Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW iX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dit is echt de opvolger van Espace. Heb er ondertussen mee gereden.
    Heeft in niets een BMW ziel. Voor mij echt zo veel te duur voor wat het is,ja he is comfortabel maar dat is een Citroen Jumpy ook en daar kan je dan nog een goede dieselmotor in nemen.
    Ik heb een heel groot BMW hart en heb er zelf 6 maar met het hun elektrificatie zijn ze totaal de weg kwijt....ben bang voor die monsterlijke XM die zeer snel maar vooral veel te corpulent zal zijn. Een tip: maak eens een proefrit met een 318i en dan met een dubbel zo krachtige 330e....De 318 rijdt als een BMW,de snelle 330e is zo log en schuivend als maar kan zijn door zijn rugzakbatterij.
    Elektrisch rijden neemt merkimago af.....en in dat geval is een Dacia Spring (wat ik meer step als auto vind) waarschijnlijk de slimste aankoop...dan kan je nog enkele leuke yountimers betalen voor te genieten in het weekend!
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • Met je laatste zin ben ik het zeker eens (de rest weet ik niet, nog niet met de iX gereden). Ik merk bij mezelf ook dat voor keuze elektrische wagen het merk minder en minder rol speelt bij mij. Precies alsof iedereen ook qua merkimago van een propere lei begint. Kan zweten worden voor de premiummerken, en handjeswrijven voor de rest…

      Comment


      • Bij 120 km/h verbruikt deze 30kWh per 100km...
        Dan mag de batterij nog groot zijn, en relatief snel laden, die efficientie is mager.

        Comment


        • Ik denk eigenlijk niet dat het elektrisch rijden de schuld is dat BMW hun weg kwijt is.
          Bvb de i3 wordt toch geprezen om zijn fijn weggedrag?

          Volgens mij ligt het eerder aan:
          - 'premium' merken waren hun merkwaarden al voor het EV gebeuren aan het verwateren. Bvb BMW 3 krijgt al 10 jaar het verwijt dat hij minder sportief is en meer comfortabel tov voorganger.
          - design: premium houden veel te sterk van aan hun grille en willen die nog prominenter maken, terwijl dat geen enkel nut heeft op een EV.
          - SUV: daar kan men meerprijs voor vragen, dus premium merken willen nog meer SUV's maken. SUV is hoger, meer plaatwerk, dus moet men allerlei tierlantijntjes (vouwen en plooien) bedenken om het wat 'interessant' te maken.

          Dat merken geen onderscheid meer zouden kunnen maken met EV's ben ik niet mee akkoord.
          OK, sommige dingen kunnen minder uitgespeeld worden, maar met chassis ophanging, weggedrag, stuurgevoel, interieurkwaliteit, zuinigheid en design kan men zich toch nog gemakkelijk onderscheiden. Het gekke is dat net de premium merken daar steken laten vallen.
          Hyundai en Kia kunnen op hetzelfde platform 2 vrij verschillende wagens maken, waarom lukt dat niet bij VW/Skoda/Audi?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Ik denk eigenlijk niet dat het elektrisch rijden de schuld is dat BMW hun weg kwijt is.
            Bvb de i3 wordt toch geprezen om zijn fijn weggedrag?

            Volgens mij ligt het eerder aan:
            - 'premium' merken waren hun merkwaarden al voor het EV gebeuren aan het verwateren. Bvb BMW 3 krijgt al 10 jaar het verwijt dat hij minder sportief is en meer comfortabel tov voorganger.
            - design: premium houden veel te sterk van aan hun grille en willen die nog prominenter maken, terwijl dat geen enkel nut heeft op een EV.
            - SUV: daar kan men meerprijs voor vragen, dus premium merken willen nog meer SUV's maken. SUV is hoger, meer plaatwerk, dus moet men allerlei tierlantijntjes (vouwen en plooien) bedenken om het wat 'interessant' te maken.

