Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S - Facelift (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rare keuze, denk dat dit misschien wel wat klanten hun zal kosten? Er rijden toch wat veel klassiekere mensen met een Model S....

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
      Rare keuze, denk dat dit misschien wel wat klanten hun zal kosten? Er rijden toch wat veel klassiekere mensen met een Model S....

      Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
      Die 'klassieke' mensen rijden nog rond met een handgeschakelde versnellingsbak omdat ze niet kunnen wennen aan een automaat en vinden het scherm van een model 3 al meer dan één brug te ver. Tesla heeft altijd al vrij radicale keuzes gemaakt, love it or hate it.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

        Die 'klassieke' mensen rijden nog rond met een handgeschakelde versnellingsbak omdat ze niet kunnen wennen aan een automaat en vinden het scherm van een model 3 al meer dan één brug te ver. Tesla heeft altijd al vrij radicale keuzes gemaakt, love it or hate it.
        Denk dat je hem verkeerd begrepen hebt, hij zegt dat er met een Tesla veel klassieke mensen rijden . Die dat nu allemaal wel ok vinden maar waar dat stuur een brug te ver voor is.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Denk dat je hem verkeerd begrepen hebt, hij zegt dat er met een Tesla veel klassieke mensen rijden . Die dat nu allemaal wel ok vinden maar waar dat stuur een brug te ver voor is.
          dat hangt van de definitie van klassiek af. als je al de stap naar tesla zet (komende van een ICE, en dan ook wellicht al een paar jaar geleden want de model S gaat al lang mee), dan ben je al iemand die niet vies is van iets nieuws. Natuurlijk zal er ook wel een groep mensen zijn die blij is met de huidige S en dat nieuwe stuur een brug te ver vindt. En van die groep zijn er ook wel mensen die hem toch eens gaan uitproberen, en er de voordelen van in zien. vooral: het scherm voor uw neus is veel beter zichtbaar. de knoppen op het stuur zijn blijkbaar wel voor verbetering vatbaar.

          Comment


          • Een Model S is voor een niet autoliefhebber een ruime, comfortabele en praktische wagen die er zeer neutraal uitziet...

            Waar voor velen de TCO de doorslag gaf. Wat logisch is. Niet alle rijders zijn first movers

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
              Een Model S is voor een niet autoliefhebber een ruime, comfortabele en praktische wagen die er zeer neutraal uitziet...

              Waar voor velen de TCO de doorslag gaf. Wat logisch is. Niet alle rijders zijn first movers
              deze beschrijving past toch eerder bij een skoda octavia break vind ik . Model S is een dure wagen, zelfs na fiscale aftrek.

              Comment


              • Klopt, is natuurlijk een dure auto...

                Maar voor mensen die ervoor een mooie 5 of A6 van het werk hadden scheelt het toch echt veel in VAA ?

                Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                  Klopt, is natuurlijk een dure auto...

                  Maar voor mensen die ervoor een mooie 5 of A6 van het werk hadden scheelt het toch echt veel in VAA ?

                  Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
                  da's waar, maar ik heb de indruk dat er niet zo veel model S'en rondrijden, enfin hij eet de A6'en niet op bij wijze van spreken, terwijl dat bij de model 3 al een pak meer het geval is tov zijn ICE concurrenten.
                  Voor VAA speelt de catalogusprijs ook een rol, dus het VAA van een model S zal nog altijd wel een 4000 per jaar bedragen ofzo. (4% van 100.000 euro)

                  Comment


                  • Heb ook het gevoel dat er minder rondrijden dan paar jaar geleden?
                    De X zie je helemaal bijna niet meer... toen die net er was zag je die echt veel...

                    Volgens mijn baas zou de VAA voor een nieuwe A6 veel hoger liggen dan deze die al paar jaar in leasing zitten...

                    De Taycan kom je wel extreem veel tegen

                    Comment


                    • vind toch nog wel eigenlijk dat er redelijk wat x-en en s-en bollen, wat me wel opvalt is dat ik geen pfl s-en meer zie bijna, met het neprooster

                      Comment


                      • Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                          Klopt, is natuurlijk een dure auto...

                          Maar voor mensen die ervoor een mooie 5 of A6 van het werk hadden scheelt het toch echt veel in VAA ?

                          Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
                          VAA zal niet veel schelen, maar tov van een Model S moet je al een BMW530i of d, of een A6 3.0 zetten om aan een gelijkaardig maandbedrag te komen.
                          De meeste 5 series of A6 waren de 2.0d versies, en met dat budget kan je wel een Model Y of 3 dual motor vast krijgen.

