Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Terugrit iets minder vlot vanwege wat files maar dat ligt niet aan de auto natuurlijk.
Op zich toch een heerlijke reisauto met best goede zetels.
De sportzetels uit de id3 van mijn vrouw zouden hem af maken maar helaas.
Vanochtend in Polen vertrokken aan 6 graden. Dan valt het meerverbruik meteen op wel.
Maar voor zijn nominale laadvermogen van 125 kW trekt hij het echt wel vlot binnen als de batterij warm is.
Ik moet zeggen die waardes had ik hier in België ook nog nooit gehaald dus de batterij moet echt wel warm genoeg zijn. Jammer genoeg is een voorverwarmen geen optie
Ik moet zeggen die waardes had ik hier in België ook nog nooit gehaald dus de batterij moet echt wel warm genoeg zijn. Jammer genoeg is een voorverwarmen geen optie
Heb wel het gevoel dat het binnen paar jaar echt op punt zal staan
Heb wel het gevoel dat het binnen paar jaar echt op punt zal staan
Eigenlijk is het nu al totaal geen issue. Enkel voor diegene die nog perse 180 willen knallen. Maar ook dat kan je amper nog lang aan een stuk in Duitsland.
Stuk tussen Berlijn en Szczecin heb ik nu trouwens ook nog aan 150 afgelegd waar het kon.
Er zijn ook écht al wel veel palen langs dat traject maar ik moest toch bedenken dat wanneer het aantal ev's nog eens verdrievoudigt pakweg. Dan is er toch nog werk aan de winkel qua infrastructuur.
Moeilijk in te schatten of het grootste effect nu van de winterbanden komt of van de veel koudere ochtend temperatuur maar mijn verbruik is toch minstens 15% hoger ineens
toen ik met de eqe (op 4 seizoens) begon te rijden vond ik dat die eindeloos bolde in zeilstand...tot de ervaring met de polestar op zomerbanden en de stroomlijn van een baksteen die ook zeilstand heeft...eindeloos van de eqe werd nog een stuk eindelozer op zomerbanden
heeft een id4 een zeilstand zonder ook maar iets van recup?
Ja heeft een zeilstand maar als je hem té lang laat bollen dan gaat hij alsnog ingrijpen heb ik al gemerkt. Rekening houdend met een aankomende snelheidsbeperking ook bv.
Vind ik persoonlijk zeer irritant dat de auto dat dan voor je beslist.
Een echte one pedal drive heeft hij sowieso niet. Enkel een recuup stand die ik meestal wel opzet. Maar ook deze remt ook niet altijd op dezelfde manier af. Ik heb er nog geen lijn in gevonden waarom hij soms feller en soms minder fel afremt ook.
Eigenlijk rij ik 90% van mijn kms op acc met deze auto eerlijk gezegd.
Moeilijk in te schatten of het grootste effect nu van de winterbanden komt of van de veel koudere ochtend temperatuur maar mijn verbruik is toch minstens 15% hoger ineens
Zou het niet grotendeels komen door de verwarming?
Op hoeveel kw laad jij thuis op? Heb je jou paal beperkt, of laad je op aan 11kW?
Zou dit zo laag mogelijk willen doen, om capaciteitstarief niet teveel te laten stijgen...
ga proberen de test nog eens uit te voeren, op dit moment heb ik nog geen capaciteitstarief, maar stel wel deglijk vast dat bij het laagste vermogen (3.7 hier) er een pak meer verlies optreedt vs de max van 11kw
...vind het persoonlijk een vreselijke verspilling van energie
Comment