Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wodrt nog laaaaaaang wachten voor u zeker? pfft (en wil je mss zeggen voor hoeveel je gaat overnemen...moet niet maar ben wel kurjeus)
Eerlijk gezegd ben ik er nog steeds niet uit of ik het ga doen of niet. Het is niet mijn 'droomconfiguratie' zeg maar, al zijn er (in mijn geval) ook wel veel voordelen (lifetime free SC vooral)
Eerlijk gezegd hoop ik dat er sowieso zelfrijdende wagens zijn binnen 30 jaar, dan kan ik mijn vrijheid behouden, ondanks dat ik misschien niet meer kan rijden
koop u terug ne vespa om u voor te bereiden op het rijden met een bejaardenscooter, 't enige verschil is 2 wielen minder
koop u terug ne vespa om u voor te bereiden op het rijden met een bejaardenscooter, 't enige verschil is 2 wielen minder
Na 35 jaar motorrijden ben ik er klaar mee ik hoop dat tegen dan die Deutsche of in ieder geval een Europees merk een zelfkarrende bejaardenmobiel heeft, liefst aan meer dan 10km/u of misschien zelfs ludicrous auto mode
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Wat ik wel denk dat toch klanten gaat kosten is dat er weinig configuratiemogelijkheden zijn.
Handvol kleuren, 2 velgen, 3 interieur kleuren.
Geen andere zetels te kiezen, geen inlegstukken, geen exterieur dingen.
De ene vind dat net fijn, de andere wat minder.
Ik begrijp dat Tesla dat doet, maakt productie VEEL gemakkelijker, dus veiliger en goedkoper.
Maar kopers in zo'n segment hebben wel verwachtingen.
Stoort me ook bij de 3. Ik had gehoopt dat deze refresh een voorbode ging zijn van iets meer keuzes, maar niet dus.
Ik ben toch wel wat teleurgesteld dat ze niet met een compleet nieuw model zijn gekomen, want dit is gewoon weer een facelift. Als facelift vind ik 'm wel zeer geslaagd, want het uiterlijk, met de nieuwe bumpers, de dikkere wielkassen, de zwarte accenten (geen chroom meer), de agressievere diffusor achteraan, mooi design 21" wielen,... maken 'm veel dikker, ruiger en sportiever. Me like very much!
De grootste verandering is in het interieur, met dan vooral dat speciale stuur. Ik heb net eens met mijn tesla gereden, en geprobeerd het bovenste deel niet te gebruiken, en dat lukt heel gemakkelijk. Volgens mij ben je zo'n stuur heel snel gewoon. Tja, tesla wil nu eenmaal het buitenbeentje zijn, en daar slagen ze alweer in met deze restyling.
Persoonlijk vind ik de Plaid-versies veel te krachtig. Ik heb destijds de P100d testgereden, en werd er zelfs misselijk van, dus ik zou voor de gewone Long Range gaan, die al 200pk meer heeft dan mijn 100d. Spijtig is dan wel dat de batterij met de grote capaciteit enkel maar op de Plaid te verkrijgen is. Misschien komt deze er wel in de toekomst.
Ik kan nog een tijdje verder met mijn Model S, maar begin toch al wat rond te snuffelen voor een opvolger. Maandag 8 dagen wordt de Audi etron GT voorgesteld, waar ik ook heel benieuwd naar ben. Maar, hoe knap deze Audi ook zal worden, hij zal nooit zo high tech zijn als deze Model S, nooit zo'n goede Autopilot hebben, een minder grote actieradius hebben, en daarbovenop kunnen beroepen op een veel kleiner laadnetwerk.
Ik ben toch wel wat teleurgesteld dat ze niet met een compleet nieuw model zijn gekomen, want dit is gewoon weer een facelift. Als facelift vind ik 'm wel zeer geslaagd, want het uiterlijk, met de nieuwe bumpers, de dikkere wielkassen, de zwarte accenten (geen chroom meer), de agressievere diffusor achteraan, mooi design 21" wielen,... maken 'm veel dikker, ruiger en sportiever. Me like very much!
De grootste verandering is in het interieur, met dan vooral dat speciale stuur. Ik heb net eens met mijn tesla gereden, en geprobeerd het bovenste deel niet te gebruiken, en dat lukt heel gemakkelijk. Volgens mij ben je zo'n stuur heel snel gewoon. Tja, tesla wil nu eenmaal het buitenbeentje zijn, en daar slagen ze alweer in met deze restyling.
