Waarom moet een auto 5 meter op 2 zijn ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW iX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenWaarom moet een auto 5 meter op 2 zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwat is uw eigen grens?
Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld.
8.3 kubieke meter.
Een IX 4953 x 1967 x 1695
16.5 kubieke meter. Er gaan dus 2 MX-5's in 1 bmw ix ..
Wat is dat voor een achterlijke vraag, wat is uw grens, koop u dan ne Peterbilt hee.
Mijn vraag blijft, waar schiet een auto van 4.7 x 1.8 zo tekort op een auto van 5 x 2 ?
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas pas beter dan minder als morrelen in de marge
Comment
-
als chauffeur van een vrachtwagen kan ik beamen dat een vrachtwagen beter rijdt als een s-klasse, tis alleen minder praktisch en alles is een compromis...maar groter is beter
uw vraag was initieel niet zo duidelijk dat het ging over dat morrelen in de marge tss 4.7 * 1.8 en 5 * 2 (of 3.9 * 1.77)
rij zelf s en fiat 500 en ik vind elke auto onzinnig groot omdat we allemaal meegaan in grote en zware auto's omdat je uw eigen en je familie wil beschermen en die voorzien om - alleen - in duitsland 250 te kunnen rijden...niemand zou zich nog veilig voelen in een 2pk van 500kg of een twizzy, terwijl dat perfect zou moeten kunnen als iedereen lichter ging rijden en een lagere limiet op de snelwegen
das mijn groene socialitische kant, maar die liberale zegt toch dat iedereen koopt wat hij wil en gij daar geen achterlijk vragen over hoeft te stellen
Comment
-
Ik spreek ook niet over een 2pk of een Twizzy, of 250 per uur in Duitsland, maar ik vraag me wel het voordeel af van een auto van 5x2 tegenover ene van 4.7x1.8.
Die vraag is nog steeds niet beantwoord, groter is beter is voor mij geen antwoord.
Ik denk toch dat het iets makkelijker manoeuvreren is met een auto met wielbasis van 2265mm en draaicirkel 10.4m, dan ene met wielbasis 3000mm en draaicirkel 13m.
Bij een ix en een Mach-e is het koffervolume trouwens bijna identiek, dus daarvoor moet je het ook al niet doen.
Comment
-
Ja das ieder zijn ding he... Voor mij is een c class groot genoeg, collega die 10 cm kleiner is vind alles die kleiner is dan een e veel te klein en dan spreken we niet direct over de lengte maar vooral hoe breed de binnenruimte is. Denk dat het vooral een kwestie is van eens je iets gewoon bent... Moeilijk om dan een trede lager te gaanlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenIk spreek ook niet over een 2pk of een Twizzy, of 250 per uur in Duitsland, maar ik vraag me wel het voordeel af van een auto van 5x2 tegenover ene van 4.7x1.8.
Die vraag is nog steeds niet beantwoord, groter is beter is voor mij geen antwoord.
Ik denk toch dat het iets makkelijker manoeuvreren is met een auto met wielbasis van 2265mm en draaicirkel 10.4m, dan ene met wielbasis 3000mm en draaicirkel 13m.
Bij een ix en een Mach-e is het koffervolume trouwens bijna identiek, dus daarvoor moet je het ook al niet doen.
De Mach e heeft 402 liter kofferruimte, die van de iX is met 500 liter toch 25% groter. Heb je de extra ruimte niet nodig, dan heb je ze niet nodig. Maar het verschil is er duidelijk wel.
Over die draaicirkel heb je helemaal gelijk. Dat is ook het grootste nadeel van de iX xDrive 40.
Comment
-
Oh, dan zal Autogids het hier verkeerd hebben :
Ontdek de afmetingen van de Ford Mustang Mach-E 76kWh 198kW Standard Range Premium AWD en vergelijk deze met andere modellen.
Hier staat namelijk 502 liter kofferruimte voor de Mach-e.
