Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Trafic - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Trafic - Facelift (2021)

    BEHOORLIJK AANGEPAKT

    DÍT IS DE VERNIEUWDE RENAULT TRAFIC

    Renault heeft de eerste beelden van de vernieuwde Trafic Combi en Spaceclass gedeeld. Een grote verrassing is het niet, want de vernieuwde Trafic was eerder al redelijk goed te zien op spyshots en patentplaten. De definitieve aankondiging volgt begin 2021.

    De Trafic heeft best een ingrijpende facelift gehad. De Pure Vision-led-koplampen die te zien zijn, zijn in lijn met de recente modellen van Renault. Ten opzichte van de huidige Trafic is het hele bovenste stuk van de koplamp weggesneden, waardoor de bovenste lijn van de verlichting nu gelijk loopt met de grille. Verder valt op dat de dagrijverlichting naast de typische C-vorm is opgebouwd uit op elkaar gestapelde horizontale strepen. Andere modellen van Renault hebben die ook, maar bij de Trafic zijn de strepen een stuk dikker en nadrukkelijker aanwezig. Tot slot krijgt de motorkap enkele accentuerende lijnen die maken dat de Trafic er net wat vlotter uitziet. Van de achterkant heeft Renault nog geen afbeelding laten zien, maar vermoedelijk wachten daar geen grote verrassingen.

    Ook het interieur laat Renault alvast zien. Dit betreft echter wel de luxere Combi- en Spaceclass-uitvoeringen, die gericht zijn op personenvervoer. De utilitaire variant van de Trafic houdt Renault nog even onder de pet. Het geheel ziet er een stuk overzichtelijker en opgeruimder uit. Het dashboard loopt nu ook mooier over in de deuren, waardoor het interieur meer als één geheel oogt. De vernieuwde Trafic krijgt een prominent 8-inch EasyLink-touchscreen, dat uiteraard compatibel is met Apple CarPlay en Android Auto. De beschikbare ruimte in de Trafic blijft ongewijzigd, maar wel heeft Renault naar eigen zeggen meer opbergruimte weten te creëeren door de opbergvakjes anders in te richten.

    Drie diesels

    In de vernieuwde Renault Trafic maken drie diesels hun opwachting: de dCi 150, dCi 110 en dCi 170. De dCi 150 heeft er 5 pk bij gekregen en is beschikbaar met zowel een handgeschakelde zesbak als met de zestraps EDC-automaat met dubbele koppeling. De dCi 110 wordt alleen leverbaar met handgeschakelde zesbak en de dCi 170 is weer alleen te krijgen met EDC-automaat. Uiteraard voldoet de nieuwe Trafic aan de Euro 6D Full-emissienorm. Verder heeft Renault de rijhulpsystemen van de Trafic opgefrist. Zaken als adaptieve cruisecontrol, active inter-city emergency braking, lane departure warning en blind spot warning zijn allemaal beschikbaar.

    Renault onthult de vernieuwde Trafic begin 2021 definitief. Dan zullen ook de besteluitvoeringen en de prijzen volgen. Het zou goed kunnen dat Renault ook nog met een Trafic ZE op de proppen komt, aangezien er steeds meer elektrisch aangedreven versies van bestelbusjes komen. We gaan het zien.

    Bron: Autoweek













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Mooie facelift.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Knap inderdaad. En wat is dat interieur er ook op vooruit gegaan. Ik zou met zo eentje perfect kunnen leven als daily ride. Vroeger zelf nog een Vivaro met dubbele cabine gehad, als trekvoertuig voor mijn dubbele paardentrailer. Diende als 3de auto thuis, maar oooh zo handig in gebruik.

      Comment


      • #4
        Inderdaad een hele verbetering. Ik wil er gerust eentje als gezinswagen. Maar ik vrees dat ik me zal moeten arm betalen aan tax bij gebruik als privé-voertuig.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
          Inderdaad een hele verbetering. Ik wil er gerust eentje als gezinswagen. Maar ik vrees dat ik me zal moeten arm betalen aan tax bij gebruik als privé-voertuig.
          Dat zal toch nogal meevallen met de 1.7 dCi ?

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7








              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8








                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  NOG EVEN GEDULD

                  TEST: RENAULT TRAFIC COMBI EN SPACECLASS

                  De opnieuw opgefriste Renault Trafic komt pas begin volgend jaar op de markt. Wij konden al even rijden met een variatie op geel kenteken, de groepsvervoerder Trafic Combi. Hij krijgt gezelschap van de luxueuze vip-uitvoering SpaceClass.

