Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Kangoo / Express (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Kangoo / Express (2021)

NIEUWE KANGOO KRIJGT OP DACIA DOKKER GEBASEERDE BROER

NIEUWE RENAULT KANGOO ÉN EXPRESS!

Renault trekt in één ruk het doek van de volledig nieuwe Kangoo. Goed nieuws: er komt ook weer een elektrische versie van! De nieuwe Renault Kangoo staat vanaf de lente van volgend jaar bij de dealers. Opvallend: Renault haalt ook de Express naar Nederland, een Dacia Dokker met moderne Renault-saus!
    Highlights

• Nieuwe Renault Kangoo én Renault Express
    • Renault Express is Dacia Dokker met met moderne Renault-saus
    • Bedrijfswagenversies in personentrim en als bestelauto
    • Ook hoogwaardiger uitgevoerde 'MPV'-versies van Kangoo en Express.
    • Nieuwe Kangoo Z.E. op komst
    • Medio volgend jaar beschikbaar

De wind der vernieuwing waait in bedrijfswagenland minder hard dan in de rest van autoland en dus is het niet zo gek dat diverse bestelwagens een veel langere levensloop hebben dan reguliere personenauto's. Zo ook de Kangoo. De huidige in 2007 gepresenteerde tweede generatie van het model wordt vandaag namelijk pas na 13 jaar in een compleet nieuw kostuum gehesen. De volledig nieuwe Kangoo komt medio volgend jaar op de markt.

De nieuwe Kangoo krijgt een nieuwe jas aangemeten waarvan het ontwerp helemaal 'Renault 2020' is. Wel is er iets heel bijzonders aan de hand. Renault trekt namelijk niet alleen het doek van de volledig nieuwe Kangoo, maar ook van de Renault Express. De Renault Express is, in tegenstelling tot de nieuwe Kangoo, in de basis een Dacia Dokker waar een modernere Renault-saus overheen is uitgegoten. De Kangoo is daarentegen helemaal nieuw. Wat design betreft lijken ze sterk op elkaar, al kun je de op de Dokker gebaseerde Renault Express herkennen aan zijn vloeiender oplopende raampartij en z'n afwijkende snuit.

Renault Kangoo

De nieuwe Renault Kangoo komt uiteraard internationaal weer beschikbaar als bestelwagen, 'personenbus' én als hoogwaardiger uitgevoerde personenversie. Die laatste variant durft Renault zelfs als MPV durft te omschrijven. Je kunt die versie zien als een concurrent van auto's als de Citroën Berlingo en Peugeot Rifter. De bestelversie krijgt natuurlijk weer een schuifdeur, een exemplaar waar zich een 1,42 meter brede opening achter schuilhoudt. Renault hangt onder meer een 'Easy Inside Gallery' in de bestelversie van de Kangoo, een soort 'verdieping' waarop je lange voorwerpen kunt leggen. Zo blijft de rest van de laadruimte beschikbaar voor overige spullen. Met zijn relatief vierkante koplampen, waar de chroomkleurige elementen in de grille uit lijken te lopen, past de nieuwe Kangoo prima bij auto's als de Trafic en Master. Ook volledig nieuw is het interieur. De vormgeving van het dashboard, compleet met losstaand display, oogt stukken moderner dat dat van de huidige Kangoo. Het Easylink multimediasysteem is overigens optioneel, evenals zaken als Rear View Assist en een 'digitale' binnenspiegel.

De bedrijfswagenversie van de Kangoo komt in twee lengtematen beschikbaar en krijgt zowel handgeschakelde als automatische transmissies. Een motorenlijst is nog niet bekend, maar naast benzine- en dieselmotoren krijgt de nieuwe bestelversie van de Kangoo natuurlijk ook weer een elektrische Kangoo Z.E. naast zich! Technische specificaties zijn nog niet bekend.

De luxueuzere 'MPV-versie' van de Kangoo kun je zien als tegenspeler van auto's als de personenversie van de Peugeot Partner, de Rifter.

