Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia Spring Electric (2021)
Collapse
X
-
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een vrachtwagen doet er nog langer over hè Jocar. Maar voor een EV zijn dat wel niet al te beste cijfers hè. Moeten normaal gezien de snelste zijn in hun rush naar 100 tov verbrandingsmotoren. Maar dit is eerder bedroevend. Dit kan toch wel beter denk ik dan?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenEen vrachtwagen doet er nog langer over hè Jocar. Maar voor een EV zijn dat wel niet al te beste cijfers hè. Moeten normaal gezien de snelste zijn in hun rush naar 100 tov verbrandingsmotoren. Maar dit is eerder bedroevend. Dit kan toch wel beter denk ik dan?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
Nogal gemakkelijk om op die manier deze Spring belachelijk te maken.
Inderdaad, zoals Jocar (voor de zoveelste keer) zegt: het dient voor stadsritjes en eventueel wat plattelandsweggetjes. Daar is hij ruim snel genoeg voor.
De eerste de beste brommobiel is trager, stinkt en kost bijna evenveel.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenMaar je zou er maar eens achter rijden aan de oprit van de snelweg ..
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Daar staat meestal een file“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Behalve in Polen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
DACIA SPRING BLIJKT SCHOT IN DE ROOS
46.000 BESTELLINGEN IN 9 MAANDEN
De Dacia Spring is op dit moment de goedkoopste elektrische auto die je in Europa kunt kopen. De auto is nog geen vol jaar of de markt of hij heeft zich al een prominente plek weten toe te eigenen in de Dacia-verkopen.
De Dacia Spring heeft in Nederland een vanafprijs van €18.550 en dat maakt het niet alleen hier, maar in nagenoeg heel Europa de goedkoopste elektrische auto die je nieuw kunt kopen. In maart vorig jaar sloeg Dacia de orderboeken voor de Spring open en in de 9 maanden van 2021 waarin de auto te bestellen was, is voor maar liefst 46.000 exemplaren een order geplaatst. In heel 2021 leverde Dacia 27.876 exemplaren af.
Met net geen 28.000 verkochte exemplaren deed de elektrische Spring het beter dan de Dokker, Lodgy en Logan. Toegegeven, dat zijn in Europa nooit de populairste modellen van het merk geweest, maar een notering in de top 3 is na slechts 9 maanden zeker geen verkeerde score. Zeker niet voor een elektrische auto, die zijn immers niet in elk land waarin Dacia actief is populair. 80 procent van de Spring-kopers was nieuw voor Dacia. De Comfort Plus-uitvoering, in Nederland het tweede en direct hoogste uitvoeringsniveau, was goed voor 90 procent van de verkopen.
De Dacia Spring moet zowel de Duster als de Sandero voor zich dulden. In 2021 verkocht Dacia 186.001 Dusters en maar liefst 226.825 exemplaren van de Sandero. Interessante weetjes: de Sandero is in Europa voor het vijfde jaar op rij de populairste door particulieren gekochte auto. De Duster is de populairste door particulieren gekochte SUV van Europa. Van de Duster zijn sinds de lancering van de eerste generatie in 2010 nu ruim 2 miljoen stuks verkocht.
In totaal verkocht Dacia vorig jaar 537.095 auto's, 3,1 procent meer dan een jaar eerder.
Bron: Autoweek
Comment
-
zeer onveilig element,geef mij maar een goeie koersfiets als het zero emmission moetBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenzeer onveilig element,geef mij maar een goeie koersfiets als het zero emmission moet
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Hoeveel sterren heeft die velo behaald bij de crashtests?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenIk dacht eerst ook, wat, 20 seconden naar 100 ? Maar op 5.5s op 50km/u, op 12s op 80km/u, op 4s van 30 naar 60km/u, dat volstaat inderdaad voor in de stad.
Maar je zou er maar eens achter rijden aan de oprit van de snelweg ..
Comment
Comment