Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Spring Electric (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

17k in DE waarvan 7k overheidssubsidie, die er in België niet is. Dat maakt dus 24k, en daarmee wordt het al een heel ander verhaal...
    Dan is de stap ineens klein naar ik zeg maar iets een demo Mazda MX-30, Corsa-e, e-208, etc.

Hier in België had men EV subsidies op een moment dat nagenoeg alleen peperdure EV's werden gekocht door mensen die deze financiële tegemoetkoming in feite totaal niet nodig hadden.
    Op het moment dat een en ander (een beetje) toegankelijk(er) begint te worden voor Jan Modaal, schaffen ze deze af.
    2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      17k in DE waarvan 7k overheidssubsidie, die er in België niet is. Dat maakt dus 24k, en daarmee wordt het al een heel ander verhaal...
      Ik denk wel dat je dit even verkeerd ziet. 17k - 7k is 10k

Billigstes E-Auto Europas kostet rund 10.000 Euro

Dacia stellt den rein elektrisch angetriebenen Spring vor. Es gibt ihn in drei Ausführungen. Nach Abzug der Umweltprämie könnte der Basispreis auf unter 10.000 Euro fallen.

Bron: https://www.auto-motor-und-sport.de/...electric-2021/
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        Dan is de stap ineens klein naar ik zeg maar iets een demo Mazda MX-30, Corsa-e, e-208, etc.

Hier in België had men EV subsidies op een moment dat nagenoeg alleen peperdure EV's werden gekocht door mensen die deze financiële tegemoetkoming in feite totaal niet nodig hadden.
        Op het moment dat een en ander (een beetje) toegankelijk(er) begint te worden voor Jan Modaal, schaffen ze deze af.
        17k in België

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Snap het niet! Ik rijd enkel 1000 km ritten met na 500 km een overnachting waar ik de auto kan opladen. Wat heeft dat met een marketingcampagne te maken?

Ik heb gewoon geen zin om alle 250 km te stoppen om te laden, ik doe dat nu ook niet. Toch niet om te tanken en veel tijd te verliezen.
          Je moet je voor mij je autogebruik en aankoop niet verdedigen hoor. Van mij mag iedereen doen en laten wat hij wil. Zolang ze het maar niet in mijnen hof komen doen.

Ik stelde de vraag:
          Dus als men jou een EV aanprijst met een rijbereik van 600 km koop je er wel één? Ook als deze in de praktijk maar 482 km blijkt te halen?
          Waarop jij antwoord:
          Idd! 600 km snelweg,...
          Ik weet dus niet of je bewust het tweede (nu vet) deel van mijn vraag weglaat.
          Als men je een EV aaanprijst met een range van 600 km welke in de praktijk maar 482 km haalt heb je je laten vangen door marketing en sta je daar mooi te schilderen op de snelweg. Je haalt niet eens je overnachtingsplek.

Als je bedoelt dat je effectief (en niet volgens welke brochure of norm dan ook) onder alle omstandigheden met een BEV een range van 600 km moet kunnen halen dan zal je volgende auto inderdaad nog eentje met een verbrandingsmotor zijn. Daar twijfelt niemand aan. En als dat aan een gunstig prijskaartje dient te zijn en er nog leuk moet uitzien de volgende waarschijnlijk ook nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
            Als Dacia er inderdaad in geslaagd is om een BEV te ontwerpen voor die prijs met een gemiddeld verbruik (bij legale snelheden) van 11,11 kWh/100 km doe ik mijn petje af. Dat zou pas een doorbraak zijn.

Zal hen wel lukken in stads en intercity verkeer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ik weet niet precies wat ik moet opmaken uit die foto. Als ik het goed nareken haalt die auto aan 30 km/uur over nog geen 13 km ook geen 11 kWh/100 km maar heb je aan die lage gemiddelde snelheid al 12% meer verbruik.

Als je een auto alleen gebruikt aan die snelheden kan het uiteraard. Geen twijfel over.
              De vraag is dan alleen of je daar 17.000 € voor over hebt. Ze zullen er inderdaad wel zijn. Blijft de vraag of dat dit dan de langverwachte doorbraak is.

Comment

das gewoon antwerps stop and go geforens, niet dat ik 30 heb zitten rijden

spring weegt 400kg minder
                Last edited by bobo; 31/12/2020, 19:16.

Comment

Je moet je voor mij je autogebruik en aankoop niet verdedigen hoor. Van mij mag iedereen doen en laten wat hij wil. Zolang ze het maar niet in mijnen hof komen doen.

Ik stelde de vraag:

Waarop jij antwoord:

Ik weet dus niet of je bewust het tweede (nu vet) deel van mijn vraag weglaat.
                  Als men je een EV aaanprijst met een range van 600 km welke in de praktijk maar 482 km haalt heb je je laten vangen door marketing en sta je daar mooi te schilderen op de snelweg. Je haalt niet eens je overnachtingsplek.

Als je bedoelt dat je effectief (en niet volgens welke brochure of norm dan ook) onder alle omstandigheden met een BEV een range van 600 km moet kunnen halen dan zal je volgende auto inderdaad nog eentje met een verbrandingsmotor zijn. Daar twijfelt niemand aan. En als dat aan een gunstig prijskaartje dient te zijn en er nog leuk moet uitzien de volgende waarschijnlijk ook nog.
                  Met opzet weggelaten. 600 km en anders niks. Is toch duidelijk. Op jouw manier kan je blijven discussiëren, wat een gezanik zeg

Gelukkig Nieuwjaar!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik denk wel dat je dit even verkeerd ziet. 17k - 7k is 10k

Billigstes E-Auto Europas kostet rund 10.000 Euro

Dacia stellt den rein elektrisch angetriebenen Spring vor. Es gibt ihn in drei Ausführungen. Nach Abzug der Umweltprämie könnte der Basispreis auf unter 10.000 Euro fallen.

Bron: https://www.auto-motor-und-sport.de/...electric-2021/
                    Ok sorry, verkeerd begrepen
                    2.0 JTDm

Comment

Met opzet weggelaten. 600 km en anders niks. Is toch duidelijk. Op jouw manier kan je blijven discussiëren, wat een gezanik zeg
                      Kerstmis is ten huize Jocar duidelijk al enige tijd geleden.

Een Dacia Sping Electric zal het dus ook niet worden.
                      Dat is tenminste heel duidelijk.

En ik maar denken dat een van de basisfuncties van een forum discussiëren was.
                      Niemand verplicht je trouwens op, wat jij noemt, gezanik in te gaan.

Allee, hier is het nog altijd kerstsfeer. Ik ga het niet aan mijn hart laten komen.
                      De eggnog zal er niet minder door smaken.
                      Last edited by ivob2; 31/12/2020, 19:32.

Comment

Oef! Nu weet ik weer waarom ik jouw ellenlange epistels hier nooit lees

Comment

Kerstmis is ten huize Jocar duidelijk al enige tijd geleden.

Een Dacia Sping Electric zal het dus ook niet worden.
                          Dat is tenminste heel duidelijk.

En ik maar denken dat een van de basisfuncties van een forum discussiëren was.
                          Niemand verplicht je trouwens op, wat jij noemt, gezanik in te gaan.

Allee, hier is het nog altijd kerstsfeer. Ik ga het niet aan mijn hart laten komen.
                          De eggnog zal er niet minder door smaken.
                          Je hebt toch niet de illusie dat een forumpost een sfeerverschil kan maken?
                          Het maakt allemaal geen bal uit in the end man

Geniet van je avond en een vonkend 2021 gewenst!
                          Laat het smaken
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

ff ter vergelijk...een R4 gtl (een beetje de spring) kostte in 1986 €6750/44000ffr...een logan vandaag 8500

en de prijs van een stokbrood in frankrijk, in franse franc

regarde l'évolution du prix d'une baguette de pain (prix en francs), cela permet de comprendre l'évolution des prix

1960 0.36
                            1965 0.44
                            1970 0.57
                            1975 0.9
                            1978 1.27
                            1980 1.67
                            1985 2.6
                            1990 3.14
                            1992 3.53
                            1993 3.66
                            1994 3.76
                            1995 3.83
                            1998 4.02
                            1999 4.1
                            2000 4.19
                            2001 4.32
                            2002 4.48
                            Last edited by bobo; 01/01/2021, 09:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Je hebt toch niet de illusie dat een forumpost een sfeerverschil kan maken?

