Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen ID.4 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Kies je den de ID4 louter om de badge als ik mag vragen?
De Enyaq is qua design toch een stuk leuker, vind ik persoonlijk.4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Mogelijk, maar boebeltje had de Ioniq op zijnen kortlijst staan.4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenZeker een topic van openen als je hem hebt en je ervaring delen, zou ik zeggen.
Staat ook wel op mijn wishlist
het wordt een id4 pro max in blue dusk (volledig, dus niet met het zilver/zwart) met de 19 duim hamar velgen in dark graphite
levertijd valt heel goed mee: juni
komende week gingen ze bij Claessens een id4 inzetten (met sw 2.1) om te kunnen proefrijden, dus ik sta daarvoor op de wachtlijst (blijkbaar al een 50tal mensen)
de wagen valt in het echt groter uit dan ik dacht en eerste indruk van de afwerking vind ik toch wel meer dan deftig
4 rings driver
Comment
-
vandaag dan even een testrit kunnen maken; ben nog steeds blij van mijn keuze. ik betrapte mij erop dat ik langzamer reed dan normaal, is dat door de stilte aan boord...
even in D en dan in B gereden, D is echt zoals een ICE auto en B lijkt me meer de logische keuze, de regeneratie vind ik niet agressief. wel opletten dat hij niet volledig stopt. acceleratie vind ik leuk, maar zeker niet zo fel als bij tesla
audio vond ik ook wel meer dan behoorlijk, ik snap de mensen niet die zeggen dat het niet goed zou zijn, wat is je standaard dan?
de wagen die je bij Claessens kan testen is een witte 1st, dus niet helemaal volgeladen maar uiteindelijk gaat het om de rijervaring en dat is positief, had er moeite mee om terug naar mijn bmw 3 te gaan...
binnen een week of 2 zou ik in myvolkswagen iets van vooruitgang moeten zien mbt het orderproces, ik ben benieuwd!
wordt een leuke zomer ...4 rings driver
Comment
-
Indrukwekkend resultaat van de ID.4 in de banana-box test van de Bjorn
Results from my range tests, banana box tests and other goodies here:https://drive.google.com/open?id=1HOwktdiZmm40atGPwymzrxErMi1ZrKPPGet 30 day free trial ...
Koffer en interieur zijn dus ruimer dan Model X 6 seater, model S, e-tron, mach-e, i-pace...
Alleen de Model X 5 seater is ruimer
De ID.4 is 4.58 m lang en is que interieur zo ruim als een Touareg......
Comment
-
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit.
Het is maar 1 review, maar als ik deze lees, dan heb ik toch mijn twijfels of VW wel echt betere kwaliteit levert dan Tesla:
- auto binnenin nat doordat slangetje achterruitvloeistof niet aangesloten, waardoor voorruit zelfs vervangen moest worden
- 3 weken nodig om een software update te doen, waarna het system nog niet beter werkt.
In andere reviews blijkt dat er met versie 2.1 van de software ook nog genoeg bugs zijn.
Ook de rijhulp systemen werken nog niet zo goed als in andere wagens.
Gelukkig zijn dit allemaal zaken die door software updates opgelost kunnen worden. Het lijkt in de essentie een ruime, goed rijdende auto te zijn.
(met een saai uiterlijk vind ik persoonlijk, maar het is dan ook een VW)
Comment
-
GTI, GTE, GTX
VOLKSWAGEN ID4 GTX BEVESTIGD
Volkswagen bevestigt het vermoeden dat het voor elektrische ID-modellen het sportlabel ‘GTX’ introduceert. De eerste auto onder dit label is de Volkswagen ID4 GTX en verschijnt op 28 april.
GTI is van oudsher dé Volkswagen hot-hatch, GTE is een sportieve plug-inhybride en nu is daar dan GTX, een vergelijkbaar label voor elektrische modellen uit de ID-serie. Het vermoeden dat dit ging gebeuren was er al in 2019, maar nu is pas definitief duidelijk dat Volkswagen deze weg gaat bewandelen.
