Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GMC Hummer EV (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• GMC Hummer EV (2021)

Komt wel niet naar hier waarschijnlijk maar verdient eigenlijk een topic op basis van zijn legendarische naam en als concurrent van Tesla's Cybertruck.

VERLEDEN ONTMOET HEDEN

GMC HUMMER: ELEKTRISCHE GEWELDENAAR

Hummer is terug! Ditmaal niet als fabrikant van hoekige automobiele tanks, maar als model van GMC. En wat voor model. De nieuwe Hummer is gigantisch én helemaal elektrisch.

Het is een bijzonder jaar voor autoliefhebbers die nostalgisch zijn aangelegd. Ford bracht de Bronco terug, Nissan komt met een met retrodetails doorspekte nieuwe Z en het is de Amerikaanse fabrikant GMC die de naam 'Hummer' afstoft. De eerste geruchten dat GMC iets met Hummer wilde, doken al in 2014 op. Vandaag zijn ze eindelijk concreet geworden. En hoe!

De GMC Hummer is een elektrische pick-up waarmee General Motors zijn tanden rechtstreeks in de op stapel staande Cybertruck van Tesla lijkt te willen zetten. De specificaties van de herboren titaan zijn namelijk in elk opzicht buitenissig. We starten met het uiterlijk, dat is namelijk minstens zo bijzonder als de aandrijflijn. De Hummer is namelijk overladen met details die refereren aan de machtige H1 en meer geciviliseerde modellen als de H2 en de H3. GMC's Hummer is hoekig, heeft een zeer herkenbaar front en is doorspekt met een H-motief dat op diverse plekken terugkeert. Uitneembare dakpanelen maken het mogelijk ook semi-open met mach 2 door het terrein te ploeteren.

Hoe retro de GMC Hummer dan ook mag zijn, op diverse vlakken breekt -ie volledig met zijn stamvaders. Zo is het interieur moderner dan ooit. Analoge klokken vind je er niet, het binnenste is namelijk afgeladen met displays en schermen. Ook in het interieur vallen de extreem hoekige vormen op. Dan de specificaties. Tot drie elektromotoren geven de GMC Hummer een vermogen van 1.014 pk en 15.592 Nm. In de bodem gaat General Motors' Ultium-batterijtechniek schuil, waarbij verschillende modules in het accupakket via wi-fi met elkaar communiceren en waardoor er fors minder bedrading nodig zou zijn. Daarnaast zouden de Ultium-batterijen tot zo'n 70 procent minder kobalt bevatten dan de conventionelere exemplaren. De Hummer is verder voorzien van een modus die GMC als 'krabmodus' aanduidt. Dankzij vier sturende wielen moet de Hummer EV in staat zijn om zich diagonaal voort te bewegen. Handig om de auto in het terrein beter te kunnen positioneren, al kunnen we ons goed voorstellen dat de modus ook bij het parkeren van de kolos van pas kan komen. GMC geeft een geschatte actieradius van zo'n 565 kilometer op. Een sprint naar een snelheid van 97 km/h (60 mph) is in zo'n drie tellen achter de rug.

GMC geeft de Hummer adaptieve luchtvering en zet het gevaarte op gigantisch 35-inch offroadrubber van Goodyear. De bodem wordt beschermd door stevige beschermplaten en diverse camera's aan zowel voor als achterzijde kijken tijdens avonturen naast het asfalt mee. De herboren Hummer debuteert als - hoe kan het ook anders - Edition 1. Die speciale versie is onder meer voorzien van het van Cadillac afkomstige SuperCruise, dat redelijk autonoom rijden mogelijk moet maken.

De vanafprijs van de Hummer EV, die ligt op zo'n €67.500. Dat bedrag is voor de basisversie die pas in de lente van 2024 op de Amerikaanse markt komt. Die heeft twee elektromotoren, heeft een vermogen van 634 pk sterk en een range van zo'n 402 kilometer. Hoger op de menukaart staat de Hummer EV2X die net zo krachtig is als de instapper, maar dan met een actieradius van dik 480 kilometer. De eerste uitvoering met drie elektromotoren kost omgerekend zo'n €82.500 en levert 800 pk. Zijn range ligt ook op zo'n 480 kilometer. Dit type komt pas in de herfst van 2022 op de Amerikaanse markt. De topversie is de reeds genoemde 1.014 pk sterke variant met drie elektromotoren en een verwachte actieradius van 565 kilometer. Dit is de enige variant van de Hummer die nog dit jaar op de Amerikaanse markt komt. Zijn vanafprijs: omgerekend zo'n €95.000. Naar Nederland komt de GMC Hummer niet.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Hummer EV2
      Starting at $79,995
      Available: SPRING 2024
      2 motors
      Estimated 250+ mile range
      625 hp/7,400 lb-ft of torque

Hummer EV2X
      Starting at $89,995
      Available: SPRING 2023
      2 motors
      Estimated 300+ mile range
      625 hp/7,400 lb-ft of torque

Hummer EV3X
      Starting at $99,995
      Available: FALL 2022
      3 motors
      Estimated 300+ mile range
      800 hp/9,500 lb-ft of torque

Hummer EV Edition 1
      Starting at $112,595†
      Available: FALL 2021
      3 motors
      Estimated 350+ mile range
      1,000 hp/11,500 lb-ft of torque

Comment

de overtreffende trap
        www.peugeotforum.be

Comment

Swaaaag

Comment

GMC HUMMER EV | “Revolutionary World Premiere” | GMC

Comment

Comment

Deze ziet er echt goed uit !

Veel beter dan de Cybertruck...

Comment

Het is zeker een indrukwekkende auto!
                  Ik zou het zelf niet kopen, maar kan het wel pruimen.

Comment

Hummer EV First Look! All The Details Of GMC's All-Electric Supertruck

Comment

Vet...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Voor mij de Rivian uit dat lijstje. (Ondanks de lagere laadsnelheid)
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

E-Comeback mit 1.000 PS - 7 Fakten zum GMC Hummer EV

Comment

Wooow!! Indrukwekkend

Comment

2022 GMC Hummer EV First Look: Up-Close Details

Comment

Leuke video! What a beast!

Comment

Der verrückte GMC Hummer EV | AUF DEN ERSTEN BLICK

Comment

Comment

Die heeft toch wel wat weg van deze: (of omgekeerd?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                        Die heeft toch wel wat weg van deze: (of omgekeerd?)
                                        Hahaha, idd! Enkel dat de Dacia voorlopig nog een concept is

Comment

Working...
                                        X