                          Comment


                          • edit

                            Comment


                            • TAYCAN ONTTROOND

                              TESLA MODEL S PLAID IS SNELSTE ELEKTRISCHE AUTO OP DE NÜRBURGRING

                              Tesla-topman Elon Musk wrijft in zijn handjes. De Tesla Model S Plaid is namelijk de snelste elektrische productieauto op de Nürburgring-Nordschleife. De heftigste versie van de Model S stoot de Porsche Taycan daarmee van de troon.

                              In 2019 wist Porsche's testrijder Lars Kern achter het stuur van een Porsche Taycan Turbo een ronde op de net geen 21 kilometer lange Nürburgring-Nordschleife in 7 minuten en 42 seconden af te leggen. Tesla-topman Elon Musk meldt op Twitter dat een ongemodificeerde Model S Plaid een ronde op het befaamde Duitse circuit in 7 minuten en 30,91 seconden heeft afgelegd. Daarmee is de Model S Plaid de snelste elektrische productieauto ooit op het circuit en is hij maar liefst twaalf seconden rapper dan zijn rivaal uit Stuttgart.

                              Tesla Model S Plaid just set official world speed record for a production electric car at Nurburgring. Completely unmodified, directly from factory. pic.twitter.com/AaiFtfW5Ht

                              — Elon Musk (@elonmusk) September 9, 2021

                              Kleine kanttekening: De 680 pk sterke Taycan Turbo die in 2019 door Lars Kern over de 'Ring werd gejaagd, heeft namelijk een 761 pk sterke Taycan Turbo S-versie boven zich. Het is niet ondenkbaar dat die Taycan Turbo S op termijn het ronderecord van de Model S Plaid weer verbreekt. De Model S Plaid is met zijn 1.020 pk vermogenstechnisch wel stukken krachtiger dan die Turbo S, maar vermogen zegt uiteraard niet alles.

                              Musk geeft verder aan dat het binnenkort met speciale 'track software' voor de Model S Plaid komt en dat het ook een met aerodynamische extraatjes, koolstofkeramische remmerij en racebanden uitgeruste Model S Plaid op de Nürburgring loslaat. Zo'n sportiever uitgedoste versie gaat het merk zelf echter niet in productie nemen.

                              Hoe relevant dergelijke wedstrijdjes ver plassen zijn? Dat is natuurlijk maar de vraag. Bij sportieve topversies als de Model S Plaid en Taycan Turbo (S) zegt een rondetijd op de 'Ring' natuurlijk iets over de capaciteiten van de auto, al zijn er legio andere variabelen waar je je autokeuze van af kunt laten hangen. Helaas is geen officieel beeldmateriaal van de Model S Plaid op de Nürburgring beschikbaar.




                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Dus we sturen ff een nieuwsbericht de wereld in dat we de snelste elektrische wagen hebben op de Nurburgring, maar zijn vergeten daar beelden van te maken.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Dus we sturen ff een nieuwsbericht de wereld in dat we de snelste elektrische wagen hebben op de Nurburgring, maar zijn vergeten daar beelden van te maken.
                                  Die beelden zijn er ondertussen

                                  Model S Plaid record lap on Nürburgring Nordschleife 09.09.2021/ 1000+HP Tesla beats Taycan Turbo!4k



                                  Model S Plaid at Nürburgring


                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • https://www.motor1.com/news/532184/m...rgring-record/

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Allemaal weinig belangrijk.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • toch wel een stukje belangrijk naar die bepaalde doelgroep - al dan niet kopers - als je hoorde dat de model s het vroeger geen ronde op vol vermogen kon volhouden

                                        Comment


                                        • Het is intussen wel hilarisch dat AMG uitpakt met hun eerste full EV. Daarbij de tijd van 0-100 bijzet van 3,2 sec. Terwijl een Amerikaans strijkijzer nog steeds baas boven baas blijft wat dat betreft. Geen enkel merk kan hen verslaan. Stoplichtsprintjes zijn het alleenheerserd rijk van Tesla. Menige Porsche, Audi en BMW al krampachtig zien proberen. Als je dat weet, maak jezelf dan niet belachelijk met je kar. Hoe veel meer die ook mag kosten dan een Tesla.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                          Comment

                                          Working...
                                          X