Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subaru BRZ (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Subaru BRZ (2021)

Komt volgens de laatste berichten wel niet naar Europa maar je weet maar nooit

Gelekt!

VLAK VOOR DE ONTHULLING

GELEKT: NIEUWE SUBARU BRZ

De nieuwe Subaru BRZ is al volledig te zien! De sportcoupé beleeft vanmiddag nog z'n officiële debuut, maar nu is al duidelijk wat we mogen verwachten.

Iemand kon blijkbaar niet wachten en heeft de eerste foto's van de nieuwe Subaru BRZ de wijde wereld in geslingerd. Via verschillende instagramaccounts druppelen de eerste beelden van de sportieve Japanner het internet op. Daarop is duidelijk te zien dat de BRZ voor een deel helemaal nieuw is, maar er ook wat bekends blijft.

De basisvorm van de BRZ blijft immers gelijk en dat heeft uiteraard te maken met het feit dat het niet om een van de grond af nieuw ontwikkelde generatie gaat. De huidige BRZ, die uit 2012 stamt, gaat in stevig geëvolueerde vorm dus gewoon nog even door. Vooral de daklijn en de C-stijl verraden de basis. Toch is Subaru erin geslaagd om met een compleet nieuwe neus en kont de BRZ weer fris voor de dag te laten komen. Ook door het interieur is duidelijk een gum gegaan en is men grotendeels opnieuw begonnen. Het geheel oogt strakker dan voorheen en eigenlijk vertoont enkel de bediening van de klimaatregeling nog echt sterke overeenkomsten met dat van de afzwaaiende BRZ.

Dat de basis dus hetzelfde blijft, betekent waarschijnlijk ook dat het weer een achterwielaangedreven auto is met een viercilinder boxermotor. Er gaan geruchten dat de BRZ wel een klap krachtiger wordt, omdat men er voortaan de geblazen 2,4-liter boxer in zou hangen. Die is in andere Subaru's goed voor 260 pk en 376 Nm vermogen. Gelukkig krijgen we snel antwoord van Subaru en zullen we ook snel meer van de nieuwe BRZ zien, want de onthulling is later vandaag. Eén ding weten we al wel zeker: de nieuwe Subaru BRZ komt helaas niet naar Europa.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Nu officieel: DÍT IS DE NIEUWE SUBARU BRZ

Na acht jaar is er een tweede generatie Subaru BRZ. Deze tweede generatie BRZ is volgens Subaru helemaal nieuw, maar dat is niet helemaal waar. Dat maakt 'm echter niet minder interessant.
    Highlights
    • Tweede generatie BRZ gebaseerd op vorige
    • Nieuwe 2.4 boxermotor, 231 pk
    • Nieuw in- en exterieur
    • Komt niet naar Europa

De in 2012 gepresenteerde BRZ was een vrucht van de samenwerking met Toyota die niet alleen de nagenoeg identieke GT86, maar ook de Scion FR-S tot gevolg had. De FR-S bestaat sinds de opheffing van Toyota's submerk Scion niet meer, maar de BRZ en GT86 zijn er nog. De Subaru BRZ wordt als eerste aan een nieuwe generatie geholpen. Er schuilen echter twee addertjes onder het gras.

De eerste adder is de meest giftige: de nieuwe Subaru BRZ komt niet naar Europa. De tweede adder zorgt aanvankelijk voor wat teleurstelling. Helemaal nieuw is deze tweede generatie BRZ namelijk ook niet. De auto is gebaseerd op het in 2012 gepresenteerde origineel, maar is toch zodanig anders dat hij wel interessant wordt. De BRZ, een afkorting die staat voor Boxer, Rear-wheel-drive en Zenith, beantwoordt namelijk de eeuwige vraag vanuit de kopersgroep om meer vermogen.

Sterker

De 200 pk sterke atmosferische 2.0 wordt vervangen door krachtigere machine. De nieuwe BRZ krijgt een 2,4-liter grote boxermotor die 231 pk en 250 Nm sterk is. Daarmee levert hij 15 procent meer koppel dan z'n voorganger. Het is de turboloze versie van de 2.4 die Subaru in de Verenigde Staten ook in de Outback, Legacy en Ascent heeft liggen. In die auto's is de 2.4 dankzij drukvulling echter 260 pk en 376 Nm sterk. De wielbasis is identiek aan die van de vorige BRZ.

De 231 trappelende paarden vinden via een handgeschakelde zesbak hun weg naar de achteras. Een versie met zestraps automaat is ook weer beschikbaar, al is die in Nederland nooit geleverd. De BRZ blijft met dat relatief bescheiden vermogen trouw aan het originele recept. Ook nu wordt het vermogen losgelaten op een relatief smalle set banden in de maat 215/45. De wielen zijn standaard 17 inch groot, als optie zijn 18-inch wielen met dezelfde breedte beschikbaar. Een losse bips zal de nieuwe BRZ dan ook niet vreemd zijn.

Interieur

De nieuwe koets van de BRZ, waarin aan de achterkant met wat fantasie invloeden van de Honda NSX te zien zijn, is volgens Subaru een stuk stijver dan die van het vorige model. Het dak is gemaakt van aluminium, hetzelfde geldt voor de voorschermen en de motorkap. Ook helemaal nieuw: de werkplek. Het geheel oogt stukken strakker en is met zijn rechte lijnen tamelijk eenvoudig en stoer van opzet. Achter het stuur een nieuw digitaal instrumentenpaneel. Op de middenconsole een nieuw display dat bij het eveneens nieuwe infotainmentsysteem hoort.

De vernieuwde BRZ gaat in de herfst van volgend jaar in de Amerikaanse verkoop. Zoals gezegd komt hij helaas niet naar Europa.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik zie er Honda NSX en 350Z en Hyundai Veloster in. Ze mogen hem afzetten, jammer dat Subaru hun 2.4 niet wil homologeren naar EU normen.

Comment

Interieur is een gemiste kans vind ik.
        buitenkant top maar interieur nu al verouderd.
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Knap! Benieuwd naar de Toyota.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Ik zie er Honda NSX en 350Z en Hyundai Veloster in. Ze mogen hem afzetten, jammer dat Subaru hun 2.4 niet wil homologeren naar EU normen.
            Tesla Model 3 en RX-8 vooraan voor mij
            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
            Audi S3 '02 sold => topic
            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

231 pk is dat van een 1984 (mijn jeugdmodel) 911 en hij weegt maar iets meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                In bepaalde hoeken heel veel van de 350Z.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik zag in de voorkant eerst de Porsche EV erin, achteraf bekeken toch niet, ziet er in ieder geval goed uit!

Comment

Subaru BRZ (2021): Trailer

Comment

Zo zonde dat deze niet naar hier komt

Comment

Eigenaardig dat ze voor een uitziend sportkarreke kiezen voor een platte nafte motor met veel cylinderinhoud ,en ze in de nieuwe levorg een 1800 met turbo gaan plooien.

Comment

2022 Subaru BRZ: First Look & Ride Along

Comment

De achterkant ziet er goed uit, maar dat front
                            Dan was de oude toch wel mooier.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

En dan komt dat niet naar hier

Subaru BRZ (2021) start in VS op net geen 24.000 euro

https://de.motor1.com/photo/5308461/subaru-brz-2021/

Comment

En ja hoor, hij komt dan toch al naar Duitsland

https://de.motor1.com/news/655201/su...schland-preis/

Comment

Working...
                                X