Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia EV6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vind het toch wel indrukwekkend!
    in 20 minuten van 10% naar 80%, nog eens 20 minuten extra om naar 100% te gaan.
    Je leest wel dat die wagen snel kan laden, maar dat het in de praktijk ook echt kan, knap! Komt waarschijnlijk meer doordat dit goede laders waren.

    En je kan dus redelijk goed van Carcassonne naar België rijden in 1 dag.

    Dat de laders op industrieterreinen staan:
    - heeft dit er misschien mee te maken hoe de concessies aan de péage geregeld zijn? In NL is er zo toch iets dat FastNet niet aan gewone tankstations (met restaurant) mag plaatsen?


    - waarom denk je dat Tesla al die onnozele dingen zoals Netflix en spelletjes in hun auto's aanbiedt? Hierom dus.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Ik vind het toch wel indrukwekkend!
      in 20 minuten van 10% naar 80%, nog eens 20 minuten extra om naar 100% te gaan.
      Je leest wel dat die wagen snel kan laden, maar dat het in de praktijk ook echt kan, knap! Komt waarschijnlijk meer doordat dit goede laders waren.

      En je kan dus redelijk goed van Carcassonne naar België rijden in 1 dag.

      Dat de laders op industrieterreinen staan:
      - heeft dit er misschien mee te maken hoe de concessies aan de péage geregeld zijn? In NL is er zo toch iets dat FastNet niet aan gewone tankstations (met restaurant) mag plaatsen?
      Tankstations langs de snelweg mogen enkele laadpalen aanbieden, mits de laadpalen een 'aanvullende voorziening' blijven van het tankstation. Tankstations mogen dus niet meer laadpunten dan tankpunten aanbieden, blijkt uit een uitspraak van de Raad van State.


      - waarom denk je dat Tesla al die onnozele dingen zoals Netflix en spelletjes in hun auto's aanbiedt? Hierom dus.
      Als je ziet wat die wagens met 800v kunnen qua laden, dan zijn die met 400v wel serieus in het nadeel. Zo een enyaq kan je perfect naast een EV6 of Ioniq5 zetten, maar als je dan een langere rit wil doen, is het verschil wel groot.

      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Ik vind het toch wel indrukwekkend!
        in 20 minuten van 10% naar 80%, nog eens 20 minuten extra om naar 100% te gaan.
        Je leest wel dat die wagen snel kan laden, maar dat het in de praktijk ook echt kan, knap! Komt waarschijnlijk meer doordat dit goede laders waren.

        En je kan dus redelijk goed van Carcassonne naar België rijden in 1 dag.

        Dat de laders op industrieterreinen staan:
        - heeft dit er misschien mee te maken hoe de concessies aan de péage geregeld zijn? In NL is er zo toch iets dat FastNet niet aan gewone tankstations (met restaurant) mag plaatsen?
        Tankstations langs de snelweg mogen enkele laadpalen aanbieden, mits de laadpalen een 'aanvullende voorziening' blijven van het tankstation. Tankstations mogen dus niet meer laadpunten dan tankpunten aanbieden, blijkt uit een uitspraak van de Raad van State.


        - waarom denk je dat Tesla al die onnozele dingen zoals Netflix en spelletjes in hun auto's aanbiedt? Hierom dus.
        Zou dat ook niet met de stroomvoorziening te make hebben? Dat ze op of on de buurt van industrieterreinen de juist infrastructuur al ter beschikking hebben?
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Kan inderdaad ook wel zijn ja.

          Comment


          • Kia EV6 wins European Car of the Year 2022 title:

            Comment


            • KIA EV6 IS DE AUTO VAN HET JAAR 2022

              ELEKTRISCH PODIUM

              De Kia EV6 is uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2022. Het is de eerste keer dat Kia deze prestigieuze prijs in de wacht sleept. De Kia EV6 streed om de eerste plaats met twee andere EV's, de Renault Mégane E-Tech Electric en concerngenoot Hyundai Ioniq 5.

              In totaal maakten meer dan 60 modellen die in 2021 op de markt zijn gebracht kans op de titel. Daarvan streepte de 59 koppen tellende jury eind vorig jaar al een flink aantal auto's weg, waarna een shortlist van zeven genomineerden over bleef. Van die zeven genomineerden kwam de Kia EV6 als beste uit de bus. De elektrische Kia scoorde 279 punten, wat zelfs nog meer is dan de winnaar van vorig jaar: in 2021 scoorde de Toyota Yaris namelijk nog 266 punten.

