Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.4 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    De model 3 SR+ is nog wat zuiniger dan de LR AWD en de VW ID.3.
    Want ook slechts 2 aangedreven wielen en een vrij laag gewicht, en een uitstekende aerodynamica.
    De range in praktijk tussen een ID.3 58 kwh en model 3 SR+ 50 kwh zal nog wel licht in het voordeel van de VW zijn door de grotere batterij, maar het scheelt niet veel.
    Beiden zijn prima geschikt voor dagelijks gebruik en middellange trips.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Vraag is ook waar je de E-Tron echt aan die snelheden kan laden. Hoe meer ik lees en filmpjes ik zie, dat de meeste laders niet kunnen tippen aan de SuperChargers van Tesla: trager dan officieel, kapot, etc.
      Het Ionity netwerk. Dat netwerk is in opbouw, je moet vooral reviews op youtube filteren, de boodschappen die sommige tesla-fanboys verspreiden zijn gewoon misleidend (meestal zijn dat dan ook nog eens mensen die massaal speculeren op Tesla aandelen, en dan eender welke andere auto afbranden...). De 1000 km test van de etron 55 van Bjorn Nyland bewijst dat ook : het is pure waanzin dat die bijna even snel is dan de Model 3. Ondanks een verbruik dat meer dan 50Wh/km hoger ligt. En dat hij gelijke tred houdt met een Model X, ondanks een verbruik dat 30Wh/100 km hoger ligt, en de kleinere accu... Dat geeft aan dat wat voor een beest de e-tron is tijdens het laden.
      Last edited by BertVS; 05/10/2020, 19:53.
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        De model 3 SR+ is nog wat zuiniger dan de LR AWD en de VW ID.3.
        Want ook slechts 2 aangedreven wielen en een vrij laag gewicht, en een uitstekende aerodynamica.
        De range in praktijk tussen een ID.3 58 kwh en model 3 SR+ 50 kwh zal nog wel licht in het voordeel van de VW zijn door de grotere batterij, maar het scheelt niet veel.
        Beiden zijn prima geschikt voor dagelijks gebruik en middellange trips.
        Zoals al in mijn vorige reactie aangaf: theoretisch moet de ID.3 een pak meer verbruiken: de wagen is bijna 10 cm hoger en heeft een veel slechtere drag-coëfficiënt. Wanneer dat verbruik dan vergelijkbaar is met de Model 3 SR+, geeft dat aan dat de aandrijving zeker niet veel moet onderdoen in efficiëntie.
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • #24
          Deze week testrit met ID.3 geboekt voor volgende week zaterdag. Wil in aanloop naar ID.4 toch al eens ervaren hoe ze bij VW dat elektrisch rijden aanpakken.
          Hou jullie op de hoogte!
          RG.

          Comment


          • #25
            Beelden uit de fabriek waar deze ID.4's al volop van de band rollen.
             

            Comment


            • #26
              Ben hier opnieuw. Net testrit met de ID.3 achter de rug. Post dat hier, omdat ik eigenlijk een ID.4 op het oog heb, maar niet kon wachten, dus alvast een testrit met het kleine broertje heb gemaakt.
              Mijn gedacht:
              Wegligging is top, zoals je van een auto met laag zwaartepunt kan verwachten.
              Ik vermoed door de iets kortere wielbasis had ik wel een beetje een ping-pong bal gevoel bij het rijden op iet of wat oneffen betonwegen. Alsof de wagen een beetje stuitert van wiel naar wiel.
              Het optrekken is mééér dan ok. Zat op iets minder dan 8 seconden aan 100 km/u. Dat lijkt me voor gelijk welke dagelijkse gezinswagen meer dan puik. Het voelt ook heel prettig. Toen ik daarna terug in mijn Tiguan (140 pk, automaat) stapte, moest ik toch even beteuterd slikken
              De afwerking is best ok. Geen top-super-premium, maar ik had nu ook niet het gevoel dat ik een een golf van den Aldi zat. Enige wat me wat tegenviel was het gebruik van glanzend zwart in het deurpaneel (dan nog waar je met je handen komt) en in de middenconsole. Dat zijn dingen die stof en vingerafdrukken verzamelen. Waar voor de rest, prettig.
              De cockpit lijkt me goed gedaan. Las hier en daar wat negatieve commentaren over dat rare scherm dat aan het stuur bevestigd is, maar vind dat best meevallen. De software op de centrale console reageert echt snel, zonder lag, al ontbreken voor het ogenblik (zoals her en der al aangekondigd) nog enkele dingen die met een OTA update moeten komen. Ik denk dan bv. aan het zoeken naar laadpunten.
              De navigatie werkt goed. Beter dan de navigatie in mijn Tiguan, die ik eigenlijk nooit gebruik wegen Waze via Android Auto. Maar bij deze ID.3 is die navigatie o.a. gekoppeld aan die IQ lights, waardoor die gekleurde LED strip onder het raam oplicht als je moet afslaan.
              Ook viel het me op dat de cruise control automatisch afremt als je een bebouwde kom of '70' bord tegenkomt. Kan je waarschijnlijk ook wel uitschakelen, maar ben daar niet beginnen naar zoeken in het menu van de wagen. Ook vertraagde de wagen als bleek dat er een scherpe bocht zat aan te komen. En dat vertelde hij op het dashboard. Netjes!
              Ik hoorde net van de verkoper dat de ID.4 intussen ook net in verkoop is gegaan. Hij is dus sinds vandaag te bellen in België. Persoonlijk wil ik wel een testrit afwachten. De eerste ID.4 wagens zijn rond 15 december in de toonzaal verwacht.

