Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S - Facelift (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla Model S - Facelift (2021)

De minieme facelift is er al, wel een volledig nieuw interieur.

​​​​​​​Bron: https://www.tesla.com/models
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Dat stuur is een no go, maar ik had verwacht dat ze de buitenkant veel harder gingen aanpakken.
    Dat model gaat nu toch al een tijd door.
    Last edited by Namaz; 28/01/2021, 09:37.

Comment

Ik had er ook meer van verwacht hoewel het toch wel een erg knappe auto blijft, weliswaar veel te duur.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik heb de indruk dat het centrale scherm nog breder is dan bij de Model 3.
        Is het dan niet ergonomischer om het verticaal te zetten, zoals in de huidige Model S? Anders moet er steeds een passagier mee om de rechterkant van het scherm te kunnen bedienen ...

Comment

denk dat er veel wat meer verwachten, dat stuur is een mogelijkheid of standaard? bij autonoom rijden heeft het stuur minder belang

Comment

NIEUW INTERIEUR MET FUTURISTISCH STUURWIEL

FACELIFT VOOR TESLA MODEL S

Tesla heeft de Model S in 2016 al eens op de snijtafel gelegd en nu gaat de elektrische Amerikaan voor een tweede keer onder het mes. Naast het uiterlijk wordt ook het interieur behoorlijk onder handen genomen!

De Tesla Model S viert volgend jaar zijn tiende verjaardag en in plaats van de auto volledig te vernieuwen, komt Tesla voor een tweede keer met een facelift voor zijn elektrische succesnummer. Ditmaal gaat de Model S ook vanbinnen ingrijpend onder het mes. In een document waarin Tesla zijn financiële resultaten van het laatste kwartaal van 2020 behandeld, belicht het merk ook summier de gefacelifte Model S.

De uiterlijke wijzigingen die Tesla op de Model S doorvoert, zijn niet wereldschokkend. De Model S krijgt een nieuwe voorbumper met onder meer nieuwe, grotere openingen. Het echte nieuws speelt zich in het binnenste van de Model S af. Het eerste succesvolle model van Tesla krijgt namelijk een compleet nieuw dashboard waarbij het verticaal georiënteerde 17-inch grote display wordt vervangen door een exemplaar dat net zo groot is, maar dat net als in de Model 3 en Model Y horizontaal is geörienteerd. De resolutie van het scherm is vergroot en ook de reactiesnelheid van het display is verbeterd. Achter het stuur bevindt zich wederom een zo'n 12-inch groot digitaal instrumentarium, al is de overkapping ervan - net als de vormgeving van de rest van het dashboard - volledig nieuw.

Ongetwijfeld was het nieuwe stuurwiel in de Model S je al opgevallen. De Model S krijgt de beschikking over een opengeknipt stuurwiel dat regelrecht afkomstig lijkt uit een ruimteschip. Wie de Tesla-berichtgeving op AutoWeek volgt, weet ongetwijfeld dat de voorbode van de nieuwe Tesla Roadster ook een dergelijk futuristisch ogend stuurwiel had. Stengels op de stuurkolom lijken te ontbreken, tevens een opvallende wijziging. Tesla geeft verder een afbeelding van de nieuwe achterbank van de Model S vrij. De achterbank heeft hogere wangen, maar zo ingrijpend als voorin wordt de Model S achterin niet vernieuwd. Wel komen de achterpassagiers over een 8-inch display te beschikken dat aan de achterzijde van de voorste middenarmsteun een plek krijgt.

Maar, er is meer. Tesla zegt de Performance-lijn te vervangen voor de Plaid-modellen. De naam Plaid kenden we tot op heden alleen van een vorig jaar gepresenteerde alles overtreffende 1.100 pk sterke versie. Die 1.100 pk sterke Model S krijgt de naam Plaid+ om zich van de voorheen Performance en nu dus Plaid geheten versie te distantiëren. Ongetwijfeld voert Tesla de wijzigingen die het op de Model S introduceert in een later stadium ook door op SUV-broer Model X.

