Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen ID.4 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenSorry zo technisch ben ik niet .
Geen idee dus
Dacht ergens gelezen te hebben dat je best niet onder de 8kW laad, omdat je anders teveel verliezen zou hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenGoh eerlijk gezegd ben ik daar niet zo in detail mee bezig. Ik laad sowieso amper thuis doordat ik op mijn werk kan laden.
Samen met mijn vrouw had ik in oktober voor 40€ geladen. Laat het dan op een jaar 100€ verschil zijn.. so what?
Als je een keer per maand aan 11KW laad, ga je al direct meer betalen... evenveel als je iedere dag zou laden...
Dus best, als je thuis laad, hem zo traag mogelijk laden...
Comment
-
Nog eens een update na de 20k aangetikt te hebben.
Ik begrijp ondertussen waarom IC adepten spreken over gebrek aan beleving in een EV. Het is toch allemaal een stuk sterieler. Het stoort mij niet echt maar soms heb ik toch wel heimwee naar lekker analoog handgeschakelde rijden.
Over de auto zelf. Doet prima zijn ding. Geen issues meer gehad. Hij heeft wel één grote glitch in de software voor mij. Dat is de slechte over the air verbinding. Op mijn werk bv kan ik hem nooit laten voorverwarmen omdat ik geen verbinding krijg. Zelfs niet als ik langs de auto ga staan. Vanmorgen had ik na een dagje thuiswerk zelfs anderhalve dag geen synchronisatie gehad.
Als ik dat met de id3 van mijn vrouw vergelijk. Wereld van verschil. Alles met een vingerknip.
Ik had gehoopt van nooit meer ijsramen te moeten krabben maar dat gaat niet lukken met deze dus
In de garage konden ze ook geen oplossing bieden. De vroegere software heeft dat blijkbaar in sommige gevallen.
De 1 jaar oudere Enyaq van mijn collega doet het trouwens wel perfect op dat vlak.
Ik zal er nog 3j mee moeten leven vrees ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk had gehoopt van nooit meer ijsramen te moeten krabben maar dat gaat niet lukken met deze dus
In de garage konden ze ook geen oplossing bieden. De vroegere software heeft dat blijkbaar in sommige gevallen.
Heb daar weekplanning ingeven gewoon
Comment
-
Vandaag mijn auto binnengebracht omdat het portier rechts achteraan niet meer kan geopend worden, niet van binnen en ook niet van buitenaf. blijkbaar moet er een nieuw slot/hendel besteld worden + herspuiten. auto is natuurlijk meer dan 3jaar (id4 pro max 09/2021). gelukkig geen groot manco, even wachten nu. ik had terloops gevraagd om sw update 3.7 uit te voeren, maar hebben ze natuurlijk NIET gedaan. soit, ik blijf liever even op 3.2 omdat er toch geen grote wijzigingen zijn, maar vooral omdat ik bang ben geworden van de grote aantal auto's die tijdens de update vastlopen waardoor je een dieplader kan bestellen. ik tel intussen af naar september 2025. ook al is de huidige generatie idx modellen intussen veel verder, ik heb geen vertrouwen meer in de groep.4 rings driver
Comment
-
Begrijp je reactie maar ik moet zeggen als ik de vernieuwde software in de id3 van mijn vrouw ervaar is dat écht wel van een andere orde hoor.
Die van onze generatie id4 is echt niet upto standard. Ik heb ondertussen de 3.7 versie maar nog altijd traag en niet responsive genoeg. Navi kent bv ook niet alle eenrichtingswegen merkte ik deze week nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBegrijp je reactie maar ik moet zeggen als ik de vernieuwde software in de id3 van mijn vrouw ervaar is dat écht wel van een andere orde hoor.
Die van onze generatie id4 is echt niet upto standard. Ik heb ondertussen de 3.7 versie maar nog altijd traag en niet responsive genoeg. Navi kent bv ook niet alle eenrichtingswegen merkte ik deze week nog.4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk BerichtenVandaag mijn auto binnengebracht omdat het portier rechts achteraan niet meer kan geopend worden, niet van binnen en ook niet van buitenaf. blijkbaar moet er een nieuw slot/hendel besteld worden + herspuiten. auto is natuurlijk meer dan 3jaar (id4 pro max 09/2021). gelukkig geen groot manco, even wachten nu. ik had terloops gevraagd om sw update 3.7 uit te voeren, maar hebben ze natuurlijk NIET gedaan. soit, ik blijf liever even op 3.2 omdat er toch geen grote wijzigingen zijn, maar vooral omdat ik bang ben geworden van de grote aantal auto's die tijdens de update vastlopen waardoor je een dieplader kan bestellen. ik tel intussen af naar september 2025. ook al is de huidige generatie idx modellen intussen veel verder, ik heb geen vertrouwen meer in de groep.
Lijkt een traditie.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenLang leve Android Automotive van Google... onbegrijpelijk dat sommige/vele automerken nog steeds met hun eigen prutsen blijven klooien.
Comment
-
nog even copy/paste de reactie van vw mbt lagere oplaadsnelheid aan ac laden: Dear community,
in the last few weeks, we have received several indications from you that after the OTA update to ID. software 3.7, the AC charging power of your vehicle repeatedly drops from 11 kW to approx. 7.2 kW.
First, we would like to thank you for these hints, especially Peter Thornvig for initiating a community poll, which has provided an even clearer picture.
In the meantime, we have been working hard to analyze this issue and have identified possible causes:
1. Some vehicles (e.g. ID.3 Pure) are only equipped with a maximum AC charging power of 7.2 kW.
? Please check what the maximum AC charging power of your vehicle is.
2. Faulty electrical installation of the wallbox can lead to reduced charging power.
The recognition function was introduced with ID. Software 3.0 and has not changed with 3.7. If you have received an update from, for example, 3.2 to 3.7 (whether OTA or workshop) and the error has not occurred before, this explanation can be excluded.
? Only charge your vehicle at tested charging facilities or have the charging device checked (please note the instructions in the logbook).
3. Some charging devices reduce the charging power, e.g. due to load management. This is often the case in company parking lots, multi-storey car parks, etc.
? Make sure that your charging device does not restrict the charging power.
4. We have observed that the case you describe most frequently is usually associated with instant charging: The vehicle mistakenly detects a fault in the charger and reduces the charging power from 11 kW to 7.2 kW (shutting down a phase) to protect the hardware. This typically happens after about 10 to 30 minutes of charging time (first a short shutdown of 2-3 seconds, then permanently).
? We have identified a software-related discrepancy here and are working on a solution.
If none of the above cases apply to you, but your vehicle is still only AC charging with reduced power, please visit your workshop for further analysis.
Best regards,
Your Volkswagen ID. Team4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Klopt ja. Gebruik daarom de vw navi ook alleen maar bij lange ritten als ik onderweg moet laden.
deze laatste draait op het multimediasysteem van de auto zelf... en beheert dus alles van uwe tuutuut, snel, overzichtelijk en logisch qua structuur.
Comment
Comment