              Conclusie: heel leuke testrit, kan niet wachten om de ID.4 te testen. Good job VW!

              Comment


              • #27
                in ID.4 is de afwerking trouwens anders, vanwege de negatieve commentaar op de gebruikte materialen in de ID.3

                Ik zie veel mensen lachen met de ID.3, hem te duur noemen, maar zoals al gezegd, hij verkoopt zeer goed. In Noorwegen zijn er nu al meer ID.3 verkocht dan Model 3 over heel het jaar, en tegen het einde van 't jaar is het waarschijnlijk de tweede best verkochte EV
                Wat de ID.4 betreft: ik denk dat Tesla zijn prijspolitiek voor de model Y in Europa toch flink gaat moeten aanpassen, die ID.4 is bijna 10 000 EUR goedkoper.
                Last edited by BertVS; 25/10/2020, 19:24. Reden: kwakkel aangepast
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                  Wat de ID.4 betreft: ik denk dat Tesla zijn prijspolitiek voor de model Y in Europa toch flink gaat moeten aanpassen, die ID.4 is bijna 10 000 EUR goedkoper.
                  Denk inderdaad dat die ID.4 ook ferm gaat aanslaan. Ik sta alvast te popelen voor een testrit. Is echt aangenaam dat een 'historische' autobouwer eindelijk ook EV's bouwt. Die hoeven niet alles from scratch uit te vinden. Een deur blijft een deur.

                  Comment


                  • #29
                    DÍT IS DE VOLKSWAGEN ID4 X!

                    Volkswagen heeft de elektrische ID4 nu al in een aangepaste vorm gegoten. Het merk heeft het doek getrokken van de ID4 X, met niet alleen een ander front, maar ook een andere bilpartij.

                    Autofabrikanten verkopen hun modellen in diverse markten en dat heeft veelal gevolgen voor de aandrijflijnen die per markt beschikbaar worden gesteld. De Volkswagen Group levert zijn modellen overal ter wereld, iets dat voor opvallende verschillen tussen zijn modellen zorgt. Zo is de Zuid-Amerikaanse Volkswagen Up net even anders geweest dan het Europese exemplaar. In China zijn de verschillen soms nog opvallender. Volkswagen levert zijn modellen in het land namelijk via twee joint-ventures, die dezelfde modellen in van elkaar afwijkende vorm verkopen. Zo verkoopt Volkswagen in China onder meer twee versies van de T-Cross, die op designvlak van elkaar afwijken. Nu is er ook een tweede versie van de elektrische Volkswagen ID4: de ID4 X.

                    De Volkswagen ID4 die het samenwerkingsverband FAW-Volkswagen produceert, heet in China ID4 Crozz. Die naam is een knipoog naar de in 2017 gepresenteerde ID Crozz Concept die als voorbode van de ID4 diende. Die ID4 Crozz is optisch gelijk aan de ID4 die Volkswagen in Europa levert. Joint-venture SAIC-Volkswagen heeft zijn eigen variant op de menukaart staan: de ID4 X. Dat is een nogal bijzondere afgeleide. De X heeft namelijk een andere voorzijde én een andere achterzijde dan de hier bekende Volkswagen ID4.


