Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    als ze recht staan, dan vallen ze om
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #42
      Devil’s Advocate: Here’s Why A BMW iX M Makes Sense.




      Even though BMW hasn’t said anything about a possible M version of its fully-electric iX SUV, the carmaker has confirmed (and is already testing) an i4 M, which means battery-electric M cars are happening whether we like it or not.



      While purists might have a thing or two to say on the matter, we’d argue that resistance is literally futile.
      It’s not like M cars, AMGs or Audi Sport models will have any choice but to go full-electric once governments begin implementing ICE bans.

      In terms of what a hypothetical iX M may look like, this render by X-Tomi Design does a decent job at stimulating our imagination.
      The designer took an M Sport version of the iX, restyled the front bumper so as to resemble the one on traditional M cars, added larger wheels and black trim elements (mirror casings, grille surround, window frames), and lowered the ride height.


      Is this a better look for the iX? Tough to say.
      This isn’t a great-looking vehicle to begin with, but you could say that its appearance would be more dynamic if the exterior was configured this way.

      Then there’s the performance, which is definitely more important.
      Here are the variables: the regular iX features a 100 kWh battery and two electric motors that produce 496 HP (503 PS), while offering a total range of more than 300 miles (600 km).
      BMW claims that the iX can accelerate from zero to 62 mph (100 km/h) in under 5.0 seconds, which is great for an SUV of this size, but an iX M would definitely need to be quicker to justify its designation.

      The ICE-powered X5 M has a 600 HP 4.4-liter twin turbo V8 and can hit 62 mph in just 3.9 seconds.
      So then how much power would make sense for the iX M in order for customers to not feel short-changed?
      Probably around 650 HP if the goal is to get it to a sub 4-second time.

      So, could something like this happen?
      At this point, it’s too early to tell.
      Given the industry’s charge towards electrification, though, it certainly wouldn’t surprise us.

      Note: This is an independent illustration made by X-Tomi and is in no way related to or endorsed by BMW


      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • #43
        BMW iX PREVIEW I Controversiële verschijning?

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          BMW stelde eind 2020 de iX aan de wereld voor, een volledig elektrische SUV met een markant uiterlijk en veelbelovende specificaties. Het technologische uithangbord van BMW werd in één smaak gepresenteerd, een versie met twee samen 500 pk sterke elektromotoren. Nu is het uit twee versies bestaande iX-aanbod bekend, inclusief prijzen. De elektrische BMW iX komt beschikbaar als xDrive40 en als xDrive50. Allebei hebben ze dankzij twee elektromotoren vierwielaandrijving.


          iX xDrive40

          De BMW iX xDrive 40 is 300 pk sterk en sprint in zo'n 6 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Het accupakket van de iX xDrive40 heeft een brutocapaciteit van zo'n 70 kWh en daarmee komt de elektrische SUV zo'n 400 kilometer ver op een lading. Volgens BMW bedraagt het gemiddeld stroomverbruik van deze versie minder dan 21 kWh/100 km. De maximale laadcapaciteit bedraagt 150 kW.


          iX xDrive50

          De BMW iX xDrive50 is de voorlopige topversie van het iX-gamma. De twee elektromotoren zijn in de iX xDrive50 goed voor een systeemvermogen van 500 pk. Daarmee dendert de iX in minder dan vijf seconden naar een snelheid van 100 km/h. Het accupakket heeft in deze topversie een brutocapaciteit van 100 kWh en daar moet de elektrische SUV een actieradius van meer dan 600 kilometer kunnen halen. Het gemiddeld stroomverbruik ligt volgens BMW op minder dan 20 kWh/100 km. Het accupakket van de iX xDrive is met een maximaal laadvermogen van 200 kW weer vol te pompen met stroom.


          Uitrusting

          De iX is de eerste BMW waarin het nieuwe iDrive-systeem een plek krijgt. Ook heeft de elektrische SUV een groot gebogen paneel waarin een 12,3-inch groot instrumentarium en een 14,9-inch groot infotainmentscherm zijn verwerkt. Over vier zones gescheiden klimaatregeling is standaard. Optioneel wordt de iX geleverd met hout- en zelfs kristalafwerking. Ook staat een groot elektrochromatisch en dus zich automatisch verduisterend glazen panoramadak op de optielijst. Hetzelfde geldt voor een uitgebreid audiosysteem van Bowers & Wilkins met maar liefst dertig luidsprekers.



