruitrij camera. Ik ben zelfs gaan kijken of er geen beschermingsfolie of iets dergelijks opzat. Die van de BMW was een pak scherper in ieder geval.
Wat ik al wist van mee te rijden als passagier is dat je ACC toch best niet gebruikt met passagiers in de auto. Op de snelweg bij invoegen bv gaat dat toch niet helemaal natuurlijk vaak.
Comment
-
Ik ben eigenlijk niet malcontent dat ik geen ACC heb, dan heb ik er ook de nadelen niet van. Gewone CC volstaat ruimschoots. En als ik wil is het zo geactiveerd mits bijbetaling.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
Comment