Later meer!

Bron: Autoweek

Comment

Long Range
              Range: 663km
              Topsnelheid: 250km/u
              0-100 km/u: 3,2s

Plaid
              Range: 628km
              Topsnelheid: 320km/u
              0-100 km/u: 2,1s

Plaid+
              Range: 840+km
              Topsnelheid: 320km/u
              0-100 km/u: <2,1s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                denk dat er veel wat meer verwachten, dat stuur is een mogelijkheid of standaard? bij autonoom rijden heeft het stuur minder belang
                Op de configurator kan je de nieuwe al samenstellen. En daar zie ik enkel maar dit nieuwe stuur staan...

Comment

Dat stuur ziet er toch maar echt raar

En vooral goedkoop

Vraag me af, of dat met zoveel vermogen wel makkelijk stuurt ?
                  Zou mijn ronde bovenkant toch missen...

Last edited by MasterC; 28/01/2021, 10:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Dat stuur is een no go, maar ik had verwacht dat ze de buitenkant veel harder gingen aanpakken.
                    Dat model gaat nu toch al een tijd door.
                    Inderdaad, bij de meeste merken blijft het interieur het meest behouden...

Nu heb je langs de binnenkant nieuwe auto, met "oude" caroserie

Comment

Die auto is blijkbaar al helemaal ingesteld op autonoom rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Die auto is blijkbaar al helemaal ingesteld op autonoom rijden.
                        Tja, maar daar zal je hier de eerste jaren toch niets aan hebben?

Comment

Buitenkant vind ik absoluut geslaagd zo, maar over dat stuur ben ik wel benieuwd of dat effectief zo zal komen.

als dit enkel maar meer hoeft te dienen om het autonome rijden wat bij te sturen, dan mss ok, maar om echt mee te rijden, not done IMO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Ik denk wel dat die ook nog met gewoon stuur verkrijgbaar zal zijn. Effe alle details afwachten.

Comment

Niet alleen dat, gewoon simpel inparkeren met zo een stuur is ook niet alles.

Comment

tenzij je met een omwenteling zit van nog tot nok << 1

Comment

Met exterieur was en is niets mis imho, ziet er nog altijd een moderne wagen uit. Veroudert ook heel goed, enkel de eerste modeljaren met hun "fake grille" verraden hun leeftijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

AutoPilot 3 Harware en full self driving is sinds vorig jaar al beschikbaar
                                    Niet alles wat technisch mogelijk is wordt al uitgerold OTA (over-the-air) omdat sommige overheden nog moeilijk doen.
                                    Stoppen voor STOP-borden en aan verkeerslichten bvb. is nu wel al functioneel

Ook een traject ingeven via navigatie op wegen met goede belijning en intussen een dutje doen is perfect mogelijk (veel voorbeelden op youtube)

Een traject vol met wegenwerken en boerebaantjes zou ik nog niet direct aanraden

Comment

Toen ik dat stuur zag, was mijn eerste reactie: WTF?
                                      Er staat in het autoweek artikel niks in over de werking van het stuur.
                                      Maar ik vermoed dat je dit stuur veel minder ver gaat moeten draaien. dat de overbrengingsverhouding totaal veranderd is en de bekrachtiging dit allemaal aan kan. Een sterke bekrachtiging is sowieso nodig om autonoom te rijden. dus dit stuur zal zich waarschijnlijk eerder laten bedienen zoals het stuur van een scooter.
                                      En dan is het niet slecht want het zou gek zijn als je auto autonoom aan het rijden is en dat stuur zit dan constant toeren van 360 graden te draaien voor uw neus.

Comment

dan moet dat toch gradueel werken, rond de 0-stand zou dat veel te zenwachtig gaan worden

toen in, ik denk 1986 due mooie ronde audi 80 uitkwam...zat die - zonder servo - aan 5.8 omwentelingen om het doendaar kwa kracht te houden...modellen met servo ging naar 3.25 dacht ik

Comment

Working...
                                        X