          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            Ik snap niet goed hoe ze aan dat rijbereik komen.
            Neem nu de iX Xdrive 40: brutocapaciteit 70 kWh (d.i. niet eens wat er netto overblijft), delen door een verbruik van 21 kWh /100 km = < 350 km volgens mij.
            Terwijl BMW spreekt over 400 km.

            Of klopt mijn redenering niet?
            freude am fahren

            Comment


            • #46
              Ik mis de prijzen:

              De vanafprijs van de iX xDrive40 bedraagt minimaal € 86.972. Daarmee is -ie prijstechnisch vergelijk met de ongeveer net zo grote BMW X5 als plug-in hybride xDrive45e. Ter vergelijking: de eveneens zo'n 4,9 meter lange Audi E-tron heeft als 50 quattro, de 313 pk sterke basisversie met 71 kWh accupakket, een vanafprijs van € 67.705. De 408 pk sterke E-tron 55 quattro met 95 kWh accu wisselt vanaf € 71.505 van eigenaar terwijl de 504 pk sterke E-tron S quattro met 95 kWh accu een vanafprijs heeft van € 85.116.

              BMW vraagt minimaal € 105.472 voor de iX xDrive50.

              Niet misselijk!
              E-tron: 68K, iX 87k, eventjes 19.000€ duurder. Waarom niet?

              En als je het dan vergelijkt met de net gepresenteerde Kia EV6, die heeft evenveel vermogen en zal heel wat minder kosten.
              (ja, ik weet het, je vergelijkt een Kia niet met een BMW: een Kia is veel mooier)

              Comment


              • #47
                En die met de grootste batterij, de zwaarste dus, verbruikt het minste stroom, rarara.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                  En die met de grootste batterij, de zwaarste dus, verbruikt het minste stroom, rarara.
                  Haha, inderdaad, goed gezien.
                  Er klopt veel niet aan deze auto, maar dan alleen het uiterlijk.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Ik mis de prijzen:

                    De vanafprijs van de iX xDrive40 bedraagt minimaal € 86.972. Daarmee is -ie prijstechnisch vergelijk met de ongeveer net zo grote BMW X5 als plug-in hybride xDrive45e. Ter vergelijking: de eveneens zo'n 4,9 meter lange Audi E-tron heeft als 50 quattro, de 313 pk sterke basisversie met 71 kWh accupakket, een vanafprijs van € 67.705. De 408 pk sterke E-tron 55 quattro met 95 kWh accu wisselt vanaf € 71.505 van eigenaar terwijl de 504 pk sterke E-tron S quattro met 95 kWh accu een vanafprijs heeft van € 85.116.

                    BMW vraagt minimaal € 105.472 voor de iX xDrive50.

                    Niet misselijk!
                    E-tron: 68K, iX 87k, eventjes 19.000€ duurder. Waarom niet?

                    En als je het dan vergelijkt met de net gepresenteerde Kia EV6, die heeft evenveel vermogen en zal heel wat minder kosten.
                    (ja, ik weet het, je vergelijkt een Kia niet met een BMW: een Kia is veel mooier)
                    Dat zijn Hollandse prijzen, daarom heb ik ze niet erbij vermeld.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Wat een gedrocht
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        Dat zijn Hollandse prijzen, daarom heb ik ze niet erbij vermeld.
                        EV's hebben meestal dezelfde prijzen in NL en BE.
                        Er is geen BPM op EV's (nog niet)

                        Comment


                        • #52
                          Belgische prijzen vanaf 81k:
                          BMW gaat dus duidelijk voor een premium elektrische SUV, wat zich ook weerspiegelt in de prijs. De voorlopig goedkoopste iX, de xDrive40, kost minstens 81.200 euro in België, terwijl de xDrive50 voor niet minder dan 97.950 euro over de toonbank gaat. Daarmee is hij een dikke 14.000 euro duurder dan de X5, al heeft die standaard minder vermogen en uitrusting dan zijn elektrische tegenhanger. De concurrentie zal vooral van de Audi E-Tron komen, die goedkoper te krijgen is, maar ook een veel minder hoge range haalt.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                            EV's hebben meestal dezelfde prijzen in NL en BE.
                            Er is geen BPM op EV's (nog niet)
                            Dat is mogelijk, geen idee! Ik vermeld nooit NL prijzen hier omdat ze meestal teveel afwijken. Ik zal eerder Franse of Duitse prijzen posten omdat die wel echt vergelijkbaar zijn.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54














                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                Lol wie koopt er nu zoiets lelijks... BMW wil volgens mij zijn Electrische modellen niet verkopen. Nuja de echte BMW fanboys volgen het motto "we don't care how ugly or bad it is, what is important is the BMW badge"
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #56
                                  Voila, dat zeg ik al langer, dat de Duitse autobouwers opzettelijk hun EV's of heel duur of heel lelijk maken, zodat ze bijna niet gekocht worden, en er dus liefst nog zoveel als mogelijk diesel- en benzinemotoren kunnen gebouwd worden.

