Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Hoe kan je dat stuur vasthouden op de correcte manier, nl. kwart voor drie.

    Comment


    • #42
      Wordt een uitdaging voor de rijschoolinstructeurs idd.

      Comment


      • #43
        Alcazar

        wodrt nog laaaaaaang wachten voor u zeker? pfft (en wil je mss zeggen voor hoeveel je gaat overnemen...moet niet maar ben wel kurjeus)

        Comment


        • #44
          Exterieur ziet er goed uit, maar ben ik nu de enige die dat interieur afschuwelijk vind?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
            Exterieur ziet er goed uit, maar ben ik nu de enige die dat interieur afschuwelijk vind?
            dat weet ik niet maar ik had niet anders verwacht van u

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Alcazar

              wodrt nog laaaaaaang wachten voor u zeker? pfft (en wil je mss zeggen voor hoeveel je gaat overnemen...moet niet maar ben wel kurjeus)
              Eerlijk gezegd ben ik er nog steeds niet uit of ik het ga doen of niet. Het is niet mijn 'droomconfiguratie' zeg maar, al zijn er (in mijn geval) ook wel veel voordelen (lifetime free SC vooral)

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                Eerlijk gezegd hoop ik dat er sowieso zelfrijdende wagens zijn binnen 30 jaar, dan kan ik mijn vrijheid behouden, ondanks dat ik misschien niet meer kan rijden
                koop u terug ne vespa om u voor te bereiden op het rijden met een bejaardenscooter, 't enige verschil is 2 wielen minder

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                  koop u terug ne vespa om u voor te bereiden op het rijden met een bejaardenscooter, 't enige verschil is 2 wielen minder
                  Na 35 jaar motorrijden ben ik er klaar mee ik hoop dat tegen dan die Deutsche of in ieder geval een Europees merk een zelfkarrende bejaardenmobiel heeft, liefst aan meer dan 10km/u of misschien zelfs ludicrous auto mode
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten

                    Als je hem gaat samenstellen op hun site, geen optie voor het stuur...
                    Geen idee, nog niet gekeken. Ik kan mij toch voorstellen dat dit alsnog komt, zeker buiten de USA.

                    Maja, den Elon weet wel hoe je de aandacht moet trekken en de discussies aanwakkeren, benieuwd!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      ja teslaforum eens checken

                      Comment


                      • #51


                        Comment


                        • #52
                          Wat ik wel denk dat toch klanten gaat kosten is dat er weinig configuratiemogelijkheden zijn.
                          Handvol kleuren, 2 velgen, 3 interieur kleuren.
                          Geen andere zetels te kiezen, geen inlegstukken, geen exterieur dingen.
                          De ene vind dat net fijn, de andere wat minder.

                          Ik begrijp dat Tesla dat doet, maakt productie VEEL gemakkelijker, dus veiliger en goedkoper.
                          Maar kopers in zo'n segment hebben wel verwachtingen.

                          Stoort me ook bij de 3. Ik had gehoopt dat deze refresh een voorbode ging zijn van iets meer keuzes, maar niet dus.

                          Comment


                          • #53
                            Ik ben toch wel wat teleurgesteld dat ze niet met een compleet nieuw model zijn gekomen, want dit is gewoon weer een facelift. Als facelift vind ik 'm wel zeer geslaagd, want het uiterlijk, met de nieuwe bumpers, de dikkere wielkassen, de zwarte accenten (geen chroom meer), de agressievere diffusor achteraan, mooi design 21" wielen,... maken 'm veel dikker, ruiger en sportiever. Me like very much!
                            De grootste verandering is in het interieur, met dan vooral dat speciale stuur. Ik heb net eens met mijn tesla gereden, en geprobeerd het bovenste deel niet te gebruiken, en dat lukt heel gemakkelijk. Volgens mij ben je zo'n stuur heel snel gewoon. Tja, tesla wil nu eenmaal het buitenbeentje zijn, en daar slagen ze alweer in met deze restyling.

                            Persoonlijk vind ik de Plaid-versies veel te krachtig. Ik heb destijds de P100d testgereden, en werd er zelfs misselijk van, dus ik zou voor de gewone Long Range gaan, die al 200pk meer heeft dan mijn 100d. Spijtig is dan wel dat de batterij met de grote capaciteit enkel maar op de Plaid te verkrijgen is. Misschien komt deze er wel in de toekomst.

