Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten
    Ik vind de estate achteraan een nogal hoog opel-gehalte hebben...
    Opel Astra meets Mazda 6 meets Audi A4.

Al kan ik hem wel waarderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik meen mij te herinneren dat jij bij het verschijnen van de 205 ongeveer hetzelfde schreef
      Klopt en ik vind de 204 nog steeds mooier.
      Kben wel gewoon worden aan de iPad en de 205 is een betere auto.
      Ik haal tegenwoordig ook nog amper de modellen uit elkaar :/
      lets have some more member berries

Comment

CABRIO EN COUPÉ MOETEN LANGER DOOR

MERCEDES-BENZ C-KLASSE: NIET ELEKTRISCH, WEL EEN ALL-TERRAIN

Mercedes-Benz komt met een All-Terrain-versie van de nieuwe C-klasse. Dat verklaart het merk in gesprek met diverse media, waaronder AutoWeek. Over andere varianten blijft het nog wat geheimzinniger.

De gloednieuwe Mercedes-Benz C-klasse heeft op termijn een primeur. Niet alleen het feit dat er enkel nog viercilinders in leverbaar worden, maar ook dat er een All-Terrain van komt. Mercedes-Benz verklaart dat de C-klasse Estate op den duur als deze hoger op z'n wielen staande en ruiger aangeklede vierwielaangedreven versie komt. Van grote broer E-klasse kennen we al een All-Terrain, maar voor de C-klasse is dat nieuw. Wanneer de C-klasse Estate All-Terrain, is nog niet duidelijk.

Waarschijnlijk wordt de All-Terrain-variant leverbaar voor de versies die van meet af aan al met 4Matic leverbaar zijn. Dan kijken we in eerste instantie naar de sterkste mild-hybride varianten, de C300 en C300d, respectievelijk 258 pk en 265 pk sterk. De C200 en C220d met hun respectievelijk 204 pk en 200 pk zouden echter ook geen gekke kandidaten zijn. Of-ie ook in combinatie met de plug-in hybride aandrijflijn van de C300e leverbaar wordt, valt nog te bezien. Overigens is het ook nog afwachten of-ie ook voor onze markt bedoeld is.

Coupé en Cabrio

Hoewel Mercedes-Benz al wel wilde onthullen dat de All-Terrain komt, is het beduidend geheimzinniger als het aankomt op een eventueel vervolg voor de C-klasse Coupé en Cabriolet. Logischerwijs zouden die sowieso een stukje later pas ten tonele verschijnen dan de Sedan en Estate, maar er is überhaupt nog geen levensteken van prototypen. Volgens Mercedes blijven de huidige Coupé en Cabriolet nog wat langer leverbaar naast de nieuwe C-klasse. Dat klinkt vooralsnog weinig hoopvol voor wie op gloednieuwe opvolgers hoopt.

Niet volledig elektrisch

Op een volledig elektrische C-klasse hoeven we in ieder geval niet te rekenen. Dit platform is 'daar niet voor bedoeld' en Mercedes ziet het als 'de meest logische stap' om bij deze auto voor plug-in hybride versies als maximale elektrificatie te gaan. Op zich niet vreemd als je bedenkt dat er op een puur voor EV's bestemd EVA-platform is, waarop tal van puur elektrische EQ-modellen komen. De E-klasse krijgt een elektrisch equivalent in de vorm van de EQE, voor de S-klasse vervult de EQS die rol. In het segment van de C-klasse is er nu al een tijdje de EQC. Van een elektrische sedan naast de C-klasse is vooralsnog geen sprake en Mercedes laat ook op geen enkele manier doorschemeren dat daar verandering in komt. Zeg echter nooit nooit, concurrent BMW komt immers bijvoorbeeld wél met een elektrisch alternatief voor de 3-serie, de nieuwe i3.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

New Mercedes C-Class 2021: S-Class luxury for less?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Vergelijking Oud en Nieuw:

https://de.motor1.com/news/490385/me...ch-vorgaenger/

Comment

Mercedes C-Klasse - interieur Exterieur en Rijden (Perfecte Auto)

Comment

Mercedes-Benz C-Class (2022): World Premiere - First Video Walk Around

Comment

New Mercedes C-Class Hybrid Gasoline and Diesel Engines

Comment

New Mercedes C-Class! Full first look + AMG 53/63 inside info!

Comment

Ziet er wel goed uit, vind ik. Ben enkel geen fan van die puntige achterlichten op al die nieuwe modellen. Qua interieur is het ook nog afwachten. Dat middenscherm lijkt me vrij laag gepositioneerd, dus je zal meer neerwaarts ipv zijwaarts kijken als je iets moet aflezen. En dat stuurwiel met die dubbele spaken om alle knopjes kwijt te raken is toch ook wel veel te druk. Anderzijds wel blij dat de cruise control dus nu niet meer dat apart hendeltje is.

Ben wel benieuwd wat dat gaat geven qua (leasing)prijs. Standaard automaat nu, terwijl dat dat anders toch een meerprijs was van bijna €2000. En de lichtste diesel is nu al meteen 163pk terwijl daar 4j geleden nog een 180d en 200d onder zat met 115 resp. 136pk. Normaal had ik zo ongeveer nu mogen gaan bestellen, maar wordt omwille van CoViD en andere redenen nog wat uitgesteld, dus dat komt eigenlijk nog wel goed uit.

Comment

Mercedes C-Klasse: 7 feiten die u moet weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercur Bekijk Berichten
                          Anderzijds wel blij dat de cruise control dus nu niet meer dat apart hendeltje is.
                          ik vond eerlijk gezegd nix zo simple als dat pienter en simpel stokje, heb het gevoel dat ik telkens naar de knoppen (4) op het stuur moet kijken om cc te activeren, verhogen of verlagen...pookje was blindelings bedienbaar

Comment

Is een gewoonte, ik ben fan van het knopje op het stuur. Is ook blindelings bedienbaar.

Comment

Vergelijking, C Class, A4, 3 Series.

https://de.motor1.com/news/492253/me...bmw-vergleich/

Comment

Doe mij de nieuwe maar. Prachtig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ik vond eerlijk gezegd nix zo simple als dat pienter en simpel stokje, heb het gevoel dat ik telkens naar de knoppen (4) op het stuur moet kijken om cc te activeren, verhogen of verlagen...pookje was blindelings bedienbaar
                                  Vind ik ook.
                                  Op mijn Volvo had ik na 160k km nog steeds het gevoel te moeten zoeken naar het juiste knopje op het stuur. Op de C was dat weer ‘thuiskomen’ : tik omhoog, ingesteld. Heractiveren: even blindelings.
                                  Op de Mini moet ik ook steeds zoeken, wat maakt dat ik de cruisecontrol veel minder gebruik (ter verschoning: ik doe veel minder autostrade met dat kleine ding)
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Doe mij de nieuwe maar. Prachtig!

Wat alfa achtig het nieuwe model zo opzij bekeken
                                    Benzine
                                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                    Diesel
                                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Vind ik ook.
                                      Op mijn Volvo had ik na 160k km nog steeds het gevoel te moeten zoeken naar het juiste knopje op het stuur. Op de C was dat weer ‘thuiskomen’ : tik omhoog, ingesteld. Heractiveren: even blindelings.
                                      Op de Mini moet ik ook steeds zoeken, wat maakt dat ik de cruisecontrol veel minder gebruik (ter verschoning: ik doe veel minder autostrade met dat kleine ding)
                                      Heb jij op de C dan geen knopje op het stuur? Zo simpel en gemakkelijk, alles is wennen natuurlijk.

Comment

Heb jij op de C dan geen knopje op het stuur? Zo simpel en gemakkelijk, alles is wennen natuurlijk.
                                        Hier nog een hendel op de 212 ... Werkt zo goed en makkelijk.

Ik gebruik de CC bijna constant ook op 70kmh wegen.
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten

Hier nog een hendel op de 212 ... Werkt zo goed en makkelijk.

Ik gebruik de CC bijna constant ook op 70kmh wegen.
                                          Ik heb dat ook altijd gehad en was daar uiteraard tevreden over. Maar nu lees ik veel kritiek van mensen die het nieuwe systeem nog niet eens geprobeerd hebben. Sommige zaken en systemen veranderen nu eenmaal en elke wijziging is even wennen

Over het Mbux systeem is hier ook wat afgeblazen door mensen die het nooit gehad hebben Eerst proberen zou ik zeggen

Comment

Working...
                                          X