Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Stel nu dat je in 2012-2013 een Model S hebt gekocht. 4 jaar rijden en vervangen in 2016-2017: nog niets beter van de concurrentie op de markt, maar wel een facelift Model S. OK, koop je nog eentje.
    Maar nu in 2020-2021 ben je weer in de markt voor een nieuwe auto. Zou je dan 3x een Model S kopen, of zou je - ook al ben je tevreden - toch eens naar iets anders kijken om eens in iets anders te rijden? Zeker in 2020, voor deze facelift?
    Is volledig subjectief natuurlijk, maar als ik voor mezelf mag spreken, ja toch wel. Wijzigingen zijn toch wel groot genoeg (vooral interieur) en voor de rest is het gewoon de software die de mogelijkheden bepaalt.

    Enige dat met een beetje fantasie een concurrent kan worden genoemd is de Taycan maar dan zitten we in een andere budgetklasse.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik ben toch wel wat teleurgesteld dat ze niet met een compleet nieuw model zijn gekomen, want dit is gewoon weer een facelift.
      Model S is voorlopig geen prioriteit (meer) voor Tesla.
      Middelen en productiecapaciteit zijn schaars en zetten die liever in voor andere zaken.
      Is een strategische keuze die ze maken

      Model S heeft het pad geëffend, hoge marges opgeleverd en andere modellen mee mogelijk gemaakt. Mission accomplished.
      Het is al 2j. duidelijk dat ze nu de volumetoer opgaan ipv nichespeler te blijven.

      Comment


      • #63
        Ik denk dat voor de amerikaanse markt de model S wel belangrijk blijft. En voor de rest, aan het uiterlijk kunnen ze niet zo veel veranderen zonder dat de cw waarde omhoog gaat of de binnenruimte verkleint.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

          Is volledig subjectief natuurlijk, maar als ik voor mezelf mag spreken, ja toch wel. Wijzigingen zijn toch wel groot genoeg (vooral interieur) en voor de rest is het gewoon de software die de mogelijkheden bepaalt.

          Enige dat met een beetje fantasie een concurrent kan worden genoemd is de Taycan maar dan zitten we in een andere budgetklasse.
          Maandag 8 dagen wordt de Audi etron GT voorgesteld.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • #65
            Hoe lelijk kan je een auto eigenlijk maken ?

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

              Maandag 8 dagen wordt de Audi etron GT voorgesteld.
              Vermits die gebaseerd is op de Taycan, verwacht ik niet dat die veel goedkoper gaat zijn.
              Ik lees een vanafprijs van 105.000€, dat is nog hoger dan de Taycan!
              Zal misschien wel de dashboard knuffelaars en liefhebbers van fake luchtinlaten en drukke lijnen van de Tesla Model S kunnen weghouden.
              Last edited by Chris_147; 29/01/2021, 08:43.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                Vermits die gebaseerd is op de Taycan, verwacht ik niet dat die veel goedkoper gaat zijn.
                Ik lees een vanafprijs van 105.000€, dat is nog hoger dan de Taycan!
                Zal misschien wel de dashboard knuffelaars en liefhebbers van fake luchtinlaten en drukke lijnen van de Tesla Model S kunnen weghouden.
                Zal zeker boven de 100.000 liggen.
                Achja mensen doen met hun geld wat ze willen, de taycan wordt ook verkocht.
                En goed dat er wat keuze is.

                Comment


                • #68

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                    Zal zeker boven de 100.000 liggen.
                    Achja mensen doen met hun geld wat ze willen, de taycan wordt ook verkocht.
                    En goed dat er wat keuze is.
                    Basis Taycan is nu €86.000... Zou er toch geen probleem mee hebben om een basic te hebben, is meer dan snel genoeg...

                    Worden er ook echt veel van verkocht heb ik gehoord...

                    Comment


                    • #70
                      denk de taycan de duurste auto die zo snel van lancering in het straatbeeld te zien is

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                        Basis Taycan is nu €86.000... Zou er toch geen probleem mee hebben om een basic te hebben, is meer dan snel genoeg...

                        Worden er ook echt veel van verkocht heb ik gehoord...
                        Als je zo’n basis Taycan uitrust zoals een Model S, dan kom je snel op +120k euro, en dan zit je met een RWD. Ik zou altijd een 4WD willen op zo’n instant power en koppelrijke motor, dus moet je eigenlijk met de 4S vergelijken, en die komt dan snel op 140k euro. Een Model S blijft onder de 100k.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

                          Als je zo’n basis Taycan uitrust zoals een Model S, dan kom je snel op +120k euro, en dan zit je met een RWD. Ik zou altijd een 4WD willen op zo’n instant power en koppelrijke motor, dus moet je eigenlijk met de 4S vergelijken, en die komt dan snel op 140k euro. Een Model S blijft onder de 100k.
                          ok, daar heb je wel een punt
                          Heb er nog nooit met gereden, maar dacht dat RWD geen probleem zou zijn op een "basic' model...


                          Hier in de buurt zie ik meer Taycans dan Model S'en terwijl die nog niet zo lang op de markt is

                          Comment


                          • #73
                            tis een beetje contradictio in terminis..maar je zou bij die power-karren eenvoudig het vermogen moeten kunnen begrenzen, zou ik trouwens altijd willen

                            ...of bestaat die mogelijkheid al

                            Comment


                            • #74
                              Mijne heeft een chill-modus om het vermogen te verlagen, en 'm minder direct te maken in de gasrespons. Ik gebruik deze modus nooit.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • #75
                                Hoe snel je optrekt hebt ge ook zelf in de hand. Ge kunt ook 99% van de tijd rustig rijden en af en toe eens een sprintje trekken voor de lol.

                                Comment


                                • #76
                                  Inderdaad. Een Tesla is niks 'nerveus', en de gasrespons is perfect te doseren, zodat je er ook heel rustig kan mee rijden. Dat vind ik net zo aangenaam aan mijn Tesla, en hierdoor heb ik nog nooit zo rustig met een auto gereden als met deze Tesla. Hoewel 'm heel veel power heeft, heb ik zelden de drang om snel en sportief te rijden. Van zo'n EV kom je gewoon tot rust...
                                  Als ik met mijn 992 rijd is het andere koek.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Dan zou solo rwd in feite toch niet echt een prob mogen geven...als geld het probleem niet is is awd natuurlijk beter (en voor het verbruik moet je het op een ev niet laten)


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #78
                                      Tesla is nu toch al een paar jaar gestopt met achterwielaandrijving op de Model S. Dat zal dan toch wel een reden hebben neem ik aan? Niet dat het per se onveilig is, maar een kar van die omvang rijdt wel veel stabieler met 4wd.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Reed zelf nog nooit 200+ en het is ook geen tesla, maar ik heb nog nooit die reden weten geven op een s klasse dat de 4 matic beter rechtuitstabiliteit zou hebben (mss toch wel in bochten)

                                        Denk eerder marketing en je product beter uitrusten en verkoopbaar maken


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                          Tesla is nu toch al een paar jaar gestopt met achterwielaandrijving op de Model S. Dat zal dan toch wel een reden hebben neem ik aan? Niet dat het per se onveilig is, maar een kar van die omvang rijdt wel veel stabieler met 4wd.
                                          Echt nodig is het niet, maar in dit land met veel natte dagen, kan je met 4WD meer en gemakkelijker het volle vermogen aanspreken.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X