Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S - Facelift (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Reed zelf nog nooit 200+ en het is ook geen tesla, maar ik heb nog nooit die reden weten geven op een s klasse dat de 4 matic beter rechtuitstabiliteit zou hebben (mss toch wel in bochten)

Denk eerder marketing en je product beter uitrusten en verkoopbaar maken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    4WD heeft vooral z’n voordeel bij tractie. De power bij een EV is zeer instant, waardoor tractie heel belangrijk is als je wat meer gas geeft bij accelereren of hernemen, en al zeker in een bocht. Of wil jij constant slingerend en driftend rijden? Ik alleszins niet. Ik wil een stabiele en veilige auto als ik versnel, ook bij nat wegdek.
    Met de Tesla kom ik ook zelden of nooit boven de 130/u.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ieder is verschillend natuurlijk, maar zou de ene s hetzelfde rijden als de andere, het gaat over de auto, de stilte de luchtvering en de rust, dat vermogen gebruik ik niet

Comment

Ik denk niet dat het kwestie is van al dan niet nodig zijn, die RWD.
        Maar als ge 100 kwh batterij hebt steken (dus ook grote vermogensafgifte van de batterij), en de auto sowieso al > 80000 kost, dan is de relatieve extra kost van die tweede motor beperkt. Dus ik denk niet dat nog veel mensen dan een RWD zouden kopen.
        Dus Elon denkt: mensen met geld -> AWD
        Als uw budget nen beperkende factor is, dan kunt ge nog altijd terugvallen naar de Model 3 SR+ voor 50000 euro.

Bij ICE's is het anders, dan gaan mensen niet snel naar AWD want dat jaagt de CO2 de hoogte in. Bij EV's mag de CO2 een oneindig percentage stijgen: 0 gram blijft 0 gram (en het elektriciteitsverbruik ligt nauwelijks hoger door de slimme combinatie van inductie en permanente magneet motoren).
        Last edited by sunking; 29/01/2021, 14:50.

Comment

Nieuw model s zou paar 100 kg lichtere zijn, is dat al bevestigd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Ik denk niet dat het kwestie is van al dan niet nodig zijn, die RWD.
            Maar als ge 100 kwh batterij hebt steken (dus ook grote vermogensafgifte van de batterij), en de auto sowieso al > 80000 kost, dan is de relatieve extra kost van die tweede motor beperkt. Dus ik denk niet dat nog veel mensen dan een RWD zouden kopen.
            Dus Elon denkt: mensen met geld -> AWD
            Als uw budget nen beperkende factor is, dan kunt ge nog altijd terugvallen naar de Model 3 SR+ voor 50000 euro.
            Klopt

Maar we zaten ff op taycan rwd zijspoor

Comment

zoveel geld voor een auto zonder instrumenten en een half stuur?
              nee bedankt..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                Tesla is nu toch al een paar jaar gestopt met achterwielaandrijving op de Model S. Dat zal dan toch wel een reden hebben neem ik aan? Niet dat het per se onveilig is, maar een kar van die omvang rijdt wel veel stabieler met 4wd.
                Waarschijnlijk omdat de doorsnee Tesla-koper liever met zijn iphone speelt dan leert rijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Nieuw model s zou paar 100 kg lichtere zijn, is dat al bevestigd?

Idd de long range is 150g lichter geworden, van 2215kg naar 2069kg.
                  OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
                    zoveel geld voor een auto zonder instrumenten en een half stuur?
                    nee bedankt..
                    Een typische reactie van iemand die niet verder wil of kan kijken dan z'n neus lang is.
                    Een aantal jaren geleden lachten alle fabrikanten met het grote scherm in deze Model S. kijk eens wat al deze fabrikanten vandaag doen in hun nieuwe modellen... juist, Tesla kopiëren. Het zou me dus niet verwonderen als over alweer een aantal jaren alle merken alweer gaan volgen en ook zo'n half stuur zonder instrumenten hebben.
                    OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Een typische reactie van iemand die niet verder wil of kan kijken dan z'n neus lang is.
                      Een aantal jaren geleden lachten alle fabrikanten met het grote scherm in deze Model S. kijk eens wat al deze fabrikanten vandaag doen in hun nieuwe modellen... juist, Tesla kopiëren. Het zou me dus niet verwonderen als over alweer een aantal jaren alle merken alweer gaan volgen en ook zo'n half stuur zonder instrumenten hebben.
                      Zo’n reacties komen er altijd, ‘k vind het wel geinig.
                      doet me wat hier aan denken: https://youtu.be/eywi0h_Y5_U

