Vrijdag een testrit met deze gedaan, alsook met een Enyaq.
Beide de 77kw variant met 204pk. RWD
Was de eerste keer dat ik met een EV reed, buiten een kort ritje in een Tesla 3.
Wat me eigenlijk vooral opviel, komende uit mijn 150pk diesel, was dat ik toch een beetje op mijn honger bleef qua prestaties.
Dat instant koppel waar de pers het altijd over heeft, voelde ik niet echt zo aan.
Natuurlijk gaan die dingen meer dan voldoende vooruit, maar ik had het spectaculairder verwacht.
Je voelt echt wel het gewicht.
De ophanging van de Enyaq kon me het meest bekoren, mss ook omdat die maar op 20" velgen stond, waar de ID4 op 21" stond.
In ieder geval kan de vering in beide gevallen het hoge gewicht perfect onder controle houden.
Een rotonde eens flux door pakken behoort zeker tot de mogelijkheden.
De Enyaq had de standaard zetels, terwijl de VW het style interieur had.
Dat laatste geniet toch wel absoluut mijn voorkeur.
Aangezien de Q4 in de spec dat ik hem wilde, buiten budget viel, zijn deze twee toch wel kanshebbers.
Al blijft de Polestar toch wel de absolute prijsbreker als lease optie.
Beide de 77kw variant met 204pk. RWD
Was de eerste keer dat ik met een EV reed, buiten een kort ritje in een Tesla 3.
Wat me eigenlijk vooral opviel, komende uit mijn 150pk diesel, was dat ik toch een beetje op mijn honger bleef qua prestaties.
Dat instant koppel waar de pers het altijd over heeft, voelde ik niet echt zo aan.
Natuurlijk gaan die dingen meer dan voldoende vooruit, maar ik had het spectaculairder verwacht.
Je voelt echt wel het gewicht.
De ophanging van de Enyaq kon me het meest bekoren, mss ook omdat die maar op 20" velgen stond, waar de ID4 op 21" stond.
In ieder geval kan de vering in beide gevallen het hoge gewicht perfect onder controle houden.
Een rotonde eens flux door pakken behoort zeker tot de mogelijkheden.
De Enyaq had de standaard zetels, terwijl de VW het style interieur had.
Dat laatste geniet toch wel absoluut mijn voorkeur.
Aangezien de Q4 in de spec dat ik hem wilde, buiten budget viel, zijn deze twee toch wel kanshebbers.
Al blijft de Polestar toch wel de absolute prijsbreker als lease optie.
Comment