Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • de audio van de COMAND ONLINE (surround) is idd anders dan die van de gewone audio 20 . de audio 20 heeft vb geen woofers van voor aan de voeten maar enkel per deur 2 tweakers en 1 centrale speaker
    Last edited by Doa; 24/04/2021, 19:39.
    lets have some more member berries

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      de audi van de COMAND ONLINE (surround) is idd anders dan die van de gewone audio 20 . de audio 20 heeft vb geen woofers van voor aan de voeten maar enkel per deur 2 tweakers en 1 centrale speaker
      Zo’n tweaker, hoe werkt dat juist om uw installatie af te stellen in een audi?
      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 24/04/2021, 18:46.

      Comment


      • knor...
        lets have some more member berries

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          holy shit de nieuwe C is duur... ik heb eens proberen zo veel mogelijk 1 op 1 te configureren zoals mijn 205 ook al is dat niet volledig mogelijk.
          Ik dacht eigenlijk hetzelfde, maar als ik nu eens in detail kijk, ben ik wel aangenaam verrast. Ik had blijkbaar de catalogusprijs van mijne S205 nu veel te laag ingeschat.

          Mijn S205 is een 220d met AMG binnen en buiten, met o.a. Memory Pack. Ik zie aan de offerte dat die eigenlijk een catalogusprijs had van €60.300. Als ik nu een AMG Line neem met Premium Pakket, en essenhout, dan kom ik aan €59.580 of €57.160 in Launch Edition (wat volgens mij puur een launch korting is). Voor die prijs heb ik echter ook upgrades tov mijn huidige wagen: 200+20pk vs 163pk, automaat vs manueel, 360° camera vs normale camera. Dus bottomline lijkt het voor mij dat hij een stuk goedkoper geworden is, en in die mate dat ik me toch afvraag of ik niet ergens een redeneerfout maak.

          De elephant in the room is natuurlijk de CO2/VAA. Mijn huidige is 115g/km, de nieuwe is 136g/km, wat in combinatie met de nieuwe formules voor een significant hogere VAA en lagere aftrekbaarheid zal zorgen, en daardoor nog maar de vraag wat dat gaat geven met het leasebudget. Nu, dit is momenteel nog gewoon theorie, want ondertussen hebben we bericht gekregen dat we met onze huidige wagens nog wat langer moeten blijven rijden omdat iedereen veel minder kilometers heeft door Corona.


          Comment


          • vreemd dat jou catalogusprijs hoger is dan die van mij, een 250d met amg pack, comand online, 360° camera, distronic+, agility etc. wat ik niet heb is een panorama dak, luchtvering, gekoelde zetels en HUD
            lets have some more member berries

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              vreemd dat jou catalogusprijs hoger is dan die van mij, een 250d met amg pack, comand online, 360° camera, distronic+, agility etc. wat ik niet heb is een panorama dak, luchtvering, gekoelde zetels en HUD
              Ha, ik zei al dat er toch iets niet kon kloppen. En inderdaad, nog eens de offerte bekeken, en de prijzen waren incl. BTW. Ik dacht dat ze excl. BTW waren. Catalogusprijs was dan ook niet €60.300 maar slechts €49.900. Dus ineens is het inderdaad nogal een groot verschil, maar het blijft een beetje appelen met peren vergelijken gezien de zwaardere motorisatie en automaat op de nieuwe. Maar het feit dat bvb de goedkoopste diesel binnenkort nog altijd een 163pk is (dus niets vergelijkbaar met de huidige 180d of 200d) én er ook alleen een automaat mogelijk is, betekent per definitie al dat de wagen voor veel mensen een pak duurder wordt (en dus wellicht buiten bereik).

              Vraag me af wat de strategie daarachter is, want dat zal hen toch zeker verkopen kosten ?

              Comment


              • De reden is volgens mij dat de productie sneller kan door veel te combineren in de packs. Ook de uitvoering met enkel een automaat zal met uitstoot te maken hebben .

                Op zich vind ik het nog meevallen, als je ziet wat je allemaal krijgt in een pack. Maar dat is een persoonlijke mening en oog van het oogpunt als lease rijder. Privé zou ik zo'n wagen nooit kunnen aanschaffen.

                En de launch editie is niets speciaals, is gewoon een korting die je krijgt omdat het een nieuw model is. Vervalt ook einde juni dacht ik .. Gelukkig moet ik voor mid juni bestellen :-)
                Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

                Comment


                • Ik heb enkele lease berekeningen terug gekregen en het valt tegen tov 4 jaar geleden, misschien beginnen de leasemaatschappijen toch ook van hun diesels weg te gaan...

                  Comment


                  • Ja maar diesel en benzine nu in lease nemen is serieus 'betalen' . De hybride zal op factuur veel duurder zijn, maar goedkoper in lease ( en ook nog eens de helft van je VAA ) .

                    Ik zie dat fenomeen niet alleen bij de C klasse, maar ook bij andere diesels ( v andere merken ) . Rij nu met een A5 SB met heel wat opties, reken ik quasi dezelfde nu uit... helaas pindakaas. Pak duurder in lease

                    Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mercur Bekijk Berichten

                      Ha, ik zei al dat er toch iets niet kon kloppen. En inderdaad, nog eens de offerte bekeken, en de prijzen waren incl. BTW. Ik dacht dat ze excl. BTW waren. Catalogusprijs was dan ook niet €60.300 maar slechts €49.900. Dus ineens is het inderdaad nogal een groot verschil, maar het blijft een beetje appelen met peren vergelijken gezien de zwaardere motorisatie en automaat op de nieuwe. Maar het feit dat bvb de goedkoopste diesel binnenkort nog altijd een 163pk is (dus niets vergelijkbaar met de huidige 180d of 200d) én er ook alleen een automaat mogelijk is, betekent per definitie al dat de wagen voor veel mensen een pak duurder wordt (en dus wellicht buiten bereik).

                      Vraag me af wat de strategie daarachter is, want dat zal hen toch zeker verkopen kosten ?
                      Bij de S205 moest je al een 220d hebben om aan die 163 pk te geraken. En dan nog flink opleggen voor de 9G-automaat.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Bij de S205 moest je al een 220d hebben om aan die 163 pk te geraken. En dan nog flink opleggen voor de 9G-automaat.
                        Wel ja, dat zeg ik dus. In het huidige model heb je een 180d en 200d, en dan de 220d van 163pk. In het nieuwe model is de lichtste diesel versie al 200pk, en de 163pk (wat dan de 200d wordt) volgt pas later dit jaar. Dus qua basis-prijs is de instap een pak hoger geworden. Al moet er eerlijkheidshalve ook gezegd worden dat de 180d ook pas later gekomen is in de S205, meen ik.

                        Nu, met de posts hierboven belooft dat ook niet veel goeds voor mijn volgende lease-wagen. Ook al geruchten gehoord dat bij ons er nog enkel hybrides en elektrische gaan toegelaten worden. We zullen wel zien.

                        Comment


                        • 2021 Mercedes-Benz C-Class endurance test at the Nürburgring

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Ondertussen hier bevestiging dat ik nog met mijn huidige C verder moet rijden en het bestellen uitgesteld wordt. Eigenlijk is dat goed nieuws, want dan ik wachten op de hybride. Ik deed eens een simpele simulatie met een E tussen diesel en hybride en alhoewel catalogusprijs 10k hoger ligt, bleek de VAA maar de helft te zijn. Nu snap ik waarom anderen ook uitkijken naar de hybride 2021 C.

                            Comment


                            • Bij ons kies ik zelf of ik een nieuwe bestel of met mijn huidige audi A5 blijf verder rijden. Gisteren toch maar eens in afwachting van de hybrid een c220D launch edition amg uitgerekend en wonder bij wonder met het premium plus pack / night pack, de 5 spaaks 19" etc, eigenlijk alles wat ik wens, in budget. Alleen de VAA is om van te huilen. Dus daar ga ik maar voor passen. De hybrid komt binnen dit en een week in lancering (prijslijsten ) en dan hopelijk binnen de 2 weken in onze tool. Zodat ik de knoop kan doorhakken.
                              Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

                              Comment


                              • En klopt dat een hybrid duurder is in aankoop, maar goedkoper in lease tov diesel/benzine. Ook maar logisch met alles wat er ons staat te wachten in de toekomst. De VAA van bv een bmw 330e komt voor mij ( met m pack, en veel shadow line en andere opties ) op 186 eur. Daar waar een goed uitgeruste 320d bv dik richting de 400 eur zit ( idem voor de C220d launch AMG ) . DUs het wachten op een hybrid is zeker t wachten waard. Keep you posted
                                Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                                  De hybrid komt binnen dit en een week in lancering (prijslijsten ) en dan hopelijk binnen de 2 weken in onze tool. Zodat ik de knoop kan doorhakken.
                                  Weet je dat zeker, mijn norse Mercedes mens zei dat dat pas in juli was.


                                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                                  Comment


                                  • Dan is uw norse Mercedes mens niet goed op de hoogte. onze 'firma' mercedes leverancier heeft me 2 weken geleden ( vers van de pers toen ) beloofd dat hij einde mei er zou zijn en leverbaar vanaf september. Dus ik hoop dat hij t idd correct heeft maar daar ben ik wel zeker van. De wagen zelf zal pas idd juli/aug in showroom staan. Eventueel iets vroeger in een blackbox in het fascination centre ( en daar hoop ik met hem mee naartoe te kunnen )
                                    Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                                      Dan is uw norse Mercedes mens niet goed op de hoogte.
                                      Dat zou me niet verbazen. We moeten bij Mercedes Europe gaan en daar houden ze zich precies liever bezig met diplomatic sales dan met gewone stervelingen.


                                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

                                        Dat zou me niet verbazen. We moeten bij Mercedes Europe gaan en daar houden ze zich precies liever bezig met diplomatic sales dan met gewone stervelingen.
                                        Uiteraard! Het blaaskaak gehalte kent dan ook geen grenzen bij Mercedes Belgium en zijn dealers. Incompetentie en verkeerde info is allemaal heel normaal daar.

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Kameraad van mij heeft gekozen voor het 'oude' model. Daar zat een dikke korting op. Wel vindt hij de range om volledig elektrisch te rijden ondermaats. Is slechts 40km. Hopelijk is dat beter op het nieuwe model.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X