Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.4 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooi verbruik ook!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Eerste elektrische trip Polen super meegevallen

Scheelde echt amper half uurtje met mijn normale reistijd. Altijd 130 aangehouden waar het mocht.

Snelladen ging super vlot. Hij trok 131kwh binnen bij momenten. En meer dan voldoende vrije laders

Maar hoe duur is dat snelladen langs de snelweg seg....in totaal meer dan100€ kwijt. En met volle batterij vertrokken.
      Gelukkig voor de patron.

Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
      Hoe ver kom je op 100 euro benzine?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ongeveer idem maar elektrisch rijden wordt wel geacht goedkoper te zijn he?

Met mijn diesel reed ik hetzelfde traject voor ongeveer hetzelfde geld idd.

Comment

Ongeveer idem maar elektrisch rijden wordt wel geacht goedkoper te zijn he?

Met mijn diesel reed ik hetzelfde traject voor ongeveer hetzelfde geld idd.
          Omdat je aan tragere laders en thuis kan laden.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Terugrit iets minder vlot vanwege wat files maar dat ligt niet aan de auto natuurlijk.
            Op zich toch een heerlijke reisauto met best goede zetels.
            De sportzetels uit de id3 van mijn vrouw zouden hem af maken maar helaas.

Vanochtend in Polen vertrokken aan 6 graden. Dan valt het meerverbruik meteen op wel.

Maar voor zijn nominale laadvermogen van 125 kW trekt hij het echt wel vlot binnen als de batterij warm is.

Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk

Comment

• Amai, gaat inderdaad vlot

Comment

• Ik moet zeggen die waardes had ik hier in België ook nog nooit gehaald dus de batterij moet echt wel warm genoeg zijn. Jammer genoeg is een voorverwarmen geen optie

Comment

• ….of ze trisjen daar wat met waarden Kan zoiets eigenlijk?

Comment

Ik moet zeggen die waardes had ik hier in België ook nog nooit gehaald dus de batterij moet echt wel warm genoeg zijn. Jammer genoeg is een voorverwarmen geen optie
                    Heb wel het gevoel dat het binnen paar jaar echt op punt zal staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ….of ze trisjen daar wat met waarden Kan zoiets eigenlijk?

Lijkt me moeilijk want je ziet toch wat je ook overhoudt aan range uiteindelijk. Leek mij redelijk juist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Heb wel het gevoel dat het binnen paar jaar echt op punt zal staan
                        Eigenlijk is het nu al totaal geen issue. Enkel voor diegene die nog perse 180 willen knallen. Maar ook dat kan je amper nog lang aan een stuk in Duitsland.

Stuk tussen Berlijn en Szczecin heb ik nu trouwens ook nog aan 150 afgelegd waar het kon.

Er zijn ook écht al wel veel palen langs dat traject maar ik moest toch bedenken dat wanneer het aantal ev's nog eens verdrievoudigt pakweg. Dan is er toch nog werk aan de winkel qua infrastructuur.

Comment

• Vandaag de winterbanden laren leggen. Eerste keer eens Pirelli Scorpions. Benieuwd in combinatie met de Rwd

Comment

• Moeilijk in te schatten of het grootste effect nu van de winterbanden komt of van de veel koudere ochtend temperatuur maar mijn verbruik is toch minstens 15% hoger ineens

Comment

• Heeft met beide te maken maar de banden maken idd veel, ik merk ook meteen een verschil als ik switch naar de all seasons.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• toen ik met de eqe (op 4 seizoens) begon te rijden vond ik dat die eindeloos bolde in zeilstand...tot de ervaring met de polestar op zomerbanden en de stroomlijn van een baksteen die ook zeilstand heeft...eindeloos van de eqe werd nog een stuk eindelozer op zomerbanden

heeft een id4 een zeilstand zonder ook maar iets van recup?

Comment

• Ja heeft een zeilstand maar als je hem té lang laat bollen dan gaat hij alsnog ingrijpen heb ik al gemerkt. Rekening houdend met een aankomende snelheidsbeperking ook bv.
                                  Vind ik persoonlijk zeer irritant dat de auto dat dan voor je beslist.

Een echte one pedal drive heeft hij sowieso niet. Enkel een recuup stand die ik meestal wel opzet. Maar ook deze remt ook niet altijd op dezelfde manier af. Ik heb er nog geen lijn in gevonden waarom hij soms feller en soms minder fel afremt ook.

Eigenlijk rij ik 90% van mijn kms op acc met deze auto eerlijk gezegd.

Comment

Moeilijk in te schatten of het grootste effect nu van de winterbanden komt of van de veel koudere ochtend temperatuur maar mijn verbruik is toch minstens 15% hoger ineens
                                    Zou het niet grotendeels komen door de verwarming?

Op hoeveel kw laad jij thuis op? Heb je jou paal beperkt, of laad je op aan 11kW?

Zou dit zo laag mogelijk willen doen, om capaciteitstarief niet teveel te laten stijgen...

Comment

• ga proberen de test nog eens uit te voeren, op dit moment heb ik nog geen capaciteitstarief, maar stel wel deglijk vast dat bij het laagste vermogen (3.7 hier) er een pak meer verlies optreedt vs de max van 11kw

...vind het persoonlijk een vreselijke verspilling van energie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Zou het niet grotendeels komen door de verwarming?

Op hoeveel kw laad jij thuis op? Heb je jou paal beperkt, of laad je op aan 11kW?

Zou dit zo laag mogelijk willen doen, om capaciteitstarief niet teveel te laten stijgen...
                                        Thuis laad ik aan max 7kw maar meestal draait het rond de 5. Een thuislaadstation (Wat een woord ) hoeft voor niets snel te zijn wat mij betreft.

Comment

• Gisteren voor de eerste keer ook eens bij een Tesla laadstation geladen. Easy peasy. Werkt zeer goed die app.

Comment

Working...
                                          X