Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.4 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Denk het ook wel, maar gewoon ff spannend omdat het de eerste keer zo ver is hé?

Ondertussen de multimedia eens ge-reset, en probleem is weg. Stuk sneller terug.
    Toonbeeld van snelheid zal het systeem wel nooit worden
    Ik ga binnen 3 weken ook voor het eerst op reis met de electrische wagen, in mijn geval een Q4 etron. Naar het zuiden van Frankrijk. Dat zou moeten meevallen, maar ik vind het ook wel spannend. Gebruik ik ABRP (schijnt niet altijd even stabiel te zijn), Google Maps (met vooraf gekozen locaties om te laden) of toch de navigatie van de auto die weet welke laadstations vrij zijn en wat de soc van de auto is. Ik denk om de navigatie van de auto te gebruiken. Alleen jammer dat ik niet vooraf kan meegeven dat ik bijvoorbeeld enkel FastNed, Ionity en TotalEnergies stations wil aandoen. We zien wel hoe het gaat. Na één keer op reis geweest te zijn zal waarschijnlijk blijken dat het allemaal 2 keer niks is.

Comment

• Ik ben ook van plan om de navi van de auto zelf te gebruiken. Sowieso covert shell recharge bijna 100% van de snelweg laadpunten. En op mijn bestemming in Italië zijn er ook behoorlijk wat laders in een straal van pakweg 20km. Zelfs een snellader op 15km

Comment

• Korte updata over mijn Italië reis.

Drive electric, they said, it will be fun they said

Vertrokken via Luxemburg, en perfect kunnen snelladen, amper 15 min naar 80%.
        Ook onderweg naar onze eerste stop in Beaune, zoveel snelladers als we maar wilden.
        MAAR !!.
        De snellaad functie van de ID4 begaf het bij de 2de keer. Blijkbaar een electro motortje, wat de kabel moet vastpakken, kapot.
        De auto is nota bene 3 keer in totaal snel geladen.

Lang verhaal kort, na heel wat heen en weer gebel, en een bezoek aan twee VW garages, (de eerste was à la Française en hadden nog nooit van EV gehoord, maar de tweede zeer behulpzaam en vriendelijk), uiteindelijk toch bij onze tussenstop in Beaune geraakt door 2u aan een 11KW lader te hangen.

Huurauto geregeld door Leaseplan, een Skoda Karoq, automaat, Heerlijke reisauto daar niet van.

Wordt vervolgd.

Comment

Korte updata over mijn Italië reis.

Drive electric, they said, it will be fun they said

Vertrokken via Luxemburg, en perfect kunnen snelladen, amper 15 min naar 80%.
          Ook onderweg naar onze eerste stop in Beaune, zoveel snelladers als we maar wilden.
          MAAR !!.
          De snellaad functie van de ID4 begaf het bij de 2de keer. Blijkbaar een electro motortje, wat de kabel moet vastpakken, kapot.
          De auto is nota bene 3 keer in totaal snel geladen.

Lang verhaal kort, na heel wat heen en weer gebel, en een bezoek aan twee VW garages, (de eerste was à la Française en hadden nog nooit van EV gehoord, maar de tweede zeer behulpzaam en vriendelijk), uiteindelijk toch bij onze tussenstop in Beaune geraakt door 2u aan een 11KW lader te hangen.

Huurauto geregeld door Leaseplan, een Skoda Karoq, automaat, Heerlijke reisauto daar niet van.

Wordt vervolgd.
          Ow, dat is echt wel pech hebben, als je niet kan snelladen is het niet te doen natuurlijk. Geniet van de vakantie!

Comment

• Volgende week donderdag vertrekken we naar Berlijn, aan het twijfelen of we de Smart of Tesla gaan nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
              Volgende week donderdag vertrekken we naar Berlijn, aan het twijfelen of we de Smart of Tesla gaan nemen.
              Met de Tesla zal toch comfortabeler zijn verwacht ik, en er zijn laders (superchargers) zat in Duitsland op die route.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Met de Tesla zal toch comfortabeler zijn verwacht ik, en er zijn laders (superchargers) zat in Duitsland op die route.
                Comfortabeler in de zin van range dan, als het op rijden aankomt kies ik Smart, die kan ook aan de Tesla laadpunten hangen. Zal afhangen hoeveel bagage er mee moet, rolstoel neemt al veel plaats in.

Comment

• Ondertussen is de id4 terug in België maar door de verlof periode weet men nog niet wanneer er een diagnose gaat kunnen gesteld worden. Zal dus nog wel ff duren.
                  Gelukkig stond er nog een dik gespecte Tiguan R-line hybride op de parking hier van een collega die net ontslag genomen had. Die kan ik een tijdje rijden dus.

Comment

• Update...klomp gebroken.

De auto heeft in Frankrijk aan 5 verschillende snelladers gehangen zonder op te laden. Inclusief bij de vw dealer ter plekke.