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Waarschijnlijk omdat de doorsnee Tesla-koper liever met zijn iphone speelt dan leert rijden...
                        Ik vergelijk een Tesla dan ook een beetje met een rijdende iPhone... Alle merken willen het ook, maar kunnen het niet. Tesla blijft koploper wat EV's en autonoom rijden betreft. Hoewel ik ook 2 RWD benzines heb, graag op circuit ga rijden of eens ga driften, en dus een echte petrolhead ben die graag sportief rijdt, kan ik mij geen betere auto voorstellen dan mijn Tesla Model S om 35k km per jaar zakelijke kilometers af te leggen op onze drukke Belgische wegen waar iedere dag trajectcontroles bijkomen.
                        En ja, ik ben ook heel zot van de Autopilot en het autonome rijden, want nu kan ik op mijn iPhone spelen terwijl ik rijd. ;-)
                        OO 00 OO

Comment

En ja, ik ben ook heel zot van de Autopilot en het autonome rijden, want nu kan ik op mijn iPhone spelen terwijl ik rijd. ;-)

Voila.

Comment

Ik vergelijk een Tesla dan ook een beetje met een rijdende iPhone... Alle merken willen het ook, maar kunnen het niet. Tesla blijft koploper wat EV's en autonoom rijden betreft. Hoewel ik ook 2 RWD benzines heb, graag op circuit ga rijden of eens ga driften, en dus een echte petrolhead ben die graag sportief rijdt, kan ik mij geen betere auto voorstellen dan mijn Tesla Model S om 35k km per jaar zakelijke kilometers af te leggen op onze drukke Belgische wegen waar iedere dag trajectcontroles bijkomen.
                            En wat speel je dan op je feun?
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik hoop dat dit een grapje was, want dat vind ik eigenlijk niet kunnen.

En ik weet dat genoeg andere mensen dat ook doen in wagens die geen Autopilot hebben, maar dat maakt het niet minder erg

Comment

Uiteraard was het een grap.
                                OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                  Dat stuur ziet er toch maar echt raar

En vooral goedkoop

Vraag me af, of dat met zoveel vermogen wel makkelijk stuurt ?
                                  Zou mijn ronde bovenkant toch missen...

bonne chance om je handen op het stuur te houden zoals aangeleerd in de rijschool
                                  Voor de rest, tja, ik ben geen liefhebber van het merk, noch van de styling, noch van het imago, noch van zijn bezieler....en zeker niet van de afwerking die er op foto slechter uitziet dan mijn stuurtje van de playstation
                                  Last edited by berengun; 30/01/2021, 14:01.
                                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

er is een reden waarom je de handen zo aan het stuur MOET houden... maar dat beseft 99% van de chauffeurs dus niet.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Hier in europa wordt de bevolking angst aangepraat voor zowat eender wat, in amerika gelden andere regels, ne veiligsheidsgordel is daar ook niet verplicht geloof ik?
                                      Je mag daar bv ook op een 50cc scooter rijden zonder helm.
                                      Wellicht geraakt dat tesla stuur en het volledig autonoom rijden hier in europa niet gehomologeerd.

Comment

niet correct: een veiligheidsgordel is niet verplicht in alle staten

en bij amerikanen geldt hun 'liberty' als beginsel boven alles en nog wat. Ook al gaan ze er dood van. Liever dood zijn dan hun 'vrijheid' te moeten opgeven.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Jep. en tesla is nu ook gewoon een amerikaans bedrijf. Maar ze kunnen geen dingen op de markt brengen in europa die hier niet toegelaten zijn.
                                          Toch eens benieuwd wanneer europa overstag gaat gaan ivm het autonoom rijden. Waarschijnlijk als de duitse merken het voor elkaar hebben...

Comment

Working...
                                          X