Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.4 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vrijdag een testrit met deze gedaan, alsook met een Enyaq.

Beide de 77kw variant met 204pk. RWD

Was de eerste keer dat ik met een EV reed, buiten een kort ritje in een Tesla 3.

Wat me eigenlijk vooral opviel, komende uit mijn 150pk diesel, was dat ik toch een beetje op mijn honger bleef qua prestaties.
    Dat instant koppel waar de pers het altijd over heeft, voelde ik niet echt zo aan.
    Natuurlijk gaan die dingen meer dan voldoende vooruit, maar ik had het spectaculairder verwacht.
    Je voelt echt wel het gewicht.

De ophanging van de Enyaq kon me het meest bekoren, mss ook omdat die maar op 20" velgen stond, waar de ID4 op 21" stond.
    In ieder geval kan de vering in beide gevallen het hoge gewicht perfect onder controle houden.
    Een rotonde eens flux door pakken behoort zeker tot de mogelijkheden.

De Enyaq had de standaard zetels, terwijl de VW het style interieur had.
    Dat laatste geniet toch wel absoluut mijn voorkeur.

Aangezien de Q4 in de spec dat ik hem wilde, buiten budget viel, zijn deze twee toch wel kanshebbers.

Al blijft de Polestar toch wel de absolute prijsbreker als lease optie.
    Last edited by Bud Wijzer; 10/10/2022, 12:30.

Comment

• Ondertussen zijn we een paar weken verder en in de afrondingsfase van mijn offertes.

Dilemma is voor mij om voor de Pro of de Pro Performance te gaan met wat minder opties.

Probleem is, dat een Pro versie eigenlijk nog nergens beschikbaar is voor een testrit.

Stoplichtprestaties zijn voor mij sowieso al lang niet meer zo belangrijk, en 10,4sec 0-100km/h is nu ook niet héél erg traag, maar tov de 8,5sec van de pro performance toch wel een aanzienlijk verschil.

In de pro versie, kan ik hem wel helemaal uitrusten naar mijn goesting, terwijl ik in de Pro performance wsl de achteruitrijcamera en verduisterde achterruiten zal moeten laten vallen. Twee opties die ik toch eigenlijk wel waardeer....

Anyone suggestions?

Comment

• Kogel is eindelijk door de kerk.

Bestelling afgerond voor de Pro performance RWD
        Grenadilla black
        Trekhaak
        Style interieur met zwart stuur
        19" Hamar velgen black
        Warmtepomp
        Assitance pack.

Nog aan het twijfelen of ik de achterramen ga laten tinten of niet, maar dat zie ik wel bij levering.
        Meestal gooi ik nogal graag de hoedenplank weg, dus dan is tinten wel aangewezen.

Het lange wachten kan beginnen.

Comment

• Proficiat! Mooie keuze. Benieuwd naar uw bevindingen. Heb hier in Polen ook al een paar witte exemplaren gezien de voorbije weken.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Proficiat! Mooie keuze. Benieuwd naar uw bevindingen. Heb hier in Polen ook al een paar witte exemplaren gezien de voorbije weken.
            Wat de kleur betreft lig ik ook nog altijd in dubio.
            Maar die kan ik nog wel een paar md aanpassen ;-)

Wit vind ik ook knap, maar eigenlijk zijn er veel te weinig mogelijkheden qua kleur keuze.
            Zoals met veel auto's tegenwoordig
            Deze kleur vind ik knap bv, maar niet verkrijgbaar in België
            For the latest VW ID.4 pricing and information:https://www.kbb.com/volkswagen/id4The Volkswagen ID.4 is an all-electric compact crossover available in rear-m...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Wat de kleur betreft lig ik ook nog altijd in dubio.
              Maar die kan ik nog wel een paar md aanpassen ;-)

Wit vind ik ook knap, maar eigenlijk zijn er veel te weinig mogelijkheden qua kleur keuze.
              Zoals met veel auto's tegenwoordig
              Deze kleur vind ik knap bv, maar niet verkrijgbaar in België
              https://www.youtube.com/watch?v=6DMOOAVktBU
              Mooie kleur idd. Stom dat bepaalde kleuren in sommige landen niet verkrijgbaar zijn, net zoals sommige opties. Hangt van de invoerder af veronderstel.

Bij Mercedes Belgium bijvoorbeeld maken ze er een hoop ingewikkelde pakketten van, met vaak dingen bij die je niet nodig hebt maar wel dik kunt betalen, terwijl je in Duitsland die optie dan weer zonder problemen apart kunt bestellen

'Een nog wat meer geld uit de klant zijn zakken kloppen' strategie
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Is bij VW niet anders... een simpele achteruitrijcamera, kost je 1500€, omdat je er nog een hoop andere rommel moet bij nemen, die totaal overbodig zijn IMO

Comment

Is bij VW niet anders... een simpele achteruitrijcamera, kost je 1500€, omdat je er nog een hoop andere rommel moet bij nemen, die totaal overbodig zijn IMO
                  Afzetters

Comment

• De Enyaq van mijn collega is uiteindelijk eindelijk geleverd.

