Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.4 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    …toch nig dit, collega rijdt sinds begin feb prive een model-y in zelfde omstandigheden (100 per uur)…zit net aan geen 15 kwh sinfs begin


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Bij EV loopt het idd exponentieel op boven de 100 kmh he. Maar daar kan ik me toch nog niet aan houden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

      Bij EV loopt het idd exponentieel op boven de 100 kmh he. Maar daar kan ik me toch nog niet aan houden.
      Bij een benzineauto ook hoor.
      Alleen is het 'basisverbruik' behoorlijk hoog, en dan voel je de rest net iets minder.
      Maar ga eens wat gassen aan 180+, dan stijgt je verbruik ook makkelijk naar 20l op die momenten.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

        Bij EV loopt het idd exponentieel op boven de 100 kmh he. Maar daar kan ik me toch nog niet aan houden.
        110 km/h doe ik met alle plezier, maar minder niet echt
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Bij een benzineauto ook hoor.
          Alleen is het 'basisverbruik' behoorlijk hoog, en dan voel je de rest net iets minder.
          Maar ga eens wat gassen aan 180+, dan stijgt je verbruik ook makkelijk naar 20l op die momenten.
          Klopt maar 110 en 180 is nog een groot verschil ook natuurlijk. Ach op zich is het allemaal leefbaar in normaal verkeer.

          Comment


          • Tripje van de kust naar de kempen. Wind in de rug aan 120 waar mogelijk. Wel 30min file in ranst.
            Meer moet dat niet zijn.

            Wat me eigenlijk ook al bij de testrit was opgevallen is dat de armsteunen iets te smal zijn. Geeft op langere afstand wel wat pijnlijke ellenbogen.
            De Amerikaanse versie heeft een brede middensteun. Lijkt me veel beter.

            Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Tripje van de kust naar de kempen. Wind in de rug aan 120 waar mogelijk. Wel 30min file in ranst.
              Meer moet dat niet zijn.

              Wat me eigenlijk ook al bij de testrit was opgevallen is dat de armsteunen iets te smal zijn. Geeft op langere afstand wel wat pijnlijke ellenbogen.
              De Amerikaanse versie heeft een brede middensteun. Lijkt me veel beter.

              Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
              Dat zijn mooie waarden.
              Toen mijn broer zijn q4 kocht, hadden we ook een testrit met de id4 gemaakt.
              Die armsteunen laten het interieur ook wat goedkoop ogen vind ik. Mijn cmax van 2009 had ook zo'n oplossing.

              Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

              Comment


              • Klopt ja. Mijn Espace van 2010 ook. Die waren nog slechter dan deze.

                De VW app synchroniseert ook al een dag of 4 niet meer. Als oplossing geeft vw dan. App verwijderen. Auto terug naar fabrieksinstellingen zetten en alles opnieuw installeren. Kan ik alles opnieuw gaan instellen....

                Comment


                • Ondertussen vw app gereset en werkt terug. Toch een heel gedoe. Opnieuw pincode paswoorden... man man wat waren "analoge" auto's toch simpele dingen. Hopelijk blijft hij nu wat langer online.

                  Wel nog altijd zeer aangenaam verrast door zijn range. Gisteren voor het eerst een plus 400km trip gedaan op 1 batterij lading. Weliswaar in NL en netjes altijd aan 100 kmh op de snelweg gereden. En eco op acc op de binnenwegen. Verbruik was 15.4kWH wat mijn nominale range op 500km bracht

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Ondertussen vw app gereset en werkt terug. Toch een heel gedoe. Opnieuw pincode paswoorden... man man wat waren "analoge" auto's toch simpele dingen. Hopelijk blijft hij nu wat langer online.

                    Wel nog altijd zeer aangenaam verrast door zijn range. Gisteren voor het eerst een plus 400km trip gedaan op 1 batterij lading. Weliswaar in NL en netjes altijd aan 100 kmh op de snelweg gereden. En eco op acc op de binnenwegen. Verbruik was 15.4kWH wat mijn nominale range op 500km bracht
                    Ja, in NL rijden aan max 100-105km/h levert een pak meer bereik op. En uit de tijd van diesel wist ik ook dat ik daar records op zuinigheid kon breken.
                    Daar kon ik mijn V90 onder de 5l krijgen.

                    Comment


                    • Comfort is trouwens ook echt wel zijn sterke punt. Heerlijke cruiser en nul komma nul rammeltjes of bijgeluiden.