              Met die score bleef de EV6 op het erepodium de Renault Mégane E-Tech Electric en de Hyundai Ioniq 5 voor, die respectievelijk 265 en 261 punten in de wacht sleepten. De EV6 en de Ioniq 5 staan beide op het E-GMP-platform, maar de jury vond dat de Kia vooral beter reed dan de Hyundai. Opvallend genoeg bestaat de lijst voornamelijk uit EV's. De Peugeot 308 is de enige auto op de shortlist die een verbrandingsmotor onder de kap heeft. Het gehele scorebord ziet er als volgt uit:
              Auto Aantal punten
              Kia EV6 279
              Renault Mégane E-Tech Electric 265
              Hyundai Ioniq 5 261
              Peugeot 308 191
              Skoda Enyaq iV 185
              Ford Mustang Mach-e 150
              Cupra Born 144


              AutoWeek heeft een aantal kandidaten uit de shortlist al eens tegenover elkaar gezet. De EV6 moest het in deze triotest opnemen tegen de Skoda Enyaq iV en de Polestar 2. Los daarvan ging de Skoda met de Kia op de vuist in een dubbeltest. Alleen geïnteresseerd in de Kia EV6? De elektrische Koreaan is ook los aan de tand gevoeld.

              Het is overigens niet de eerste keer dat de EV6 in de prijzen valt. Eerder won de auto ook al de titel 'Elektrische Auto van het Jaar'.

              Bron: Autoweek

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Terechte winnaar... maar toch enkele bedenkingen bij de punten per jurylid.
                Hoe kan wagen A of B van enkele juryleden 10 of 8 punten krijgen en van anderen 0 of 1 en omgekeerd?
                dan stel ik me toch serieuze vragen m.b.t. onpartijdigheid.
                Het podium lijkt me in ieder geval terecht.
                Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 02/03/2022, 13:18.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Terechte winnaar... maar toch enkele bedenkingen bij de punten per jurylid.
                  Hoe kan wagen A of B van enkele juryleden 10 of 8 punten krijgen en van anderen 0 of 1 en omgekeerd?
                  dan stel ik me toch serieuze vragen m.b.t. onpartijdigheid.
                  Het podium lijkt me in ieder geval terecht.
                  Is inderdaad een terechte opmerking. Een beetje vreemd dat je als journalist slechts een 1 als score geeft en dan moet blijken dat het model wordt verkozen als Car of the Year. Bovendien zijn er hier ook meningen die gekleurd worden door enig chauvinisme (vb. Franse journalisten die natuurlijk de Renault verkiezen) of door vooringenomenheid. Vandaar dat het des te opvallender is dat beide Koreaanse modellen dit jaar de top 3 halen.
                  Ben ook benieuwd om te zien hoe de Kia en de Hyundai gaan scoren op de World Car of the Year, waar ze beiden ook nog bij de 10 finalisten zitten. Prijs wordt bekend gemaakt op 13 april op de New York International Auto Show


                  The World Car Awards (WCA) is a program initiated by, organized by, and conducted by automotive journalists from all over the world. From the outset, those of us involved in making it a reality have done so in the context of one over-riding priority. We are dedicated to ensuring that it is carried out with the utmost objectivity, credibility, and integrity.

                  Comment


                  • New Kia EV6 in-depth review: a spaceship on four wheels?

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Nog een overwinning voor de EV6



                      Comment


                      • KIA EV6 GT: 585 PK STERKE TOPVERSIE IN DETAIL

                        De Kia EV6 is al met diverse aandrijflijnen te bestellen, waarvan de 325 pk sterke vierwielaangedreven versies tot op heden de krachtigste waren. Die verbleken echter bij de variant die Kia nu in detail toelicht. We maken uitgebreid kennis met de Kia EV6 GT, een maar liefst 585 pk sterke sportieve topversie.

