Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model S - Facelift (2021)
Collapse
X
-
net als dit he konrad
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenTjahh als je nog alerter moet zijn dan wanneer je zelf rijdt, wat is dan in feite nog de toegevoegde waarde...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenWat uiteindelijk toch nog betekent dat je moet sturen.. en dan vraag ik me toch ook af of zo'n vliegtuig stuur de beste oplossing is.
Maar het zal ongetwijfeld voldoende getest zijn...
- Likes 1
Comment
-
Er zit ook een groot verschil tussen de verschillende AP versies.
AP1 (tot begin 2017 dacht ik) krijgt niet langer software updates van Tesla.
Maar inderdaad het is gewoon ook een misleidende naam.
Er bestaat tegenwoordig ook een open source systeem OpenPilot . Ik ken iemand die het op zijn pre-AP 2013 Model S heeft zitten en het is beter dan Tesla's AP zelf voor een fractie van de prijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ik denk wel dat die ook nog met gewoon stuur verkrijgbaar zal zijn. Effe alle details afwachten.
OOK PRND-KNOPPEN IN BEELD
FACELIFT TESLA MODEL S MET ROND STUURWIEL GESPOT
De geüpdatete versies van de Tesla Model S en Tesla Model X deden nogal wat stof opwaaien, vooral vanwege hun nogal onorthodoxe interieur. Of de auto’s in alle gevallen worden voorzien van een ‘vierkant’ stuur, valt afgaande op deze foto’s te betwijfelen.
De Tesla Model S en Tesla Model X krijgen bij hun facelift een voorbumper met wat Model 3-elementen, maar dat is zeker niet het grote nieuws. Het grote nieuws is het interieur, dat compleet op de schop gaat. Buiten een strakker design en een nieuw, horizontaal gepositioneerd scherm is het vooral het bedieningsconcept dat opvalt. Zo presenteerde Tesla de auto’s met een stuurwiel waarvan de bovenzijde lijkt te zijn afgeknipt, terwijl de onderkant eerder vierkant dan rond is.
Toch rond
Dat stuur laat sinds de eerste foto’s nogal wat stof opwaaien, maar het lijkt erop dat niet iedere Model S en Model X wordt voorzien van het Knight Rider-rad. Reddit-gebruiker cjh6793 spotte bij een Tesla Service Center in Toledo, Ohio een vernieuwde Model S met een rond stuur, zij het wel een totaal ander exemplaar dan wat Tesla nu in haar modellen gebruikt. Het stuur is strakker van vorm dan dat van de Model 3 en Model Y, maar deelt wel de ronde bedieningsknoppen met die modellen.
Volgens de fotograaf vertelde een medewerker van het betreffende Service Center dat het opengeknipte stuur een optie is. Dat is echter niet wat de configurator tot nu toe toont. Het hoeft dan ook niet per sé voor de hele wereld te gelden. Zo werd eerder al duidelijk dat Tesla’s maffe stuurwiel in Europa gewoon legaal is, maar voor Noord-Amerika wordt daar nog stevig over gepraat.
Geen hendels
Interessant is wel de rij labels op de middenconsole van dit witte test-exemplaar. Die suggereren dat zich daar een rij knoppen voor het kiezen van de rijrichting bevindt, ook al een functie die tot nu toe met een hendel aan de stuurkolom wordt bediend. De officiële lezing is dat een Model S of Model X vanaf de facelift kan ‘raden’ welke kant er moet worden gekozen, terwijl de bestuurder die keuze indien gewenst via het scherm kan beïnvloeden. Nu lijkt het er echter op dat tenminste een deel van het aanbod de beschikking krijgt over knoppen, wat het gebruiksgemak ongetwijfeld ten goede komt.
Ook bij het ronde stuur lijkt de bediening van richtingaanwijzers en ruitenwissers via aanraakgevoelige toetsen op het stuurwiel zelf te gaan. De bekende bedieningshendels worden bij de facelift van Tesla’s topmodellen namelijk resoluut verwijderd.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zo pinkers met toetsen/knoppen, dat vind ik maar niets.
Ooit een dagje rondgereden met een wagen die het had en kon er totaal niet aan wennen.
Als je aan het draaien bent met je stuur en je moet dan het knopje zoeken...totaal niet praktisch. Of als je stuur 180° gedraaid is dan moet je nog goed gaan nadenken naar welke kant je wil pinken.
Nee, geef mij maar een hendel. Véél handiger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk BerichtenZo pinkers met toetsen/knoppen, dat vind ik maar niets.
Ooit een dagje rondgereden met een wagen die het had en kon er totaal niet aan wennen.
Als je aan het draaien bent met je stuur en je moet dan het knopje zoeken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Je moet je pinker opleggen voordat je begint te draaien hee ;-) :-P
Comment
-
Het zal heel zeker wennen zijn. Volgens wat ik begrijp, als je je GPS instelt, doet ‘m het pinken vanzelf. Zoals ik al zei ben ik benieuwd naar de eerste testverslagen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Dat stuur is bruikbaar hoor. Je hoeft daar ook geen 180 graden mee te draaien. Wel wat wennen in het begin maar dat vond ik ook van een stuur die zwaarder of lichter begon te sturen naar gelang je snelheid toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwamlets have some more member berries
Comment
-
Heel de buitenkant is amper iets aan gewijzigd.
Andere voorbumper en bij is wat breder geworden.
Daar hadden ze echt wel wat meer aan kunnen doen.
En dat interieur , ik vind het oude model eerlijk gezegd mooier. Moest ik nu het geld ervoor hebben ik zou direct een model S raven long range of performace kopen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHeel de buitenkant is amper iets aan gewijzigd.
Andere voorbumper en bij is wat breder geworden.
Daar hadden ze echt wel wat meer aan kunnen doen.
En dat interieur , ik vind het oude model eerlijk gezegd mooier. Moest ik nu het geld ervoor hebben ik zou direct een model S raven long range of performace kopen.
Oude buitenkant, nieuwe binnenkant en nieuwe drijflijn om te zorgen dat er niet te veel "lekt"?
Nieuwe interieur ziet er toch hoogwaardiger uit.
Comment
-
Neen, dit is geen mule. Het interieur is serieus veranderd/verbeterd, maar de buitenzijde is eigenlijk maar een facelift, wat ik zeer spijtig vind.
Heel zeker gaan heel wat Model S-rijders nu ook kijken bij de concurrentie, dus idd de e-trons en Taycans, en eerdaags EQS’en, van deze wereld.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Uiteraard is dit geen mule, dit is gewoon de facelift. Anders zou dit topic nog bij " scoops" staan trouwens.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment