Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.4 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ondertussen 1800km op de teller en eigenlijk steeds meer tevreden van de auto.
    Ik haal zelfs met veel (Belgische) snelwegkm's makkelijk 400km plus, dus ruim voldoendeµ
    Gemiddeld verbruik lange termijn staat op 18 kWh.

Voor andere ID4 gebruikers. Sinds mijn laatste rit heb ik opeens het lange tijd verbruik op het displaytje achter mijn stuur, ipv het trip verbruik.
    Al gezocht, maar ik krijg het niet terug gezet.

Iemand een idee?

Edit gevonden
    Last edited by Bud Wijzer; 15/03/2024, 10:36.

Comment

• Knap dat je 400 km haalt momenteel, kan ik alleen maar van dromen
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ondertussen zijn we 3k ver en nog altijd erg tevreden over de auto.
        het Multimedia systeem is zeker niet top maar ik raak er stilaan aan gewend en voor mij is het zeker leefbaar. Grafisch en qua snelheid zullen er zeker betere systemen zijn maar hoe vaak gebruik je het eigenlijk tijdens een rit he? Al vind ik alles met touchscreens bedienen nog altijd ergens onveilig in een auto.

Wat me gisteren bij eens een uitzonderlijk zonnetje wel opviel was dat het dashboard redelijk reflecteert in de voorruit. Had ik nog nergens gezien in een review maar is toch redelijk prominent. Mag ik niet teveel op gaan letten

De range vind ik wel echt één van zijn pluspunten. Ik moet echt al heel sportief gaan rijden om hem boven de 21kWh te krijgen. Longtime range staat op 18,3 met toch nog steeds vrij koude temperaturen. Warmtepomp doet zijn werk dus. Van anxiety in ieder geval nog geen last gehad. Wel ook nog geen echt lange afstanden gedaan moet ik toegeven.

Vooral het algemeen comfort gevoel is top. Niets boven alcantara als zetelbekleding. Ophanging is Duits stug maar zeker niet overdreven. Veel beter in balans dan bij da Mazda in ieder geval. Prestaties voor mij ook meer dan voldoende. Vooral dat instant koppel is toch wel zalig bij inhaalmanoeuvres.
        Door zijn hoge gewicht is het zeker geen gooi en smijt auto maar het gebrek aan beleving wat EV auto's altijd verweten wordt merk ik totaal niet.

Volgend weekend eens een trip van 350km gepland waarbij ik wel ergens onderweg zal moeten snelladen.

Comment

• Jij rijdt weinig snelweg? Mijn verbruik geraakt momenteel niet onder de 22.
          Dinsdag gaan de winterbanden eraf.
          Hopelijk zakt het verbruik dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
            Jij rijdt weinig snelweg? Mijn verbruik geraakt momenteel niet onder de 22.

Onze xc40 zit nu na 2800 kilometer op 20,5. Veel snelweg ook.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Onze xc40 zit nu na 2800 kilometer op 20,5. Veel snelweg ook.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
              Ik rij met een bmw ix3 en na 38000km zit ik gemiddeld op 20,7.
              Maar ik de winter geraak ik niet onder de 22

Comment

• Mijn Y LR zit nu over de eerste 30k en bijna 1 jaar op 19kWh/100km.

Comment

• Zit momenteel op op 19,9 met de Smart3 Brabus. Veel autostrade en rij sportief, altijd 123 op cc. De tesla zal ik straks eens kijken als hij terug is. De Tesla, partner rustige rijstijl, zelden 120 op autostrade.

Comment

• De Tesla Y performance zit momenteel op 17,7.

Comment

Jij rijdt weinig snelweg? Mijn verbruik geraakt momenteel niet onder de 22.

Zo'n 50/50 snelweg met lokale wegen, schat ik. Mijn rijstijl is niet echt veranderd tov de BMW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Mijn Y LR zit nu over de eerste 30k en bijna 1 jaar op 19kWh/100km.
                        Hier 18,7 kWh/100 km over bijna 6000km (enyaq).
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Wat een verplichte beperking op woon-werk en een vrijwillige in vrije tijd…van 100 per uur doet…ook de polestar zat aan dit verbruik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Ik ga volgend weekend eens van de Kempen naar't zeetje en ben ook eens van plan om een economy run te doen.
                            Maar aan 15,7 raak ik nooit volgens mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Ik ga volgend weekend eens van de Kempen naar't zeetje en ben ook eens van plan om een economy run te doen.
                              Maar aan 15,7 raak ik nooit volgens mij.
                              Ik vind zo'n afstanden en dit traject eigenlijk niet gunstig om economy runs te doen. Tenzij je het leuk vindt om aan 85 achter een vrachtwagen te gaan hangen.

Op zweedse binnewegen met temperaturen rond de 20°C ben ik wel eens aan 14 geraatk, maar dan kom je amper aan 80 km/h, geen verkeerslichten, amper verkeer, geen airco nodig... (en de radio heel zacht :-) )

Comment

• Achter een vrachtwagen hangen, hou ik geen 5min vol, vrees ik, maar cruise op 100 moet me wel een tijdje lukken mss.

Dit zijn nu net de trajecten, waarop je een maximum range wil halen toch? Op secundaire wegen, haal je die sowieso is mijn ervaring.

Comment

Achter een vrachtwagen hangen, hou ik geen 5min vol, vrees ik, maar cruise op 100 moet me wel een tijdje lukken mss.

Dit zijn nu net de trajecten, waarop je een maximum range wil halen toch? Op secundaire wegen, haal je die sowieso is mijn ervaring.
                                  Ik rij gewoon met de EV zoals ik vroeger met mijn brandstofauto's reed.
                                  Autostrade in België is 125, in NL rij ik 105, en in Duitsland tot 150.
                                  En als de batterij leeg raakt ga ik laden.

Voor een binnenlands tripje moet ik bijna nooit laden, en als het iets verder is, dan mis ik misschien 50 km, en dat laad ik dan ofwel ter plaatse in een parking aan een trage paal, ofwel stop je 5-10 min voor een korte snellaadsessie.
                                  Maar ik ga echt niet veel trager rijden om maar extra range te halen.

Comment

• Vind dat beetje moeite - voor mezelf - geen probleem om 20% zuiniger te rijden, de auto leent zich er ook uitermate voor

Als deels beroepschauffeur is dat een ander verhaal uiteraard

Vind ook het verschil tesla/non tesla kleiner als verwacht

Reed ook met een s350d aan minder als 6 liter op die manier en traject

Comment

Zo'n 50/50 snelweg met lokale wegen, schat ik. Mijn rijstijl is niet echt veranderd tov de BMW
                                      Was dat ook een 1.5 diesel? Hoeveel was je verbruik daar? Ik zat krap rond de 6l met de mijne

Comment

• …toch nig dit, collega rijdt sinds begin feb prive een model-y in zelfde omstandigheden (100 per uur)…zit net aan geen 15 kwh sinfs begin

Comment

Was dat ook een 1.5 diesel? Hoeveel was je verbruik daar? Ik zat krap rond de 6l met de mijne

Mijne was een 18d dus de 2 liter. Ook zo rond de

Comment

Working...
                                          X