Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Maar uw persoonlijke bijdrage via vaa is toch een groot verschil?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
    Ja. ik heb bv ook een ID.4 laten berekenen. Over 5 jaar is dat 9000 euro verschil in VAA (dus pak 50% belastingen, dan voel je daar 4500 van). Maar ik moet wel eerst zelf 1000 euro bijleggen omdat ons budget niet TCO is. En dan dus ook een groot cadeau doe aan het bedrijf.

Maar zelfs in diesels is er nog een groot verschil. Zoals hier gezegd is die C klasse echt hoog in CO2 en dus in VAA. Een 5 reeks zou voor mij 100 euro per maand minder zijn dan die C klasse. (426 vs 340)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Ja. ik heb bv ook een ID.4 laten berekenen. Over 5 jaar is dat 9000 euro verschil in VAA (dus pak 50% belastingen, dan voel je daar 4500 van). Maar ik moet wel eerst zelf 1000 euro bijleggen omdat ons budget niet TCO is. En dan dus ook een groot cadeau doe aan het bedrijf.

Maar zelfs in diesels is er nog een groot verschil. Zoals hier gezegd is die C klasse echt hoog in CO2 en dus in VAA. Een 5 reeks zou voor mij 100 euro per maand minder zijn dan die C klasse. (426 vs 340)
      Eigen bijdrage niet in mindering van VAA?

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Eigen bijdrage niet in mindering van VAA?

Goede vraag, in theorie wel, maar ik heb niet berekend hoeveel verschil dat dat is.

The interwebs zegt dit:

Wanneer de werknemer het bedrag rechtstreeks betaalt aan de leasingmaatschappij, de garage of uw vennootschap, behoort de waarde van de optie of de budgetoverschrijding niet tot de zgn. cataloguswaarde van de auto waarop het VAA berekend wordt (FAQ van 01.10.2012, nr. 52) .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Goede vraag, in theorie wel, maar ik heb niet berekend hoeveel verschil dat dat is.

The interwebs zegt dit:

Wanneer de werknemer het bedrag rechtstreeks betaalt aan de leasingmaatschappij, de garage of uw vennootschap, behoort de waarde van de optie of de budgetoverschrijding niet tot de zgn. cataloguswaarde van de auto waarop het VAA berekend wordt (FAQ van 01.10.2012, nr. 52) .
          Bij mij gaat dat dacht ik bruto van mijn VAA.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Bij ons was het vroeger idd ook zo dat de eigen bijdrage ( netto bijdrage ) van je VAA werd afgetrokken op de loonbrief. Daarenboven werd er door mijn werkgever ook dan nog eens bruto het VAA ( of resterend VAA na aftrek eigen bijdrage ) bij het bruto loon geteld. De netto bijdrage was bij ons niet door een meer 'uitgave' voor opties buiten budget, maar een standaard bedrag dat werd afgehouden.

Deze netto bijdrage is sinds april bij ons weggevallen, en dat leverde mij netto 'gelukkig' 60 eur meer loon op .

En omdat mijn werkgever ook de VAA bruto eerst bij je loon telt, valt somsde uiteindeijke VAA mee

In geval bv van de C220D die ik in lease had uitgerekend, zat ik aan een VAA ( afgerond neem nu ) 400 eur . Dat kost me dan effectief ongeveer : 200 eur netto / maand - doordat er 400eur bruto bij loon wordt geteld. Voor een hybride ( 330e) kwam ik op een VAA uit van 186 eur, wat me dan +- 90 eur netto / maand kost . Toch een verschil om over na te denken....
            Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
              En omdat mijn werkgever ook de VAA bruto eerst bij je loon telt, valt somsde uiteindeijke VAA mee
              Da's toch altijd hoe men het VAA belast ? Het is een voordeel dat men beschouwt als zijnde verloning, dus telt men het op bij je bruto-loon zodat je er ook op belast wordt zoals je loon.

Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
              In geval bv van de C220D die ik in lease had uitgerekend, zat ik aan een VAA ( afgerond neem nu ) 400 eur
              Da's wel enorm veel. Ik rijd nu zelf ook 4 jaar rond met een C220D break die toch redelijk uitgerust is, en mijn VAA begon toen bij €288 (elk jaar vermindert dat omdat er ook een leeftijdscoëfficient in de VAA-berekening zit). VAA is ook evenredig met de catalogusprijs, dus die van jou moet dan qua catalogusprijs richting €70.000 gegaan zijn ?!
              EDIT: nevermind, heb nu door dat je het over de nieuwe C220D hebt wellicht, en inderdaad die heeft een pak meer uitstoot dan de oude, wat gecombineerd met de huidige VAA-berekeningen inderdaad voor een enorm verschil zorgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                Bij ons was het vroeger idd ook zo dat de eigen bijdrage ( netto bijdrage ) van je VAA werd afgetrokken op de loonbrief. Daarenboven werd er door mijn werkgever ook dan nog eens bruto het VAA ( of resterend VAA na aftrek eigen bijdrage ) bij het bruto loon geteld. De netto bijdrage was bij ons niet door een meer 'uitgave' voor opties buiten budget, maar een standaard bedrag dat werd afgehouden.

Deze netto bijdrage is sinds april bij ons weggevallen, en dat leverde mij netto 'gelukkig' 60 eur meer loon op .

In geval bv van de C220D die ik in lease had uitgerekend, zat ik aan een VAA ( afgerond neem nu ) 400 eur . Dat kost me dan effectief ongeveer : 200 eur netto / maand - doordat er 400eur bruto bij loon wordt geteld. Voor een hybride ( 330e) kwam ik op een VAA uit van 186 eur, wat me dan +- 90 eur netto / maand kost . Toch een verschil om over na te denken....
                Vandaar mijn vraag hier voor diegenen die nog een diesel overwegen. Zelfs bij een basis A-klasse kost het in 2021 netto 30 euro per maand meer dan in 2020.

Het is mij ook niet helemaal duidelijk of die spelregels van het VAA kunnen wijzigen tijdens de duur van het contract ... In het verleden heeft ons dat al eens veel geld gekost ...

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ze kunnen het niet wijzigen tot het moment dat men het doen.
                  Maar dat geldt voor elektrische auto’s natuurlijk ook. Er is het voorbije 1,5 jaar veel geld opgedaan….

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Mooi overzicht inzake de ‘nieuwe’ wetgeving op bedrijfswagens :

Vanaf 2026 zullen bedrijfswagens emissievrij zijn… of niet. Deze maatregel was voorzien in het regeerakkoord van premier De Croo en neemt nu concretere vormen aan....

Comment

• All-new Mercedes-Benz C-Class W206 driving REVIEW! With comparison S206 Estate T-Modell 2022

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Yep thanks, knap. Had hem deze ochtend al gezien. T jammere is dat de launch editions vervallen op 20/7 wanneer de nieuwe motorisaties er komen ( hybrid benzine ) . ik wacht tot ik de lease prijs krijg na 20/7 .. dus fingers crossed dat hij in mijn budget valt, anders is het jammer ....

Comment

• Benz blijft wel dikke bakken maken ... alles wat een sedan is bij Benz is steeds prachtig !
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• TEST: Mercedes C 300 AMG Line (2021): De lat opnieuw hoger gelegd

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest: nieuwer dus beter?

Comment

• Begrijp nog steeds niet waarom Mercedes deze nieuwe C-classe in China uitbrengt in exclusive uitvoering en niet in Europa.

Toch veel mooier die groene bovenaan.

Comment

• Ja temeer daar groen momenteel dé mode kleur bij uitstek is op veel gebieden.

Comment

• Vandaag in NL een eerste zien rijden, een berline. Hij gelijkt nog zeer fel op de vorige, maar is duidelijker groter/volwassener geworden, en vooral zeer knap alweer!
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Is de nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse (2021) weer de kampioen? | Review

Comment

• Mercedes C-Class 2021 review - S-Class luxury for less!

Comment

• Vorig weekend met de C180 AMG line gaan rijden. Reed zeer aangenaam, al was de motor voor mijn gevoel te licht. Ik kom uit een diesel met 190pk waar de koppel curve uiteraard anders ligt. Beetje aan het spelen geweest met alle opties en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Ook van de afwerking !

Nu zoals ik al eens aangaf ben ik aan het wachten op de c300e en de leaseprijzen... nogmaals gisteren gechat met mercedes Duitsland en daar kwam het nieuws waar ik NIET goed van werd ; dat de c300e pas voorzien is om te bestellen tegen oktober.... Dat is dus weer andere feedback dan ik enkele weken geleden had van mercedes DE. Dan maar eens met Mercedes BE gechat en die zeiden me dat zij helemaal niets te maken hebben met Duitsland en enkel voor BE & NL spreken.. Ze zeiden me zelfs dat nu de eerste C300e's naar de showrooms geleverd worden en testritten ermee vanaf nu mogelijk zijn bij bepaalde dealers... En dat de voorziene lancering in de prijslijsten, kwestie van dagen is..

Dus ja dan maar weer afwachten zeker. ook nog eens naar onze mercedes sales gemaild (maar die is een paar dagen op vakantie , helaas :-) )

Ik hou jullie op de hoogte

Comment

Working...
                                          X