Toch best wat veranderingen? bij VW is elk nieuw model in feite een facelift.
Wat ik wel denk dat toch klanten gaat kosten is dat er weinig configuratiemogelijkheden zijn.
Handvol kleuren, 2 velgen, 3 interieur kleuren.
Geen andere zetels te kiezen, geen inlegstukken, geen exterieur dingen.
De ene vind dat net fijn, de andere wat minder.
Is toch altijd zo geweest bij de Model S, heeft het succes niet in de weg gestaan
Wel veel aftermarket stuff beschikbaar
Is toch altijd zo geweest bij de Model S, heeft het succes niet in de weg gestaan
Wel veel aftermarket stuff beschikbaar
Ja, maar hoeveel keuze in gelijkaardige EV's had je tot voor 2019?
Juist, geen.
Nu begint er concurrentie te komen en de verkoper van de Model S zijn ook gekelderd.
Komt dit door de Model 3, ouderdom van het model, concurrentie van andere merken? Ik weet het ook niet. We zullen het over een jaar weten.
Misschien dat Tesla het Apple model wil volgen: weinig keuze, niet de grootste verkoper, maar wel de meeste winst.
Ja, maar hoeveel keuze in gelijkaardige EV's had je tot voor 2019?
Juist, geen.
Nu begint er concurrentie te komen en de verkoper van de Model S zijn ook gekelderd.
Komt dit door de Model 3, ouderdom van het model, concurrentie van andere merken? Ik weet het ook niet. We zullen het over een jaar weten.
Misschien dat Tesla het Apple model wil volgen: weinig keuze, niet de grootste verkoper, maar wel de meeste winst.
Ligt grotendeels aan de Model 3. Ze gaan de marges op dat model nooit zo hoog krijgen als op de Model S. Maar dat is geen probleem gezien de volumes veel hoger liggen. En op de Y gaan ze weer hogere marges draaien dan op de 3.
Ligt volgens mij niet aan de concurrentie. Op het vlak van efficiëntie en laadmogelijkheden ligt Tesla nog altijd serieus voor. Concurrenten met een even groot battery pack komen allemaal een stuk minder ver. En het scheelt meer dan een klein beetje...
En vergelijk maar eens het snelladen bij een Fastned of Allego tegenover een Supercharger, je betaalt een pak meer en het gaat trager.
Ouderdom ligt het zeker niet aan. Met steeds nieuwe software is je Model S constant up to date. Kun je ook AP3 en FSD op krijgen. Vorige week hebben ze de prijs voor een MCU2 upgrade nog verlaagd.
Ligt grotendeels aan de Model 3. Ze gaan de marges op dat model nooit zo hoog krijgen als op de Model S. Maar dat is geen probleem gezien de volumes veel hoger liggen. En op de Y gaan ze weer hogere marges draaien dan op de 3.
In hun 2020 Q4 rapport staat dat ze 24,1% marge hebben op 'automotive'. Dat zijn dus de S3XY modellen. Vermits het merendeel daarvan 3 zal zijn, heeft die dus ook wel een mooie marge. Meeste fabrikanten zitten pakken lager. Ik las ergens dat Mercedes op 15% zat.
Ouderdom ligt het zeker niet aan. Met steeds nieuwe software is je Model S constant up to date. Kun je ook AP3 en FSD op krijgen. Vorige week hebben ze de prijs voor een MCU2 upgrade nog verlaagd.
Ik weet niet. Stel nu dat je in 2012-2013 een Model S hebt gekocht. 4 jaar rijden en vervangen in 2016-2017: nog niets beter van de concurrentie op de markt, maar wel een facelift Model S. OK, koop je nog eentje.
Maar nu in 2020-2021 ben je weer in de markt voor een nieuwe auto. Zou je dan 3x een Model S kopen, of zou je - ook al ben je tevreden - toch eens naar iets anders kijken om eens in iets anders te rijden? Zeker in 2020, voor deze facelift?
Allee, ik rij ook al 7,5 jaar met mijn Mazda 6 en ik vind het hele goede auto. Als ik nu een nieuwe moest kopen en er was geen sprake van EV, zou ik serieus opnieuw naar de geface-facelifte 6 kijken, want vind ik nog altijd 1 van de mooiste in zijn klasse. Maar aan de andere kant blijft het toch wel dezelfde wagen, ondanks alle verbeteringen. Verandering van spijs doet eten.
Comment