Renault Express

Dan de Renault Express, die kennen we in Nederland namelijk nog niet. In diverse Zuid-Amerikaanse landen bestaat Dacia wegens het ontbreken van merkhistorie en dus gaan auto's als de Duster en Dokker er onder de vlag van Renault door het leven. De Renault-versie van die Dokker is vernieuwd en heet Kangoo Express (foto 11). Net als bij de nieuwe Kangoo zelf geldt ook hier dat de luxer uitgevoerde 'MPV-versie' ervan niet naar Nederland komt. De bedrijfswagenversies van de vernieuwde Renault Express komt als bestel- en personenbus dus wél naar ons land! Daarmee is het voor het eerst dat een model van Dacia in West-Europa een Renault wordt in plaats van andersom. De Express wordt lager in de markt gepositioneerd. De Express heeft een laadruimte met een inhoud van 3,3 kubieke meter. Het interieur van de Renault Express lijkt op dat van de Kangoo, maar is toch echt compleet anders. Zo zit de versnellingspook lager en zit het infotainmentsysteem ietwat onhandig laag op het dashboard. De Renault Express wordt niet in Frankrijk, maar in het in Marokko gelegen Tanger geproduceerd.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Ziet er echt goed uit!

Persoonlijk vind ik hem nu echt mooier dan de Caddy

Comment

Mooier als de Caddy, zeker en vast.

Comment

Deze rendering vond ik wel niet mis van de Caddy

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Deze rendering vond ik wel niet mis van de Caddy

Maar het is een rendering, zal nooit komen en het zal de achterkant van de Caddy niet verbeteren.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Maar het is een rendering, zal nooit komen en het zal de achterkant van de Caddy niet verbeteren.
                Bij zulke auto's is het belangrijkste hoeveel je daarin kwijt kunt.

Vergelijken tussen de kangoo en een caddy? De caddy is hopeloos kwa ruimte ivm de kangoo.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Bij zulke auto's is het belangrijkste hoeveel je daarin kwijt kunt.

Vergelijken tussen de kangoo en een caddy? De caddy is hopeloos kwa ruimte ivm de kangoo.
                  In dat segment tellen looks niet mee, toch niet voor de meerderheid. Maar dat wil niet zeggen dat ze bij VW zo een draak van een busje moeten maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    In dat segment tellen looks niet mee, toch niet voor de meerderheid. Maar dat wil niet zeggen dat ze bij VW zo een draak van een busje moeten maken
                    Een busje waar je geen draak, maar met veel moeite een kip in krijgt.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

De eerste 'volwassen' kangoo vind ik.
                      Ik rij nu met m'n tweede Peugeot Partner. Ik ben ook telkens naar de Kangoo gaan kijken als alternatief.
                      De Partner kwam er telkens beter uit.

Zo best wel mooi. Al is dat relatief natuurlijk...

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Als ik die Kangoo zie denk ik meer aan een Dacia dan aan een Renault
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Hoe stijf is die carrosserie nog met die tussenstijl die ontbreekt? Zijdelingse crash zou ik wel eens willen zien in NCAP test.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Er zullen wel verstevigingen zitten in het dak en in de vloer zeker? Of hoe word zoiets juist gedaan?

Ik vraag me eigenlijk ook af wat het nut daarvan is en daarmee bedoel ik, hoe vaak gaat iemand die grote opening echt nodig hebben en effectief gebruiken.
                            Last edited by knight-rider; 24/12/2020, 15:30.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

elke cabrio en stijlloze coupe is in feite ook maar zo uitgevoerd

...en ze zullen in de folder vast wel een voorwerp vinden dat er net inpast + dat het gemakkelijk is als je langsparkeert je vanaf voetpad grote opening hebt

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

echt deftig parkeren hebben ze nog ni geleerd bij Renault
                                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

echt deftig parkeren hebben ze nog ni geleerd bij Renault
                                      Ze moeten die pallet er aan de zijkant wel in krijgen hé.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ze zijn eindelijk af van hun miskraam.
                                        De Caddy neemt de fakkel over.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X