            Dat merken geen onderscheid meer zouden kunnen maken met EV's ben ik niet mee akkoord.
            OK, sommige dingen kunnen minder uitgespeeld worden, maar met chassis ophanging, weggedrag, stuurgevoel, interieurkwaliteit, zuinigheid en design kan men zich toch nog gemakkelijk onderscheiden. Het gekke is dat net de premium merken daar steken laten vallen.
            Hyundai en Kia kunnen op hetzelfde platform 2 vrij verschillende wagens maken, waarom lukt dat niet bij VW/Skoda/Audi?
            Het ligt nog wat eenvoudiger denk ik.
            - efficientie motor (geen enkele auto komt kort bij de Tesla waardes)
            - makkelijk EN SNEL laden zonder de behoefte aan laadkaarten - insteken, laden en automatisch betalen
            - goede prestaties
            - mooi uiterlijk en degelijk interieur

            Die vouwen en faceliftjes elke 2 jaar mogen ze wat mij betreft houden.

            En die optielijsten van 25 pagina's (en meer) worden gewoon belachelijk.
            Last edited by Tommie1; 14/02/2022, 15:52.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Ik denk eigenlijk niet dat het elektrisch rijden de schuld is dat BMW hun weg kwijt is.
              Bvb de i3 wordt toch geprezen om zijn fijn weggedrag?

              Volgens mij ligt het eerder aan:
              - 'premium' merken waren hun merkwaarden al voor het EV gebeuren aan het verwateren. Bvb BMW 3 krijgt al 10 jaar het verwijt dat hij minder sportief is en meer comfortabel tov voorganger.
              - design: premium houden veel te sterk van aan hun grille en willen die nog prominenter maken, terwijl dat geen enkel nut heeft op een EV.
              - SUV: daar kan men meerprijs voor vragen, dus premium merken willen nog meer SUV's maken. SUV is hoger, meer plaatwerk, dus moet men allerlei tierlantijntjes (vouwen en plooien) bedenken om het wat 'interessant' te maken.

              Dat merken geen onderscheid meer zouden kunnen maken met EV's ben ik niet mee akkoord.
              OK, sommige dingen kunnen minder uitgespeeld worden, maar met chassis ophanging, weggedrag, stuurgevoel, interieurkwaliteit, zuinigheid en design kan men zich toch nog gemakkelijk onderscheiden. Het gekke is dat net de premium merken daar steken laten vallen.
              Hyundai en Kia kunnen op hetzelfde platform 2 vrij verschillende wagens maken, waarom lukt dat niet bij VW/Skoda/Audi?
              De i3 hebben ze spijtig genoeg losgelaten, maar heeft eigenlijk niks met hun huidig EV aanbod te maken. Moet je maar eens opzoeken, die zijn ontwerp ging om het idee dat je een EV licht moest houden om ver te komen. Ze hebben die ook allemaal met verlies verkocht ...

              Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Voor mij is het gewoon allemaal te veel eenheidsworst geworden. Ik ben een echte autoliefhebber mijn bepaalde voorkeursmerken (BMW,Volvo,Britse wagens,....) maar eerlijk is eerlijk veel van hun nieuwste creaties laten me echt koud. Ik vind wagens als deze iX niets hebben van dat waarom ik van BMW houd,een gezinswagen die zo fijn stuurt al was het een sportwagen. Het freude am fahren is compleet weg,er is geen enkel USP aan deze auto terwijl mijn simpele 318 (waarschijnlijk de laatste auto die ooit nieuw kocht) zijn stuurgevoel dat wel is. Dit rijdt voor mij niet veel beter als een elektrische Berlingo,Saai,Saai,Saai....en die prestaties interesseren mij niet,dat gebruik je toch niet. De manier waarop een auto rijdt is veel belangrijker dan het 0-100 getal.
                Ik ga de tijd missen waarin een BMW scherp reed en een Volvo zo solide reed....maar,voor mezelf ga ik die oude waarde bij houden voor mijn hele leven en dagelijks....mijn leuke auto's gecombineerd met een fiets? En als ik toch ooit elektrisch moet rijden mogen ze mij een ruime Berlingo of goedkope Spring geven terwijl ik eigenlijk Citroen of Dacia haat als ICE auto's...
                Voor mij is de Ix gewoon een elektrische Espace V qua beleving en dat vind ik geen compliment
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • Ik gok dat dat al een hele oude 318 is dan? Zelfs in de E90 serie was dat gevoel al helemaal weg en we zitten nu al 2 generaties verder die daar op hebben zitten voort bordureborduren. Die nostalgie is al lang verleden tijd... Alles die je vervangt van hydroliek naar electrisch zoals vb het stuurwiel kan nooit die zelfde beleving evenaren.
                  natuurlijk altijd grappig als er ene met een recente BMW over dat superieur rijgedrag begint
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    Ik gok dat dat al een hele oude 318 is dan? Zelfs in de E90 serie was dat gevoel al helemaal weg en we zitten nu al 2 generaties verder die daar op hebben zitten voort bordureborduren. Die nostalgie is al lang verleden tijd... Alles die je vervangt van hydroliek naar electrisch zoals vb het stuurwiel kan nooit die zelfde beleving evenaren.
                    natuurlijk altijd grappig als er ene met een recente BMW over dat superieur rijgedrag begint
                    De i8 was op dat gebied wel echt goed. Elektrisch of niet.


                    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      Ik gok dat dat al een hele oude 318 is dan? Zelfs in de E90 serie was dat gevoel al helemaal weg en we zitten nu al 2 generaties verder die daar op hebben zitten voort bordureborduren. Die nostalgie is al lang verleden tijd... Alles die je vervangt van hydroliek naar electrisch zoals vb het stuurwiel kan nooit die zelfde beleving evenaren.
                      natuurlijk altijd grappig als er ene met een recente BMW over dat superieur rijgedrag begint
                      Ik heb niet alleen recente BMW's hoor....
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • New BMW iX in-depth review: a nose ahead of the Tesla Model X?

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Scary looking BMW iX xD50M real world review. BMW say it has a 300+ mile range but does it really?

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • BMW iX AWD driving REVIEW with German Autobahn, winter range and fast charging test! xDrive50

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • BMW iX - I want to Hate it.. But it’s SO GOOD! - xDrive50 M Sport - Review

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                Aangepaste offerte is aangevraagd. Dan rest enkel nog de keuze uit de 3 velgen:
                                iX xDrive40, quasi full option past in het leasebudget. Auto eind december bij BMW besteld.
                                Maar gisteren te horen gekregen dat er definitief geen toestemming is van het Zweedse hoofdkantoor.
                                De iX heeft namelijk te veel "prestige" en dat past niet bij hun imago.
                                Een Audi E-tron of zelfs Q7 of Mercedes EQE is geen probleem. Een Volvo XC90 natuurlijk ook niet. Maar een iX kan niet.... Gekke Zweden.
                                KLIK |&| KLAK

                                Comment


                                • Ik hoop maar dat dit fiscale circus nog lang genoeg gaat duren tot ik mijn volgende leaser kan bestellen.

                                  Toch eigenlijk wel te gek voor woorden, dat bedrijfswagens van 100K nu gewoon kunnen in veel gevallen.

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • Comment


                                      • Ik begin ze regelmatig te zien, is gewoon een ferme kar. Alleen veel te duur

                                        BMW iX 40 Sport 2022 - VOLLEDIGE Review in 4K | Exterieur - Interieur (LUXE details)


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          .. is gewoon een ferme kar. Alleen veel te duur
                                          Uw woorden staan niet in de juiste volgorde.
                                          "is alleen een ferm veel te dure gewone kar" moet het zijn :-D

                                          Comment

                                          Working...
                                          X