En ja okee, als je 3 tieners hebt die je wekelijks op die achterbank moet krijgen, dan misschien wel. Maar in elk ander geval zou ik mij bij de aanschaf van een auto niet focussen op die achterbank :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenOh, dan zal Autogids het hier verkeerd hebben :
Ontdek de afmetingen van de Ford Mustang Mach-E 76kWh 198kW Standard Range Premium AWD en vergelijk deze met andere modellen.
Hier staat namelijk 502 liter kofferruimte voor de Mach-e.
En ja okee, als je 3 tieners hebt die je wekelijks op die achterbank moet krijgen, dan misschien wel. Maar in elk ander geval zou ik mij bij de aanschaf van een auto niet focussen op die achterbank :-)
De koffer is echt wel duidelijk veel groter en praktischer. Die van de ford is door de zeer sterk aflopende daklijn ook niet zo hoog aan de voorkant (of achterkant).
Nu, smaken en kleuren. Ik had ook het gevoel dat ze het leasebudget dat ze heeft ook graag wou opgebruiken. En 2 auto's nemen binnen dat budget was geen optie
Comment
-
BMW IX M60: RUIM 600 PK STERKE ELEKTRISCHE SUV
IX VINDT M-LABEL
BMW's iX krijgt een extra krachtige sportversie waarvan een uitgebreide fotoserie nog voor de officiële onthulling van het model kortstondig op BMW's mediasite rondzwierf. Maak kennis met de BMW iX M60.
Eind 2020 trok BMW het doek van de BMW iX, een volledig elektrische SUV die in de basis als zodanig is ontwikkeld en waar dus geen versies met verbrandingsmotoren van verschijnen. De niet bepaald conventioneel gelijnde iX is er onder meer al als 326 pk sterke xDrive40 en als 523 pk krachtige xDrive50. Dat tweetal moet hun meerdere erkennen in een heuse M Performance-uitvoering: deze iX M60.
Definitieve specificaties hebben we nog niet, maar BMW gaf medio dit jaar al de eerste informatie over de iX M60 vrij. Zo krijg je in de vierwielaangedreven M60 de beschikking over minimaal 600 pk. BMW's M-afdeling heeft voor de M Performance-versie ongetwijfeld zaken als de stuurinrichting, het onderstel en de remmerij van de iX onder handen genomen. Reken daarnaast minimaal op de aanwezigheid van het grootste accupakket dat BMW in de iX levert, het 105 kWh grote exemplaar van de xDrive50.
De iX M60 op deze foto's oogt nauwelijks anders dan de iX xDrive40 en xDrive50 met het optionele Sportpakket. De bumpers rondom komen in ieder geval overeen. We verwachten spoedig meer informatie over de iX M60 te kunnen melden, daar de officiële onthulling niet lang meer op zich laat wachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De International Consumer Electronics Show (CES) is een grote technologiebeurs die elk jaar in Las Vegas wordt gehouden. BMW is ook aanwezig en heeft een volledige elektrische iX meegenomen naar de techbeurs. In aanloop naar de CES liet BMW al weten dat ze een innovatieve technologie zouden demonstreren waarmee de kleur van de iX kan veranderen. BMW heeft in dit stadium geen andere details over de lak vrijgegeven en het is ook niet bekend of de Beierse fabrikant plannen heeft voor deze technologie. Er is wel een video geüpload door Twitter-gebruiker 'Out of Spec Studios' die de kleurveranderende lak inBMW heeft op de CES een innovatieve technologie laten zien waarmee de kleur van een auto kan veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ooit met zoiets rond te rijden.
Zet daar een kras op, en je auto is total loss.
Sommige autobouwers snappen het nog steeds niet. Ze bieden auto's aan met gekke kleuren, maar een echt goed navigatiesysteem dat laadstops regelt etc hebben ze nog niet.
Neem nu het verschil in laden. Bij een Tesla stop je, je steekt de stekker in, en het laden start.
Bij een andere EV moet je tussen 5 apps of laadpasjes gaan zoeken, en dan betaal je nog gekke laadprijzen als je niet het juiste abo hebt.
Daar liggen mensen mee te worstelen, niet met veranderende kleuren.
- Likes 2
Comment
Comment