Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
onderhoud, brandstof verzekering en de verkoopswaarde, hoever zit je uiteindelijk dan nog af van de nieuwprijs
Grosso modo, je brengt kosten die je al gedokt hebt in mindering van je belastbaar inkomen.
Ik zie niet in hoe je daarmee de aankoop van de wagen kan terugverdienen, zelfs niet door gebruik te maken van forfaits.
Maar probeer het gerust, en laat ons hier maar weten wat het resultaat is
bedrijfsparking staat vol van de lv's, zelfs nu we mogen leasen blijft een lv nog een deel goedkoper, ze worden ook (vooral op papier) nog eens duur aan elkaar verkocht, groot nadeel is dat je dat voertuig moet proberen solo voor woon-werk te zien gebruiken
was vooral een antwoord dat alleen leasers of zelfstandigen op een cheapere manier kunnen rijden, das niet waar
bedrijfsparking staat vol van de lv's, zelfs nu we mogen leasen blijft een lv nog een deel goedkoper, ze worden ook (vooral op papier) nog eens duur aan elkaar verkocht, groot nadeel is dat je dat voertuig moet proberen solo voor woon-werk te zien gebruiken
was vooral een antwoord dat alleen leasers of zelfstandigen op een cheapere manier kunnen rijden, das niet waar
In dat voorbeeld geeft dat dus een voordeel via de belastingen van pakweg afgerond 2600 EUR bij een gemiddelde aanslagvoet van ongeveer 30%.
Blijft ongeveer 5200 EUR die uit uw portefeuille moet komen. Hoe geraakt die ”volledig terugbetaald” ?
Vraag is ook nog eens of de forfaitaire aftrek voor beroepskosten voordeliger is of niet (en discussies met de fiscus vermijdt), maar dat is natuurlijk niet relevant in deze.
Er zijn mensen met hogere gemiddelde aanslagvoet, maar zelfs in uw vb is dat 4 jaar lang en heb je uw moto nog te verkopen, laat dat voor 7 k zijn en je reed erg goedkoop
Er zijn mensen met hogere gemiddelde aanslagvoet, maar zelfs in uw vb is dat 4 jaar lang en heb je uw moto nog te verkopen, laat dat voor 7 k zijn en je reed erg goedkoop
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Juist, alleen vergeet je dat je in principe als je die verkoopt je op die verkoopwaarde dan terug belast wordt, wat nogal logisch is.
Ik wil niet kommaneuken, maar méér dan uw gemiddelde aanslagvoet van de totale kosten kan je nooit recupereren, dat is naar mijn bescheiden mening nog altijd niet”volledig terugbetaald ”.
Ik heb een nieuw model besteld in juni, met toen als beloofde levertijd Q1/2022. Initieel was het 9/2021, en het werd snel 12/2021, en toen het Q1/2022 werd heb ik maar eentje besteld, omdat in mei mijn leasing afloopt. Het was na start productie al snel duidelijk dat enkel Amerika geleverd kreeg, en de andere delen van de wereld niet. Enkel frustreerde het mij, omdat er gewoon niet werd gecommuniceerd. Ook de verkopers in België konden geen info geven. Uiteindelijk hebben alle mensen die een S of X besteld hebben deze mail gekregen...
Vanaf 2de helft 2022, en dit is geen zekerheid, dus ik verwacht dat ik zeker nog een jaar ga moeten wachten.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ja. Ik zag reeds advertenties met vraagprijs voor Model S Raven, tweedehands 1 jaar oud.. .hoger dan nieuwprijs.... Ik zou haast in de verleiding komen, als ik er niet zo tevreden over was ...
Enige ander model dat me kan interesseren op het moment is BMW i4 M50, boet je wel stuk aan ruimte in, maar die heb ik nu ook weer niet per sé nodig (enfin zou ruimte voor achterpassagiers eens moeten testen). Maar is een heel pak goedkoper dan laatst gepubliceerde prijzen van de Model S, die nu buiten mijn budget vallen (spreken toch over 15-20k Euro verschil t.o.v wat ik voor de mijne betaalde....). Leveringstijd voor BMW is overigens ook... niet meer in 2022...
Ik vind de subtiele veranderingen aan de S wel geslaagd (buiten het Yoke stuur... maar eerst eens proberen vooraleer te oordelen zeker), dus hopelijk is de markt anders tegen 2024 / 2025 en kan ik Model S toch mee in keuzemogelijkheden steken.. Sowieso zal er dan meer keus zijn in EV's...
2014 BMW (F31) 335 d 2011 Mini One D 2007 Kawasaki ZX6R 1997 Honda VFR
1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R
Voor Europa komen er ook andere achterlichten, waarbij de sierlijst niet meer tot in de lamp loopt, en het klepje links op de flank groter is voor de CCS-lader.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment