Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S - Facelift (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar ik voor vrees, is dat een heel aantal van die niet Tesla klanten redelijk gedegouteerd gaan zijn van EV rijden als het hun eerste EV is, toch als ze rekenen op regelmatig 'onderweg' opladen. Verkopers vertellen nu bij pakweg Mercedes dat met laadpas "grootste laadpaalnetwerk in Europa" hebben, wat wel klopt misschien als je alle laadpalen telt, maar onderweg wil je snelladen, zonder gedoe, zeker zijn dat het werkt... en je niet blauw betalen .. Maar goed als je dagelijks thuis kan laden en je weet waar je aan begint is dat een ander gegeven natuurlijk. Ondertussen investeert Tesla behoorlijk in zijn laadnetwerk - ze weten goed waarom denk ik
    2014 BMW (F31) 335 d
    2011 Mini One D
    2007 Kawasaki ZX6R
    1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
    1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

• Qua looks vind ik de S toch bij de mooiste auto's op dit moment (EV of niet), vorige facelift en nieuwe.
      Cleane lijnen, terwijl andere merken altijd maar drukker en drukker worden met vouwen en plooien.
      Op de 3 en de Y moeten ze gewoon de voorbumper aanpassen om de 'duckface' weg te doen en het zijn ook mooie auto's.

Vraagje: wat zijn nu zo eigenlijk de kosten voor een Model S op de zaak? Leasing of aankoop.

Comment

• Wat bedoel je met kosten?
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Extérieur zijn die model s'en zeker mooie wagens! Interieur is jammer genoeg een no go voor mij. Nu zolang ik een tankkaart heb is er geen haar op mijn hoofd die denkt aan switchen naar een ev
          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Wat bedoel je met kosten?
            Leaseprijs, financiering, VAA, ...

En hoeveel onderhoudskosten je al bespaard hebt tov conventionele auto's.

Comment

• Leasing en renting zal niet anders zijn dan bij andere merken, want uiteindelijk moet de aankoopsom betaald worden. Je kan wel een leasing nemen met een verhoogde laatste aflossing, wat je kan zien als de restwaarde. Bij mijn Tesla heb ik dat zo gekozen, waarbij de restwaarde na 4 jaar / 140.000km 35% is, wat behoorlijk hoog is. Ik kan dus kiezen na deze 4 jaar, ofwel de auto inleveren, ofwel deze overkopen aan die 35%. Zoals het er nu naar uitziet ga ik het laatste doen, en dan de auto zelf doorverkopen, want de marktprijs is hoger.

Het grote voordeel van een EV als firmawagen is uiteraard het fiscale voordeel. Geen BIV, geen rijtax, 100% fiscaal aftrekbaar, en een VAA van 4%.

De kost van laden kan anders zijn, afhankelijk van je situatie. Ik heb het voordeel aan de firma te kunnen laden met hernieuwbare energie (zonnepanelen), maar ook thuis, hoewel hier gewoon van het net en dus meestal aan nachttarief. Superchargen heb ik gratis, doe ik enkel als ik meer dan 350/400km moet rijden, en dat is echt heel weinig. Ziehier een afdruk van een app die ik gebruik, EEVEE, zodat je kan zien hoe mijn laadprofiel is, en wat laden mij heeft gekost. € 1.150 de laatste 45k km.
              Een diesel die 8 liter verbruikt (bijv BMW 540d xDrive) zal snel het 4-voudige kosten.

Qua onderhoud is het ook goedkoper, want er zijn geen oliewissels te doen. Ik heb in totaal nog geen €1000 betaald in de 93k euro die ik heb, remmen inbegrepen. Door het regeneratief remmen, slijten deze zeer traag. Ik heb nog steeds mijn eerste schijven.

Ik heb bij aanschaf destijds een excel gemaakt met de berekening van de TCO over 4 jaar, en kwam met deze 132k euro kostende Model S op dezelfde TCO uit als een BMW 520d van 65k euro.

Is dit voldoende info?
              Als er vragen of bemerkingen zijn, shoot!
              Last edited by BMWMB; 06/05/2021, 16:27.
              OO 00 OO

Comment

Qua onderhoud is het ook goedkoper, want er zijn geen oliewissels te doen. Ik heb in totaal nog geen €1000 betaald in de 93k euro die ik heb, remmen inbegrepen. Door het regeneratief remmen, slijten deze zeer traag. Ik heb nog steeds mijn eerste schijven.
                Wat de remmen betreft is dat toch ook niet zo uitzonderlijk, op mij Citroën C4 zaten ook nog altijd de eerste schijven toen ik die inruilde voor mij huidige Megane en dat was ook met dik 80.000 km op de teller.
                Zelfs de remblokken zijn niet zo lang daarvoor pas voor de eerste keer vervangen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Denk eraan dat zo'n Tesla Model S 440pk heeft en 2300kg weegt...
                  OO 00 OO

Comment

• kun jij ergens - op het powerscherm ofzo - zien wanneer de frictieremmen benut worden

Comment

• Ja, dat zie je bij een Tesla. De power die je gebruikt, het verbruik, en de regeneratie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk Berichten
                        Waar ik voor vrees, is dat een heel aantal van die niet Tesla klanten redelijk gedegouteerd gaan zijn van EV rijden als het hun eerste EV is, toch als ze rekenen op regelmatig 'onderweg' opladen. Verkopers vertellen nu bij pakweg Mercedes dat met laadpas "grootste laadpaalnetwerk in Europa" hebben, wat wel klopt misschien als je alle laadpalen telt, maar onderweg wil je snelladen, zonder gedoe, zeker zijn dat het werkt... en je niet blauw betalen .. Maar goed als je dagelijks thuis kan laden en je weet waar je aan begint is dat een ander gegeven natuurlijk. Ondertussen investeert Tesla behoorlijk in zijn laadnetwerk - ze weten goed waarom denk ik
                        Ik denk dat dit nog meevalt: Ionity is zijn netwerk zeer sterk aan het uitbreiden en zit nu al aan de helft van het aantal laadpunten van Tesla in Europa (en dan nog vooral geconcentreerd in de ons omringende landen). En aan prijzen die vergelijkbaar zijn indien je wagen van een geassocieerd merk is (bv BMW). In tegenstelling tot Tesla is het niet exclusief voor 1 merk voorbehouden, maar kunnen alle merken er terecht, al betaal je dan wel veel (en dat vind ik verdedigbaar).

En ionity is slechts 1 vd providers op de markt, er zijn er nog andere die sterk uitbreiden momenteel, en concurrentie is altijd goed...

Comment

Ik heb bij aanschaf destijds een excel gemaakt met de berekening van de TCO over 4 jaar, en kwam met deze 132k euro kostende Model S op dezelfde TCO uit als een BMW 520d van 65k euro.

Is dit voldoende info?
                          Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
                          Kan ik die excel soms krijgen?

Comment

Leasing en renting zal niet anders zijn dan bij andere merken, want uiteindelijk moet de aankoopsom betaald worden. Je kan wel een leasing nemen met een verhoogde laatste aflossing, wat je kan zien als de restwaarde. Bij mijn Tesla heb ik dat zo gekozen, waarbij de restwaarde na 4 jaar / 140.000km 35% is, wat behoorlijk hoog is. Ik kan dus kiezen na deze 4 jaar, ofwel de auto inleveren, ofwel deze overkopen aan die 35%. Zoals het er nu naar uitziet ga ik het laatste doen, en dan de auto zelf doorverkopen, want de marktprijs is hoger.

Het grote voordeel van een EV als firmawagen is uiteraard het fiscale voordeel. Geen BIV, geen rijtax, 100% fiscaal aftrekbaar, en een VAA van 4%.

De kost van laden kan anders zijn, afhankelijk van je situatie. Ik heb het voordeel aan de firma te kunnen laden met hernieuwbare energie (zonnepanelen), maar ook thuis, hoewel hier gewoon van het net en dus meestal aan nachttarief. Superchargen heb ik gratis, doe ik enkel als ik meer dan 350/400km moet rijden, en dat is echt heel weinig. Ziehier een afdruk van een app die ik gebruik, EEVEE, zodat je kan zien hoe mijn laadprofiel is, en wat laden mij heeft gekost. € 1.150 de laatste 45k km.
                            Een diesel die 8 liter verbruikt (bijv BMW 540d xDrive) zal snel het 4-voudige kosten.

Is dit voldoende info?
                            Tof dat je de data deelt.

Ik hoor van veel mensen dat ze schrik hebben voor het snelladen, maar in de praktijk doen de meesten dat heel zelden.

Wat ik me wel af vraag is waar je aan die prijs van 3 en 8ct/kWh komt. Dat is echt weinig....
                            Als particulier betaal je snel 25ct/kWh, en dan zijn de verbruikskosten ca 20-30% lager dan een diesel.
                            Ga je snelladen aan 79ct (Ionity in D)... dan is het een pak duurder dan diesel of benzine.

Comment

• Ik stel me wel wat vragen bij al die laadpalen die ze nu willen zetten. Kan me niet inbeelden dat ze binnen dit en 5 jaar nog niet draadloos kunnen opladen.
                              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik hoor van veel mensen dat ze schrik hebben voor het snelladen, maar in de praktijk doen de meesten dat heel zelden.

Wat ik me wel af vraag is waar je aan die prijs van 3 en 8ct/kWh komt. Dat is echt weinig....
                                Als particulier betaal je snel 25ct/kWh, en dan zijn de verbruikskosten ca 20-30% lager dan een diesel.
                                Ga je snelladen aan 79ct (Ionity in D)... dan is het een pak duurder dan diesel of benzine.
                                Ik laad mijn wagen grotendeels op met zonne-energie (mijn eigen panelen). Vanaf maart is ongeveer 75% van de energie die gebruik om op te laden de 'overschot' van mijn zonnepanelen.
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
                                  Kan ik die excel soms krijgen?
                                  Sorry voor de late reactie...

Graag, als je me uw mailadres stuurt via pm, dan mail ik ze u door.
                                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Altijd of heel veel snelladen zou niet goed zijn voor de capaciteit van de batterij.

3ct is de prijs die we krijgen als we de stroom die we opwekken met onze zonnepanelen op de firma terug het net induwen. We hebben destijds alle daken gevuld met panelen, waardoor we in de zomer zelfs 70% aan het net geven. Nu gaat daar een deel van naar mijn Tesla.
                                    8ct is het gemiddelde van al mijn laadbeurten, dus gratis superchargen, 3ct aan de firma, en 23ct nachttarief thuis.

Laden aan 79ct is inderdaad duur, dus daarom moet je proberen om thuis te laden, of op je werk, waardoor je heel af en toe maar moet laden aan deze hoge prijzen. Ik heb trouwens geen ervaring met publiek laden, dus heb geen idee hoeveel dat juist kost, maar 79ct is toch hoger dan wat ik meestal lees.
                                    OO 00 OO

Comment

Altijd of heel veel snelladen zou niet goed zijn voor de capaciteit van de batterij.

3ct is de prijs die we krijgen als we de stroom die we opwekken met onze zonnepanelen op de firma terug het net induwen. We hebben destijds alle daken gevuld met panelen, waardoor we in de zomer zelfs 70% aan het net geven. Nu gaat daar een deel van naar mijn Tesla.
                                      8ct is het gemiddelde van al mijn laadbeurten, dus gratis superchargen, 3ct aan de firma, en 23ct nachttarief thuis.

Laden aan 79ct is inderdaad duur, dus daarom moet je proberen om thuis te laden, of op je werk, waardoor je heel af en toe maar moet laden aan deze hoge prijzen. Ik heb trouwens geen ervaring met publiek laden, dus heb geen idee hoeveel dat juist kost, maar 79ct is toch hoger dan wat ik meestal lees.
                                      Supercharger is 25 -33 ct, die 79ct is voor mensen met andere EV's die bij Ionity moeten laden
                                      Gewone laadpaal op straat is 35-50 ct volgens mij
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

• ik betaal 28 cent aan die openbare op mijn werk, vlg mij wel 11 kwh max

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          Ik stel me wel wat vragen bij al die laadpalen die ze nu willen zetten. Kan me niet inbeelden dat ze binnen dit en 5 jaar nog niet draadloos kunnen opladen.
                                          Technisch enkel mogelijk voor beperkte vermogens... en er is een pak verlies, ik dacht rond de 20%.

Comment

Working...
                                          X