Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW iX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarom moet een auto 5 meter op 2 zijn ?

Comment

• BMW iX: Gedurfd design, veel techniek: heeft hij alles wat een BMW nodig heeft? E-auto supertest

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
        Waarom moet een auto 5 meter op 2 zijn ?
        reduce 2 the max dan, of wat is uw eigen grens? ik reed paar dagen geleden achter een twizzy op de antwerpse ring ...475 kg...das pas beter dan minder als morrelen in de marge

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          wat is uw eigen grens?
          3915 x 1772 x 1205
          Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld.
          8.3 kubieke meter.

Een IX 4953 x 1967 x 1695
          16.5 kubieke meter. Er gaan dus 2 MX-5's in 1 bmw ix ..

Wat is dat voor een achterlijke vraag, wat is uw grens, koop u dan ne Peterbilt hee.

Mijn vraag blijft, waar schiet een auto van 4.7 x 1.8 zo tekort op een auto van 5 x 2 ?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          das pas beter dan minder als morrelen in de marge
          Ehm, sorry, hier begrijp ik het efkes niet.

Comment

• als chauffeur van een vrachtwagen kan ik beamen dat een vrachtwagen beter rijdt als een s-klasse, tis alleen minder praktisch en alles is een compromis...maar groter is beter

uw vraag was initieel niet zo duidelijk dat het ging over dat morrelen in de marge tss 4.7 * 1.8 en 5 * 2 (of 3.9 * 1.77)

rij zelf s en fiat 500 en ik vind elke auto onzinnig groot omdat we allemaal meegaan in grote en zware auto's omdat je uw eigen en je familie wil beschermen en die voorzien om - alleen - in duitsland 250 te kunnen rijden...niemand zou zich nog veilig voelen in een 2pk van 500kg of een twizzy, terwijl dat perfect zou moeten kunnen als iedereen lichter ging rijden en een lagere limiet op de snelwegen

das mijn groene socialitische kant, maar die liberale zegt toch dat iedereen koopt wat hij wil en gij daar geen achterlijk vragen over hoeft te stellen

Comment

• Ik spreek ook niet over een 2pk of een Twizzy, of 250 per uur in Duitsland, maar ik vraag me wel het voordeel af van een auto van 5x2 tegenover ene van 4.7x1.8.
              Die vraag is nog steeds niet beantwoord, groter is beter is voor mij geen antwoord.
              Ik denk toch dat het iets makkelijker manoeuvreren is met een auto met wielbasis van 2265mm en draaicirkel 10.4m, dan ene met wielbasis 3000mm en draaicirkel 13m.
              Bij een ix en een Mach-e is het koffervolume trouwens bijna identiek, dus daarvoor moet je het ook al niet doen.

Comment

• Ja das ieder zijn ding he... Voor mij is een c class groot genoeg, collega die 10 cm kleiner is vind alles die kleiner is dan een e veel te klein en dan spreken we niet direct over de lengte maar vooral hoe breed de binnenruimte is. Denk dat het vooral een kwestie is van eens je iets gewoon bent... Moeilijk om dan een trede lager te gaan
                lets have some more member berries

Comment

Ik spreek ook niet over een 2pk of een Twizzy, of 250 per uur in Duitsland, maar ik vraag me wel het voordeel af van een auto van 5x2 tegenover ene van 4.7x1.8.
                  Die vraag is nog steeds niet beantwoord, groter is beter is voor mij geen antwoord.
                  Ik denk toch dat het iets makkelijker manoeuvreren is met een auto met wielbasis van 2265mm en draaicirkel 10.4m, dan ene met wielbasis 3000mm en draaicirkel 13m.
                  Bij een ix en een Mach-e is het koffervolume trouwens bijna identiek, dus daarvoor moet je het ook al niet doen.
                  Het voordeel van ruimte? ruimte. Alles went. Komende van een XC90 merk je zeker op de achterbank het verschil. Die breedte merk je als je met 3 achteraan zit.
                  De Mach e heeft 402 liter kofferruimte, die van de iX is met 500 liter toch 25% groter. Heb je de extra ruimte niet nodig, dan heb je ze niet nodig. Maar het verschil is er duidelijk wel.

Over die draaicirkel heb je helemaal gelijk. Dat is ook het grootste nadeel van de iX xDrive 40.
                  KLIK |&| KLAK

Comment

• Oh, dan zal Autogids het hier verkeerd hebben :

Hier staat namelijk 502 liter kofferruimte voor de Mach-e.
                    En ja okee, als je 3 tieners hebt die je wekelijks op die achterbank moet krijgen, dan misschien wel. Maar in elk ander geval zou ik mij bij de aanschaf van een auto niet focussen op die achterbank :-)

Comment

Oh, dan zal Autogids het hier verkeerd hebben :

Hier staat namelijk 502 liter kofferruimte voor de Mach-e.
                      En ja okee, als je 3 tieners hebt die je wekelijks op die achterbank moet krijgen, dan misschien wel. Maar in elk ander geval zou ik mij bij de aanschaf van een auto niet focussen op die achterbank :-)
                      Die 502 is de 402 van de koffer achteraan en de 100l van de frunk. Die kan je inderdaad meetellen. De iX heeft geen frunk, maar wel een veel grotere ruimte onder de koffer dan de ford.
                      De koffer is echt wel duidelijk veel groter en praktischer. Die van de ford is door de zeer sterk aflopende daklijn ook niet zo hoog aan de voorkant (of achterkant).

Nu, smaken en kleuren. Ik had ook het gevoel dat ze het leasebudget dat ze heeft ook graag wou opgebruiken. En 2 auto's nemen binnen dat budget was geen optie
                      KLIK |&| KLAK

Comment

• BMW IX M60: RUIM 600 PK STERKE ELEKTRISCHE SUV

IX VINDT M-LABEL

BMW's iX krijgt een extra krachtige sportversie waarvan een uitgebreide fotoserie nog voor de officiële onthulling van het model kortstondig op BMW's mediasite rondzwierf. Maak kennis met de BMW iX M60.

Eind 2020 trok BMW het doek van de BMW iX, een volledig elektrische SUV die in de basis als zodanig is ontwikkeld en waar dus geen versies met verbrandingsmotoren van verschijnen. De niet bepaald conventioneel gelijnde iX is er onder meer al als 326 pk sterke xDrive40 en als 523 pk krachtige xDrive50. Dat tweetal moet hun meerdere erkennen in een heuse M Performance-uitvoering: deze iX M60.

Definitieve specificaties hebben we nog niet, maar BMW gaf medio dit jaar al de eerste informatie over de iX M60 vrij. Zo krijg je in de vierwielaangedreven M60 de beschikking over minimaal 600 pk. BMW's M-afdeling heeft voor de M Performance-versie ongetwijfeld zaken als de stuurinrichting, het onderstel en de remmerij van de iX onder handen genomen. Reken daarnaast minimaal op de aanwezigheid van het grootste accupakket dat BMW in de iX levert, het 105 kWh grote exemplaar van de xDrive50.

De iX M60 op deze foto's oogt nauwelijks anders dan de iX xDrive40 en xDrive50 met het optionele Sportpakket. De bumpers rondom komen in ieder geval overeen. We verwachten spoedig meer informatie over de iX M60 te kunnen melden, daar de officiële onthulling niet lang meer op zich laat wachten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• BMW iX M60 Premiere of the big BMW M performance EV SUV!

Comment

• De International Consumer Electronics Show (CES) is een grote technologiebeurs die elk jaar in Las Vegas wordt gehouden. BMW is ook aanwezig en heeft een volledige elektrische iX meegenomen naar de techbeurs. In aanloop naar de CES liet BMW al weten dat ze een innovatieve technologie zouden demonstreren waarmee de kleur van de iX kan veranderen. BMW heeft in dit stadium geen andere details over de lak vrijgegeven en het is ook niet bekend of de Beierse fabrikant plannen heeft voor deze technologie. Er is wel een video geüpload door Twitter-gebruiker 'Out of Spec Studios' die de kleurveranderende lak in
                            BMW heeft op de CES een innovatieve technologie laten zien waarmee de kleur van een auto kan veranderen.

Comment

• Deze BMW verandert van kleur - live! BMW iX Flow met elektrische lak

Comment

• Bestaat al lang ma is rete duur. Wel eerste keer dat ik het op een auto zie toegepast worden
                                lets have some more member berries

Comment

• Nice... but who cares.

Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ooit met zoiets rond te rijden.
                                  Zet daar een kras op, en je auto is total loss.

Sommige autobouwers snappen het nog steeds niet. Ze bieden auto's aan met gekke kleuren, maar een echt goed navigatiesysteem dat laadstops regelt etc hebben ze nog niet.
                                  Neem nu het verschil in laden. Bij een Tesla stop je, je steekt de stekker in, en het laden start.
                                  Bij een andere EV moet je tussen 5 apps of laadpasjes gaan zoeken, en dan betaal je nog gekke laadprijzen als je niet het juiste abo hebt.
                                  Daar liggen mensen mee te worstelen, niet met veranderende kleuren.

Comment

• BMW iX TEST | LET OP JE WOORDEN!

Comment

• Jay verandert ook graag eens van kleur

Color Changing BMW Flow with E-Ink

Comment

• ook wel serjeuze prijsverschillen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ook wel serjeuze prijsverschillen
                                          Absoluut. Het lijkt me eerlijker om de iX xDrive 40 te vergelijken met de E-tron. En daar zou dan een EQE SUV in dat rijtje bij horen.
                                          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                          X