Mijn poloke van 1980 met 40 pk moet niet veel onderdoen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Spring Electric (2021)
Collapse
X
-
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDenk niet dat ik met de s al 5 keer onder de 15 naar de 100 ben gescheurd op 6 jaar tijd , zelfs op die rotte korte oprit van hoevenen hoeft het niet.
Als betaalbare EV stadsauto volstaat deze Spring ruimschoots.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik rij met de E ook veel rustiger dan met mijn vorige Golf VI TDI.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Een paar curverboxen boodschappen terwijl er iemand op de achterbank zit, meenemen, zit er niet in.
Ik dacht altijd fan te zijn, maar 't zal toch 1 maatje groter moeten.
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Comment
-
Dat is inderdaad echt klein, had eerlijk gezegd toch ook wel iets groter verwacht.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ik heb nu de fiat (voor toch wel wat minder), maar ik zou'em zo kunnen inwisselen voor een spring...hij beschikt dus weldegelijk over rem-recuperatie, supper
heb gemerkt als ik met de fiat de tunnels naar boven rij tegen 100, ik toch wel een vermogen vraag van wat de spring als maximum geeft, een 35 kw...dus das planchee net 100 bijven rijden bij een hellingsgraad die ik niet gelijk terug kan vinden, net voldoende dus
en groter dan de 45 pk 1986 polo van moeder waar we heel europa met zijn afgeknald
Comment
-
In één van de tests kwamen ze aan een gemiddeld verbruik tussen de 16 en de 20 kWh/100 km. Met een gewicht van minder dan 1000 kg en de kleine elektromotor ligt dat wel wat aan de hoge kant (maar niet onverwacht, het motortje zal goed aangesproken worden). Voor het gemiddeld woon/school/werkverkeer lijkt mij dit een perfecte auto voor diegenen die een relatief betaalbare EV zoeken.
Comment
-
Bij normaal gebruik zal dat verbruik inderdaad wat lager kunnen liggen ( bij ons 2 wellicht lager dan de 'officiële' cijfers ).
Voor autostrade zal deze wat meer last hebben van zijn SUV stijl. Zoals ze terecht ook vermelden is dat ook niet zijn doelgebruik, hoewel het autootje dat ook perfect aan kan.
Als de Dacia eerder op de markt was geweest, was het voor mij ook een grote kanshebber geweest.
Comment
-
Ja en neen. De Leaf heeft nog altijd een luchtgekoeld batterijpack. Bij hoge temperaturen kan die warm worden bij het snelladen. Maar de nieuwe Leaf neemt nu wel zelf maatregelen als je bij een (te) warme batterij zou willen snelladen. Dan verlaagt de auto zelf de laadsnelheid tot een voor de batterij aanvaardbaar niveau. Als ik het goed gelezen heb was die degradatie vooral veroorzaakt door dat blijvend snelladen bij te hoge batterijtemperatuur bij de oude Leaf.
Degradatie zou dus voorkomen moeten zijn, maar de auto zal veel trager laden dan beloofd is. Voor gebruikers die thuis laden en/of korte afstanden doen is/was er dus geen probleem, wel bij diegenen die veel en veel na elkaar snel moesten laden.
De Spring heeft ook een luchtgekoeld batterijpack, maar de laadsnelheid bij CCS is sowieso beperkt tot 30 kW en zou dus geen invloed mogen hebben op de leefduur van de batterij.
Dacia heeft dat wel goed bekeken. Een cargo versie voor de stadsleveringen, een businessversie voor deelgebruik in steden en dan de particuliere versies. Over die vergelijking met de Zoë. Dat gaat volgens mij niet echt op, wegens toch een ander doelpubliek. In de stad is een lengte van 3,63 meter (Spring) tegenover +4 meter voor de Zoë al een wereld van verschil. Een Zoë is eerder bedoeld voor diegenen die slechts over 1 auto beschikken en dus op zoek zijn naar een enige gezinsauto. De Dacia mikt eerder op hoofdzakelijk lokaal verkeer en mensen die voor grote afstanden nog over een andere auto kunnen beschikken. En voor dergelijk gebruik is dit een perfect aanbod.
Last edited by Cedra; 24/03/2021, 14:34.
Comment
-
Jammer dat je in Belgie de volle pot moet betalen.
Duitsland krijgen ze 7k of 10 premie?
In romania 50% van de aankoopprijs als reductie. (1800 bestellingen op enkele uren tijd) volgens mij gaan ze die registreren zolang als nodig en dan doorverkopen.
Comment
Comment