Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Spring Electric (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Dacia Spring Electric acceleration 0-100 km/h, 0-400 m, 30-60 km/h, 50-80 km/h, top speed.

In 20 sec naar 100? Dat wordt een rijdende chicane aan de verkeerslichten.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Voor wat die moet dienen volstaat dat ruimschoots. Mijn 304 GLD deed er 25 seconden over en zo zijn er voorbeelden genoeg.

En het moet ook wat betaalbaar blijven hé. Bekijk deze test maar eens dan.

Meet Europe's Cheapest Electric Car - DACIA SPRING

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een vrachtwagen doet er nog langer over hè Jocar. Maar voor een EV zijn dat wel niet al te beste cijfers hè. Moeten normaal gezien de snelste zijn in hun rush naar 100 tov verbrandingsmotoren. Maar dit is eerder bedroevend. Dit kan toch wel beter denk ik dan?
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Een vrachtwagen doet er nog langer over hè Jocar. Maar voor een EV zijn dat wel niet al te beste cijfers hè. Moeten normaal gezien de snelste zijn in hun rush naar 100 tov verbrandingsmotoren. Maar dit is eerder bedroevend. Dit kan toch wel beter denk ik dan?
          Ik hoor weinig mensen klagen in de testen, deze bakskes zijn gemaakt voor de steden hé niet om stoplichtsprintjes te gaan doen. Van 0 tot 50 gaat trouwens meer dan snel genoeg en wat zijn de doorsneesnelheden in een stadsomgeving. Hier bv nog 30 km/h (centrum zelf nog 20 km/h vanaf volgend jaar) en dat gaat alleen nog erger worden de volgende jaren. Logisch ook met zoveel verkeer overal.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Nogal gemakkelijk om op die manier deze Spring belachelijk te maken.
            Inderdaad, zoals Jocar (voor de zoveelste keer) zegt: het dient voor stadsritjes en eventueel wat plattelandsweggetjes. Daar is hij ruim snel genoeg voor.
            De eerste de beste brommobiel is trager, stinkt en kost bijna evenveel.

Comment

• Ik dacht eerst ook, wat, 20 seconden naar 100 ? Maar op 5.5s op 50km/u, op 12s op 80km/u, op 4s van 30 naar 60km/u, dat volstaat inderdaad voor in de stad.
              Maar je zou er maar eens achter rijden aan de oprit van de snelweg ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                Daar staat meestal een file

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Daar staat meestal een file
                  Behalve in Polen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Behalve in Polen.
                    Bwa, daar is het stilaan al even erg, alleen is er nog wat meer geurhinder in stadsomgevingen

Comment

• De volledig elektrische Dacia Spring is een aanradertje

Comment

• DACIA SPRING BLIJKT SCHOT IN DE ROOS

46.000 BESTELLINGEN IN 9 MAANDEN

De Dacia Spring is op dit moment de goedkoopste elektrische auto die je in Europa kunt kopen. De auto is nog geen vol jaar of de markt of hij heeft zich al een prominente plek weten toe te eigenen in de Dacia-verkopen.

De Dacia Spring heeft in Nederland een vanafprijs van €18.550 en dat maakt het niet alleen hier, maar in nagenoeg heel Europa de goedkoopste elektrische auto die je nieuw kunt kopen. In maart vorig jaar sloeg Dacia de orderboeken voor de Spring open en in de 9 maanden van 2021 waarin de auto te bestellen was, is voor maar liefst 46.000 exemplaren een order geplaatst. In heel 2021 leverde Dacia 27.876 exemplaren af.

Met net geen 28.000 verkochte exemplaren deed de elektrische Spring het beter dan de Dokker, Lodgy en Logan. Toegegeven, dat zijn in Europa nooit de populairste modellen van het merk geweest, maar een notering in de top 3 is na slechts 9 maanden zeker geen verkeerde score. Zeker niet voor een elektrische auto, die zijn immers niet in elk land waarin Dacia actief is populair. 80 procent van de Spring-kopers was nieuw voor Dacia. De Comfort Plus-uitvoering, in Nederland het tweede en direct hoogste uitvoeringsniveau, was goed voor 90 procent van de verkopen.

De Dacia Spring moet zowel de Duster als de Sandero voor zich dulden. In 2021 verkocht Dacia 186.001 Dusters en maar liefst 226.825 exemplaren van de Sandero. Interessante weetjes: de Sandero is in Europa voor het vijfde jaar op rij de populairste door particulieren gekochte auto. De Duster is de populairste door particulieren gekochte SUV van Europa. Van de Duster zijn sinds de lancering van de eerste generatie in 2010 nu ruim 2 miljoen stuks verkocht.

In totaal verkocht Dacia vorig jaar 537.095 auto's, 3,1 procent meer dan een jaar eerder.

Bron: Autoweek

Comment

• Gisteren mijn eerste gezien, was kleiner als verwacht, maar ziet er nog goed uit!

Ging in bebouwde kom vlot naar 50...

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Comment

• WERNERS GARAGE, HUMVEE of liever een DACIA SPRING?

Comment

• zeer onveilig element,geef mij maar een goeie koersfiets als het zero emmission moet
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• rijd jij dan maar met de fiets ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  zeer onveilig element,geef mij maar een goeie koersfiets als het zero emmission moet
                                  Hoeveel sterren heeft die velo behaald bij de crashtests?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Hoeveel sterren heeft die velo behaald bij de crashtests?
                                    De dummy op de fiets heeft er in ieder geval veel gezien

Comment

• Comment

• 11kwh/100km

1020 kg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                          Ik dacht eerst ook, wat, 20 seconden naar 100 ? Maar op 5.5s op 50km/u, op 12s op 80km/u, op 4s van 30 naar 60km/u, dat volstaat inderdaad voor in de stad.
                                          die 4 sec extra op de oprit gaan het verschil maken?mss eens de moeite doen om een beetje te onthaasten

Comment

Working...
                                          X