Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Spring Electric (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik verwacht een stijging van het aantal "private" lease auto's.

Daar zit soms wel een goed aanbod tussen aan een redelijke prijs.

Maar misschien gaat de gehele markt wel naar kleinere auto's.

Als je kijkt dat je met het budget van een A4 TDI van een paar geleden nu uitkomt bij het budget van een ID3...
    Ik weet niet of alle werkgevers zomaar hun budgetten voor leasing omhoog gaan gooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ik verwacht een stijging van het aantal "private" lease auto's.

Daar zit soms wel een goed aanbod tussen aan een redelijke prijs.

Maar misschien gaat de gehele markt wel naar kleinere auto's.

Als je kijkt dat je met het budget van een A4 TDI van een paar geleden nu uitkomt bij het budget van een ID3...
      Ik weet niet of alle werkgevers zomaar hun budgetten voor leasing omhoog gaan gooien.
      probleem is dat er daar ook bepaalde regels vastgelegd zijn: als je bvb 15 jaar geleden een budget had om een Audi A4 als firmaslet te hebben, dan is de werkgever 'verplicht' om je nu ook een Audi A4 te geven of iets evenwaardig, een A1 of A3(die nu misschien meer kost dan je A4 indertijd) is dus in principe niet mogelijk zonder je brutoloon op te trekken,auto moet uit dezelfde categorie komen, dit omdat de firmaslet deel uitmaakt van het loon en het loon niet eenzijdig verminderd kan worden.
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

probleem is dat er daar ook bepaalde regels vastgelegd zijn: als je bvb 15 jaar geleden een budget had om een Audi A4 als firmaslet te hebben, dan is de werkgever 'verplicht' om je nu ook een Audi A4 te geven of iets evenwaardig, een A1 of A3(die nu misschien meer kost dan je A4 indertijd) is dus in principe niet mogelijk zonder je brutoloon op te trekken,auto moet uit dezelfde categorie komen, dit omdat de firmaslet deel uitmaakt van het loon en het loon niet eenzijdig verminderd kan worden.
        Klopt, maar er zijn 3 problemen...

Er bestaat geen enkele lijst over welke auto nu in welke klasse zit.
        Meeste firmas bieden een maandbudget of aankoopbudget. Als die ID3 morgen even veel kost dan die A4 heb je weinig te klagen.
        Heel weinig mensen hebben er zin in (of de ballen voor) om hun werkgever voor de rechtbank te dagen voor een auto die mogelijk niet in dezelfde klasse valt...

Comment

Klopt, maar er zijn 3 problemen...

Er bestaat geen enkele lijst over welke auto nu in welke klasse zit.
          Meeste firmas bieden een maandbudget of aankoopbudget. Als die ID3 morgen even veel kost dan die A4 heb je weinig te klagen.
          Heel weinig mensen hebben er zin in (of de ballen voor) om hun werkgever voor de rechtbank te dagen voor een auto die mogelijk niet in dezelfde klasse valt...
          Je moet dat ook dan nog in de tijdsgeest zien vind ik, velen beseffen toch wel ondertussen dat er op dat vlak dingen gaan veranderen. Bovendien is de fiscaliteit ondertussen zo dat de impact op je eigen bijdrage veel groter is.

Ik zou blij zijn mocht mijn werkgever daar wat sneller op inspelen. Ik moet dit jaar omschakelen naar een nieuwe lease voor 5 jaar, dat is dan bijvoorbeeld een Passat diesel, dat geeft voor mij toch een onzekerheid in mijn loonpakket.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Je moet dat ook dan nog in de tijdsgeest zien vind ik, velen beseffen toch wel ondertussen dat er op dat vlak dingen gaan veranderen. Bovendien is de fiscaliteit ondertussen zo dat de impact op je eigen bijdrage veel groter is.

Ik zou blij zijn mocht mijn werkgever daar wat sneller op inspelen. Ik moet dit jaar omschakelen naar een nieuwe lease voor 5 jaar, dat is dan bijvoorbeeld een Passat diesel, dat geeft voor mij toch een onzekerheid in mijn loonpakket.
            Bij ons is de policy ook stevig veranderd.
            Vroeger moest je een diesel als je meer dan 15k per jaar reed, nu krijg je enkel nog een diesel als je minstens 50k per jaar gaat rijden...

