Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik rij met een Alfa Giulia met 8-traps ZF en die reageert toch duidelijk scherper, sneller en logischer op de flippers.
    In de C was de reactie zelfs in sport duidelijk trager en wat lomper. C180 is nog altijd 170 pk en volstaat, maar vanaf er belading is en je wilt vooruit gaan past het er niet bij vanwege het geschreeuw en gebrek aan "grunt".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Ik rij met een Alfa Giulia met 8-traps ZF en die reageert toch duidelijk scherper, sneller en logischer op de flippers.
      In de C was de reactie zelfs in sport duidelijk trager en wat lomper. C180 is nog altijd 170 pk en volstaat, maar vanaf er belading is en je wilt vooruit gaan past het er niet bij vanwege het geschreeuw en gebrek aan "grunt".
      Waarom zou die moeten knorren, brommen en/of grommen?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
        Ik rij met een Alfa Giulia met 8-traps ZF en die reageert toch duidelijk scherper, sneller en logischer op de flippers.
        In de C was de reactie zelfs in sport duidelijk trager en wat lomper. C180 is nog altijd 170 pk en volstaat, maar vanaf er belading is en je wilt vooruit gaan past het er niet bij vanwege het geschreeuw en gebrek aan "grunt".
        Het is maar wat je ervan verwacht en voor iedereen persoonlijk. Ik heb die flippers zelfs nog nooit gebruikt. Sorry, ik lieg 1 keer om het eens te proberen, net zoals dat automatisch inparkeersysteem. Voor mij allemaal volstrekt overbodig.

        Maja, het zit erop zonder te bestellen. Bij Mercedes een klein mirakel want bij mij zat er heel wat niet op dat ik wel besteld had. Blijkbaar kennen ze daar zelf de inhoud van hun veelvoud aan pakketten niet
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

          Waarom niet? Niet iedereen heeft behoefte aan topprestaties. Wees gerust dat die goed gaat verkopen.
          Omdat die motor een alles behalve comfortabel karakter heeft.
          Zelfs de 300 vind ik nog op het randje, zeker in vergelijking met de w204 C300 ook al is die kwa cijfers trager dan de w205 c300
          Daarom ben ik bij diesel gebleven want de c400 was toch iets boven budget als je de opties aanvinkt.
          ​​​
          lets have some more member berries

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

            Omdat die motor een alles behalve comfortabel karakter heeft.
            Zelfs de 300 vind ik nog op het randje, zeker in vergelijking met de w204 C300 ook al is die kwa cijfers trager dan de w205 c300
            Daarom ben ik bij diesel gebleven want de c400 was toch iets boven budget als je de opties aanvinkt.
            ​​​
            Zoals hoger geschreven, hangt ervan af wat je ervan verwacht en is persoonlijk. Optrektijden interesseren mij echt niet. Vlot meekunnen in het verkeer volstaat voor mij, waar dat tegenwoordig nog kan tenminste.

            Ja diesel, zelf ook altijd een grote dieselfan geweest. Maar het wordt stilaan tijd om ons aan het nieuwe autorijden aan te passen met hybride en stroomkletten, die trekken blijkbaar allemaal snel genoeg op veronderstel ik
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Het is niet zo zeer het snel optrekken maar het gemak. Een 4 cilinder benzine heeft dat koppel gewoon niet. Van die eq boost merk je trouwens weinig van bij zo een c180. De 300 met eq boost heb ik nog niet kunnen testen
              lets have some more member berries

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

                Omdat die motor een alles behalve comfortabel karakter heeft.
                Zelfs de 300 vind ik nog op het randje, zeker in vergelijking met de w204 C300 ook al is die kwa cijfers trager dan de w205 c300
                Daarom ben ik bij diesel gebleven want de c400 was toch iets boven budget als je de opties aanvinkt.
                ​​​
                Welke motoren staan daar tegenover want op de type benamingen kan je niet meer afgaan?
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Jawel toch, een 180,190,200 is een perfecte benz


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • W204 C300 was de 3.0 v6, w205 c300 is de 2.0 i4 en de w205 c400 is een 3.0 i6
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                      Waarom zou die moeten knorren, brommen en/of grommen?
                      Met "grunt" bedoel ik volheid, longen, overschot,... Je voelt bij een ietwat belading/belasting gewoon echt dat er geen longen zijn.

                      Ik gebruik de flippers zelfs na 2 jaar zelfs dagelijks, maar ik zal wel een uitzondering op de regel zijn. De EQ-boost voel je weldegelijk en dan vooral bij het vertrekken vanuit stilstand, geeft een duidelijke duw nog voor de turbo op dreef komt en het start/stopsysteem werkt er heel smooth mee.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

                        Met "grunt" bedoel ik volheid, longen, overschot,... Je voelt bij een ietwat belading/belasting gewoon echt dat er geen longen zijn.
                        Oh, ik dacht dat grunt grommen/brommen betekende of een ”zangtechniek” (sic) die door deathmetal ”artiesten” (nog eens sic) werd gebruikt. (een techniek die inderdaad meer wegheeft van grommen, brommen en andere rauwe keelgeluiden ).
                        De definitie die jij hier aanhaalt is me totaal onbekend. Ik dacht al, een C-klasse is nu toch niet de auto om zoveel kabaal te maken.

                        Comment


                        • Ik gebruik de flippers ook dagelijks maar vooral om te up shiften. Down shiften zo goed als nooit
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • Ha, ik gebruik die net om te downshiften .
                            Om een inhaalmanoeuvre in te zetten, klikklik, en de automaat gaat naar het gebied waar het koppel te vinden is. Of om af te remmen op de motor.

                            Moest ik in Sport of Sport+ rijden, zou dat niet nodig zijn, maar ik hou van het smoothe van de comfort-stand
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              Oh, ik dacht dat grunt grommen/brommen betekende of een ”zangtechniek” (sic) die door deathmetal ”artiesten” (nog eens sic) werd gebruikt. (een techniek die inderdaad meer wegheeft van grommen, brommen en andere rauwe keelgeluiden ).
                              De definitie die jij hier aanhaalt is me totaal onbekend. Ik dacht al, een C-klasse is nu toch niet de auto om zoveel kabaal te maken.
                              Haha als een auto begint te grunten is hij eerder terminaal vrees ik
                              Ik gebruik de flippers ook vooral om te remmen op de motor, als de motor nog niet helemaal warm is op koppel te "surfen" en bij sportief rijden, maar "normale" mensen blijven daar meestal gewoon af

                              Comment


                              • Ondertussen is meer nieuws over de nieuwe c63.
                                540pk allround met een piek van 643pk
                                Maar een 2.0 4 cilinder en Tzal een zware madam worden... Anyway 0-100 in minder dan 3.5sec en 4matic+. De reden waarom je een c63 kocht is wel volledig verdwenen
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • Ik had het nog begrepen als ze er een geblazen 6cil ingelegd hadden, maar een 4cil in die prijsklasse? Nope.

                                  Comment


                                  • gaat nix boven een 3 liter 4 cylinder zoals de 968 of de landcruiser, maar het zal zelfs geen 3 liter worden zeker

                                    Comment


                                    • Neen de 2 liter uit de a met een nieuw Electrische type turbo
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • Hallo allemaal,

                                        Ik heb helaas niet meer afgewacht tot de c300e ter beschikking kwam ikv mijn nieuwe lease...... Ben naar de concurrentie gegaan naar iets helemaal anders .

                                        Een Bmw i4 m50 ( of ik er spijt van ga hebben, geen idee.. we zullen t zien )

                                        Grtjs Allemaal en success
                                        Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

                                        Comment


                                        • Behalve de kwestie van smaak is er imo weinig reden voor de 1 boven de ander te kiezen tussen deze merken. De keuze om full Electrisch te gaan is wel nog iets anders. Waarom de i4 en geen hybrid BMW?
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X