                      Ook al de handigheid van een deels ongespoten bumper met schade en schande herontdekt.
                      Omdat de draaicirkel zo kort is tastte ik toch eens de grenzen af bij een u turn. Bam in een net iets te diep greppeltje. Ik vermoedde het ergste maar nergens een schrammetje gelukkig.

                      Comment


                      • Hoe ervaar jij de vering?
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                          Hoe ervaar jij de vering?
                          Als zeer comfortabel. Zeker niet soft maar ook niet te droog. Zeer goede balans in de auto.

                          Hoe is dat bij de Enyaq?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Ondertussen vw app gereset en werkt terug. Toch een heel gedoe. Opnieuw pincode paswoorden... man man wat waren "analoge" auto's toch simpele dingen. Hopelijk blijft hij nu wat langer online.

                            Wel nog altijd zeer aangenaam verrast door zijn range. Gisteren voor het eerst een plus 400km trip gedaan op 1 batterij lading. Weliswaar in NL en netjes altijd aan 100 kmh op de snelweg gereden. En eco op acc op de binnenwegen. Verbruik was 15.4kWH wat mijn nominale range op 500km bracht
                            Ja, heel frustrerend als het niet werkt.
                            Onbegrijpelijk dat ze dat niet werkend krijgen.


                            Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                              Als zeer comfortabel. Zeker niet soft maar ook niet te droog. Zeer goede balans in de auto.

                              Hoe is dat bij de Enyaq?
                              Zolang je op vlakke wegen rijdt: ok en veel isolatie dus stilte en bolt goed. Vanaf er oneffenheden zijn, in het wegdek, toch iets aan de harde kant.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                              Comment


                              • Om een EV echt zacht te krijgen ga je al luchtvering moeten hebben, vrees ik.
                                Dat gewicht moet nu eenmaal in toom gehouden worden.

                                Maar ik vind het bij de ID4 zeker meer dan OK.

                                Hier en daar spartelen de Vlaamse wegen tegen, waartegen geen enkele ophaning bestand is, vrees ik

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Om een EV echt zacht te krijgen ga je al luchtvering moeten hebben, vrees ik.
                                  Dat gewicht moet nu eenmaal in toom gehouden worden.

                                  Maar ik vind het bij de ID4 zeker meer dan OK.

                                  Hier en daar spartelen de Vlaamse wegen tegen, waartegen geen enkele ophaning bestand is, vrees ik
                                  Ja 2000 kg zonder luchtvering zal je altijd voelen, zeker met 19" velgen of meer.

                                  Inderdaad de Nederlanders van het skodaforum.nl vielen uit de lucht als ik afkwam met de harde vering. Ik zei kijk eens naar jullie en onze wegen
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                  Comment


                                  • Het feit dat die banden nu ook opgepompt worden naar 3kg helpt ook niet echt natuurlijk.
                                    Collega van me heeft een q4 op 21" velgen. Ziet er heel dik uit maar nog stuk harder toch.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Het feit dat die banden nu ook opgepompt worden naar 3kg helpt ook niet echt natuurlijk.
                                      Collega van me heeft een q4 op 21" velgen. Ziet er heel dik uit maar nog stuk harder toch.
                                      Idd, die moet hard zijn idd Maar heel knap zo 21".
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                      Comment


                                      • Eerste echte minpuntje ontdekt bij dit kloteweer. De ruitenwisser aan de bestuurderskant is echte bagger. Zelfs op het gevaarlijke af bij 120 plus. Al vanalles geprobeerd maar krijg hem niet streeploos aan het werk. Passagierszijde is wel ok.
                                        dringend nieuwe set halen vrees ik.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Eerste echte minpuntje ontdekt bij dit kloteweer. De ruitenwisser aan de bestuurderskant is echte bagger. Zelfs op het gevaarlijke af bij 120 plus. Al vanalles geprobeerd maar krijg hem niet streeploos aan het werk. Passagierszijde is wel ok.
                                          dringend nieuwe set halen vrees ik.
                                          Ik heb onlangs een nieuwe set gekocht bij Carglass. Vegen zonder strepen doen die goed maar lawaai en schokken. Vraag mij af of dat niet door het product komt waarmee ze de ruit behandeld hebben, dat zou een jaar beschermen volgens hun. Zever gezever volgens mij
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X