De eerste auto die het GTX-label krijgt, is de ID4. Dat is enigszins opmerkelijk, aangezien de kleinere en lichtere ID3 van nature meer geschikt lijkt voor een sportieve versie. De marketeers van Volkswagen hebben echter ongetwijfeld bedacht dat de ruimere en wereldwijd interessantere cross-over een betere kandidaat is.
306 pk
De ‘X’ laat zich hier ook lezen als ‘vierwielaandrijving’, want de ID4 GTX krijgt twee elektromotoren mee en is daarmee het eerste ID-model met vierwielaandrijving. Hoewel Volkswagen dat officieel nog niet bevestigt, wijst alles erop dat de ID4 GTX straks over 306 pk beschikt. Een variant met dat vermogen werd al aangekondigd voordat we de ID4 zonder camouflage konden bekijken, zij het toen nog zonder de toevoeging GTX. Als dit inderdaad dezelfde auto is, krijgt de GTX de beschikking over een accupakket van 82 kWh. Interessant is ook dat deze tweemotorige versie 1.400 kg mag trekken.
De Volkswagen ID4 GTX wordt op 28 april onthuld.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Grappig toch... die GTX stond al lang in de steigers, maar mocht pas aangekondigd worden nadat Audi de Q4-ETRON Quattro.
En met wat geluk is de GTX sneller geleverd dan de Q4...
De differentiatie in de VAG groep wordt moeilijker en moeilijker als de modellen zo veel gemeen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDe differentiatie in de VAG groep wordt moeilijker en moeilijker als de modellen zo veel gemeen hebben.
Design zelfs ook niet zo sterk, want de verhoudingen van de Q4 e-Tron lijken heel sterk op die van de ID.4.
Dat doen Hyundai/Kia dan toch beter met de Ioniq 5/EV6.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk ben benieuwd naar de kwaliteit.
Het is maar 1 review, maar als ik deze lees, dan heb ik toch mijn twijfels of VW wel echt betere kwaliteit levert dan Tesla:
- auto binnenin nat doordat slangetje achterruitvloeistof niet aangesloten, waardoor voorruit zelfs vervangen moest worden
- 3 weken nodig om een software update te doen, waarna het system nog niet beter werkt.
Mijn vensters sluiten ook niet correct af (ik heb af en toe een druppel die binnensijpelt aan het linkerportier).
In andere reviews blijkt dat er met versie 2.1 van de software ook nog genoeg bugs zijn.
Ook de rijhulp systemen werken nog niet zo goed als in andere wagens.
Phantombrakes om de haverklap. Model 3 rijdt ook gewoon veel te veel links in het rijvak, om dan de remmen dicht te gooien wanneer er een vrachtwagen kruist.
Ik heb hier ook een overgang tussen betonweg en asfalt, iedere keer slaat hij de remmen volledig dicht. Bruggen over de autostrade zijn ook iedere keer een avontuur. Gaat hij remmen of niet? In een ID.3 kan je nog beslissen om een gewone manuele CC te gebruiken volgens mij...
En de autopilot in de Model 3 ? Ik heb de eerste 5000 km drie keer een noodingreep moeten maken om te vermijden dat ik het decor belandde. Ik gebruik dat alleen nog op de autosnelweg.
Gelukkig zijn dit allemaal zaken die door software updates opgelost kunnen worden. Het lijkt in de essentie een ruime, goed rijdende auto te zijn.
(met een saai uiterlijk vind ik persoonlijk, maar het is dan ook een VW)
Comment
-
eindelijk van de garage vernomen dat mijn wagen besteld is, 11 maart offerte ingediend en goedgekeurd door verantwoordelijke, 19 maart heeft fleet doorgestuurd naar arval... nu moet ik natuurlijk tot begin augustus wachten wat gelukkig nog meevalt4 rings driver
Comment
-
VOLKSWAGEN ID4 GTX ONTHULD: DE ELEKTRISCHE GTI
Volkswagen introduceert een nieuw performancelabel: GTX. Daarmee heeft Volkswagen een zoveelste aanduiding om aan z'n sportievere modellen te hangen. De elektrische Volkswagen ID4 is de auto waar de GTX-aanduiding op debuteert. Dít is de Volkswagen ID4 GTX!