Winter range bij vriestemperaturen, zoals de voorbije dagen, toch maar 310km.
                    Ik ga voortaan enkel nog in de zomer naar Polen karren, denk ik ;-)

Enyaq heeft toch wel absoluut het mooiere interieur. Zelfs mooier dan de Q4, vind ik persoonlijk.
                    Zeker met de lederen bekleding, die hij nog heeft kunnen nemen.

Comment

• Ik zag op een Amerikaans filmpje, dat de 2023 versie een brede armsteun krijgt, ipv de smalle aparte.
                      Iemand enig idee, of dit op de Europese versie ook het geval wordt?

Comment

Ik zag op een Amerikaans filmpje, dat de 2023 versie een brede armsteun krijgt, ipv de smalle aparte.
                        Iemand enig idee, of dit op de Europese versie ook het geval wordt?

https://www.youtube.com/watch?v=m3jMCzyDkdg
                        Laat ons hopen, die smalle armsteunen storen me...

Als het wat mee zit bestel ik er ook een, net offerte gevraagd ?

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                          Laat ons hopen, die smalle armsteunen storen me...

Als het wat mee zit bestel ik er ook een, net offerte gevraagd ?

Laat eens weten wat het geworden is.

Ja ik had zo'n exemplaren vroeger ook in mijn Renault Espace. Een brede versie is veel beter gewoon.
                          Die rakelsystemen werken ook nooit helemaal perfect.

Comment

Laat eens weten wat het geworden is.

Ja ik had zo'n exemplaren vroeger ook in mijn Renault Espace. Een brede versie is veel beter gewoon.
                            Die rakelsystemen werken ook nooit helemaal perfect.
                            Bijna zelfde als de jouwe gevraagd, enkel niet de camera... maar wel groter scherm met head up, maar dat kan geschrapt worden indien nodig...

Wou eerst de skoda, maar was te duur... en de 60 is net te weinig... die Id4 met 177pk en grote batterij is perfect eigenlijk...

Comment

• Groot scherm was voor mij geen must, vond de extra features ook niet zo wow, maar ieder zijn goesting natuurlijk.

Ik heb wel de 204pk genomen.

Heb je die 177 pk test gereden?

Comment

• Geen testrit met gedaan, enkel eens paar dagen met skoda 80.

Heb nu 130pk, verwacht dat deze vlot genoeg zal zijn... Ben altijd al voor meer uitrusting gegaan ipv vermogen.

Comment

• Ik kies ook meestal uitrusting voor prestaties, maar het prijsverschil liet eigenlijk ook nog niet veel extra opties toe, vond ik.

Pateetoos petaatoos natuurlijk ;-)

Ik vond wel, dat hij zelfs met 204 pk zwaar aanvoelde. Ik heb zowel de Skoda als de Enyaq gereden.
                                  Niet veel verschil qua feel natuurlijk.

Comment

Ik kies ook meestal uitrusting voor prestaties, maar het prijsverschil liet eigenlijk ook nog niet veel extra opties toe, vond ik.

Pateetoos petaatoos natuurlijk ;-)

Ik vond wel, dat hij zelfs met 204 pk zwaar aanvoelde. Ik heb zowel de Skoda als de Enyaq gereden.
                                    Niet veel verschil qua feel natuurlijk.
                                    Voelde inderdaad zwaar aan, maar ging toch echt goed vooruit

Comment

• Ja meer dan vlot genoeg inderdaad.

Een EV moet je sowieso niet als racemachine zien, denk ik.
                                      De tijd dat ik nog eerst wilde weg zijn aan het stoplicht, liggen ook al lang achter mij ;-)

Heb je trouwens een warmtepomp genomen?
                                      Ik zag dat die niet meer aan te vinken was in de configurator.

En wat geven ze momenteel als levertijd?
                                      Last edited by Bud Wijzer; 03/01/2023, 11:22.

Comment

• Warmtepomp staat er inderdaad niet meer bij... Ook niet gevraagd...

De verkoper is nog met verlof tot donderdag.

Bij Skoda zeiden ze ongeveer 11 maanden levertermijn... maar niet gegarandeerd... Vriend van me is al meer dan jaar aan het wachten op een Q4

Comment

• Collega van mij heeft 18md op zijn Enyaq gewacht

Mijne is besteld laatste dag van november, en er werd toen gezegd, november 2023.
                                          Mijn leasing loopt sowieso pas af in maart 2024, dus ik gok een beetje in die richting.

Toch wel bizar, dat die warmtepomp niet meer wordt aangeboden.
                                          Ook niet op de Duitse site
                                          Wsl ook weer onderdelen tekort.

Comment

Working...
                                          X