En het is sterk aanbevolen om te kijken naar electrisch of hybride.
            Aan klasses wordt amper gedaan, er zijn wat merken waar we uit kunnen kiezen, en voor de rest is het maandbudget met een aantal verplichte opties (leer, airco, navi)

Wat staat er nog op de lijst naast die Passat?
            Toch raar dat je werkgever nu nog diesels voorschrijft, tenzij je echt veel gaat rijden.

Comment

Bij ons is de policy ook stevig veranderd.
              Vroeger moest je een diesel als je meer dan 15k per jaar reed, nu krijg je enkel nog een diesel als je minstens 50k per jaar gaat rijden...

En het is sterk aanbevolen om te kijken naar electrisch of hybride.
              Aan klasses wordt amper gedaan, er zijn wat merken waar we uit kunnen kiezen, en voor de rest is het maandbudget met een aantal verplichte opties (leer, airco, navi)

Wat staat er nog op de lijst naast die Passat?
              Toch raar dat je werkgever nu nog diesels voorschrijft, tenzij je echt veel gaat rijden.
              508 en C-klasse. Salariswagen voor 25000 kilometer per jaar. Met de trend die nu is ingezet kan dat over 5 jaar gezien pijnlijk zijn.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Dat wordt een Dacia Spring als salariswagen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Hahaha, stel je voor, iedereen met imagoproblemen gecastreerd
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                    Daar zou ik niet mee inzitten en veel mensen in mijn situatie niet denk ik. Niemand is graag onzeker over zijn inkomen
                    Last edited by josenjef; 12/01/2021, 14:25.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hahaha, stel je voor, iedereen met imagoproblemen gecastreerd
                      Is dit nu nodig?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Is dit nu nodig?
                        Euh ja! Was dit nodig?

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        wie dat koop kan even goed zich zelf castreren. Wat een mottig ding en dan nog niet eens in staat om mee van Brussel naar Oostende te rijden als het vriest...
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

iedereen zijn keuze hé....maar hoe meer door alle fiscaal regeltjes die elektrische bakjes worden als "cool","modern",...worden bekeken hoe fierder ik op mijn klassieke vloot word. Mijn mening over elektrische bakken is mijn vrije keuze,ik wil ook niet dat ze verboden worden hé,ik moet het gewoon allemaal zelf niet. Bekijk het als het corona vaccin,iedereen doet zijn zin en als iemand het nodig acht om dat spuitje te krijgen...go!,maar bij mij en mijn kinderen komt het niet binnen. Net zoals mijn 60 jarige ouders ook kiezen om het niet te nemen.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

hier spreekt renault van €15000

Dacia komt in september uit met een elektrische stadswagen, de Dacia Spring. Het wordt de goedkoopste elektrische wagen met vier zitplaatsen die momenteel op de markt is bij ons. Kostprijs: 15.000 euro.

benieuwd

Comment

tss 2 zoe's, om een gedacht te geven van formaat

Comment

de spring in de digitale showroom...banner op forum

Comment

Dacia Spring Electric (2021): prijzen in Frankrijk

Frankrijk heeft 20 procent btw. Voor de basisversie wordt 16.990 euro gevraagd, de "Confort Plus" kost 18.490 euro. Op basis van ongeveer 9.000 euro milieubonus in Duitsland zou de Dacia Spring Electric beginnen bij net geen 8.000 euro, en de betere versie nog steeds onder de 10.000 euro.

Meer info: https://de.motor1.com/news/493668/da...se-frankreich/

Comment

geen idee welke voorwaarden gekoppeld worden aan de bonus - behalve 6 maanden minimum bijhouden vind ik niet echt wat...maar dat duitsers geld kunnen verdienen met e-auto's kopen, ff rijden en verkopen in de rest van de eu lijkt mij wel klaar

Last edited by bobo; 12/03/2021, 10:50.

Comment

Bron + Rij-impressie: [www.largus.fr]

Comment

Lol, 45pk en 0-100 in 15 sec. Ev sprintbommeke!
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          Lol, 45pk en 0-100 in 15 sec. Ev sprintbommeke!
                                          meer als goed genoeg in de toekomst

(schoon toekomst :s )

Comment

Working...
                                          X