                    Volkswagen ID4 X

                    De Volkswagen ID4 X heeft een compleet andere voorbumper dan het Europese exemplaar. Zo worden de verticale dichte 'koelopeningen' met elkaar verbonden door een zwart stuk glimmend kunststof. Opvallender zijn echter de compleet afwijkende koplampen. Ze hebben niet alleen een andere indeling, maar ook een volledig nieuwe vorm. Ze duiken verder de voorschermen in met een dunne uitloper. Ze worden met elkaar verbonden door een ledbalk die meer dan bij de Europese Volkswagen ID4 de koplampen in duiken.

                    Ook aan de achterkant is de Chinese Volkswagen ID4 X anders dan de ID4 zoals wij die kennen. De achterlichten hebben namelijk een compleet afwijkende indeling en zijn omlijst met zwart kunststof dat het geheel ook een andere vorm geeft. Het Volkswagen-logo achterop is verlicht en ook de indeling van de achterlichten wijkt volledig af. De kentekenplaat zit bij de ID4 X ook niet in de achterbumper maar krijgt op de achterklep een plek onder de verlichting. De achterbumper zelf is eveneens anders van vorm. Het aangepaste bumperwerk maakt de ID4 X een dikke 2,5 centimeter langer dan 'onze' ID4. Daarnaast staat de ID4 X dankzij een andere afstelling van het onderstel 1,1 centimeter hoger op zijn poten dan de Volkswagen ID4 die je hier kunt bestellen.

                    Ook in het interieur zijn er verschillen. Zo is de middenconsole van de ID4 X anders van vorm en is onder meer de indeling van de knoppen onder het hoekiger vormgegeven infotainmentscherm aangepast. Opvallend is dat Volkswagen in beide smaken van de ID4, dus de ID4 Crozz en de ID4 X, een 85 kWh accupakket monteert, in plaats van de bij ons gebruikelijke 82 kWh batterij.












                    ​​​​​​​Volkswagen ID4 X (links) en ID4 (Europees, rechts)






                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      ID.4 is echt wel ruim van binnen.... Hier een filmpje van Björn Nylandt : https://www.youtube.com/watch?v=X-jXiHwomd8

                      Eerlijk gezegd, range is vergelijkbaar met de model Y, en de model Y is ook gewoon hondslelijk

                      Deze is bovendien bijna 10 000 EUR goedkoper en gaat 6-12 maanden vroeger beschikbaar zijn dan . Met de grote accu zou deze qua range vergelijkbaar moeten zijn met de Model Y

                      Ik denk dat de Model Y echt wel een serieuze concurrent heeft aan deze ID.4
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • #31
                        Volkswagen ID.4 PREVIEW | Elektrische Tiguan? (2020)

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          ID.4 Crozz (FAW-VW)

















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Id.4 x (saic-vw)




















                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Knappe wagen toch wel hé.
                              Wel precies een vreemd systeem qua schakelen, of zie ik dat verkeerd? Een soort van draaischakelaar op het tellerscherm ?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                Knappe wagen toch wel hé.
                                Wel precies een vreemd systeem qua schakelen, of zie ik dat verkeerd? Een soort van draaischakelaar op het tellerscherm ?
                                BMW I3 heeft dat al 10 jaar op die manier. Bespaart veel plaats op de middenconsole, zie je bij veel merken toch al jaren.

                                Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #36
                                  Zowel die Crozz als X-versie zien er nog beter uit dan de al mooie Europese versie van een ID.4 vind ik.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ah ok. Een draaiknop in de middenconsole of een hendel rechts achter het stuur à la Mercedes, dat kende ik al.
                                    Deze was nieuw voor me.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                      Ah ok. Een draaiknop in de middenconsole of een hendel rechts achter het stuur à la Mercedes, dat kende ik al.
                                      Deze was nieuw voor me.
                                      bij de testrit van de ID3 waren ze bij Autoweek toch niet heel enthousiast over de ergonomie van dat geheel.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                        bij de testrit van de ID3 waren ze bij Autoweek toch niet heel enthousiast over de ergonomie van dat geheel.
                                        Weer typisch voor autogids. Uiteindelijk zijn dat halve autisten die denken dat alles moet blijven zoals 50 jaar geleden. Hoe dikwijls gebruik je die schakelaar?
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • #40
                                          Die hebben liever zo’n enorme pook in de middenconsole. Bij de Audi A6 is dat echt een monster zo groot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X