En het is (zeker thuis ook geen werk). Bij sommige merken opent de laadpoort zelf automatisch, kabel insteken (vergelijkbaar met een stekker in het stopcontact steken) en klaar ....Ik moet dan met mijn kaart nog even voor de laadpaal houden....Duurt geen 10s
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S - Facelift (2021)
Collapse
X
-
De Model S Plaid+, het topmodel van de vernieuwde Model S, met de nieuwe batterijen met actieradius van 840km, is al niet meer te bestellen, omdat deze versie al uitverkocht is tot eind 2022. Pas vanaf begin 2022 wordt deze terug bestelbaar.
De Long Range en gewone Plaid zijn wel nog te bestellen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
ALLEEN ALS PLAID
TESLA BLAAST MODEL S PLAID+ AF
Opmerkelijk nieuws over Tesla. Topman Elon Musk maakt in een tweet kenbaar dat de Model S Plaid+ niet meer op de markt komt. Volgens hem zou dat niet nodig zijn omdat de Plaid 'al zo goed is'.
De Model S Plaid+ had de bakens in de EV-wereld flink moeten verzetten. Tesla beloofde een vermogen van boven de 1.100 pk, een actieradius van 837 kilometer en een sprinttijd naar de 100 km/h in 'minder dan 2,1 seconden'. Afgezien van de specifieke actieradius werden de cijfers echter nooit concreet. Musk zegt op Twitter dat de Plaid+ overbodig is geworden omdat de Plaid al goed genoeg zou zijn. Verder noemt hij geen reden voor het afblazen van het absolute topmodel. Het lijkt erop dat lang niet iedereen het met hem eens is, want enkele Twitteraars reageren dat ze hun order voor de nieuwe Model S maar hebben ingetrokken.
Nog steeds indrukwekkend
Met het wegvallen van de Plaid+ is de Plaid dus het topmodel van de Model S. De cijfers van die versie zijn nog steeds behoorlijk indrukwekkend: drie elektromotoren zijn samen goed voor 1.020 pk, waarmee de sedan in 2,1 seconden naar de 100 km/h knalt. De topsnelheid ligt op 322 km/h en de theoretische actieradius bedraagt 628 kilometer, al zal je je dan vermoedelijk wel moeten kunnen inhouden. Musk tweette ook: 'Model S goes to Plaid speed this week', wat erop duidt dat de eerste afleveringen niet lang meer op zich laten wachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Donderdag zal de officiële voorstelling zijn van de vernieuwde Model S. Aangezien de Plaid+ voorlopig wegvalt, hopen veel Tesla-fans dat de gewone Plaid ook al de nieuwe batterijen zal krijgen, en dus een hogere actieradius van minimum 700km.
Donderdagavond zullen we het weten.OO 00 OO
Comment
-
Hoe je het ook draait of keert. Tesla is en blijft de absolute referentie. Al de rest hoopt in de schaduw te komen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Eerst was de plaid+ niet meer te bestellen omdat die zogezegd al uitverkocht was tot 2022 en nu word hij ineens niet meer gemaakt.
Volgens mij is hier toch wel meer aan de hand dan ze willen toegeven. Waarschijnlijk staan die nieuwe batterijen gewoon nog niet volledig op punt en is dat de echte reden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
UPDATE: I got a better yoke!https://www.youtube.com/watch?v=kSKuLB5aLNMI've had a hacksaw yoke in my Tesla Model 3 for over two years now, so I have some opi...
Yoke steer blijkt wel redelijk bruikbaar, maar de toegevoegde waarde ervan zie ik toch totaal niet.
Kans dat je hand van het stuur schuift in een noodsituatie, lijkt me ook veel groter dan met een klassiek model.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDe uiteindelijke versie, ziet er op het filmpje trouwens al anders uit dan op de Tesla website. Gewoon een rond stuur met een stuk tussenuit gezaagd.
Ik vraag me ook af wat nu eigenlijk het voordeel is van de yoke. Je verliest alleen maar functionaliteit en wint niets.
Op een gegeven moment draait hij serieus aan de yoke om uit een parkeerplaats te geraken. Dat doet hij door zoals een trucker zijn hand op 1 plaats te houden en het stuur te draaien door te duwen, niet door vast te nemen. Op zich niet gevaarlijk bij bijna stilstand, maar alleen mogelijk met stevige stuurbekrachtiging.
Ik denk dat er wel ongelukken gaan gebeuren doordat iemand in een noodsituatie wil overpakken en in de lucht grijpt.
Comment
-
yoke stuur zou moeten zijn zoals een stuur op een gocart: halve slag links en halve slag rechts tot volledige stuurwieluitslag
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
In deze laatste video van Bobo worden de nadelen eens duidelijk uitgelegd. Ik denk ook dat het een serieuze aanpassing en geen verbetering is.Last edited by BMWMB; 24/07/2021, 11:03.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIn deze laatste video van Bobo worden de nadelen eens duidelijk uitgelegd. Ik denk ook dat het een serieuze aanpassing en geen verbetering is.
2014 BMW (F31) 335 d
2011 Mini One D
2007 Kawasaki ZX6R
1997 Honda VFR
1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R
Comment
-
GEEN OPTIONELE GIMMICK
TESLA-TOPMAN MUSK: 'NORMAAL STUUR GEEN OPTIE'
De Tesla's Model S en Model X werden dit jaar gefacelift en daarbij verscheen er ook een opmerkelijk stuurwiel in beide modellen. Daar zal je het altijd mee moeten doen, blijkt nu.
Het was even schrikken toen we zagen dat Tesla in de vernieuwde Model S en Model X een wel heel bijzonder stuurwiel presenteerde. Het lijkt meer op z'n plaats in een vliegtuig dan in een auto. Daarbij is er ook al wat commotie geweest over de legaliteit van zo'n stuur in een auto. In Nederland is het in ieder geval geen probleem, bleek eerder al. Voor andere landen is Tesla kennelijk ook niet bang om eventueel tegen de lamp te lopen, want dit is het enige stuur dat de Model S en Model X voortaan krijgen.
Dat maakt topman Elon Musk bekend op Twitter. Iemand vroeg hem of een 'normaal' stuurwiel ook optioneel leverbaar wordt, waarop de markante Zuid-Afrikaan simpelweg ontkennend antwoorde. Dat maakt het niet minder mysterieus dat er ook al een gefacelifte Model S is gespot met een rond stuurwiel in Canada. Dat zou volgens een medewerker van het lokale service center van Tesla, waar de auto stond, een optie worden voor de Model S. Zijn hoogste baas zal het echter wel bij het juiste eind hebben, dus wellicht had dat exemplaar enkel een 'normaal' stuur omdat het een pre-productieversie was.
Bron: Autoweek
Comment
Comment