Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen ID.4 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Bij EV loopt het idd exponentieel op boven de 100 kmh he. Maar daar kan ik me toch nog niet aan houden.
Alleen is het 'basisverbruik' behoorlijk hoog, en dan voel je de rest net iets minder.
Maar ga eens wat gassen aan 180+, dan stijgt je verbruik ook makkelijk naar 20l op die momenten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Bij EV loopt het idd exponentieel op boven de 100 kmh he. Maar daar kan ik me toch nog niet aan houden.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Bij een benzineauto ook hoor.
Alleen is het 'basisverbruik' behoorlijk hoog, en dan voel je de rest net iets minder.
Maar ga eens wat gassen aan 180+, dan stijgt je verbruik ook makkelijk naar 20l op die momenten.
Comment
-
Tripje van de kust naar de kempen. Wind in de rug aan 120 waar mogelijk. Wel 30min file in ranst.
Meer moet dat niet zijn.
Wat me eigenlijk ook al bij de testrit was opgevallen is dat de armsteunen iets te smal zijn. Geeft op langere afstand wel wat pijnlijke ellenbogen.
De Amerikaanse versie heeft een brede middensteun. Lijkt me veel beter.
Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenTripje van de kust naar de kempen. Wind in de rug aan 120 waar mogelijk. Wel 30min file in ranst.
Meer moet dat niet zijn.
Wat me eigenlijk ook al bij de testrit was opgevallen is dat de armsteunen iets te smal zijn. Geeft op langere afstand wel wat pijnlijke ellenbogen.
De Amerikaanse versie heeft een brede middensteun. Lijkt me veel beter.
Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
Toen mijn broer zijn q4 kocht, hadden we ook een testrit met de id4 gemaakt.
Die armsteunen laten het interieur ook wat goedkoop ogen vind ik. Mijn cmax van 2009 had ook zo'n oplossing.
Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Comment
-
Ondertussen vw app gereset en werkt terug. Toch een heel gedoe. Opnieuw pincode paswoorden... man man wat waren "analoge" auto's toch simpele dingen. Hopelijk blijft hij nu wat langer online.
Wel nog altijd zeer aangenaam verrast door zijn range. Gisteren voor het eerst een plus 400km trip gedaan op 1 batterij lading. Weliswaar in NL en netjes altijd aan 100 kmh op de snelweg gereden. En eco op acc op de binnenwegen. Verbruik was 15.4kWH wat mijn nominale range op 500km bracht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOndertussen vw app gereset en werkt terug. Toch een heel gedoe. Opnieuw pincode paswoorden... man man wat waren "analoge" auto's toch simpele dingen. Hopelijk blijft hij nu wat langer online.
Wel nog altijd zeer aangenaam verrast door zijn range. Gisteren voor het eerst een plus 400km trip gedaan op 1 batterij lading. Weliswaar in NL en netjes altijd aan 100 kmh op de snelweg gereden. En eco op acc op de binnenwegen. Verbruik was 15.4kWH wat mijn nominale range op 500km bracht
Daar kon ik mijn V90 onder de 5l krijgen.
Comment
-
Comfort is trouwens ook echt wel zijn sterke punt. Heerlijke cruiser en nul komma nul rammeltjes of bijgeluiden.
Ook al de handigheid van een deels ongespoten bumper met schade en schande herontdekt.
Omdat de draaicirkel zo kort is tastte ik toch eens de grenzen af bij een u turn. Bam in een net iets te diep greppeltje. Ik vermoedde het ergste maar nergens een schrammetje gelukkig.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenHoe ervaar jij de vering?
Hoe is dat bij de Enyaq?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOndertussen vw app gereset en werkt terug. Toch een heel gedoe. Opnieuw pincode paswoorden... man man wat waren "analoge" auto's toch simpele dingen. Hopelijk blijft hij nu wat langer online.
Wel nog altijd zeer aangenaam verrast door zijn range. Gisteren voor het eerst een plus 400km trip gedaan op 1 batterij lading. Weliswaar in NL en netjes altijd aan 100 kmh op de snelweg gereden. En eco op acc op de binnenwegen. Verbruik was 15.4kWH wat mijn nominale range op 500km bracht
Onbegrijpelijk dat ze dat niet werkend krijgen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Als zeer comfortabel. Zeker niet soft maar ook niet te droog. Zeer goede balans in de auto.
Hoe is dat bij de Enyaq?2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOm een EV echt zacht te krijgen ga je al luchtvering moeten hebben, vrees ik.
Dat gewicht moet nu eenmaal in toom gehouden worden.
Maar ik vind het bij de ID4 zeker meer dan OK.
Hier en daar spartelen de Vlaamse wegen tegen, waartegen geen enkele ophaning bestand is, vrees ik
Inderdaad de Nederlanders van het skodaforum.nl vielen uit de lucht als ik afkwam met de harde vering. Ik zei kijk eens naar jullie en onze wegen2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenHet feit dat die banden nu ook opgepompt worden naar 3kg helpt ook niet echt natuurlijk.
Collega van me heeft een q4 op 21" velgen. Ziet er heel dik uit maar nog stuk harder toch.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenEerste echte minpuntje ontdekt bij dit kloteweer. De ruitenwisser aan de bestuurderskant is echte bagger. Zelfs op het gevaarlijke af bij 120 plus. Al vanalles geprobeerd maar krijg hem niet streeploos aan het werk. Passagierszijde is wel ok.
dringend nieuwe set halen vrees ik.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment