Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
de bandjes zijn visueel echt wel smal in 2021, waar een 2.0 diesel 345 achteraan krijgt
maar dikker als r4 of 2cv
Da's wel heel veralgemenend, dat een standaard model 345 krijgt.
Bredere banden is meer verbruik. De meest recente scenic, die veel karakter krijgt door standaard standaard 20ers te gebruiken, heeft maar een breedte van 195.
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
maar ze zijn wel ook maar 14" (breedte vind ik niet gelijk), dacht ook dat een grotere afrolmaat voor meer efficientie zorgde, zoals bij de scenic of de i3
(2cv had ook 15", enorm groot in die tijd)
....natuurlijk weegt dit maar 900kg, tov een dikke 1300kg voor i3 en heb je niet zoveel contactoppervlakte nodig
wie dat koop kan even goed zich zelf castreren. Wat een mottig ding en dan nog niet eens in staat om mee van Brussel naar Oostende te rijden als het vriest...
Niet iedereen die een EV wil heeft daar een fortuin voor over, zeker geen particulieren die enkel rond de kerktoren rijden. 200 km range volstaat ruimschoots voor die mensen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
wie dat koop kan even goed zich zelf castreren. Wat een mottig ding en dan nog niet eens in staat om mee van Brussel naar Oostende te rijden als het vriest...
Hahaha, beetje last van je imago precies. Kom op, bewijs je door een dure auto te kopen. Wat zullen de buren anders denken!
Wat een achterlijke opmerking. Over smaken valt te twisten, maar voor deze auto is zéker markt.
Mensen die deze kopen, kopen die als 2e auto. 't is namelijk de eerste elektrische auto die ook de prijs heeft van een 'tweede' auto.
De meeste mensen die dit kopen, hebben dus nog wel een andere auto staan, waarmee ze wel vanuit Brussel, of zelfs vanuit Limburg naar Oostende, of naar 't Gardameer geraken.
Meer range zou een grotere batterij, zwaarder gewicht, en een veel hogere prijs berekenen. Da's net tegen het concept van dit wagentje in. Klein, goedkoop en elektrisch. Ideaal om mee te winkelen, wat hobby's van de kinderen af te rijden of woonwerk te doen voor 't gezinslid dat 't dichtste bij werkt.
Als jij je liever laat castreren is dat uiteraard je recht. Ieder zijn ding natuurlijk. De vraag is wat de buren dáárvan gaan denken...
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
geen regeneratierem, hoe ze dan aan die range geraken is me een raadsel...maar ook niet zeker of de chinees exact zelfde specs heeft
banden dus 165 breed
Hahaha, beetje last van je imago precies. Kom op, bewijs je door een dure auto te kopen. Wat zullen de buren anders denken!
Wat een achterlijke opmerking. Over smaken valt te twisten, maar voor deze auto is zéker markt.
Mensen die deze kopen, kopen die als 2e auto. 't is namelijk de eerste elektrische auto die ook de prijs heeft van een 'tweede' auto.
De meeste mensen die dit kopen, hebben dus nog wel een andere auto staan, waarmee ze wel vanuit Brussel, of zelfs vanuit Limburg naar Oostende, of naar 't Gardameer geraken.
Meer range zou een grotere batterij, zwaarder gewicht, en een veel hogere prijs berekenen. Da's net tegen het concept van dit wagentje in. Klein, goedkoop en elektrisch. Ideaal om mee te winkelen, wat hobby's van de kinderen af te rijden of woonwerk te doen voor 't gezinslid dat 't dichtste bij werkt.
Als jij je liever laat castreren is dat uiteraard je recht. Ieder zijn ding natuurlijk. De vraag is wat de buren dáárvan gaan denken...
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
ik heb in mijn leven al veel echte auto's gekocht voor een pak minder dan deze nieuw hoor. imago is dus zeker niet waarom ik dergelijke dingen afkraak.
het is gewoon dat dit geen auto meer is,een klein koekendoosje met een elektromotor en een batterij staart dichter bij een elektrische bakfiets dan bij een echte auto
voor mij is dit niet iets voor op een autoforum maar voor eerder voor op een groenlinksforum waarvan de politiekers vanuit hun villa in hun luxebak stappen na eerst de meute weer eens met het vingertje gewezen hebben.
ik,en ik zal dan als persoon spreken,wil geen maatschappij met camera's,elektrische koekendoosjes en drones en vrijheidsbeperkingen.
hun lijstje is enkel zware BMW's,Mercedes en Volvo's maar ze dringen de bevolking wel kleine autookes en fietsen door hun strot hé....
Het wagenpark van de Vlaamse regering is nog groter dan de lijst met 25 dienstwagens die eerder was bekendgemaakt. Blijkbaar was men vergeten de negen dienstwagens van de ministers zelf door te geven. Dat zegt PVDA-fractieleider Jos D'Haese. Uit een aanvullend antwoord blijkt dat de geleasede wagens van minister-president Jan Jambon en viceminister-president Hilde Crevits maandelijks bijna 2.500 euro kosten.
als 2e auto zou deze bij ons voldoen: er wordt gemiddeld een 150 à 200km met de 2e auto gereden per week, vanaf vorige week, rijdt mijn vrouw nog minder(geen lange pauze meer op het werk, dus 8km/dag minder woon-werk) dus deze zou zeker voldoen voor haar...
zou dat niet zo voor een enorm groot deel van de mensen zo zijn...en net die korte afstanden als de cat of dpf het niet doet zijn het schadelijkst in feite
ik heb in mijn leven al veel echte auto's gekocht voor een pak minder dan deze nieuw hoor. imago is dus zeker niet waarom ik dergelijke dingen afkraak.
het is gewoon dat dit geen auto meer is,een klein koekendoosje met een elektromotor en een batterij staart dichter bij een elektrische bakfiets dan bij een echte auto
voor mij is dit niet iets voor op een autoforum maar voor eerder voor op een groenlinksforum waarvan de politiekers vanuit hun villa in hun luxebak stappen na eerst de meute weer eens met het vingertje gewezen hebben.
Weer zo ene die tegen elke vorm van evolutie is en blijft hangen in den oude tijd. Wat een bekrompen mentaliteit heb jij, man.
En speciaal voor u, nog eens de definitie van een auto...
Betekenis 'auto'
Je hebt gezocht op het woord: auto.
au·to (de; m; meervoud: auto's; verkleinwoord: autootje)1vierwielig voertuig, aangedreven door een motor, voor het transport van personen of goederen: een elektrische auto door een elektromotor aangedreven auto
wie dat koop kan even goed zich zelf castreren. Wat een mottig ding en dan nog niet eens in staat om mee van Brussel naar Oostende te rijden als het vriest...
Ben benieuwd waarmee je deze auto vergelijkt....
Je moet een auto beoordelen op het doel waar die voor gemaakt is. Deze auto zal wel in Oostende geraken, al kan het zijn dat je in de winter eens een koffietje moet gaan drinken.
Mensen die dit kopen rijden zo ver niet.
Ik vind het een meesterzet van Dacia. Net in het segment van auto's onder de 20k gaat de electrificatie moeilijk worden en leiden tot duurdere auto's.
Een electrische auto voor 15k zal een heel moeilijke worden, en dat is een groot segment.
Dan kan je geen verwachtingen wekken met een autonomie van 400km die voor het grootste deel van de kopers onbelangrijk is.
...ik vind het zelfs ergens jammer dat in deze klasse weinig geleased wordt , dan zouden ze met meer en sneller op de okkaziemarkt komen voor een publiek dat nog minder wil besteden
Comment