Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia EV6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Weet er iemand waar je moet doen om je huis klaar te maken om V2L te kunnen toepassen?
    Meeste voorbeelden van Kia tonen dat je met je wagen ergens buitenshuis iets kan aandrijven.
    Men vermeld echter wel dat je het ook voor je huid zou kunnen gebruiken.
    Ik verbruik gemiddeld 10-11kWh per dag, de EV6 kan tot 3,6kW leveren, dat is al redelijk wat. Genoeg om gewoon thuiswerk te doen (laptop, router, monitors) of ook voldoende om de pieken overdag of bij thuiskomst af te vlakken.
    Is ook een kleine belasting voor de batterij, dus die laad/ontlaad cycli gaan de batterij niet veel verslijten denk ik.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Weet er iemand waar je moet doen om je huis klaar te maken om V2L te kunnen toepassen?
      Meeste voorbeelden van Kia tonen dat je met je wagen ergens buitenshuis iets kan aandrijven.
      Men vermeld echter wel dat je het ook voor je huid zou kunnen gebruiken.
      Ik verbruik gemiddeld 10-11kWh per dag, de EV6 kan tot 3,6kW leveren, dat is al redelijk wat. Genoeg om gewoon thuiswerk te doen (laptop, router, monitors) of ook voldoende om de pieken overdag of bij thuiskomst af te vlakken.
      Is ook een kleine belasting voor de batterij, dus die laad/ontlaad cycli gaan de batterij niet veel verslijten denk ik.

      Ik vrees dat het gewoon meer kost dan het gaat opbrengen.
      Je zal op zen minst een Home Energy Management System moeten aankopen die alles berekend en monitort.
      Het blijft voorlopig nog altijd niet rendabel. De meerprijs tussen een EV en dezelfde ICE is snel 10K, voor een laadpaal + HEMS + Keuring zal je ook snel tussen 5 en 10 K kwijt zijn.
      Voor 20 K kopen de meeste mensen voor minsten 10 jaar energie ( benzine + elect).

      https://mitsubishi-motors-belgium.pr...do-drive-house
      Quasar 2 bidirectionele lader maakt V2G en V2H laden mogelijk. Geavanceerd energiebeheer en duurzaam. Installeer Wallbox vandaag!

      https://netcomsolutions.be/products/quasar-dc-oplader-2021-beschikbaar
      Last edited by carman; 07/04/2021, 00:01.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten


        Ik vrees dat het gewoon meer kost dan het gaat opbrengen.
        Je zal op zen minst een Home Energy Management System moeten aankopen die alles berekend en monitort.
        Het blijft voorlopig nog altijd niet rendabel. De meerprijs tussen een EV en dezelfde ICE is snel 10K, voor een laadpaal + HEMS + Keuring zal je ook snel tussen 5 en 10 K kwijt zijn.
        Voor 20 K kopen de meeste mensen voor minsten 10 jaar energie ( benzine + elect).

        https://mitsubishi-motors-belgium.pr...do-drive-house
        Quasar 2 bidirectionele lader maakt V2G en V2H laden mogelijk. Geavanceerd energiebeheer en duurzaam. Installeer Wallbox vandaag!

        https://netcomsolutions.be/products/quasar-dc-oplader-2021-beschikbaar
        Dat weet ik eerlijk gezegd zo nog niet, je moet ook niet enkel naar aanschafprijs kijken.

        Meerprijs EV? Vergelijk eens een EV met een ICE met evenveel pk's en Nm en zelfde uitrusting (afstand bedienbaar, voorverwarming, ...), het verschil is dan al zeer klein.
        Neem ook de totale kost mee: onderhoud, brandstof.
        Daarnaast ben ik zelfstandige en zou het ook een auto op de zaak zijn, dus VAA moet ik ook meetellen, aftrekbaarheid in de zaak, dan moet je al bijna een plugin-hybride of EV kopen. Plugin-hybride ben ik van oordeel dat het niet het beste van 2 werelden is, maar het slechtste. Dus mijn volgende auto wordt zeer waarschijnlijk een EV.
        Enige reden dat ik het nu nog niet heb, is omdat ik geen kilometers doe. (laatste tankbeurt van 6 februari en ik heb nog een kwart tank!)

        In mijn geval ook:
        - mijn elektriciteitskast moet nog aangepast worden na 2 verbouwingen
        - mijn installatie moet toch nog gekeurd worden
        - en 10k voor een laadpaal+keuring lijkt me wel heel overdreven

        Ook verder kijken dan je neus lang is:
        - terugdraaiende teller wordt afgeschaft, dus voor de stroom van je zonnepanelen krijg je nog amper geld.
        - capaciteitstarief wordt ingevoerd: ieder kwartier met verbruik boven de 3,15kW telt zwaar mee. Verbruik onder de 2,5kW maakt niet uit. Het is dus kwestie van je verbruik af te vlakken. Je kan een thuisbatterij plaatsen, of als je toch al een EV hebt, die gebruiken als thuisbatterij. EV's die wel kunnen terugleveren gaan bij mij een dikke streep voor hebben.
        Op dit moment zijn dat alleen de Ioniq 5 en EV6. VW heeft gezegd dat vanaf volgend jaar hun nieuwe EV's ook gaan kunnen terugleveren. Nog een reden om nu nog geen ID.x te kopen.

