Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.4 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    mag ik vragen hoe jij wordt vergoed voor thuis-laden?

gebruik dan je meegeleverde autolader, die laadt aan 1700watt, een instelbare wallbox' minimum is 3.7kw
    hou er wel rekening mee dat hoe trager je laadt, hoe meer verliezen...en die zijn best substantieel
    Wallbox is minimaal 6a.
    Het is dus een pak lager dan 3,7kw.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• als je op 1 fase zit wel, maar dan geeft de wallbox ook maar 7kw max (32*220), beetje een keuze bij plaatsing

Comment

• 3x 16A bij 3x 240V is gebruikelijker want 32 A per fase zal in de meeste woningen dikke problemen opleveren.
        Zo kan je 11kW laden. Heb je (zoals ikzelf) 3×400V +N kan je met ongeveer 3×18A laden tot 22kW.

Ik vermeld er wel bij dat ik het niet op X heb gevonden, dus waarschijnlijk is mijn bewering fake.
        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 26/08/2024, 19:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
          3x 16A bij 3x 240V is gebruikelijker want 32 A per fase zal in de meeste woningen dikke problemen opleveren.
          Zo kan je 11kW laden. Heb je (zoals ikzelf) 3×400V +N kan je met ongeveer 3×18A laden tot 22kW.

Ik vermeld er wel bij dat ik het niet op X heb gevonden, dus waarschijnlijk is mijn bewering fake.

ik heb een 400V 3x35A aansluiting. In theorie zou ik 22kW kunnen laden, maar mijn auto kan maar 11kW (meer dan genoeg).
          Waarom zou dat problemen geven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

ik heb een 400V 3x35A aansluiting. In theorie zou ik 22kW kunnen laden, maar mijn auto kan maar 11kW (meer dan genoeg).
            Waarom zou dat problemen geven?
            Als je 3x 400v hebt, is 3x 18 A voldoende om 22 kW te laden en heb je nog ruim voldoende om te koken, wassen, drogen en af te wassen, zelfs tegelijkertijd. Om met 11 kW te laden kom je met net geen 10 A per fase toe.
            Als je maar 240V binnen krijgt en je gaat met 32 A per fase laden, ga je bij wijze van spreken nog amper een koffietje kunnen zetten.

En ja, 11kW laden is voldoende, maar 22 kW kunnen laden (buitenshuis) is een zegen.
            Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 27/08/2024, 12:11.

Comment

Als je 3x 400v hebt, is 3x 18 A voldoende om 22 kW te laden en heb je nog ruim voldoende om te koken, wassen, drogen en af te wassen, zelfs tegelijkertijd. Om met 11 kW te laden kom je met net geen 10 A per fase toe.
              Als je maar 240V binnen krijgt en je gaat met 32 A per fase laden, ga je bij wijze van spreken nog amper een koffietje kunnen zetten.

En ja, 11kW laden is voldoende, maar 22 kW kunnen laden (buitenshuis) is een zegen.
              Bij mijn paal zit er load balancing op, en gaat er minder stroom naar de wagen als je bv de oven aanzet...
              Denk wel dat dit nooit zal nodig zijn, auto zal ik opladen aan max. 11kW, en liefst nog stuk minder...

Comment

Als je 3x 400v hebt, is 3x 18 A voldoende om 22 kW te laden
                => 22kW is toch 32A op 3x400V+N ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

idd.

En als ik met 11kW laad, dan zie ik 3x16A.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Ge hebt gelijk... ikke te rap en fout geweest.

Comment

• Ik weet niet of hier verder nog id4 rijders zitten maar graag zou ik toch eens hun ervaringen kennen met de vw app. Het connectoren met de auto lukt in mijn geval zelden of nooit correct als ik de auto wil voor koelen met de app.
                      Iemand hier ervaring mee en voorstel tot oplossing?

Comment

• Ik vermoed dat dit aan de server bij VW ligt.
                        Heel in het begin had ik gelijkaardige problemen met de Megane: via de app airco niet inschakelbaar, het ”zoeken” van de auto, het volgen van het laden...
                        Toen ik daarover contact opnam met de klantendienst zei men dat het aan de server lag en ze bezig waren met een nieuwe server... en een dikke week later... opgelost!

Comment

• Vind het wel iets waarop je zou moeten kunnen rekenen, vroeger nam ik geen honden in de wagen als de zon scheen, en we gingen winkelen…,sinds de fiat dus wel…je zou zomaar je trouwe vriend versmachten in een kar volop in de zon

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• App nog eens verwijderd en terug geïnstalleerd en nog een extra setting aangevinkt in de auto. Voorlopig schijnt het te werken

Comment

• In het begin had ik ook redelijk wat problemen met de my skoda app, vooral connectiviteitsissues, het is al veel verbeterd.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Het blijft toch een teer punt bij VAG hoor. Die mensen moeten zich blijkbaar echt heruitvinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Het blijft toch een teer punt bij VAG hoor. Die mensen moeten zich blijkbaar echt heruitvinden
                                  tja volgens mij is het al te laat, als ze al spreken om een fabriek te sluiten in duitsland. ik vraag me eerlijk gezegd af hoeveel % van id3/id4/enyaq/born/q4 eigenaars van de eerste generatie nogmaals binnen dezelfde winkel gaan shoppen
                                  4 rings driver

Comment

• Bij mij was het toen al een beetje van moeten. Anders had ik toen wsl al een model Y gekozen.

Nu rijden doen die dingen best goed hoor. Maar ook de lync@co inloopwagen van mijn dochter is bijna Audi waardig vind ik. En de software gewoon een pak beter.

Zij heeft een i4 in bestelling trouwens. Benieuwd naar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Bij mij was het toen al een beetje van moeten. Anders had ik toen wsl al een model Y gekozen.

Nu rijden doen die dingen best goed hoor. Maar ook de lync@co inloopwagen van mijn dochter is bijna Audi waardig vind ik. En de software gewoon een pak beter.

Zij heeft een i4 in bestelling trouwens. Benieuwd naar.
                                      Die lynk&co heeft wel wat Volvo genen. Maar door de band weg zijn die geely producten allemaal wel in orde hoor, ook die nieuwe smart's zijn goed gebouwd. Zeekr heb ik nog niet goed kunnen ervaren.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Kleine update.

De slechte connectie met de vw app blijkt aan mijn ene sleutel te liggen. Met de andere sleutel werkt het perfect nu.
                                        Straks ff langs de garage om mijn eerste sleutel opnieuw te laten inlezen

Comment

• Eerste elektrische trip Polen super meegevallen

Scheelde echt amper half uurtje met mijn normale reistijd. Altijd 130 aangehouden waar het mocht.

Snelladen ging super vlot. Hij trok 131kwh binnen bij momenten. En meer dan voldoende vrije laders

Maar hoe duur is dat snelladen langs de snelweg seg....in totaal meer dan100€ kwijt. En met volle batterij vertrokken.
                                          Gelukkig voor de patron.

Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X