Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.4 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een warmtepomp is toch wel een must op een EV, en al zeker voor diegenen die steeds vinden dat de range ”onvoldoende” is en de laadtijden ”te lang”.

Comment

• Vind ik persoonlijk ook ja... snap sowieso niet, dat ze dat niet standaard in die auto zetten.

Comment

• Der neue Volkswagen ID. XTREME - Systemleistung steigt um 65 kW auf insgesamt 285 kW - YouTube

Leuke variant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Laat eens weten wat het geworden is.
          Gaat een Enyaq worden, de 60 met enkel lederen interieur.

Zit al meer dan genoeg op, enkel jammer dat je de zetelverwarming niet meer appart kan bestellen, of in goedkoop pakket van €500 zoals paar maand geleden nog...

Comment

• Om budgetaire reden voor de 60 gekozen of doe je niet veel km's?

En waarom uiteindelijk de Enyaq ipv de ID4?
            Last edited by Bud Wijzer; 18/01/2023, 13:45.

Comment

Om budgetaire reden voor de 60 gekozen of doe je niet veel km's?

En waarom uiteindelijk de Enyaq ipv de ID4?
              Doe niet zoveel km's en de 60 is ook 8k goedkoper dan de 80...
              (rij nu met een Octavia...)

Vorige jaren maar paar keer per jaar meer dan 200km op een dag gedaan

Persoonlijk vind ik de buitenkant van de ID4 het knapste, maar het interieur van de Enyaq, en zeker met leder vind ik knapper

Comment

• Klopt ja, interieur van de Enyaq is zeker mooier, vind ik persoonlijk ook. Lederen interieur is ook echt mooi inderdaad.

Ik wist niet dat het prijsverschil zo groot was en als het voor jou voldoet, prima natuurlijk.

Ik doe regelmatig afstanden van 300km en meer op een dag dus de 58KW was voor mij echt geen optie.

Welke kleur heb je genomen?

Comment

• Als je veel grote afstanden moet doen, is de ID4 zeker de betere keuze!

Een zwarte. (al mijn auto's waren al zwart) Is ook het mooiste, omdat hij geen chroom pakket heeft, en dan valt het niet zo op dat de plastiek ook zwart is

Comment

• Diegene die ik test reed was ook zwart... staat hem mooi.

Ik ga voor de mijne ook bij zwart blijven. Ben alleen nog aan't twijfelen om de achterruiten te laten tinten of niet.
                    Inderdaad ook vooral omdat die ongespoten plastic delen dan minder opvallen.
                    Last edited by Bud Wijzer; 18/01/2023, 15:31.

Comment

Diegene die ik test reed was ook zwart... staat hem mooi.

Ik ga voor de mijne ook bij zwart blijven. Ben alleen nog aan't twijfelen om de achterruiten te laten tinten of niet.
                      Inderdaad ook vooral omdat die ongespoten plastic delen dan minder opvallen.
                      Zwart is voor een ID4 ook echt knap

Denk mijn ruiten direct achteraf te laten tinten ergens. Als ik op internet wat prijzen zie zou het rond de €200 kosten...

In de garage direct laten tinten is €340. (denk dat er dan een externe langskomt)

Bij Skoda kon je die niet meer als optie getint nemen...

Comment

• Zaten bij de VW ook in een duur optiepakket, maar weet al niet meer precies het welke.
                        Ondertussen zijn de ranges weer veranderd naar business modellen, zag ik.

Offerte was 320€ ex btw voor het na tinten.
                        Denk wel dat ik het in de garage zelf ga laten doen, voor levering.

Comment

• Heb het net ook nog eens nagevraagd, om eventueel nog mee te bestellen als het kan

Comment

• Zie nu op VW configurator dat er standaard alu velgen nu zijn... Twee weken geleden was dat nog bijna €900 extra...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                              Zie nu op VW configurator dat er standaard alu velgen nu zijn... Twee weken geleden was dat nog bijna €900 extra...
                              klopt ja, maar die zullen ze wel bij de basisprijs bijgeteld hebben ;-)

De business versie heeft nu standaard alle opties die ik ook genomen heb, buiten de trekhaak.
                              Als ik hem nu configureer, dan kom ik nu 2931 € duurder uit, dan mijn offerte van november, voor korting.

Tenminste als ik de warmtepomp ook mee in rekening neem, die nu niet meer verkrijgbaar is.
                              Last edited by Bud Wijzer; 18/01/2023, 16:03.

Comment

• Is deze ondertussen niet duurder dan een Tesla Y?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Is deze ondertussen niet duurder dan een Tesla Y?
                                  Al sinds de komst van de achterwiel aangedreven versie van de Y.

Maar in leasing lijkt de VW goedkoper...
                                  Wel ook altijd in België met grotere batterij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                    Al sinds de komst van de achterwiel aangedreven versie van de Y.

Maar in leasing lijkt de VW goedkoper...
                                    Wel ook altijd in België met grotere batterij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
                                    Klopt ja, wat ik eerlijk gezegd niet goed begrijp.
                                    Kan me niet voorstellen dat de restwaarde van een Tesla zo slecht is.

wel behoorlijk hogere verzekeringspremie.

Comment

Klopt ja, wat ik eerlijk gezegd niet goed begrijp.
                                      Kan me niet voorstellen dat de restwaarde van een Tesla zo slecht is.

wel behoorlijk hogere verzekeringspremie.

Als er binnen 4 jaar duizenden dezelfde op de markt komen, zal het misschien moeilijker zijn om ze te verkopen aan een goede prijs?

Basisversie met 300+pk zal voor verzekering ook al minder zijn?

Meeste mensen willen nog steeds een vertrouwd merk...

Comment

• Dat laatste en ook de looks van de Y kunnen de "traditionele" koper ook nog steeds niet erg bekoren, denk ik.

Comment

• Mensen willen een vertrouwd merk tot ze merken dat ze elders een pak meer krijgen. Denk maar aan het succes van de japanse en koreaanse auto's.
                                          In de jaren 80 was Toyota iets exotisch. Kia en Hyundai zijn later gekomen, maar vonden ook hun kopers.

Comment

Working...