Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    amai dat moet plezant parkeren geweest zijn met die audi 80.
    rond de 0-stand zenuwachtig --> ik denk dat de software wel voldoende zal helpen om mooi rechtdoor te rijden .
    onderschat de tech van musk niet.
    die kan ook raketten vertikaal doen landen. wat daar allemaal voor nodig is, dat wilt ge niet weten.

    Comment


    • #22
      Ben er mee van overtuigd dat’t wel zal werken, zelfs voor oudere mensen die toch ook zijn doelpubliek zijn


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #23
        Voor de oude mensen in mijn omgeving (ouders enzo) is nen automatische versnellingsbak al science fiction, dus die zie ik ni direct zo nen zelfrijdende tesla kopen

        Comment


        • #24
          Meeste oude mensen rijden met oude auto's en als ze dan toch een nieuwe kopen houden ze die voor 20j. of tot ze medisch niet meer kunnen

          Denk niet dat een Model S 65+ als doelpubliek heeft

          Als ik een Model S zie rijden dan is het 99% een kostuum-man 35-55

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Voor de oude mensen in mijn omgeving (ouders enzo) is nen automatische versnellingsbak al science fiction, dus die zie ik ni direct zo nen zelfrijdende tesla kopen
            Eerlijk gezegd hoop ik dat er sowieso zelfrijdende wagens zijn binnen 30 jaar, dan kan ik mijn vrijheid behouden, ondanks dat ik misschien niet meer kan rijden
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Ik had er ook meer van verwacht hoewel het toch wel een erg knappe auto blijft, weliswaar veel te duur.
              Misschien voor jou (onze) beurs, maar naar de cijfers kijkend is deze zeker niet duur!
              Porsche Taycan start op 86.000€, daar mag je nog heel wat opties bij tellen. Zowiezo kleinere wagen dan de Model S en pakken trager.
              Plaid+ gaat 140.000€ kosten voor 1.100pk en <2,1s naar 100 en 320km/u, Turbo S 191.000€ voor 761pk, 2,8s en 260km/u.
              Mij zegt het niets, ik ben niet de doelgroep voor deze wagen.
              Maar ik denk dat de doelgroep toch serieus de Model S gaat overwegen ipv de Porsche Taycan.

              Interieur vind ik een serieuze verbetering.
              Enkel de vorm van het stuur heb ik twijfels bij en touchtoetsen vind ik ook niet ergonomisch.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                Meeste oude mensen rijden met oude auto's en als ze dan toch een nieuwe kopen houden ze die voor 20j. of tot ze medisch niet meer kunnen

                Denk niet dat een Model S 65+ als doelpubliek heeft

                Als ik een Model S zie rijden dan is het 99% een kostuum-man 35-55
                Logisch ook, want firmawagens, en 65+ werken niet meer
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #28
                  Het zal mss de berline zijn met de laagste gemiddelde leeftijd tov de s/7/a8 maar toch veel ouderen



                  Zij waren 80 ers, zuid Frankrijk


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                    Misschien voor jou (onze) beurs, maar naar de cijfers kijkend is deze zeker niet duur!
                    Porsche Taycan start op 86.000€, daar mag je nog heel wat opties bij tellen. Zowiezo kleinere wagen dan de Model S en pakken trager.
                    Plaid+ gaat 140.000€ kosten voor 1.100pk en <2,1s naar 100 en 320km/u, Turbo S 191.000€ voor 761pk, 2,8s en 260km/u.
                    Mij zegt het niets, ik ben niet de doelgroep voor deze wagen.
                    Maar ik denk dat de doelgroep toch serieus de Model S gaat overwegen ipv de Porsche Taycan.

                    Interieur vind ik een serieuze verbetering.
                    Enkel de vorm van het stuur heb ik twijfels bij en touchtoetsen vind ik ook niet ergonomisch.
                    Uiteraard, ik bedoel vooral voor privé rijders die hun centjes nog niet moe zijn
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Mwaa, als je wat veel rijdt is een Tesla ook nog interessant, of als je plant om lang met je auto te rijden.
                      Amper onderhoudskosten, lage gebruikskosten, het voordeel tov van een ICE gaat alleen maar groter worden.

                      Zag van de week toch ook een stel gepensioneerden in een nette aanklede E-klasse. Dat loopt dan toch ook vlot naar 65.000€. Nog geen 90.000€ natuurlijk, maar toch.
                      Ik denk dat je een ferm deel van de 25.000€ verschil na 5 jaar ook al wel bij een Mercedes stealer betaald hebt aan onderhoud.

                      En dan vergelijken we dus een 4 cylinder (!) met 260pk met wat de nieuwe S aan boord heeft.
                      Last edited by Chris_147; 28/01/2021, 14:19.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Ik denk dat je een ferm deel van de 25.000€ verschil na 5 jaar ook al wel bij een Mercedes stealer betaald hebt aan onderhoud.
                        Ook bij Skoda hoor, weinig verschil


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Ik denk dat je een ferm deel van de 25.000€ verschil na 5 jaar ook al wel bij een Mercedes stealer betaald hebt aan onderhoud.
                          Idd! Ik ben ooit zo zot geweest, maar dat klopt!

                          Maar dan moet je ook wel bij de Tesla dealers buitenblijven want ik heb daar de onderhoudsprijzen van gezien onlangs

                          Voordeel is dat je de kleinigheden die nog vereist zijn iemand anders mag laten doen, of het eventueel zelf doen zonder de garantie te verliezen.

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Mwaa, als je wat veel rijdt is een Tesla ook nog interessant, of als je plant om lang met je auto te rijden.
                            Amper onderhoudskosten, lage gebruikskosten, het voordeel tov van een ICE gaat alleen maar groter worden.

                            Zag van de week toch ook een stel gepensioneerden in een nette aanklede E-klasse. Dat loopt dan toch ook vlot naar 65.000€. Nog geen 90.000€ natuurlijk, maar toch.
                            Ik denk dat je een ferm deel van de 25.000€ verschil na 5 jaar ook al wel bij een Mercedes stealer betaald hebt aan onderhoud.

                            En dan vergelijken we dus een 4 cylinder (!) met 260pk met wat de nieuwe S aan boord heeft.
                            Heel juist + als je een ICE variant met de pk-waardes en prestaties van een Tesla wil, dan mag je al beginnen met je blauw te betalen aan taksen en aan de pomp.

                            Wel benieuwd naar het battery pack van die variant met >800km range, nieuwe zal wel efficiënter zijn maar met het huidige 100 kwh pack gaat dat niet lukken
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                              Maar dan moet je ook wel bij de Tesla dealers buitenblijven want ik heb daar de onderhoudsprijzen van gezien onlangs

                              Voordeel is dat je de kleinigheden die nog vereist zijn iemand anders mag laten doen, of het eventueel zelf doen zonder de garantie te verliezen.
                              Eens uit garantie moet je daar inderdaad snel weg zijn, enkel voor het elektrische gedeelte (inductiemotor en battery pack) heeft het zin om bij hun te gaan.

                              Ik zag ook al hoge facturen maar dat zijn dan gasten die hun Tesla binnen doen voor een prul en (uit laksheid) bijv. ook 4 nieuwe banden bij hun laten leggen.

                              Tjahhh dan ga je het zelf wat zoeken he. Ga naar een bandencentrale...

                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • #35
                                je hoeft geen onderhoud te plegen op een tesla om van de 8 jaar garantie te genieten, staat duidelijk op hun website

                                Comment


                                • #36
                                  The NEW Tesla Model S RELEASED

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    je hoeft geen onderhoud te plegen op een tesla om van de 8 jaar garantie te genieten, staat duidelijk op hun website
                                    Die 8j. is enkel op batterij en inductiemotor

                                    Gewone garantie is 4j. of max. 80.000km

                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

                                      Heel juist + als je een ICE variant met de pk-waardes en prestaties van een Tesla wil, dan mag je al beginnen met je blauw te betalen aan taksen en aan de pomp.

                                      Wel benieuwd naar het battery pack van die variant met >800km range, nieuwe zal wel efficiënter zijn maar met het huidige 100 kwh pack gaat dat niet lukken
                                      Voor +1.000pk zat je enkele jaren geleden bij een ICE aan +1.000.000€. Nu voor 140.000€.
                                      En met range moeten de EV haters ook niet afkomen, als je alle vermogen van een Veyron of Chiron gebruikt kan je ook maar 15 minuten rijden en 80km ver geraken.

                                      De battery pack: dat is het ding bij een EV. Om voldoende stroom voor het vermogen te kunnen genereren, moet je ook goede batterijen hebben. Daardoor heb je dan ook een grotere range als je rustiger rijdt.
                                      Bij een ICE kan je een zwaardere brandstofpomp steken en bredere leidingen voor een sterkere motor, de brandstoftank kan hetzelfde blijven. Bij een EV moet je meer batterijen parallel hebben.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                        Ik denk wel dat die ook nog met gewoon stuur verkrijgbaar zal zijn. Effe alle details afwachten.
                                        Als je hem gaat samenstellen op hun site, geen optie voor het stuur...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Da's toch de max zo'n Atari-stuur Ik hoop dat je dat zal kunnen retrofitten op een 2017 model!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X