Ze pluggen hem hier in België in en klik hij begint meteen te snelladen.

Ik kan hem dus vanavond al gaan oppikken.

Pfff vertrouw het zaakje niet erg meer eerlijk gezegd.

Ga hem nu zelf toch ook nog eens een paar keer snelladen om te proberen.

Comment

Update...klomp gebroken.

De auto heeft in Frankrijk aan 5 verschillende snelladers gehangen zonder op te laden. Inclusief bij de vw dealer ter plekke.

Ze pluggen hem hier in België in en klik hij begint meteen te snelladen.

Ik kan hem dus vanavond al gaan oppikken.

Pfff vertrouw het zaakje niet erg meer eerlijk gezegd.

Ga hem nu zelf toch ook nog eens een paar keer snelladen om te proberen.
                      Staat de roaming aan van je laadpas?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten

Staat de roaming aan van je laadpas?
                        Gedubbelcheckt en zou zo moeten zijn. Ik kon er toch ook mee gewoon traag laden in Frankrijk en snel geladen nog in. Luxemburg.
                        En aan de vw garage in Frankrijk hebben ze met hun eigen pasje ook geprobeerd.
                        was echt wel een defect aan de auto toen.

In ieder geval ga ik vast en zeker nog wat try outs doen in het buitenland vooraleer ik nog eens naar Italië rijd volgend jaar.

Comment

Gedubbelcheckt en zou zo moeten zijn. Ik kon er toch ook mee gewoon traag laden in Frankrijk en snel geladen nog in. Luxemburg.
                          En aan de vw garage in Frankrijk hebben ze met hun eigen pasje ook geprobeerd.
                          was echt wel een defect aan de auto toen.

In ieder geval ga ik vast en zeker nog wat try outs doen in het buitenland vooraleer ik nog eens naar Italië rijd volgend jaar.

Zeer lastig en vreemd natuurlijk dat het enkel om het buitenland is. Met de Smart ook soms problemen gehad voor het laden maar nooit bij snelladen. Bleek gewoon een slechte kabel te zijn. Meteen een nieuwe gekregen en nooit geen problemen meer.

Comment

• Aan de range zal het niet liggen in de zomer.

Ondertussen al 3 keer snelgeladen als test en zonder problemen. Blijft bizar.

Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk

Comment

• En er verder tevreden van?

Kan je bij thuisladen vermogen instellen?

Comment

• Voor de rest van het rijden zeer tevreden ja. Bij echt slecht Belgische wegen is de ophanging aan de harde kant maar dat kan je bezwaarlijk de auto kwalijk nemen natuurlijk. Maar zelfs dan niets van rammeltjes of wat dan ook. Waar ik nogal allergisch aan ben. Lijkt dus best goed in elkaar te steken.

Snelladen lijkt nu ook gewoon goed te lukken. Gisteren haalde ik bij een nieuw testje zelfs 133kwH

Zetels zitten top ook op lange afstand. Voorbije 3 dagen meer dan 800km gedaan en no problem.

Software start echt veel te traag op maar ik kan er mee leven. Benieuwd naar het verschil in de nieuwe id3 van mijn vrouw binnenkort op dat vlak.

Ohja en stom puntje mss maar de toeter klinkt als die van een 2pk uit de jaren 70
                                Last edited by Bud Wijzer; 24/08/2024, 13:40.

Comment

• Klikt allemaal goed!

Kan je tijdens opladen thuis de snelheid zelf regelen?
                                  Zodat hij bv tegen 2kW ganse nacht oplaad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                    Klikt allemaal goed!

Nee het is een vrij simpele paal via Leaseplan gezet. Hij laadt tegen 5kW meestal.

Comment

• mag ik vragen hoe jij wordt vergoed voor thuis-laden?

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                      Klikt allemaal goed!

gebruik dan je meegeleverde autolader, die laadt aan 1700watt, een instelbare wallbox' minimum is 3.7kw
                                      hou er wel rekening mee dat hoe trager je laadt, hoe meer verliezen...en die zijn best substantieel

Comment

• Heb paal van Total, en die is 22kw...

Das totaal te snel voor me... liever iedere keer gans de nacht op gemak als dat kan...
                                        Paal kan je zelf niet regelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          mag ik vragen hoe jij wordt vergoed voor thuis-laden?

gebruik dan je meegeleverde autolader, die laadt aan 1700watt, een instelbare wallbox' minimum is 3.7kw
                                          hou er wel rekening mee dat hoe trager je laadt, hoe meer verliezen...en die zijn best substantieel
                                          Vergoeding is aan Creg tarief. Ik zit er met mijn contract momenteel behoorlijk onder dus no sweat.

Bovendien ga ik voor een paar euris per jaar echt niet moeilijk doen hoor. Ik laad sowieso amper thuis.

Comment

Working...
                                          X