                        Wie in de markt is voor een Kia EV6 kan die elektrische cross-over al met verschillende aandrijflijnen configureren. De EV6 is er met 58 kWh accu en een enkele 170 pk elektromotor op de achteras en wie voor de 77,4 kWh accu gaat, kan naast uit achterwielaangedreven varianten ook voor versies met vierwielaandrijving gaan. De EV6 met het grootste accupakket is er namelijk als 229 pk sterke achterwielaandrijver én in 325 pk krachtige trim met vierwielaandrijving. Met die laatste aandrijflijn lanceert de EV6 zich al in 5,2 seconden naar een snelheid van 100 km/h, maar de absolute topversie die Kia vandaag nader toelicht, raast daar in een rotgang aan voorbij.

                        We heten welkom: de Kia EV6 GT. De vierwielaangedreven EV6 GT heeft voorin een 218 pk sterke elektromotor en een 367 pk sterk exemplaar op de achteras. Samen zijn ze goed voor maar liefst 585 pk en 740 Nm. De EV6 GT is met afstand de snelste Kia ooit. In oorverdovende stilte dendert de topversie van de EV6 in 3,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid: 260 km/h. Uiteraard heeft de EV6 GT de 77,4 kWh accu in zijn bodem. Daar perst de spierbundel een actieradius van 424 kilometer uit. Dat is logischerwijs minder dan de 484 kilometer die de 325 pk sterke vierwielaangedreven versie uit die accu weet te wringen. De EV6 met de grootste actieradius blijft de achterwielaangedreven variant met 77,4 kWh accu (528 kilometer).


                        Kia EV6 GT

                        GT

                        Natuurlijk is de EV6 GT meer dan slechts een EV6 met extra krachtige elektromotoren. Zo geeft Kia de GT een elektronisch sperdifferentieel (e-LSD), extra krachtige remmerij met grote geventileerde remschijven en een directere stuurinrichting,. Daarnaast is ook de reactie van input vanuit het gaspedaal aangepast. In rijmodus GT Drive Mode laat de EV6 GT het achterste van zijn tong zien en worden de elektromotoren, de remmen, de besturing, de ophanging en de traction control op scherp gezet. Gummers opgelet: de EV6 GT heeft een Drift-modus, waarin het gros van het vermogen naar de achterwielen wordt gezonden.


                        Kia EV6

                        Vanbuiten herken je de Kia EV6 GT onder meer aan zijn sportiever ogende bumpers aan zowel voor- als achterzijde. In die achterbumper zitten onder meer verticale reflectoren. Achter het speciale 21-inch lichtmetaal houden zich remklauwen met een fluorescerend kleurtje schuil. Achterop vinden we ook nog eens een grotere dakspoiler. Ook het interieur is sportief aangekleed. Kia monteert met suède beklede kuipstoelen in de EV6 GT en past op zowel het zitmeubilair als op het stuurwiel groene biezen en stiksels toe. Metalen inzetstukken en 'GT-sierpanelen' maken het optische GT-feestje in het interieur af.



























                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment




                        • Vandaag mee test gereden. Schitterende auto

                          Comment


                          • Lijkt me, aan de plaat te zien, partikulier




                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Lijkt me, aan de plaat te zien, partikulier




                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Waarom denk je dat ? Ik schrijf onze wagens ook niet particulier in maar hou dezelfde platen... er zijn ook nog firma's die wagens kopen ipv te leasen hoor...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten


                                Vandaag mee test gereden. Schitterende auto
                                Kan wel schitterend rijden maar voor mij persoonlijk is dit echt niet om aan te zien eigenlijk.... smaken moeten verschillen hé :-)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                                  Waarom denk je dat ? Ik schrijf onze wagens ook niet particulier in maar hou dezelfde platen... er zijn ook nog firma's die wagens kopen ipv te leasen hoor...
                                  ook hier weer de termijn...al zegt dat niet alles, 900 was uitgeschreven, maar 899 was van 4/18...901 10/21

                                  Comment


                                  • Gisteren heb ik eens en EV6 aan de tand kunnen voelen op een range rit door frankrijk. Wagen zit prima in elkaar, ruim, hoge laadsnelheid (blijft hard doorgaan tot boven de 80%, i.t.t. tesla) en qua rijden valt er niet veel op aan te merken.

                                    Echter op twee vlakken valt hij ferm door de mand:
                                    - de software / GUI is matig (niet veel beter dan de oudere kia's) waardoor we moeilijk het werkelijke rijbereik konden inschatten en moesten we m.b.v. smartphone navigeren naar de volgende ionity/fastned lader.
                                    - het verbruik was behoorlijk hoog, zeker gezien de perfecte weersomstandigheden.. tegen 130 km/h door het ietwat golvende franse landschap leidde tot een verbruik van 25 kwh / 100 km. dat hadden we niet ingecalculeerd en we zijn een uur tegen 90-100 km/h moeten gaan kachelen om de volgende ionity snellader te halen. Tot overmaat van ramp werkte deze dan ook nog niet goed en zijn we een uur kwijt gespeeld door al het gedoe (naar een andere ionity gereden die op de verkeerde snelweg lag).

                                    Ik ga mijn model 3 er dus niet voor weg doen... daar mee zijn lange reizen een fluitje van een cent.






                                    ook bjorn nyland heeft een hoog verbruik gehad tijdens de 1000 km challenges - wel winters maar ook met warmtepomp - model 3 zonder warmtepomp blijft ook in de winter rond de 200 wh / km hangen...



                                    Last edited by sunking; 30/06/2022, 11:04.

                                    Comment


                                    • …en eigenlijk vreemd, want de omgebouwde ice's van de groep zijn ook bij bjorn en cedra toch zuinig


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten


                                        - het verbruik was behoorlijk hoog, zeker gezien de perfecte weersomstandigheden.. tegen 130 km/h door het ietwat golvende franse landschap leidde tot een verbruik van 25 kwh / 100 km. dat hadden we niet ingecalculeerd en we zijn een uur tegen 90-100 km/h moeten gaan kachelen om de volgende ionity snellader te halen. Tot overmaat van ramp werkte deze dan ook nog niet goed en zijn we een uur kwijt gespeeld door al het gedoe (naar een andere ionity gereden die op de verkeerde snelweg lag).

                                        Ik ga mijn model 3 er dus niet voor weg doen... daar mee zijn lange reizen een fluitje van een cent.

                                        ook bjorn nyland heeft een hoog verbruik gehad tijdens de 1000 km challenges - wel winters maar ook met warmtepomp - model 3 zonder warmtepomp blijft ook in de winter rond de 200 wh / km hangen...
                                        Inderdaad: dat de Tesla's redelijk onklopbaar zijn qua energie-efficiëntie is redelijk algemeen bekend. De EV6 heeft dan ook niet echt de opdracht binnen het Kia gamma om absoluut de zuinigste op de markt te zijn, hoewel ik collega's ken die met hun EV6 demowagen een gemiddelde halen van 16-17 kWh/100km, inclusief autostraderitten.
                                        Voor de rest denk ik dat de EV6 voldoende eigenschappen heeft die duidelijk boven de concurrentie uit steken om een uitstekend aanbod te zijn.

                                        Hoe zwaar was de EV6 beladen? 4 personen en bagage vol?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                                          Inderdaad: dat de Tesla's redelijk onklopbaar zijn qua energie-efficiëntie is redelijk algemeen bekend. De EV6 heeft dan ook niet echt de opdracht binnen het Kia gamma om absoluut de zuinigste op de markt te zijn, hoewel ik collega's ken die met hun EV6 demowagen een gemiddelde halen van 16-17 kWh/100km, inclusief autostraderitten.
                                          Voor de rest denk ik dat de EV6 voldoende eigenschappen heeft die duidelijk boven de concurrentie uit steken om een uitstekend aanbod te zijn.

                                          Hoe zwaar was de EV6 beladen? 4 personen en bagage vol?
                                          nee, 2 man en weinig bagage.
                                          Ik had het idee dat hij het vooral lastig had met al het 'vals plat' in frankrijk, paar km klimmen telkens met een verbruik van 30 kwh, bij het dalen werd dat dan onvoldoende gecompenseerd...
                                          bij 120 km/h op een vlakke snelweg zal het verbruik zeker lager liggen.
                                          maar mijn tesla doet het ook op de franse autoroute zeer goed qua verbruik.

                                          Los daarvan was ik wel behoorlijk onder de indruk van die EV6 hoor.. maar k denk toch niet dat ik hem zelf zou kopen, mist een beetje de X-factor.. prijs/kwaliteit gezien wel een zeer goed aanbod
                                          Last edited by sunking; 01/07/2022, 21:46.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X