Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Crossland - Facelift (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Crossland - Facelift (2021)

ACHTER DE MOKKA AAN

OPEL CROSSLAND IS VERNIEUWDE CROSSLAND X

Opel heeft de Crossland X een stevige facelift gegeven. Daarmee verliest hij ook direct de 'X' achter z'n naam. De Crossland volgt met z'n nieuwe neus het voorbeeld van de onlangs onthulde nieuwe Mokka.

Terwijl de gloednieuwe Opel Mokka nog volop in de aandacht staat, is z’n wat meer behoudend vormgegeven broertje, de Crossland X, ook vernieuwd. Met de facelift wordt de nu simpelweg Crossland geheten compacte SUV al enigszins meegetrokken in de bij de Mokka debuterende nieuwe ontwerptaal van Opel. De over de hele breedte van de neus lopende ‘Vizor’-grille geeft ‘m een behoorlijk andere aanblik dan voorheen. De hoge grille van voorheen is dus verdwenen, maar de Crossland krijgt er lager in de voorbumper wel een fors smoelwerk voor terug. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat de Vizor-grille helemaal afgesloten is. De koeling moet dus van de opening lager in de neus komen. De ledmistlampen aan de voorzijde zijn ook nieuw. Aan de achterzijde springt op deze foto's vooral het toegevoegde glimmende zwarte vlak tussen de licht gewijzigde achterlichten in het oog. Dat hoort bij het optionele zwarte dak. Een minder contrasterende kleurstelling is ook mogelijk.

In het interieur hoef je overigens geen grote veranderingen te verwachten. Geen schande, want dat ziet er, de Crossland X stamt immers uit 2017, nog steeds fris uit. Het meest opvallend is de nieuwe draaibare rijmodusknop. Het optionele 'IntelliGrip' dat je daarmee bedient, geeft je de keuze uit de modi Normal, Snow, Mud en Sand. Tenslotte kun je er ook ESP mee uitzetten. Het adaptieve tractiecontrolesysteem moet zorgen dat de Crossland op de diverse ondergronden z'n krachten op zo'n manier op de wielen loslaat, dat er zoveel mogelijk grip is. Verder heeft Opel het chassis naar eigen zeggen verbeterd en moet de Crossland mede dankzij nieuwe vering en dempers weer wat scherper aanvoelen. De Crossland wordt verder ook leverbaar als reeds van andere modellen bekende GS-line. Daarmee is de Crossland wat dikker aangekleed, onder andere met 16- of 17-inch zwarte lichtmetalen wielen, adaptieve led-koplampen en sportievere stoelen.

Qua motorkeuze blijft het bij het bekende verhaal van de Crossland X. Dat betekent dat het benzineaanbod begint bij een atmosferische 1.2 met 83 pk, met hoger in de lijn de 1.2 Turbo die met vermogens van 110 en 130 pk leverbaar is. Op dieselvlak is er de keuze uit de 110 en 120 pk sterke 1.5 CDTI. De vernieuwde Crossland maakt begin volgend jaar z'n opwachting in de Opel-showroom. Prijzen maakt Opel binnenkort bekend.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Geslaagde facelift, alleen die achterkant blijf ik maar niks vinden. Doe mij maar de nieuwe Mokka.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Voor wat het is, een leuke look, maar daarmee is ook alles gezegd, vrees ik.
      Als hij rijdt, zoals zijn voorganger, is er weinig fun mee te beleven.

Comment

Blijft één van de verschrikkelijkste auto's op de markt, belichaming van wat er mis is met de huidige trends.

Comment

Snuit is wel een verbetering, hopelijk kwalitatief wat beter dan de pfl.. Was om te janken, reed ook gelijk een dweil. Gelukkig kopen veel mensen nog zonder testrit, herinner mij 1testrit dat klant terugkwam en meteen zei ' ca roula kaka' .
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

ze hadden indertijd nochtans een heel goede basis om mee te beginnen omdat die rechtstreeks van de peugeot 3008 afstamt. En die rijdt wel heel leuk. Maar opel moest en zou een eigen afstelling kiezen van het onderstel alsook van de stuurinrichting. En die combinatie was niet geslaagd. Blijkbaar heeft men dat nu wel aangepakt.
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ze hadden indertijd nochtans een heel goede basis om mee te beginnen omdat die rechtstreeks van de peugeot 3008 afstamt. En die rijdt wel heel leuk. Maar opel moest en zou een eigen afstelling kiezen van het onderstel alsook van de stuurinrichting. En die combinatie was niet geslaagd. Blijkbaar heeft men dat nu wel aangepakt.
              was het niet de grandland die gebaseerd was op de 3008 ?
              Ik haal die dingen ook altijd door elkaar.

Comment

Klopt, de Crossland heeft niets met de 3008, noch de 2008 te maken.
                Is nog een product dat volledig door Opel zelf ontwikkeld is.

Comment

ow, da's een afgeleide van het oude corsa platform dan... en da's inderdaad bagger.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Dit is het eerste resultaat van de samenwerking tussen Opel en PSA. De Crossland X is in zekere zin de vervanger van de
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Comment

Opel Crossland - Review

Comment

Opel Crossland (2020) - Review

Comment

Opel Crossland 1.2 Turbo Ultimate Facelift - Review

Comment

no. No no.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                              X