        Een Home Energy Management System moet ook niet veel voorstellen, het hangt er vooral van af of je met je toestellen kan communiceren.
        Het verbruik binnen de 15 minuten moet binnen de perken gehouden worden.
        Het HEMS zou dus je slimme meter kunnen uitlezen en wanneer daar ineens een piek aankomt, de auto verwittigen om stroom te leveren. De vraag is echter of de EV6 zo aangestuurd kan worden. ( jef : weet jij hier meer van?)

        Alle toestellen moeten ook niet slim zijn, zo lang de gebruiker maar duidelijk geïnformeerd wordt:
        - je kan bvb vooraf ingeven hoeveel stroom je vaatwasser of wasmachine normaal verbruikt
        - scherm in huis of webpagina/app die je momenteel verbruik geeft
        - en advies geeft of je je vaatwasser kan starten of niet
        - beetje historische data loggen, zodat hij bvb kan zeggen: "'uw verbruik is nu laag genoeg om wasmachine te starten, maar normaal gaat u binnen 30 minuten koken en dan gaat u waarschijnlijk over de 3,15kW"
        Met kleine gedragsverandering kan je al veel bereiken: vaatwasser/wasmachine/droogkast niet opzetten als je frieten gaat bakken of waterkoker op zet bvb.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

          jef : weet jij hier meer van?

          Nee, sorry, hier moet ik voorlopig de antwoorden nog schuldig blijven...
          Wel interessante discussie

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
            Nee, sorry, hier moet ik voorlopig de antwoorden nog schuldig blijven...
            Wel interessante discussie
            Als je binnen Kia kan doorgeven dat personen graag weten hoe juist V2L kan werken, zou tof zijn.
            Dat ik er bij het kamperen iets op kan aansluiten is leuk, maar de auto kunnen gebruiken in een V2H setup heeft voor mij veel meer waarde.
            En kan naast prijs (zit goed bij kia), looks (heel goed bij Ioniq 5 en EV6), kwaliteit (ook goed) een zeer beslissende factor zijn bij aanschaf.
            Ik verwacht al niet dat een verkoper in de showroom daar een antwoord op kan geven, sorry, maar het is zo.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Maakt het veel uit?
              Voor te stoefen, ja, maar voor de rest?
              0-70 of 0-90 ofzo? Ja, aan elk verkeerslicht waar ik mijn eerste sta, keer op keer

              Zelfs met mijn diesel, torquebraken en gaaaaaaaan.

              Met een EV moet je dan nog niet wachten tot je motor 'warm' is.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                0-70 of 0-90 ofzo? Ja, aan elk verkeerslicht waar ik mijn eerste sta, keer op keer
                En behalve wat ”zelfbevrediging”, een paar tienden van een seconde of hooguit enkele seconden ”tijdswinst” heeft dat al veel opgebracht zeker?

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                  Als je binnen Kia kan doorgeven dat personen graag weten hoe juist V2L kan werken, zou tof zijn.
                  Dat ik er bij het kamperen iets op kan aansluiten is leuk, maar de auto kunnen gebruiken in een V2H setup heeft voor mij veel meer waarde.
                  En kan naast prijs (zit goed bij kia), looks (heel goed bij Ioniq 5 en EV6), kwaliteit (ook goed) een zeer beslissende factor zijn bij aanschaf.
                  Ik verwacht al niet dat een verkoper in de showroom daar een antwoord op kan geven, sorry, maar het is zo.
                  Klein beetje geduld nog... komt pas op de markt in oktober.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                    Klein beetje geduld nog... komt pas op de markt in oktober.
                    Ja en nee.
                    Reserveren kan al. Ik vrees dat tegen wanneer deze informatie beschikbaar komt, er een wachttijd van bijna een jaar gaat zijn.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                      En behalve wat ”zelfbevrediging”, een paar tienden van een seconde of hooguit enkele seconden ”tijdswinst” heeft dat al veel opgebracht zeker?
                      Tijdswinst interesseert me niet. 10 minuten erna zit ik op de autostrade aan 100 km/h te rijden soms.
                      Maar ik betaal taks voor 120 pk en ik zal ze regelmatig gebruiken ook
                      Dus inderdaad, zelfbevrediging zonder gêne!
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                        Dus inderdaad, zelfbevrediging zonder gêne!
                        Ge moet u daar niet voor generen, zelfs de paus zegt dat masturberen mag, zolang het niet uit de hand loopt!

                        Comment


                        • #72
                          Kia EV6 - Eerste kennismaking

                          Comment


                          • #73
                            Kia EV6 (GT): meer dan 500 pk in een Kia!

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              Tesla en VW voorbij? | Kia EV6 (2021) | Walkaround |

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                Hier kunnen veel merken een puntje aan zuigen. Hyundai/Kia zijn supergoed bezig wat EV's aangaat, bij niet EV's ook trouwens
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Hier kunnen veel merken een puntje aan zuigen. Hyundai/Kia zijn supergoed bezig wat EV's aangaat, bij niet EV's ook trouwens
                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                  Comment


                                  • #77

                                    blijkbaar krijgen ze ook allemaal een drift mode
                                    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                    Comment


                                    • #78
                                       
                                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                      Comment


                                      • #79
                                         
                                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                        Comment


                                        • #80
                                          edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X