                                  Kijk naar Mercedes. Waarom hadden ze de nieuwe S-klasse niet zo ontwikkeld dat ze er ook een EV-variant van hadden kunnen aanbieden. Neen, er moet een compleet nieuw model, een EQS, gebouwd worden, wat op de eerste foto's er een lelijk ding uitziet.
                                  Idem bij BMW met deze iX. Waarom zo'n lelijk ding volledig ontwerpen en ontwikkelen? En dat terwijl er zo'n knappe X5 is.
                                  Audi doet het al iets beter, met heel knappe modellen, maar wel zeer duur.
                                  Last edited by BMWMB; 22/03/2021, 13:14.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Dus miljarden in ontwikkeling, produktie en marketing pompen om vooral je andere produkten te blijven verkopen?

                                    Comment


                                    • #58
                                      Als iedereen nu enkel Electrische modellen zou kopen verliezen ze ook miljarden door de productielijnen van de gewone modellen die stilvallen en alle geproduceerde motoren en versnellingsbakken die niet meer gebruikt kunnen worden.
                                      Ik zou graag eens de verkoopsaantallen van de Porsche taycan en panamera naast elkaar zien en dat van de verschillende grote markten.
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • #59

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          Als iedereen nu enkel Electrische modellen zou kopen verliezen ze ook miljarden door de productielijnen van de gewone modellen die stilvallen en alle geproduceerde motoren en versnellingsbakken die niet meer gebruikt kunnen worden.
                                          Ik zou graag eens de verkoopsaantallen van de Porsche taycan en panamera naast elkaar zien en dat van de verschillende grote markten.
                                          Denk je echt dat er automakers zijn die met scenarios werken waarin ze schrik hebben dat consumenten op korte termijn de overschakeling naar EV gaan maken ?
                                          Zij kennen heel goed de ontwikkelingscycli van wagens en produktielijnen en hoe consumenten hun aankoopgedrag aanpassen.
                                          Ook het regelgevend kader voor de phase out van ICE en aanpassing van infrastructuur kennen ze goed genoeg.
                                          Als je de strategische plannen bekijkt van de merken (die staan meestal op hun corporate sites) dan hebben ze allemaal duidelijke scenarios voor de verhouding van investeringen in ICE en EV voor de komende 5 tot 10 jaar.

                                          Het zou me bizar lijken dat ze nu hun eigen aanbod van EV moeten verknoeien uit schrik om te weinig ICE te verkopen. Integendeel, dat is vanuit economisch en corporate branding standpunt niet te verantwoorden. De dure prijzen van het huidig aanbod ligt voor een deel aan de investeringskost voor produkten en produktielijnen. En de produkietcapaciteit is bij zowat alle merken nog beperkt voor hun EVs, dus kunnen ze beter een zo aantrekkelijk mogelijk aanbod maken, dan kunnen ze nog op schaarste spelen om de prijzen hoog te houden.
                                          Ik denk niet dat het verlies aan marge op een aantal ICE tov geen/weinig marge bij de verkoop van EVs toch niet zo’n verschil zal maken op corporate level.

                                          Ik denk dat bij een aantal merken gewoon een probleem van design zit, waarbij designers moeite hebben met omgaan met een te uitgebreid lastenboek waarbij voldaan moet worden aan eisen rond regelgeving en veiligheid, delen van platformen en onderdelen, branding en marketing (wagens ontwerpen voor een globale markt), beperkingen van produktielijnen, CAD en allerhande digitalisering bij het ontwerpen (globaal ontwerp wordt soms uit het oog verloren vind ik, wat ook resulteert in te veel detailuitwerking waar je achter het scherm te snel aan begint).

                                          Maar bon, als jullie denken dat een aantal chiefs hebben gezegd om hun EV wagens wel duur maar niet aantrekkelijk te maken, dan zal dat wel zeker. Ik blijf het een vreemde redening vinden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X