Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik heb als non-koper geen spreken, maar ik zou toch niet naar een ander merk gaan

    heel de ev toekomst zet alles op zijn kop kwa imago vind ik, ieder begint van 0, je ziet dat vooral kia-huyndai en tesla het goed te pakken hebben
    je ziet ook opeens de fabuleuze interesse in een ford, daar waar ze ice niet zo in begeerlijk blijkten

    Comment


    • Ik vind mijn 500 trouwens ook super

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik heb als non-koper geen spreken, maar ik zou toch niet naar een ander merk gaan

        heel de ev toekomst zet alles op zijn kop kwa imago vind ik, ieder begint van 0, je ziet dat vooral kia-huyndai en tesla het goed te pakken hebben
        je ziet ook opeens de fabuleuze interesse in een ford, daar waar ze ice niet zo in begeerlijk blijkten
        En waarom zou je niet naar een ander merk gaan? Ik zie toch knappe nieuwe EV’s op de markt komen, die beter afgewerkt zijn en beter rijden dan een Model S. Het enige voordeel van Tesla is het Suoercharger-netwerk.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          En wie zegt er niet dat dit een "mule" is?
          Oude buitenkant, nieuwe binnenkant en nieuwe drijflijn om te zorgen dat er niet te veel "lekt"?

          Nieuwe interieur ziet er toch hoogwaardiger uit.
          Het nieuwe model is reeds voorgesteld, dus van een mule is spijtig genoeg geen sprake.
          Dit is de nieuwe model S.
          Hoogwaardiger, misschien, al kan je daar op foto's niet zoveel van zeggen denk ik. Maar die flatscreen tv daar op dat dashboard is er toch wel wat over. Doe mij maar een mooi geïntegreerd scherm zoals bij de huidige / oude model S.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            En waarom zou je niet naar een ander merk gaan? Ik zie toch knappe nieuwe EV’s op de markt komen, die beter afgewerkt zijn en beter rijden dan een Model S. Het enige voordeel van Tesla is het Suoercharger-netwerk.
            Maar dat supercharger netwerk blijft wel een heel grote troef.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Da’s waar. Daarom overweeg ik een nieuwe Model S na mijn huidige Model S.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Tesla heeft iedereen een neus gezet met elektrisch rijden, zoveel is duidelijk.

                Maar om die voorsprong te behouden gaan ze vroeg of laat toch ook eens een top design moeten brengen.

                Anderzijds blijft hij daardoor ook weer "speciaal", en een buitenbeentje. En dat is misschien ook weer net wat Tesla klanten willen.

                Comment


                • OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Tesla heeft iedereen een neus gezet met elektrisch rijden, zoveel is duidelijk.

                    Maar om die voorsprong te behouden gaan ze vroeg of laat toch ook eens een top design moeten brengen.

                    Anderzijds blijft hij daardoor ook weer "speciaal", en een buitenbeentje. En dat is misschien ook weer net wat Tesla klanten willen.
                    Tesla is er gewoon aan begonnen terwijl de andere fabrikanten overtuigd bleven van hun eigen gelijk, dat electrisch rijden een kleine niche ging blijven, dat het nooit ging lukken om een deftige range te halen etc. En Tesla heeft bewezen dat ze ongelijk hadden.
                    Prioriteit bij Tesla lag zeker niet bij het extern design, dat komt wel.

                    Als je nu kijkt naar de S Plaid+, dan is er eigenlijk maar één auto die in de buurt komt van de prestaties, range en het opladen, en dat is de Taycan. Maar die kost dan weer een pak meer.

                    Als ze de prijs van de Model Y rond de 50k krijgen voor een long range, dan wordt dat ook in EU een enorm succes.
                    De grootste markt blijft China. En zelfs als de gewone man daar heel dikwijls gewoon nog geen auto heeft is voor de mensen die wel een auto hebben een bedrag van 50-60k geen probleem.
                    Rijke chinezen rijden overigens meestal met chauffeur...

                    Comment


                    • NEW REFRESHED 2021 Tesla Model S vs OLD Model S: What has IMPROVED?

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Stance.





                        Let op het Yoke-stuur, en hoe heerlijk laag de ophanging is.



                        Last edited by BMWMB; 29/03/2021, 10:08.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • snap niet zo goed waar ze die winst in stroomlijn van ,24 naar ,209 hebben gemaakt met dit verschil in lijn

                          tis uw intresse niet, dat weet ik

                          ofwel hebben ze de oude zwaar ondergewaardeerd en de nieuwe mss een beetje euforisch gelabeld...want wie checkt dat uiteindelijk

                          Comment


                          • Blijft sowieso een knappe lijn, en mooie velgen ook wel op die laatste foto's.

                            Alleen die achterlichten blijven mij mateloos ergeren.
                            Blijft toch een beetje Lexus uit the eighties.

                            Comment


                            • Nog wat fotomateriaal. Musk rijdt zelf met een Model S. Zeer knap zo 'full black' met dan die dikke 21'ers.



                              Foto's van het interieur. Het dashboard is een serieuze verandering, en afgaande op de foto's ook een serieuze verbetering. De middenconsole die veel hoger is geworden, met dan die plaats om 2 gsm's zichtbaar te laden, het scherm dat je kan kantelen en draaien, en de lijn van het dashboard die heerlijk strak is, met dan die speciaal ingewerkte ventilatiemonden. Het soundsystem is nu al fenomenaal, en zou nog verbeterd zijn, met nu zelfs luidsprekers in de A-stijl. Wel zou ik het ronde stuur nemen. Wel cool ook dat er geen hendels meer achter het stuur zijn.

                              Ik vind het alleszins allemaal zeer geslaagd.



                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Mooie verbetering inderdaad, al ben ik nog altijd geen fan van dat stuurtje.

                                Zal allemaal wel voorzien zijn op autonoom rijden, maar voorlopig toch nog maar een rond exemplaar voor mij.

                                Comment


                                • Voor mij dus ook.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Dat stuurwiel is ronduit ridicuul. In een noodgeval gaat ge nooit dezelfde grip hebben als op een normaal stuurwiel. Zou imo in Europa verboden moeten worden.

                                    Comment


                                    • Vind interieur ook geslaagd, net als 'refresh' exterieur - zwarte accenten. Heb al overwogen om te mijne te laten wrappen (Chrome delete). Gezien ik een recente heb is het voor mij ergens wel leuk dat exterieur niet veel gewijzigd is, dat betekend dat de mijne niet zo snel 'veroudert'. Ik hoop dat binnen 4 jaar, de Long Range dan de batterijen van de Plaid + heeft en te koop gaat staan aan de prijs dat ik de mijne kocht :-)

                                      Tenzij concurrentie ondertussen even performant laadnetwerk heeft - met dezelfde laadsnelheden, laadprijzen, gebruiksgemak (geen betaalpas nodig).... dan kijken we misschien daar ook naar... Op dit moment is de Audi eTron GT voor mij de knapste EV...
                                      Last edited by DArtagnan; 05/05/2021, 12:54.
                                      2014 BMW (F31) 335 d
                                      2011 Mini One D
                                      2007 Kawasaki ZX6R
                                      1997 Honda VFR

                                      1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                                      1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                                      Comment


                                      • Ik heb net eens gekeken op de site van Tesla, en daar staat aangegeven dat de levertijd voor een Long Range al begin 2022 is. Mijn leasing loopt af in mei 2022, dus ga ik niet te lang meer moeten wachten als ik er eentje wil bestellen. Maar ga ik terug een Tesla Model S bestellen?

                                        Na 3 jaar ben ik nog steeds zeer tevreden van mijn Model S, en geniet ik nog van elke km dat ik ermee rijd. Als ik dan eens voor mezelf opsom wat ik zo leuk vind aan deze auto, dan kom ik aan deze dingen: EV, comfort met de luchtvering, zeer grote en gemakkelijke koffer met de grote achterklep, het fantastische soundsystem gecombineerd met Spotify, het fantastische navigatie op basis van Google, de autopilot en eerdaags misschien wordt eerdaags ook FSD mogelijk in Europa, het laadnetwerk van Tesla, en dat het een mooie auto is...

                                        Als ik dan ga kijken naar de andere EV's, en dan bedoel ik de 'lage' want ik wil geen SUV, dan heb je niet zoveel keuze in deze klasse. De e-tron GT vind ik aan de buitenzijde knap, maar het interieur vind ik druk (ben vorige week bij de lokale verdeler gaan kijken). Net zoals de gewone Taycan is deze veel kleiner, en heeft 'm niet de grote koffer en handige kofferklep. Ik neem nu mijn hond mee in de koffer, en dat kan ik bij deze auto's vergeten. Dan is er nu ook de Taycan Cross Turismo, dis wel de gerieflijke koffer heeft, maar deze vind ik minder knap door z'n Allroad-concept. Ook heb ik al 2 Porsches, en heb ik altijd gezegd niet met een Porsche naar klanten te willen rijden, omwille van het dure imago. Ook hebben deze e-tron en Taycan geen AP of FSD. Dan is er nu ook nog de EQS van Mercedes, maar deze vind ik afgaande op de foto's al minder knap, en deze is zomaar eens even 30cm langer dan een Model S, die ik eigenlijk al heel groot vind. Dat glazen dashboard is wel knap en indrukwekkend, maar eigenlijk is het niet meer dan 3 schermen achter een grote glazen plaat. Het is af te wachten of deze schermen even indrukweekend zijn in wat ze gaan kunnen, en dat betwijfel ik. Spotify, Autopilot, FSD,... En dan is er nog het laadnetwerk dat ze niet hebben, en de prijs die veel hoger gaat zijn dan een Model S. Denk eraan dat een 'basis' Long Range Model S 670pk heeft, en met alle opties vandaag 105k euro kost... Daar ga je bij Mercedes zelfs geen kale EQS RWD met 330pk voor hebben...

                                        Als ik deze argumenten op een rij zet, dan is er voor mij maar 1 mogelijkheid, en dat is terug een Tesla Model S bestellen. Zoals DArtagnan aanhaalt zou ik ook liever een Long Range hebben met de grotere batterij van de Plaid+, maar die zal er nooit zijn tegen mei volgend jaar. En uiteindelijk is de range die ik nu heb al meer dan voldoende.
                                        Last edited by BMWMB; 05/05/2021, 13:14.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Je argumentatie geeft nog maar eens duidelijk aan dat Tesla de Europese merken nog altijd een flinke neus zet qua ontwikkeling hé?

                                          Al denk ik dat Benz, Audi en Porsche sowieso wel veel klanten zullen afsnoepen door hun imago en looks, maar als je het objectief beschouwt steekt de S er nog steeds met kop en schouders bovenuit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X