                            Ik kan nog een tijdje verder met mijn Model S, maar begin toch al wat rond te snuffelen voor een opvolger. Maandag 8 dagen wordt de Audi etron GT voorgesteld, waar ik ook heel benieuwd naar ben. Maar, hoe knap deze Audi ook zal worden, hij zal nooit zo high tech zijn als deze Model S, nooit zo'n goede Autopilot hebben, een minder grote actieradius hebben, en daarbovenop kunnen beroepen op een veel kleiner laadnetwerk.
                            Last edited by BMWMB; 28/01/2021, 18:48.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Ik ben toch wel wat teleurgesteld dat ze niet met een compleet nieuw model zijn gekomen, want dit is gewoon weer een facelift. Als facelift vind ik 'm wel zeer geslaagd, want het uiterlijk, met de nieuwe bumpers, de dikkere wielkassen, de zwarte accenten (geen chroom meer), de agressievere diffusor achteraan, mooi design 21" wielen,... maken 'm veel dikker, ruiger en sportiever. Me like very much!
                              De grootste verandering is in het interieur, met dan vooral dat speciale stuur. Ik heb net eens met mijn tesla gereden, en geprobeerd het bovenste deel niet te gebruiken, en dat lukt heel gemakkelijk. Volgens mij ben je zo'n stuur heel snel gewoon. Tja, tesla wil nu eenmaal het buitenbeentje zijn, en daar slagen ze alweer in met deze restyling.
                              Toch best wat veranderingen? bij VW is elk nieuw model in feite een facelift.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Wat ik wel denk dat toch klanten gaat kosten is dat er weinig configuratiemogelijkheden zijn.
                                Handvol kleuren, 2 velgen, 3 interieur kleuren.
                                Geen andere zetels te kiezen, geen inlegstukken, geen exterieur dingen.
                                De ene vind dat net fijn, de andere wat minder.
                                Is toch altijd zo geweest bij de Model S, heeft het succes niet in de weg gestaan
                                Wel veel aftermarket stuff beschikbaar

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                  bij VW is elk nieuw model in feite een facelift.



                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

                                    Is toch altijd zo geweest bij de Model S, heeft het succes niet in de weg gestaan
                                    Wel veel aftermarket stuff beschikbaar
                                    Ja, maar hoeveel keuze in gelijkaardige EV's had je tot voor 2019?
                                    Juist, geen.
                                    Nu begint er concurrentie te komen en de verkoper van de Model S zijn ook gekelderd.
                                    Komt dit door de Model 3, ouderdom van het model, concurrentie van andere merken? Ik weet het ook niet. We zullen het over een jaar weten.
                                    Misschien dat Tesla het Apple model wil volgen: weinig keuze, niet de grootste verkoper, maar wel de meeste winst.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Ja, maar hoeveel keuze in gelijkaardige EV's had je tot voor 2019?
                                      Juist, geen.
                                      Nu begint er concurrentie te komen en de verkoper van de Model S zijn ook gekelderd.
                                      Komt dit door de Model 3, ouderdom van het model, concurrentie van andere merken? Ik weet het ook niet. We zullen het over een jaar weten.
                                      Misschien dat Tesla het Apple model wil volgen: weinig keuze, niet de grootste verkoper, maar wel de meeste winst.
                                      Ligt grotendeels aan de Model 3. Ze gaan de marges op dat model nooit zo hoog krijgen als op de Model S. Maar dat is geen probleem gezien de volumes veel hoger liggen. En op de Y gaan ze weer hogere marges draaien dan op de 3.

                                      Ligt volgens mij niet aan de concurrentie. Op het vlak van efficiëntie en laadmogelijkheden ligt Tesla nog altijd serieus voor. Concurrenten met een even groot battery pack komen allemaal een stuk minder ver. En het scheelt meer dan een klein beetje...

                                      En vergelijk maar eens het snelladen bij een Fastned of Allego tegenover een Supercharger, je betaalt een pak meer en het gaat trager.


                                      Comment


                                      • #59
                                        Ouderdom ligt het zeker niet aan. Met steeds nieuwe software is je Model S constant up to date. Kun je ook AP3 en FSD op krijgen. Vorige week hebben ze de prijs voor een MCU2 upgrade nog verlaagd.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                                          Ligt grotendeels aan de Model 3. Ze gaan de marges op dat model nooit zo hoog krijgen als op de Model S. Maar dat is geen probleem gezien de volumes veel hoger liggen. En op de Y gaan ze weer hogere marges draaien dan op de 3.
                                          In hun 2020 Q4 rapport staat dat ze 24,1% marge hebben op 'automotive'. Dat zijn dus de S3XY modellen. Vermits het merendeel daarvan 3 zal zijn, heeft die dus ook wel een mooie marge. Meeste fabrikanten zitten pakken lager. Ik las ergens dat Mercedes op 15% zat.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                                          Ouderdom ligt het zeker niet aan. Met steeds nieuwe software is je Model S constant up to date. Kun je ook AP3 en FSD op krijgen. Vorige week hebben ze de prijs voor een MCU2 upgrade nog verlaagd.
                                          Ik weet niet. Stel nu dat je in 2012-2013 een Model S hebt gekocht. 4 jaar rijden en vervangen in 2016-2017: nog niets beter van de concurrentie op de markt, maar wel een facelift Model S. OK, koop je nog eentje.
                                          Maar nu in 2020-2021 ben je weer in de markt voor een nieuwe auto. Zou je dan 3x een Model S kopen, of zou je - ook al ben je tevreden - toch eens naar iets anders kijken om eens in iets anders te rijden? Zeker in 2020, voor deze facelift?

                                          Allee, ik rij ook al 7,5 jaar met mijn Mazda 6 en ik vind het hele goede auto. Als ik nu een nieuwe moest kopen en er was geen sprake van EV, zou ik serieus opnieuw naar de geface-facelifte 6 kijken, want vind ik nog altijd 1 van de mooiste in zijn klasse. Maar aan de andere kant blijft het toch wel dezelfde wagen, ondanks alle verbeteringen. Verandering van spijs doet eten.
                                          Last edited by Chris_147; 28/01/2021, 21:00.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X