Volkswagen heeft diverse badges op de planken liggen die het op z'n sportievere modellen kan plakken. De aanduiding GTI wordt net als het R-label gebruikt voor sportieve benzineversies. GTD en GTE zijn de GTI-equivalenten voor respectievelijk plug-in hybrides en diesels. Volkswagen heeft nu ook een drielettercombinatie bedacht voor zijn volledig elektrische ID-modellen: GTX. Volkswagen introduceert zijn GTX-sportlabel door de elektrische Volkswagen ID4 GTX op het podium te tillen.
De Volkswagen ID4 GTX is de absolute topversie van het ID4-gamma dat momenteel al uit 148 pk, 170 pk en 204 pk sterke versies bestaat. Die eerste twee hebben altijd een 52 kWh accu, de 204 pk sterke variant is gekoppeld aan de grotere 77 kWh accu waarmee de ID4 op papier tot 521 kilometer ver komt. Wat alle reeds bekende varianten van de ID4 met elkaar gemeen hebben, is dat ze allen achterwielaangedreven zijn. Deze nagelnieuwe Volkswagen ID4 GTX gooit het over een andere boeg. Net als de 204 pk sterke versie van de ID4 heeft de ID4 GTX de 77 kWh accu in zijn bodem, maar dankzij twee elektromotoren vindt de aandrijving op zowel de voor- als achterwielen plaats. Het systeemvermogen bedraagt 299 pk, voldoende om de Volkswagen ID4 GTX in 6,2 seconden aan een snelheid van 100 km/h te helpen. Z'n topsnelheid ligt op 180 km/h en daarmee geeft -ie de op 160 km/h begrensde overige versies van de ID4 het nakijken. Die 299 pk sterke aandrijflijn hangt Audi ook in de S-versie van de Q4's e-tron.
Volkswagen ID4 GTX
Het ligt voor de hand dat de ID4 GTX door zijn krachtigere aandrijflijn minder kilometers uit z'n 77 kWh accu trekt dan de 204 pk sterke versie. De ID4 GTX komt 'meer dan 480 kilometer' ver op een lading. De 204 pk sterke ID4 schopt het zoals gezegd tot dik 520 kilometer. De tweemotorige ID4 GTX mag overigens tot 1.400 kilo trekken, de overige ID4's mogen maximaal 1.000 kilo trekken (geremd). In theorie springt de voorste elektromotor bij als de omstandigheden er om vragen, al kun je de ID4 GTX middels een nieuwe Traction geheten rijmodus ook dwingen in vierwielaangedreven toestand z'n kilometers te maken. We mikken er overigens op dat ook de aanvankelijk als 306 pk sterke topversie van de Enyaq aan de wereld aangekondigde Enyaq 80 RS iV ook deze 299 pk sterke aandrijflijn krijgt.
Volkswagen ID4
Geen sportief model zonder een stel designtechnische aanpassingen. Zo heeft de Volkswagen ID4 GTX afwijkend ogend bumperwerk aan zowel voor en achterzijde. Zo zitten er in de naast de kentekenplaat geplaatste zwarte ornamenten drie ledpitjes en is een groter deel van de bumper in carrosseriekleur uitgevoerd. Daarbij heeft de ID4 GTX een eigen lichtsignatuur in de achterlichten. Zo hebben de remlichten een X-vorm gekregen. Natuurlijk kan een reeks GTX-badges niet ontbreken. Het dak van de ID4 GTX is altijd in het zwart uitgevoerd, hetzelfde geldt voor de achterspoiler. Ook in het interieur laat de ID4 GTX zien niet zomaar een ID4 te zijn. Zo is het bovenste deel van het dashboard net als de kunstlederen bekleding op de deurpanelen in de kleur X-Blue uitgevoerd. Ook hier vinden we, samen met een bonte verzameling rode accenten, GTX-logo's.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment