Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Ioniq 5 (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia EV6 vs. Hyundai Ioniq 5 - Dubbeltest

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• niet om te neuten, ik heb zelf interesse in de auto, maar de ioniq5 en de ev6 lijken er wat exemplaren te zijn die wat problemen op hun 12v systeem, bij beide loopt de batt nogal makkelijk leeg
      bij elke ev is de 12v batt een potentiele onzichtbare spelbreker, maar bij deze is op jonge auto's

zal wel iets zijn dat snel wordt opgelost, maar zelfs de best kan een steekje laten vallen blijkbaar

Dave woke up to a dead 2022 Hyundai IONIQ 5 EV in his driveway. After just 3 weeks of ownership it appears that the 12V systems have drained and required a j...

de volvo recharge en de mach-e zitten blijkbaar ook wel vaker met lekstroom op het 12v systeem, maar dat zijn minder onfeilbare merken

Comment

• Gisteren voor het eerst een Ioniq 5 op de weg tegen gekomen.
        De ev6 ben ik ondertussen toch al een aantal keer tegen gekomen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 12V batterij lijkt inderdaad bij meer EV's een probleem. Gek toch.
          Je zou verwachten dat die toch gemakkelijk opgeladen kan worden, maar kennelijk is het niet zo eenvoudig.

Beide wagens ben ik al wat tegengekomen. En zoveel ben ik tegenwoordig niet op de baan.
          Laatste tijd meer EV6 dan Ioniq 5.

Ik lees net over wereldwijde verkoopsaantallen van EVs:
          https://www.autointernationaal.nl/20...abriek-bouwen/
          Hyundai en haar dochter Kia hebben de verkoop van hun elektrische auto’s de afgelopen tijd sterk zien groeien in de Verenigde Staten. De modellen Ioniq 5 (Hyundai) en EV6 (Kia) eindigden in februari met respectievelijk 2.555 en 2.125 verkochte eenheden op de derde en vijfde plaats van de statistiek met de afzetcijfers van elektrische modellen.

De andere 3 plaatsen in de top-5 werden allemaal ingenomen door ’s werelds grootste fabrikant van elektrische auto’s, Tesla. Haar Model Y en Model 3 waren de 2 best verkochte modellen, met respectievelijk 23.508 en 15.387 verkochte eenheden, terwijl de Model X vierde werd met 2.137 verkochte eenheden. De verkoop van de 2 Koreaanse auto’s is behoorlijk indrukwekkend aangezien de Ioniq 5 pas vanaf januari van dit jaar in Noord-Amerika te koop is en de EV6 daar vorige maand voor het eerst in de showrooms stond. Opvallend is dat de Ford Mustang Mach-E schittert door afwezigheid in de top 5.
          Dus in februari:
          Model 3: 23.508
          Model Y: 15.387
          Ioniq 5: 2.555
          Model X: 2.137
          EV6: 2.125
          Wel een reuze verschil tussen nummer 2 en 3!
          Ik blijf me verbazen hoeveel Tesla wereldwijd weet te verkopen, ongelofelijk.
          Aandeel is op 2 weken tijd ook weer van 766$ naar 1.091$ gegaan.
          Last edited by Chris_147; 29/03/2022, 18:38.

Comment

• 1 van de eerste ingeschreven lijkt me

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ik betwijfel of ze zo lang al wel rondrijden hoor... Ik vermoed dat die plaat ervoor nog op iets anders gehangen heeft.

Ik wil er binnenkort eens mee gaan testrijden, ben eens benieuwd...
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• ...klopt 723 was van mei 19, 724 van jan 22...wrs partikulier dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ...klopt 723 was van mei 19, 724 van jan 22...wrs partikulier dus
                  Volgens mij zijn ze aan het teruggrijpen naar reeds gebruikte nummerplaten met 1-....... Ik zie hier ook regelmatig al nieuwe leasers rijden met deze nummerplaten.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• das mogelijk, maar van mei 19 naar jan 22 is een erg ongebruikelijke termijn

Comment

• Impressie van de N versie die er later dit jaar staat aan te komen:

https://www.carscoops.com/2022/05/20...ing-this-year/

Comment

• Dan toch een Ioniq 5 versie van de ev6 gt.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Why the Hyundai Ioniq 5 is the world's BEST electric car: 1000 mile review

Comment

• Ioniq5 op de camping

Zonder zichtbare trekhaak

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Met de Hyundai Ioniq 5 via het Ionity netwerk naar Wenen - EV roadtrip

Comment

• ZO VER KOMT DE HYUNDAI IONIQ 5 IN DE PRAKTIJK

130 KM/H HAKT ERIN

De Hyundai Ioniq 5 is er met een middelgroot (58 kWh) en een groot accupakket (73 kWh, na update 77 kWh). Het grootste is er ook in combinatie met twee elektromotoren, tot op heden kozen de meeste Nederlandse Ioniq 5-rijders voor de 73 kWh RWD. De variant met één elektromotor.

In februari 2022 haalde AutoWeek met de 73 kWh RWD een gemiddeld verbruik van 17,9 kWh per 100 kilometer. Dat was bij een gemiddelde temperatuur van 9 graden Celsius, en daarmee bleef de actieradius riant boven de 400 kilometer. Met 431 kilometer lag die maar 20 kilometer onder de beloofde actieradius.

AWD

De eerste vergelijkende test met een Hyundai Ioniq 5 was met een 73 kWh AWD. Dan is de 306 pk sterke EV uitgerust met twee elektromotoren en vierwielaandrijving. Het was zomer, en de gemiddelde temperatuur bedroeg 19 graden. Met 400 kilometer in plaats van 430 kilometer beloofde actieradius viel het verbruik mee. Gemiddeld had de dikste Ioniq 5 19,4 kWh per 100 kilometer nodig.

Bij 130 km/h 261 kilometer

De verbruiken die AutoWeek realiseert komen tot stand onder Nederlandse omstandigheden. Lange ritten in de avonduren, wanneer 130 km/h is toegestaan op diverse snelwegen maken geen deel uit van de testprocedure. De Duitse collega’s van AutoBild meten ook de invloed op de actieradius van een elektrische bij het rijden met die snelheid. Met een 73 kWh RWD onder winterse omstandigheden kwam de Ioniq 5 nog maar 261 kilometer ver op een lading.

Snelladen

De 13 gebruikersreviews laten vaak een verbruik van rond de 19 kWh per 100 kilometer zien, veel zomerse ritten zijn nog niet beschreven want de levering van de Ioniq 5 kwam eind zomer 2021 op gang. Deze reviewer nam zijn 73 kWh AWD mee voor een trip naar het Iberisch Schiereiland en looft vooral de snellaadcapaciteiten van de Hyundai. De Ioniq 5 laadt met 800 volt.

De versie met de update die een tot 77,4 kWh vergrote accucapaciteit heeft, is nog niet door AutoWeek getest.

Bron: Autoweek

Comment

• Hyundai Ioniq 5 - Welkom Duurtest

Comment

• Hyundai IONIQ 5 - 325PS - 72.6kWh - Mijn elektrische droomauto | Test - Review - Bereik

Comment

• Zes maanden Ioniq 5: hoe is dat? | Afscheid duurtest

Comment

• De Nissan Ariya of de Hyundai Ioniq 5 | Dubbeltest | Van voorsprong naar leiderschap

Comment

• Nissan Ariya vs. Hyundai Ioniq 5 - Dubbeltest

Comment

Working...
                                          X