Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda HR-V (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Honda HR-V (2021)

    HYBRIDE METAMORFOSE

    NIEUWE HONDA HR-V ONTHULD

    Honda stelt vandaag de compleet nieuwe HR-V aan het daglicht voor. De nieuwe Honda HR-V ondergaat bij zijn generatiewissel een behoorlijke metamorfose.

    Kort geleden kon AutoWeek al enkele patentplaten van de HR-V laten zien, maar nu onthult de fabrikant zelf het model. De opvolger van de in 2015 op de Nederlandse markt gebrachte en inmiddels uit productie genomen vorige HR-V oogt veel excentrieker. Zo heeft hij een opvallend hoge, vrij recht aflopende neus, gevuld met agressief ogende koplampen. Tussen de kijkers zit een opvallende en optisch enigszins in het bumperwerk geïntegreerde grille die uit horizontale sleuven bestaat. Hoewel de daklijn niet bijzonder vroeg afloopt, heeft hij dankzij zijn vrij vlak liggende achterruit een 'dynamischer' voorkomen dan voorheen. De achterlichten worden door een rode ledstrip met elkaar verbonden. Honda lijkt zich voor het ontwerp te hebben laten inspireren door de SUV e: Concept die vorig jaar in China debuteerde.

    De nieuwe Honda HR-V komt niet geheel volgens verrassing alleen met een hybride aandrijflijn op de Europese markt. Helaas deelt Honda nog geen specificaties van de aandrijflijn. We mikken er echter op dat de aandrijflijn in zekere zin overeenkomt met die van de Jazz e:HEV. Reken derhalve op een 1,5-liter viercilinder benzinemotor die samen met twee kleine elektromotoren een systeemvermogen van 109 pk oplevert. Een reguliere transmissie ontbreekt in de Jazz e:HEV. Honda kiest voor een directe verbinding met een vaste overbrengingsverhouding. Reken dus niet op een CVT-automaat. Op de foto's is overigens het binnenste te zien van de conventionele, niet-hybride HR-V met 1.5 i-VTEC-machine en CVT-transmissie. Die uitvoering komt niet naar ons werelddeel. In Japan is de HR-V, die daar opnieuw Vezel heet, ook met vierwielaandrijving leverbaar.

    Goed nieuws voor wie fan is van Honda's slimme Magic Seats, deze in de bodem weg te werken maar ook omhoog te klappen delen van de achterbank verschijnen ook in de HR-V. Ook met de rest van het binnenste lijkt het wel snor te zitten. Honda geeft de cross-over een opgeruimd interieur, compleet met een digitaal instrumentarium en een hoog en min of meer los op het dashboard staand display dat bij het infotainmentsysteem hoort. Eronder zit een eenvoudig knoppeneiland voor onder meer de klimaatregeling. Over de gehele breedte van het dashboard loopt een strook waarin de ventilatieroosters optisch zijn weggewerkt.

    Helaas deelt Honda verder geen technische specificaties. De afmetingen, gegevens over de aandrijflijn en diens prestaties volgen in een later stadium.

    Bron: Autoweek
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    All-New Honda 2022 HR-V / 2021 Honda Vezel Global Version

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3






















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Not bad at all !







        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Honda HR-V

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            ALTIJD HYBRIDE

            NIEUWE HONDA HR-V NU VOOR EUROPA

            Eerder dit jaar gaf Honda al mondjesmaat informatie vrij van de nieuwe HR-V. Nu is de voor de Europese en dus ook Nederlandse markt bestemde compacte cross-over daadwerkelijk op het podium getild.

            De Honda HR-V heeft een behoorlijke gedaantewissel ondergaan. Zo ziet hij er een stuk excentrieker uit dan de in 2015 op de Nederlandse markt gebrachte generatie. De HR-V, een concurrent van onder meer de Renault Captur en Peugeot 2008, heeft een relatief hoge en recht aflopende snuit met daarin een opvallende grille die in dezelfde kleur is uitgevoerd als de carrosserie. Links- en rechts boven die grille zitten platte lichtunits waarmee de HR-V een stuk agressiever de wereld in tuurt dan zijn voorganger. Door de relatief vlak liggende achterruit heeft de nieuwe HR-V bijna de uitstraling van een compacte coupé-SUV terwijl de daklijn niet sterk afloopt. Ook aan de achterzijde zien we relatief platte achterlichten, die geheel volgens de heersende trend met elkaar worden verbonden door een rode ledstrip.


            Honda HR-V

            Buiten Europa komt de Honda HR-V onder meer op de markt met een niet-hybride 1.5 i-VTEC-benzinemotor en een cvt-automaat, maar die krijgen we in Europa niet. Vanaf 2022 wil Honda in Europa alleen nog geëlektrificeerde auto's leveren en dus komt de HR-V alleen als hybride e:HEV naar ons continent. Die HR-V e:HEV heeft tot op zekere hoogte dezelfde aandrijflijn als de hybride versie van de Jazz. Dat betekent dat die uit twee elektromotoren en een 1.5 VTEC-benzinemotor bestaat met vaste overbrengingsverhoudingen tussen de twee. De 1.5 is ook in staat rechtstreeks de wielen aan te drijven, vooral in de toerengebieden waarin hij het efficiëntst is. De HR-V e:HEV kan stukken elektrisch rijden terwijl de 1.5 als generator werkt. Het systeemvermogen van de aandrijflijn bedraagt 131 pk en 253 Nm. De nieuwe Honda HR-V is 4,34 meter lang en daarmee is -ie nagenoeg net zo groot als het vorige model. De wielbasis is met 2,61 meter zelfs identiek aan die van zijn voorganger. Ondanks de nagenoeg identieke afmetingen is de nieuwe HR-V achterin toch ruimer. Zo is de beenruimte voor de achterpassagiers met 3,5 centimeter vergroot. De Japanner staat standaard op 18-inch lichtmetaal. Volgens Honda zit je in de nieuwe HR-V 1 centimeter hoger dan voorheen.


            Honda HR-V

            De werkplek is helemaal van deze tijd. Het interieur is relatief minimalistisch vormgegeven. De ventilatieroosters zijn in een horizontale strook in het dashboard weggewerkt en centraal op de middenconsole staat een 9-inch display dat bij het infotainmentsysteem hoort. Het systeem kan overweg met Apple CarPlay (draadloos) en Android Auto (kabel). Eronder zit een subtiel knoppeneiland voor de bediening van de klimaatregeling. Achter het stuurwiel zit een 7-inch tft-scherm. De HR-V krijgt dezelfde slimme Magic Seats als de Jazz en dat betekent dat de achterbank neerklapbaar is, maar dat het geheel ook omhoog te klappen is. Volgens Honda kunnen twee mountainbikes er (zonder voorwiel) naast elkaar in, best een prestatie. Een slimme optie is de Power Tailgate Walk Away Close-functie. Hierbij detecteert de auto de nabijheid van de autosleutel. Als je met de sleutel wegloopt van de geopende achterklep, sluit de HR-V zijn achterste automatisch.


            Honda HR-V

            Wat veiligheidssystemen betreft, profiteert de HR-V van Honda's meest recente Sensing-pakket. Daarin zitten tal van passieve en actieve veiligheidssystmeen, waaronder uitgebreide adaptieve cruise control, verbeterde Pedestrian Collision Mitigation Steering System en Collision Mitigation Brake System. Het eerste systeem ziet dankzij herziene camera's beter in de nacht, terwijl het tweede systeem nu ook tegenliggers die het pad van auto doorkruisen detecteert en ervoor remt. Het systeem neemt niet alleen auto's, maar ook fietsers en voetgangers waar. Verder is de dodehoekdetectie verbeterd, hetzelfde geldt voor Cross Traffic Minotor. Voor het eerst is de HR-V verkrijgbaar met Hill Descent Control.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                2021 Honda HR-V First Look: does style and tech make it a winner?

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Honda HR-V - Eerste Kennismaking

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Honda HR-V: alle details die je moét weten

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Ergens kloppen die verhoudingen niet.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Ergens kloppen die verhoudingen niet.
                          In zijaanzicht lijken het reuze grote wielkasten.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • #14
                            Het lijkt alsof hij een bocht aan het nemen is en wat overhelt. Daardoor zijn ze zo groot denk ik.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • #15
                              Honda HR-V e:HEV (2022) | Review

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Honda HR-V e:HEV - Review

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  New Honda HR-V Hybrid 2022 - Review

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    EV:











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      De nieuwe Honda HR-V is een hoogwaardige toevoeging aan het segment

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        New Honda HR-V - Review

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X