STRAKS OOK ALS PLUG-IN HYBRIDE
MITSUBISHI ECLIPSE CROSS VERNIEUWD
Mitsubishi heeft de eerste afbeeldingen vrijgegeven van de grondig vernieuwde Eclipse Cross. De in 2017 gepresenteerde SUV krijgt een nieuwe neus, een vernieuwde achterkant en komt straks ook als plug-in hybride beschikbaar.
Mitsubishi liet eerder al een aantal teasers van de vernieuwde Eclipse Cross zien en vandaag geeft het merk de eerste échte foto's van de vernieuwde SUV zien. De in 2017 gepresenteerde Eclipse Cross wordt vrij hardhandig aangepakt. Het uiterlijk wordt grondig herzien, de auto wordt vanbinnen gemoderniseerd én komt straks als plug-in hybride beschikbaar.
We beginnen met de snuit, die is namelijk een stuk agressiever vormgeven dan die van het huidige model. De leddagrijverlichting, is een stuk scherper en vooral platter getekend, maar daar blijft het niet bij. Ook de complete voorbumper is hertekend. De openingen waarin de daadwerkelijke koplampen zijn gehuisvest, blijven bestaan, al is de vorm van de units zelf compleet anders. Vooral aan de achterzijde zijn de wijzigingen stevig. Mitsubishi is een van de weinige merken die de voorheen aan elkaar verbonden achterlichten juist weer van elkaar scheidt.
Op de eerdere teaserplaten was al te zien dat Mitsubishi ook de achterkant van de Eclipse Cross ingrijpend op de schop neemt. Het is straks gedaan met de over de gehele breedte van de achterkant lopende lichtbalk, een designelement dat de achterruit in twee delen verdeelt. De nieuwe units lopen straks wederom omhoog de C-stijlen in, maar worden niet meer optisch aan elkaar gekoppeld. Het is namelijk over en uit voor de over de gehele breedte van de bips lopende lichtbalk die de achterruit in twee delen verdeelt. De achterlichten lopen nog altijd omhoog de C-stijlen in. De vorm van de achterlichten lijkt geïnspireerd op de exemplaren achterop de e-Volution Concept die Mitsubishi drie jaar geleden presenteerde.
De veranderingen in het interieur zijn minder ingrijpend, maar toch essentieel. Mitsubishi geeft de Ecipse Cross namelijk een nieuw infotainmentsysteem. Het scherm ervan heeft een diameter van 8-inch, één inch groter dan het huidige exemplaar. Minstens zo relevant: het scherm staat voortaan een stuk dichterbij zowel bestuurder als bijrijder en Mitsubishi voegt twee fysieke knoppen toe. Toch handig. Het touchpad dat voorheen aan het systeem gekoppeld was, is naar de prullenmand verwezen.
Uitgebreide technische specificaties geeft Mitsubishi niet nog niet vrij. Wél weten we dat de SUV voor het eerst beschikbaar komt als plug-in hybride. Deze stekkerhybride beschikt ongetwijfeld over een aandrijflijn waar voor de nodige hardware is gegraaid uit de bak met onderdelen van de Outlander PHEV.
Meer informatie volgt spoedig.
Bron: Autoweek
MITSUBISHI ECLIPSE CROSS VERNIEUWD
Mitsubishi heeft de eerste afbeeldingen vrijgegeven van de grondig vernieuwde Eclipse Cross. De in 2017 gepresenteerde SUV krijgt een nieuwe neus, een vernieuwde achterkant en komt straks ook als plug-in hybride beschikbaar.
Mitsubishi liet eerder al een aantal teasers van de vernieuwde Eclipse Cross zien en vandaag geeft het merk de eerste échte foto's van de vernieuwde SUV zien. De in 2017 gepresenteerde Eclipse Cross wordt vrij hardhandig aangepakt. Het uiterlijk wordt grondig herzien, de auto wordt vanbinnen gemoderniseerd én komt straks als plug-in hybride beschikbaar.
We beginnen met de snuit, die is namelijk een stuk agressiever vormgeven dan die van het huidige model. De leddagrijverlichting, is een stuk scherper en vooral platter getekend, maar daar blijft het niet bij. Ook de complete voorbumper is hertekend. De openingen waarin de daadwerkelijke koplampen zijn gehuisvest, blijven bestaan, al is de vorm van de units zelf compleet anders. Vooral aan de achterzijde zijn de wijzigingen stevig. Mitsubishi is een van de weinige merken die de voorheen aan elkaar verbonden achterlichten juist weer van elkaar scheidt.
Op de eerdere teaserplaten was al te zien dat Mitsubishi ook de achterkant van de Eclipse Cross ingrijpend op de schop neemt. Het is straks gedaan met de over de gehele breedte van de achterkant lopende lichtbalk, een designelement dat de achterruit in twee delen verdeelt. De nieuwe units lopen straks wederom omhoog de C-stijlen in, maar worden niet meer optisch aan elkaar gekoppeld. Het is namelijk over en uit voor de over de gehele breedte van de bips lopende lichtbalk die de achterruit in twee delen verdeelt. De achterlichten lopen nog altijd omhoog de C-stijlen in. De vorm van de achterlichten lijkt geïnspireerd op de exemplaren achterop de e-Volution Concept die Mitsubishi drie jaar geleden presenteerde.
De veranderingen in het interieur zijn minder ingrijpend, maar toch essentieel. Mitsubishi geeft de Ecipse Cross namelijk een nieuw infotainmentsysteem. Het scherm ervan heeft een diameter van 8-inch, één inch groter dan het huidige exemplaar. Minstens zo relevant: het scherm staat voortaan een stuk dichterbij zowel bestuurder als bijrijder en Mitsubishi voegt twee fysieke knoppen toe. Toch handig. Het touchpad dat voorheen aan het systeem gekoppeld was, is naar de prullenmand verwezen.
Uitgebreide technische specificaties geeft Mitsubishi niet nog niet vrij. Wél weten we dat de SUV voor het eerst beschikbaar komt als plug-in hybride. Deze stekkerhybride beschikt ongetwijfeld over een aandrijflijn waar voor de nodige hardware is gegraaid uit de bak met onderdelen van de Outlander PHEV.
Meer informatie volgt spoedig.
Bron: Autoweek
Comment