                  Hoewel bestelauto’s vaak voor busjes worden uitgemaakt, slaat die term feitelijk nergens op: een bus is een voertuig om mensen mee te vervoeren. En als-ie niet zo groot is, mag je hem van ons best busje noemen. Hoe komt dit uit bij de nieuwe Renault Trafic? Het zou niet zo netjes zijn dit een busje te noemen, daar is hij te groot en te statig voor. Zelfs als Combi is het een deftige verschijning, zeker wanneer je een aardige kleur kiest, zoals het nieuwe Rouge Carmin dat ook op de foto’s is te zien. Renault betitelt de Trafic Combi als auto voor grote gezinnen, op de manier waarop Opel de Vivaro voor dat doel omnummerde tot Zafira Life, en natuurlijk als vervoermiddel voor bedrijven en overheden. Hij concurreert volop met modellen als de Ford Tourneo Custom. De Trafic SpaceClass is nieuw in het Renault-gamma en speelt de rol van luxueuze vip-vervoerder, in de stijl van de Mercedes-Benz V-klasse. Uiteraard geen auto’s die in grote aantallen op de weg komen, maar die je als bedrijfsautomerk toch niet in je portfolio kunt missen – de Renault-verkoper wil geen nee hoeven verkopen tijdens de onderhandelingen met een wagenparkbeheerder die er eentje nodig heeft naast een park bestelauto’s. Beide Trafic-versie hebben drie zitrijen en bieden plaats aan maximaal negen inzittenden en zijn in twee lengtes (508 en 548 cm) leverbaar.

                  Gebruiksgemak

                  De Trafic stamt uit 2014 en is twee jaar terug al eens opnieuw op de tekentafel gelegd. En nu andermaal, onder druk van de toenemende concurrentie. Voor de gelegenheid is het front strakgetrokken zoals dat ook bij de Master gebeurde: de motorkap is vlakker gelegd en de grille staat meer rechtop. De grote koplampunits zijn ontdaan van een hun puntige uitlopers. Vanbinnen is er meer veranderd. Zo is er nu een normale, ronde klok als snelheidsmeter in plaats van de centrale, digitale aanduiding en maakten de inmiddels wel erg gedateerde ronde vormen van het dashboard plaats voor scherpe lijnen. Wel zo fraai en het gebruiksgemak is er eerder beter dan slechter op geworden. Het nieuwe, centrale display groeide ten opzichte van de vorige en is gemakkelijk bedienbaar, hoewel de graphics niet van het hoogste niveau zijn. Fysieke knoppen voor de warmtehuishouding zijn eronder geplaatst: prima, dus geen gezoek op dat scherm. Ook het stuurwiel is nieuw, met nu veel meer bedieningsfuncties waarvan de werking al snel helder is. En ja, eindelijk is de cruisecontrol ook daar geheel te bedienen. Kortom, een flinke verbetering ten opzichte van de oude situatie - de auto is er jaren jonger door geworden, ook doordat de meeste gangbare assistentiesystemen nu beschikbaar zijn gekomen. En op veiligheidsgebied willen we de passagiersairbag noemen die voortaan beide bijrijders opvangt.

                  Schudden

                  Een korte rit maken we met de Trafic Combi Blue dCi 150. Dat is de nieuwe 150 pk-versie, die naast motoren met 110 pk (alleen met 6-bak) en 170 pk (alleen met EDC 6-traps automaat) wordt geleverd. De 150 pk-motor is met beide transmissies verkrijgbaar. De gereden handgeschakelde uitvoering heeft dezelfde rijkwaliteiten als de bestaande Trafic-modellen; aan het onderstel en de besturing veranderde niets. Dat hoefde ook niet, want de auto rijdt nog altijd plezierig, met een voldoende lichte bediening en in het geval van de 150-motor redelijk vlotte prestaties, hoewel de Renault het allemaal niet cadeau krijgt. Helaas hebben de Fransen niet de gelegenheid aangegrepen om het beruchte ‘schudden’ van de aandrijflijn onder controle te krijgen; bij niet eens volgas bij een laag toerental, als de aandrijflijn veel koppel te verwerken krijgt, trekken er sidderingen door de auto. De remedie is om het wat kalmer aan te doen. Maar ja, ook personenbussen hebben weleens haast, niet?




                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Renault TRAFIC SpaceClass INTERIOR (2021) - A mini bedroom on wheels



                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Renault Trafic E-Tech (2023) - De eerste elektrische Trafic

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment

                      Working...
                      X