Geniet van je avond en een vonkend 2021 gewenst!
                              Laat het smaken
                              Thx, het heeft gesmaakt.
                              Gelukkig heeft er niets gevonkt.

Volledig mee eens. In illusies, over wat dan ook, steek ik dan ook al jaren geen energie meer.

Comment

Oef! Nu weet ik weer waarom ik jouw ellenlange epistels hier nooit lees
                                Echt?
                                (Je ziet, ik leer bij. )

Je stijgt weer in mijn achting.
                                Je kan reageren op teksten die je nog nooit gelezen hebt.
                                Dat is niet iedereen gegeven.

Overigens heb je een punt.
                                Reageren in vrijblijvende one-liners is niet mijn sterkste punt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ff ter vergelijk...een R4 gtl (een beetje de spring) kostte in 1986 €6750/44000ffr...een logan vandaag 8500

en de prijs van een stokbrood in frankrijk, in franse franc

regarde l'évolution du prix d'une baguette de pain (prix en francs), cela permet de comprendre l'évolution des prix
                                  Koop jij je auto's dan in stokbroden?

(Zie je wel, ik kan me aanpassen. Kort en krachtig reageren en met meer emoticons dan geschreven tekst).

Comment

Je kan reageren op teksten die je nog nooit gelezen hebt.
                                    Oh jawel, ik ben er ooit aan begonnen. Maar de zin om verder te lezen was telkens snel voorbij. En net dat was ik eerder in dit topic even vergeten tot ik in uw vroeger geposte berichten ging snuisteren. Ik was uw nickname blijkbaar vergeten want it all came back to me

Comment

Zo, terug on topic, zolang het duurt toch

NEW 2021 DACIA SPRING CHEAPEST ELECTRIC CAR IN EUROPE

Comment

Oh jawel, ik ben er ooit aan begonnen. Maar de zin om verder te lezen was telkens snel voorbij. En net dat was ik eerder in dit topic even vergeten tot ik in uw vroeger geposte berichten ging snuisteren. Ik was uw nickname blijkbaar vergeten want it all came back to me
                                        Nog niet bekomen van het nieuwjaarsfeest?
                                        Ik begrijp nog dat je dit in het verleden even vergeten was maar binnen het uur al terug vergeten, recente post toch nog lezen en zelfs reageren?

En zelfs de moeite doen om oude posts terug op te zoeken en te herlezen?
                                        Je blijft me teveel eer aandoen.
                                        Last edited by ivob2; 02/01/2021, 16:35.

Comment

Zo, terug on topic, zolang het duurt toch

NEW 2021 DACIA SPRING CHEAPEST ELECTRIC CAR IN EUROPE
                                          Blijft natuurlijk de on topic vraag in welke betekenis we dit moeten vatten:
                                          1.2.3 of 4?
                                          Adj. 1. cheap - relatively low in price or charging low prices; "it would have been cheap at twice the price"; "inexpensive family restaurants"
                                          inexpensive
                                          expensive - high in price or charging high prices; "expensive clothes"; "an expensive shop"
                                          2. cheap - tastelessly showy; "a flash car"; "a flashy ring"; "garish colors"; "a gaudy costume"; "loud sport shirts"; "a meretricious yet stylish book"; "tawdry ornaments"
                                          flash, flashy, garish, gaudy, gimcrack, tawdry, trashy, brassy, loud, meretricious, tacky, tatty
                                          tasteless - lacking aesthetic or social taste
                                          3. cheap - of very poor quality; flimsy
                                          bum, cheesy, chintzy, crummy, punk, sleazy, tinny
                                          colloquialism - a colloquial expression; characteristic of spoken or written communication that seeks to imitate informal speech
                                          inferior - of low or inferior quality
                                          4. cheap - embarrassingly stingy
                                          chinchy, chintzy
                                          stingy, ungenerous - unwilling to spend; "she practices economy without being stingy"; "an ungenerous response to the appeal for funds"

Comment

Working...
                                          X